Ads by Google X

رواية رغم احزاني الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ياسمين غنيم

الصفحة الرئيسية

          رواية رغم احزاني الفصل الخامس والثلاثون  بقلم ياسمين غنيم


رواية رغم احزاني الفصل الخامس والثلاثون

ياسمين كانت بتفكر ف حياتها وكانت بتتمني تعيش حياه هاديه مع عيلتها حتي زوجها يكون بطلها
و فارس احلام و المواصفاته فنزل منها دمعه بس، لما شافت عم مسحن البواب حسكت وفتكرت يوم ماجت هنا راحتله ياسمين بابتسامة ازيك يعمو محسن
عم محسن: انتي تعرفيني ي هانم 
ياسمين بضحك: و عز المعرفه
عم مسحن مستغرب: بتضحكي علي ايه
ياسمين: اصل قبل كده وحده صحبتي جات هنا وقالتلي قد ايه انت راجل طيب و جدع و سمحتلها تدخل ل مهران بيه علشان امها كانت تعبانه 
عم محسن: ايوه ايوه افتكرها البت كانت غلبانه اووي امها عامله ايه دلوقتي 
صفاء: انا امها 
ياسمين و عم مسحن بصوا عليها. 
عم محسن: انتي ي ست الكل ازاي، 
ياسمين: ايوه هيا ماما 
عم محسن: قصدك انتي البنت اللى كانت هنا 
ياسمين بضحك: هزت دماغها ايوه انا 
عم محسن: طيب مقولتليش ليه 
ياسمين: مكنتش عايزه حد يعرفني 
عم محسن: نورتوا والله 
صفاء: تسلم ي راجل يا طيب 
ياسمين: بسببك طيبتك انا قدرت ادخل هنا 
عم محسن: دي الست هانم خيرها عليا. 
صفاء: تسلم ي عم محسن ربنا يبارك فيك 
عم محسن: الله يخليكى بعد ازنكم بقا 
ياسمين: اتفضل ي عم محسن 
صفاء: بصيلي بقا لسه زعلانه منى 
ياسمين: انتي، عارفه اني مش بعرف ازعل منك بس، انا مش عايز اعيش هنا ولا اتجوز البني ادم ده
صفاء: دا الصح بعد كده هتعيش هنا وناس عارفه انك لسه بنت هتقوليلهم ايه 
ياسمين: انتي، ي امى اللي بتتكلمي الكلام ده طول عمرك بتقوليلي اوعي تركزي مع كلام ناس كلام النااس كتير ولا بيقا اخر ولا بيقدم 
صفاء: في فالريف هنا الحياة بتختلف 
ياسمين: خلاص نسيب هنا 
صفاء: افرضي سبنا هنا بعدين بقا لما يجيلك واحد هتقوليلي، ايه تم اغت"صابي 
ياسمين الكلمه جرحتها بس فعلا كلام مامتها صح 
ياسمين: بس دا مش ذنبي، اشمعنا انا اتحاسب ع الحاجه انا اصلا ضحيه فيها 
صفاء: انا مش ضد الكلام ده انا هكون معاكي فعلا لو الشخص ده نكر او حتى رفض انه يتجوزك بس، انا سمعت من رعد انه طلب يتجوزك قبل ما جدك يقرر اصلا كمان الكلام دا في المشفي 
ياسمين: قصدك ان عصف طلب يتجوزني من واحنا ف المستشفى 
صفاء: ايوه فهد و رعد قالوا كده وكمان وقتها فهد طلب جواز نور ف نفس الوقت 
نور: لتاني مره اكون انا الضحيه فداكي انتي واخويا 
ياسمين برقت لما شافتها: نور انتي هنا من ايمتى 
نور بدموع: من بدري من وقت مافرحتي ان فهد طلب ايدك ف المستشفى 
ياسمين: نور انا مليش ذنب باللي بيحصل ده
نور بعياط: بس اخوكي دايما بيحطني ف وش المدفع انا كمان مليش ذنب 
ياسمين: نور والله فهد بيحبك جداا بلاش تخسريه 
نور: هو اللي بيخليني اخسرو بسبب تصرفاته 
ياسمين: فهد عمل كده علشان يخوف عصف مش علشان يذيكي 
نور: مش هتفرق كتير في حالتين انا مد"مره 
صفاء: خليكي واثقه ف قرار جدك صدقيني ده لمصحلتك 
نور: مصلحتي هيا فين مصلحتي 
صفاء: فهد فعلا بيحبك بصي من الجانب دا 
نور: ع قد. حب ليا قد ما د"مرني 
صفاء: طيب عقا"بي و خدي حقك منه و ند"ميه انه عمل فيكي كده عذ"بيه
ياسمين: ماما قصدها فهد ابنك والله  😂
نور:قصدك ايه ي طنطا
صفاء:طنطا ايه انتي هتبقي مرات ابني تقوليلي،ماما 
اما بنسبه هتخدي حقك ازاي،ف هقولك 
ياسمين:طيب ساعدي بنتك الاول بدل مانتي هتنت"قمي من ابنك 
نور:متدخليش بيني وبين ماما خليكي ف نفسك
ياسمين:الله هي بقيت كده
صفاء بضحك:خلاص هساعدكم انتو الاتنين تعالوا ف حضني الاتنين جروا ع حضنها ربنا ي خليكي لينا ي ماما
