رواية الدكتورة والمغرور الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

                   رواية الدكتورة والمغرور الفصل الواحد والعشرون بقلم الكاتبة الصغيرة


رواية الدكتورة والمغرور الفصل الواحد والعشرون

تاني يوم: 
صحا محمد وهو مصدع جداا وبص جنبو لقا بنت شبه عار*يه نا*يمه جنبوو بص بصدمه وقام من مكانو بسرعه وقال بزعيق: انتي مين يا بت انتي 
البنت صحت علي زعيقو وقالت بمياصه: ايه يا بيبي بتزعق كده لييه 
محمد بغضب وزعيق: انا سالتك سؤال انتي ميييييين 
البنت خافت منو ومن شكلو وهو متعصب وقالت: انت كنت تعبا*ن جدا امبارح وانت في البار فا جبتك علي هنا علشان معرفش بيتك فين 
محمد وهو بيحاول يفتكرر: انا مش فاكر حاجه 
البنت قامت وهي لفه حواليها ملا*يه وحضنتو من ضهرو وقالت: ايه يا بيبي معقوله تصحيني علي زعيق كداا 
محمد زقها بعيد عنو بغضب وقال: ابعدي انتي صدقتي نفسك ولا اييه انا كنت سكر*ان ومش فاكر اي حاجه اصلااا وانتي كمان لازم تنسي الي حصل ده تمااام 
ولبس هدومو بسرعه ونزل مشااا 
البنت راحت جابت تلفونها واتصلت بحد.. 
المجهول: هاا عملتي ايه 
البنت بضحك ومياصه: عيب عليك يا باشا كلو حصل والخطه مشيت زي ما احنا كنا عاوزين 
المجهول بضحك: جدعه يا بت ابقي عدي عليا بقا عشان تاخدي واجبك 
البنت بضحك: ماشي يا باشا 
المجهول: سلاام 
البنت: سلاام 
..... 
عند نيره وزين.. 
زين صحا لقا نيره نا*يمه في حضنو زي الملاك بدأ يفتكر الي حصل بينهم امبارح وابتسم بحب وطبع بو*سه علي خدها بهدوء.. 
زين وهو بيمشي ايدو علي خدها: نوناا 
نيره بنوم: امممم 
زين بضحك: مش هتقومي ولا اييه 
نيره فتحت عنيها بهدوء وابتسمت بحب وقالت: صباح الخير يا حبيبي 
زين قرب منها وطبع بوسه علي شفا*يفها وقال: صبااح الورد يا نور عيني. 
نيره بكسوف: ممكن تودي وشك الناحيه التانيه علشان اقوم اخد شاور 
زين بضحك: لاا يا نوناا مش هودي وشي في حته 
نيره بزعل مصتنع: زيييين اخلص بقا احسن والله ازعل منك 
زين بضحك علي طفولتهاا رغم كبر سنهاا: حاضر اهوو قومي ياله بسرعه هعد من واحد لي واحد برضو 
نيره بضحك: لااا والله ده الي هوا ازاي يعني 
زين: خلاص ياله قومي علي ما اعمل تلفون.. 
نيره: اوك 
نيره قامت بسرعه وهي لفه الملا*يه علي جسم*هاا  ودخلت الحما*م وقفلت الباب عليهاا.. 
زين بضحك عليهاا: ياا مجنووو*نه 
نيره من جوا وهي واقفه قدام المرايه وبتفكتر كل الي حصل وابتسمت بفرحه وقالت: بحبك يااا زيين 
زين وهو واقف جنب باب الحما*م وقال بضحك: مناا عارف يا عيون زين 
نيره بصدمه: انت سمعني 
زين: اكيد لان صوتك عالي اصلا 
نيره اتكسفت وراحت تاخد شااور وبعد شويه طلعت لقت زين واقف في بلكونه اوضتهم وهو عار*ي الصد*ر وبيكلم في الفون
نيره جريت عليه حضنتو من ضهرو وزين شدها قدامو وطبع بو*سه علي خدها 
نيره راحت وقفت بعيد علي ميخلص تلفونو وبعد شويه جالها وقال: عجبك المنظر ده 
نيره وهي سرحانه في المنظر الي يج*نن قدامها ده وقالت: جداااا 
زين شدها الاوضه واقعد علي الكرسي وشدها علي رجل*و وقال: مش جعانه 
نيره: جعاانه اووي بصراحه 
زين: طب ومقولتيش لييه عموما انا قولت للخدامه تجهز الفطاار 
نيره بضحك: شاااطر يا روحي 
زين بضحكه رجوليه خطفت قلبهاا: ماشي يا نونتي انا هقوم اخد شاور علي ما الفطار يجي ماشي 
نيره: ماشي 
زين بمشا*كسه: تيجي معايااا 
نيره بكسووف: اجي معاك فين يا زين انت مجنو*ن ولا اييه 
وقامت بسرعه من علي رجل*و وهو ضحك وقام دخل الحما*م.. 
وبعد شويه زين طلع لقا نيره قاعده بتاكل ضحك عليها وقال: طب مش تستني جوزك حبيبك 
نيره وهي بتاكل: ما انت اتاخرت اعملك اي يعني 
زين راح قعد جنبها وفضل يتفرج عليها بحب 
نيره خدت بالها انو بيبصلها وقالت: انت هتفضل تتفرج عليا مش هتاكل يعني ولا اييه 
زين بضحك: لا مش جعان كلي انتي 
نيره مدت ايديها بحركه طفوليه خطفت قلبو وقالت: طب خد دي من ايدي يا زين 
زين بحب: حاضر يا عيون زين 
وبعد شويه نيره خلصت اكل وقالت بارتياح: ياااه ده الواحد كان جعان بشكل 
زين وهو بيصلها: الف هنا يا حبيبتي 
نيره: اقوم انا بقا البس علشان نروح لي اسماء 
زين قام وشالها وقال: اسماء مين هو ده وقتووو 
نيره بكسوف: زيييين نزلني 
زين هو بيضحك: عيووون زين 
وحطها علي السر*ير بهدوء وبدأ يقرب منهاا و.... 
عند اسماء وعمرر.. 
اسماء صحت علي صوت زعيق قامت بسرعه وطلعت من اوضتها تشوف في اييه 
اسماء بخضه: في ايييه يا عمرررر 
عمر اتفجأ من شكلها الجميل وشعرهاا الطويل وبعدين فاق من الي هوا فيه وقال. 
عمر بجديه وغرور: جرااا اييه يا حرمي المصون مش هفطر ولا اييه 
اسماء بعصبيه: يعني انت مصحيني علي زعيق علشان كده بس 
عمر وهو حاطت وشو في الاب توب الي قدامو وقال: اه اتفضلي ياله علي المطبخ اعمليلي اكل 
اسماء بصتلو بعصبيه ودخلت المطبخ بدات تعملو اكل وراحت حطيتو قدامو 
عمر رفع عينو من علي الاب توب وقال: اي داا 
اسماء بستغراب: هو مش انت طلبت اكل علشان تفطر عمر قام بعصبيه وزق الاكل علي الارض وقال: مش عجبني اتفضلي اعملي غيروو 
اسماء بزعيق: نععععم انت مجنو*ن ولا اييه يا جدع انت
عمر راح عندها ومسك*ها من شعر*هاا وقال: بت انتي انا مش عاوز صوتك يعلي تااني واكمل بصوت اعلي سمعتييي قوووولت اييييه 
اسماء بو*جع: ااه سيب شعري ياا حيووو*ان انت 
عمر بصلها بغضب وقال: انا حيوااا*ن
اسماء بدموع: ده الحيوا*ن احسن منك انت ملكش وصف اوصفو بيك 
عمر زق"ها علي الار*ض بعصبيه وراح شد الحز*ام من البنطلو*ن بتاعوو وقال: انا هعرفك بقا مين الحيوان ده 
اسماء وهي بترجع لورا: انت انت هتعمل ايييه يا زبا*له انت 
عمر بسخريه: يعني مش عارفه انا هعمل اييه 
وبدأ يضر*ب فيهاا بكل قوتوو وهي بتصر*خ بكل و*جع وهو مش حاسس بيها ولا شايفهاا من كتر عصبيتو وبعد شويه سبها وطلع البلكونه سبها وهي مش قادره تتحرك من مكانها ولا تقول ااه حتي وبصعوبه قامت دخلت الحما*م وقلع*ت هدومها وفضلت تبص علي جسم*ها في المرايه وعيطت بحر*قه وو*جع علي الي وصلت ليه واخدت شاور وكل جسم*ها بيتأ*لم وبعد شويه طلعت من الحما*م 
واتصدمت لم شاافت ان....... 

يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent