رواية احفاد المنشاوي الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم ندى الشرقاوي "اميرة الرعد الجزء الثالث"

الصفحة الرئيسية

رواية احفاد المنشاوي البارت  الرابع والعشرون 24"اميرة الرعد الجزء الثالث" بقلم الكاتبة ندى الشرقاوي

رواية احفاد المنشاوي كاملة

رواية احفاد المنشاوي الفصل  الرابع والعشرون 24

مالك شاف الصور ومقدرش يقف الفون وقع من ايده وقعد على الكرسي وهو مش مصدق
مسك التلفون بسرعه ورن علي فردوس
فردوس /الو
مالك /معاكي صوره لخديجة من غير نقاب
فردوس بستغراب /اه ليه
مالك /تبعتيها ليا حالا
فردوس /ليه
مالك بعصبيه/وانتي مالك ابعتي
خافت فردوس من صوت وبعتت صورة فردوس
مالك قفل التلفون بسرعه وبص على الصور وكانت هيا نفس الصوره اتعصب وصرخ بصوت عالي وقع كل شئ كان على المكتب
مالك احد مفاتيح العربيه والفون وطلع من المكتب وهو غضبان
ووجه بالون الأحمر وبرزت عروقه وهو شايف صور مراته كده
وهو ماشي سمع صوت اذان الظهر استغفر ربنا ودخل يصلي
وبعد ما خلص صلا راح قعد جمب الشيخ وبكي بشده
الشيخ /مالك يابنى
مالك ببكاء /همووو*ت ياشيخ
الشيخ /مالك يابني
مالك بخنقه /حاسس ان في حبل حولين رقبتي وبيخنقني جامد ومش قادر افكه
الشيخ بحنان /اي اللي حصل يابني
مالك /انا كاتب كتابي علي وحده قربتي من يومين وكمان منقبه وتعرف ربنا كويس اوي ومحترمه بس اتفاجات بصور جتلي علي تلفوني ليها في وضع مش كويس
الشيخ /ان بعد الظن إثم
مالك /بقولك شوفت الصور
الشيخ ابتسم /واثق في مراتك يابني
مالك /واثق اوي بس قلبي بيوجعني
الشيخ /لو واثق في مراتك روح محل واثق فيه يمكن حد بيوقع بنكوا والصور متفبركه ولا اي
لو واثق في مراتك اوعي تظن فيها ظن وحش لأنها هتكون في بيتك وأم لولادك قوم صلي ركعتين يابني وروح شوف هتعمل اي وان شاء الله تطلع مراتك بريئة 
وبالفعل قام مالك وصلي ركعتين لله وقراه ايه الكرسي كما كانت خديجه تقول له 
ومشي طلع علي محل متخصص للحاجات دي 
مالك /السلام عليكم 
الراجل /عليكم السلام 
مالك /لو أديت حضرتك صور تقدر تقولي مفبركه ولا حقيقيه 
الرجل /ايوه يافندم 
مالك /الصور تطلع بعد قد اي 
الراجل /24ساعه 
مالك /عاوزها بعد ساعه 
الراجل /في شغل كتير قبل حضرتك 
مالك /هدفعلك تمن كل الشغل بس خلص شغلي لو سمحت هو في بنت بتشتغل هنا 
الراجل بستغرب /اه ليه 
مالك شرد بتفكيره حته لو مفبركة مش قادر حد يشوف مراته في الشكل دا 
مالك /عاوزها هيا اللي تعمل الصور لو سمحت 
الراجل /تمام يافندم 
وبالفعل جاب البنت وبدأت تشتغل علي الصور 
ومالك طول الساعه وهو مش قادر قاعد علي اعصابه خديجة رنت عليه 5مرات وهو بيفصل مش قادر يرد 
ورمت تاني فتح 
مالك بعصبيه /اي عماله ترني وانا بفصل خلاااااااص بقا متتكلميش طول ما انا فصلت اقفليييي
اتخضت خديجه من صوته وكلامه وقفلت علي الفور 
وبكت 
البنت /يافندم 
مالك اغمض عينه خوفا من الاجابه /ايوه 
البنت بابتسامه /الصور دي مفبركه مبروك. 
مالك بابتسامة /بجد 
البنت /اه والله 
مالك بسعاده /مش عارف اشكرك ازاي شكرا جدا 
البنت بابتسامه هاديه /الشكر اللة 
مالك/ممكن طلب 
البنت /اؤمر 
مالك /الصور ممكن تمسحيها 
البنت /مسحتها ولو حابب تتأكد بنفسك اتفضل 
مالك /لا تسلمي 
مالك وهو فرحان جدا /الحساب 
البنت /500 جنيه 
مالك طلع محفظته وطلع كل الفلوس الكاش اللي معاه وكانوا جوالي عن 1500 جنيه 
مالك /خدي 
البنت /دول كتير اوي 
مالك /اصل انا فرحان اوي ولو معايا اكتر هديكي بس معايا الفيزا بصي خدي 500 المحل والباقي ليكي انتي وشكرا اوي اوي 
واداها الفلوس ومشي 
البنت بصت للسماء /الحمد الله والشكر الله اخيرا هجيب دوا امي وهيفضل فلوس زياده الف حمد وشكر ليك يارب 
ركب مالك العربيه وتوجه لبيت خديجه
وبعد نص ساعه وصل وخبط علي الباب كتير 
يوسف /اي دا افتحي الباب 
وراحت الخادمه تفتح الباب دخل اوس سريعا 
مالك /عمي عمي 
يوسف بقلق /مالك ابوك حصله حاجة وامك 
مالك /لا لا فين خديجة 
يوسف بستغراب /فوق 
مالك بصدق /عمي الله يخليك انا هطلعلها 
يوسف /نعم تطلع لمين 
مالك/انا اسف بس لازم اطلع مراتي متخافش بعتذر لازم اطلع 
وبالفعل طلع علي الدرج قبل رد يوسف 
...... /عمي يوووسف 
يوسف /عاوز اي 
مالك بحيرة /اوضه خديجه انهي 
يوسف /الأوضة الرابعه علي اليمين 
خبط مالك علي باب الغرفه 
خديجه من الداخل بصوت موجوع/مين 
مالك /البسي النقاب بتاعك انا مالك 
استغربت خديجه وقامت لبست الاسدال والنقاب وفتحت 
مالك شاف عيونها مهلكه من أثر البكاء 
اقترب منها وضمها لحضنه احس بشوق كبير لها كأنه أمتلك العالم وما فيه وهي احست بكهرباء في ج*سدها فهي اول مره تقترب من مالك بهذه الطريقه 
بكت خديجه في حضنه 
مالك وهو يرطب علي راسها /باااس انا اسف والله 
خديجه ببكاء/انا..... انا يطمن عليك.... تزعق فيا يامالك 
مالك صعبت عليه /ياعيون مالك انتي حقك عليا وقبل راسها من فوق النقاب 
مالك /طب نقعد ونتكلم واوقولك اي اللي حصل معايا 
جت خديجه تبعد 
مالك برفض/لا هقعد وانتي في حضني محتاجلك ياديجه 
وبالفعل جلس اوع علي حافه الفراش وخديجه جمبه وسند راسها علي صدره 
مالك وهو يقبل راسها /اولا انا اسف 
خديجه بستغراب/ليه 
مالك/علشان زعقت فيكي ياعيون مالك ثانيا حابه تعرفي كان مالي 
اومنت له خديجه وهيا تهز راسها بنعم 
مالك /طلعي التلفون من جيبي 
وبالفعل استغربت خديجه في أول الأمر لكن نفذت وطلعته 
مالك /اكتبي الباسورد خديجه وصيه الرسول 
(صل الله عليه وسلم) 
ابتسمت خديجه علي الاسم وفتحت الفون 
مالك مسك اديها وقبلها في باطن يداها بحب /افتحي المعرض بتاع الصور 
فتحت المعرض وبصت بصدمه علي الصوره ومن الصدمه رمت التلفون في الأرض وقامت من حصن مالك بسرعه 
خديجه ببكاء بغزاره وهستريه /مالك..... مالك مش انا لا مش انا وهيا تنفي براسها ب لا 
مالك قلم بسرعه ومسك اديها /ايهدي 
خديجه مستمره في البكاء /مش انا 
مالك ضمها لحضنه /اهدي ياعيون مالك عارف انه مش انتي واتاكدت 
مالك /تعالي ياقلب مالك وانا هفهمك 
وبدأ مالك يقص عليها ما حدث 
خديجه بستغرب /طب ليه يحصل كده وبعدين انا مليش صور مع حد من غير النقاب مع حد 
مالك /هنشوف الحوار دا بعد كده ياقلب مالك 
خديجه بخجل /مالك لو الصور كانت حقيقه كنت هتعمل اي 
مالك/والله انا راجل بتعامل بالحكم في الدين والله سبحانه وتعالى قال في كتابه الكريم 
{الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّـهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ}
خديجه بصدمه /وانت كنت هتعمل كدة 
مالك /بدون تردد انا متسرعتش كان ممكن اجي اخدك من هنا وكنتي هتشوفي اسو*د ايام حياتك بس مقدرتش اعمل فيكي حاجه روحت المسجد صليت وكل بعمل اي حاجه تطلعك بريئه
بقلم ندا الشرقاوى 
خديجه /طب انت بابي سابك تطلع ازاي 
مالك /اسكتي انا مسمعتش رده وطلعت بسرعه بصي خليكى في حضني شويه حاسس اني فرحان اوي وانتي في حضني وكل كلمه كان بشدها لحضنه اوى 
خجلت خديجه من كلامه بس مسك في التيشيرت بتاعه جامد لأنها كانت محتجاه برده 
مالك وأيده قفله عليها وغمض عيونه /ااه ياديجه لو تعرفي كان نفسى في اللحظه دي من أمته انا ربنا عوضني بيكي والله انا... انا بحبك اوي 
خديجه بخجل /مالك خلاص 
مالك بمرح /خلاص اي اسكتي بس انا عندي جفاف عاطفي اسكتي 
طلع يوسف وقبل ما يدخل خبط علي الباب 
... /خديجه مالك 
جت خديجه تقوم من حضن مالك 
شدها مالك ليه 
مالك بصوت واطي /مين قالك تقومي 
خديجه /مالك بابي علي الباب ابعد 
مالك /مليش مزاج 
خديجه بخجل/ياله يالوكه علشان خاطري 
مالك /يا اي 
..... /ياولاد 
مالك /ايوه ياعمي اتفضل 
قامت خديجه بسرعه قعدت بعيد 
يوسف بستغراب/ممكن افهم اي اللي حصل 
خديجه بصت لمالك بترجي انه ميقولش وهو فعلا مكنش هيقول لانه عرضه وشر*فه 
مالك بابتسامة /ولا حاجة ياعمي حاجه بسيطه بيني وبين خديجه وحلناها خلاص 
يوسف /بجد 
مالك /اه والله انا كنت عاوز افهم حاجه وخديجه فهمتني وخلاص حصل خير 
يوسف /تمام 
مالك /طيب استأذن انا 
يوسف /لا خليك شويه لو عاوزه انا هنزل وانت اقعد عادي 
مالك بفرحه وسعاده /بجد 
ابتسم يوسف ونزل 
مالك بخبث /ديجه 
خديجه /نعم 
مالك /قعدة بعيد ليه دا انا في مقام جوزك
خديجه بتحذير/خليك عندك 
مالك لوا فهمه قائلا /لا ياختي امال هو نزل ليه خدي يابت
بقلم ندا الشرقاوى 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كانت جنه وقفه في المطبخ بمنامه قصيره 
وقف مالك يتاملها

وقف مالك يتاملها بمنامتها الجميله الحرير لونها ابيض ورفعه شعرها لاعلي 
اقترب منها بحذر وضمها من الخلف
اوس ويده تاخذ حريتها علي عنقها /جنتي عامله اي 
جنه /بخير طول ما انت بخير 
اوس/قومتي ليه 
جنه وهسا مستمره في تقطيع الفاكهه/عادي نفسي راحت الفاكهه قولت انزل اعمل طبق 
اوس/بالهنا بس متنزليش كده تاني لو سمحت 
جنه بستغراب/ليه 
اوس/كده افرض حد من الخدم في المطبخ اسمعي الكلام وبراحتك في الجناح 
جنه /اوكيه
اوس /هطلع اخد شاور 
جنه /كله هيتجمع عندنا انهاردة 
اوس /يشرفوا
وطلع ياخد شاور ويلبس عدا ربع ساعه ونزل اوس علي صراخ جنة 
اوس /جنه جنه 
جنه بدموع/اوس بطني بمو*ت 
اوس /.........

google-playkhamsatmostaqltradent