سحر:طول عمرك حكيمه و حنينه علشان كده معزتك عند بابا اكتر مننا مع اني انا بنته 
صفاء:وحشتيني اووي ي سحر و كمان سمر الله يرحمها 
سحر:وانتي اكتر ي صفصف
صفاء:بضحك لسه فاكره الاسم
سحر:مستحيل انسي،بس كنت عايزة اسالك سؤال 
صفاء:اتفضلي ي حبيبتي
سحر:انتي قولتي انك ربيتي مريم بنت سمر انتي شوفتي سمر بعدها
صفاء:ايوه وقعدنا حاولى تلات سنين او اكتر
سحر:و عرفت انك بريئه صح 
صفاء:ايوه سالتني وانا حكتلها بس ليه
سحر:فتحت السيره معايا كذا مره بس كنت بشتمها وزعقلها ربنا يرحمها كنت غبيه فعلا انا اسفه سامحيني حكمت عليكي من غير ماسمعك
صفاء:انتي مغلطيش اي حد لو مكانك كان هيعمل كده واللي فات مات ولا ايه
سحر بابتسامه:عندك حق وحضنوا بعض
سحر لنور:فاكره.لما كنت بدعيلك ان حماتك تبقي انسانه طيبه و تعرف ربنا عرفتي ليه كنت دايما بدعي ان حماتك بدل جوزك علشان كده دايما تنصفك ع جوزها لانك هتبقي بنتها فعلا يبختك بيها 
ياسمين:احم قصدك انك مش حماه طيبه 
صفاء:بت عيب كده
سحر:هعاملك زي عصف بظبط اه مش ولادي بس اغلى من ولادي 
ياسمين:لسه هتسالها مش ولادك ازاي،
مريم:عمتو ماما كلموا جدي جوه 
صفاء وسحر دخلوا و نور جات تدخل  
ياسمين: نور ثواني فاكره لما قولتلي قبل كده ان عصف مش اخ شقيق يعني اخوكي من الاب بس ليه 
نور: و لو فاكره برضو قولتلك دي حياته هوووا اساليه هوو انا معرفش حاجه 
ياسمين: ي شيخه غو"ري دا انتي با"رده 
نور: من بعد ما عندكم 
ياسمين بغضب : ادخلى جوا علشان هر"تكب جر"يمه
نور ضحكت عليها و سابت و دخلت 
ياسمين: طيب انا اعمل ايه الفضول ممكن يق"تلني
اوووف ومش هينفع اساله دا ر"خم 
عصف: بتكلمي نفسك 
ياسمين بخضه: بأسم الله حك قول اي حاجه خضتنى 
عصف: سلامتك من الخضه ي سيمو 
ياسمين: سيمو!!  انت ازاي تتجر و تتكلم معايا 
عصف: اعدلى لسانك علشان انا خلقي ضيق 
ياسمين: وسعهو
عصف: هو ايه 
ياسمين: خلقك ي باشا وسابته ومشيت 
عصف: انا عارف اني داخل حرب او مش معاها هيكون مع اخواتهم ربنا يسترها عليا 😟😟
و دخل وراها 
اما عند عصافير الحب 
رعد: اظن انتي، محتاجه حاجات للفرح 
مريم: حاجات ايه 
رعد: لبس و فساتين و الحاجات البنات بتاعكم دي وكمان البيت عايز تجهيزات 
مريم: ليه كل ده انا عايزة اي فستان وخلاص خلي اميره تجيبه و هيا نازله تجيب ليها 
رع: اميره مين ز ناس نايمين جهزي نفسك بكره هننزل بكره نجيب شويه لبس ليكي اما الفستان سيبيه عليا 
مريم: اكتفت بابتسامة 
رعد: مالك فيكي ايه 
مريم: مفيش 
رعد: لما اسالك في ايه تقولي علي طول و لو عايزاني اتحايل عليكي معنديش مانع 
مريم: يوم مانت تعبت اميره رنت عليا وقالتلي ان ماما ما"تت مقتو"له 
رعد: اميره اللي قالتلك كده 
مريم: انت متفاجئتش ليه انت كنت تعرف 
رعد: بصراحه اه برق قالي واحنا كنا متوترين بسبب موضوع امي 
مريم: طيب عرفوا ازاي و مسكوا القا"تل ولا لسه 
رعد بكدب: لسه القضيه شغاله و بتحقق فيها 
مريم: طيب عرفوا ازاي، ماما مي"ته ليها اكتر من ١٥ سنه 
رعد: ممكن تفكري ف فرحك اللي بعد يومين ده و بعد كده نشوف الموضوع ده و وعد مني اني هشتغل ع القضيه دي، بنفسي
اما اميره و الاء فوق مع ريم بيحاولوا يهدوا فيها 
و برق مع ابوهه بيفهم منه الموضوع الحادثه دا 
اما بهيه بتكلم حد ف تليفون
بهيه: اتصرفي و رجعيني البيت
...:؟
بهيه: انا كدبت و مقولتش انك انت اللي،واره الحادثه دي 
معاكي تلات ايام وارجع 
..:؟ 
بهيه: معرفش ازاي اتصرفي زي مابتتصرفي قبل كده 
..:؟. 
بهيه: ماشي سلام 
بهيه فاكرين هسيبكم تفرحوا 

يتبع الفصل السادس والثلاثون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent