رواية زوجتي القاصر الفصل الثاني عشر والاخير 12 بقلم خولة

  رواية زوجتي القاصر الفصل الثاني عشر والاخير بقلم خولة


رواية زوجتي القاصر الفصل الثاني عشر والاخير

                  بعد مرور خمس سنوات ✨
طلعت ورد من الجامعة
ليان بفرحة : مش معقولة ربنا إستجاب لدعائي واتلغت 
المحاضرة 
ضحكت ورد: أنت مش شكل واحدة جاية تدرس والله 
ليان: بس وأخيرا خلصنا من الاستاذ ده بالع أسطوانة  
ورد: آه وحياتك في دي عندك حق أنا راسي مصدع 
ليان: طيب مش حتطلعي معايا النهاردة 
ورد: والله مش حقدر  يا ليان 
ليان بتحايل: والله مش حنتأخر نروح نعمل شوبينغ بس 
ورد: طيب حروح النهاردة 
ليان نطت: طيب يلا 
ركبوا سيارة أجرة وراحوا يتسوقوا وصلوا ودخلوا 
ليان: تعالي نشوف الفساتين هناك يا ورد 
ورد: طيب 
دخلوا المحل 
ليان: جربي ده يا ورد حلو أويييي 
بصتلوا بإنبهار كان فستان أبيض قصير لتحت الركبة منفوش 
شوية
ورد : آه والله عجبني جدا 
ليان: أدخلي قيسيه
ورد: أوك 
دخلت قاستوا وطلعت 
ليان:الله قمر أويييي يا ورد ونبي خذيه 
ورد: أنا كمان عجبني 
ليان: روحي حاسبي 
ورد: لما أغيروا الأول 
ليان بتحايل: لا سيبيه والنبي وحياتك يا ورد 
ضحكت: إنتي مشكلة طيب مش حغير حروح أحاسب وإنتي 
جيبي هدومي من جوة
راحت حاسبت وطلعوا 
ورد: حتصل بسراج يوصلنا 
ليان: أنا إنسان ببابا وصل أهو 
إتصلت بسراج 
سراج: آلو أهلا يا ورد 
ورد: ممكن تيجي تاخذني يا سراج 
سراج: طيب أنتي فين 
ورد: أنا قدام*********
سراج: تمام أنا قريب من هنا جاي حالا 
فضلت تستنا شوية ووصل راحت ركبت العربية 
ورد: سلام يا سراج 
سراج: إزيك يا حبيبتي 
ورد: الحمد لله 
سراج: طلعتي بدري النهاردة
ورد: والله مش عارفة المحاضرات إتلغت فجأة 
سراج: آه طيب يالا نروح بقى 
ساق العربية 
ورد: إيه ده يا سراج ده مش طريق البيت 
سراج: عارف يا حبيبتي أنا رايح مكان الأول 
ورد: طيب 
سندت على الشباك وغمضت 
ورد: سراج 
سراج: هممم 
ورد: عايزة أزور أكرم النهاردة
توتر سراج: أوك 
رجعت غمضت عينيها 
كمل سواقة 
   عند أكرم  طلع من باب السجن واتنفس جامد 
أكرم براحة: وأخيرا 
جري حمزة وحضنوا: الحمد لله 
أكرم: ها يا حمزة عملت إلي قلتلك عليه 
حمزة إبتسم: عيب عليك كل حاجة جاهزة ويلا بقى تتحمم 
وتغير هدومك 
أكرم: يالا 
ركب معاه فالعربية وساق حمزة
أكرم: حست بحاجة 
حمزة: لا سراج راح جابها وبيضيع وقت 
أكرم إبتسم: حلو
حمزة: يالا بقى وصلنا إنزل بسرعة 
نزلو ودخلوا جوة 
سميحة حضنتوا وعيطت: أكرم يا حبيبي 
أكرم: وحشتيني يا ماما 
سميحة: وأنت يا حبيبي 
حمزة: سيبيه يا خالتو دلوقتي يروح يجهز
سميحة بفرحة: آه يا حبيبي روح أنت  
راح أوضتوا إتحمم وحلق و غير هدوموا لبس بذلة رمادي و 
مشط شعروا ونزل 
أكرم: ها إيه رايكم 
حمزة: أنا ما عرفتكش 
وائل: وأنا كمان وربنا 
ضربوا: يا حيوان على أساس كنت فار بالوعات وأنا مش 
واخذ بالي 
حمزة: أتصل بقى على سراج 
سميحة: آه إتصل المعازيم وصلوا  
كان سراج بيسوق وسمع تيليفونو 
سراج:ألو 
حمزة: آه يا سراج تعالى كل حاجة مضبوطة 
سراج: تمام 
قفل ولف بالعربية 
ورد: إيه ده مش أنت قلت عندك مشوار 
سراج: لا إتلغى دلوقتي إتصلوا 
ورد: طيب 
وصل سراج لفيلا أكرم ونزلت
ورد: تعالى أدخل يا سراج حجيب حاجة من جوة ونروح 
لأكرم 
نزل سراج: تمام يلا 
دخلوا الفيلا 
ورد: إيه ده هي ظلمة كدة ليه الكهربا قطعت ولا إيه 
سراج: جايز 
ورد علت صوتها شوية: طنط سميحة 
فجأة إتفتح النور لقت أكرم واقف قصادها 
سرح أكرم فيها إتغيرت أوي كبرت أوي و فستان كان لايق 
عليها جدا 
أكرم: قمري 
وقفت مصدومة ما قدرتش تنطق بكلمة فتحلها إيديه وجريت 
على طول إترمت فحضنوا حضنها جامد كأنو عايز يدخلها 
جواه 
ورد عيطت: وحشتني أوييي 
أكرم: وأنتي يا روحي 
بعدها أكرم وراح مسك المايك 
أكرم: أنا النهاردة عاوز أسألك قدامهم كلهم موافقة تكملي 
حياتك معايا يا ورد موافقة تبقي مراتي وشريكة حياتي 
عيطت ورد وراحت حضنتوا جامد: موافقة 
 شالها ولف بيها و صرخ: بحبك يا قمري 
صفر حمزة ووائل 
حمزة : أيوة يا عم 
مسكت فيه بقوة نزلها ومسك إيدها حطلها الدبلة
صدح صوت أغنية رومانسية سحبها و رقصوا سلو
ورد: أنا مش مصدقة أنك قدامي 
أكرم: لا يا روحي إحنا مع بعض 
ورد: وحشتني جدا 
أكرم: وإنتي كمان ماكنتش قادر أتنفس من غيرك 
ورد وقفت رقص و حضنتوا: بحبك يا أكرم 
أكرم بغيض: وحياتك جاية تقوليها هنا 
ضحكت ورد: بحبك 
حملها وصرخ: الفرح خاص يا جماعة 
ورد إتكسفت: أكرم أكرم يا مجنون 
أكرم: أنت جبتيه لنفسك 
ورد: خلاص نكمل الفرح 
أكرم با*س خذها: لا يا روحي نكمل الفرح لوحدنا 
طلع من الفيلا وراح نزلها فالسيارة ولف ركب وساق 
ورد:رايحين فين يا حبيبي 
أكرم: لا أنا مش حمل كل ده والله 
ضحكت عليه: الله مش حبيبي
أكرم باس إيدها: لا حبيبك 
ورد: طيب حنروح فين 
أكرم: فاكرة بيت المزرعة 
ورد بسعادة: آه وحشني المكان هناك أوي
وصلوا للبيت  
نزل أكرم وشالها 
ورد: أكرررم الله أنا عندي رجل على فكرة 
أكرم: لا أنا مش شايفها 
ضحكت: أنت مالك النهاردة 
أكرم: دماغي اتلحس أول ما شوفتك يا قمري 
با*ست خذوا
دخل أكرم ونزلها 
ورد: أنت جعان عايز أعملك أكل 
باس إيدها: لا مش عايز 
ورد بتهرب: أحممم طيب حروح أشوف...
قاطعها با**سها وخذها معاه لعالمهم نسيبهم بقى

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
تعليقات