رواية حكاية نورين والجبالي الفصل الاخير بقلم دعاء احمد

الصفحة الرئيسية

    رواية حكاية نورين والجبالي الفصل الاخير بقلم دعاء احمد


رواية حكاية نورين والجبالي الفصل الاخير 

مجرد ان نورين خرجت قعدت تعيط في العربيه وهي شايفه حبيبها بيخطب
نورين. غبيه غبيه يا نورين لسه بتحبيه
سيف وقف جانب العربيه
سيف. نورين
مسحت دموعها بسرعه ونزلت من العربيه
نورين. ازايك يا سيف
سيف. مالك بيحبك يا نورين
نورين. سيف لو مالك حبني للحظة واحدة كان على الأقل جايلي المطار
قبل ما سافر
سيف. مالك فعلا كان جايلك بس
 وقتها سلمي كنت حالتها خطيره ودخلت العمليات و الدكتور اتصل بمالك لأن فصيله د"م مالك وسلمى واحده و نادره
نورين. معدش ينفع يا سيف انا ومالك كدا كدا ملناش نصيب نكمل سوا حتى لو كان جايه مكنتش هاسامحه
سيف بسرعه. على ايه مالك عمل ايه؟ وبعدين انا مش فاهم ازاى كنتي مخطو" فه وبعد كدا سفرتي
ولا انتي مكنتيش مخطوفه اصلا



نورين. انا فعلا اتخط" فت بس جايز كان خطفي إنقاذ ليا من اللي مالك ناوي يعمله
سيف. مالك لو كان ناوي على حاجه يانورين يبقى كان ناوي يعلن جوازكم ويعترفلك بحبه
لتضحك بسخريه ودموع
نورين. انا هامشي يا سيف
لتتركه وترحل
تيقن سيف من وجود مبرر قوي لدى نورين حتى تترك أخيه وتسافر دون قول شي
نورين جالها تليفون من مجهول
نورين. الوا مين معايا
شخص. انا الرائد  شاهين المغربي
نورين باستغراب. افندم
شاهين. لازم نتقابل ضروري يا نورين هانم
نورين. اوكي بس بخصوص ايه؟
وفين؟
شاهين. بخصوص ايه مينفعش في التليفون هابعتلك اللوكيشن بس الموضوع ضروري وخط"ر لازم تاخدي بالك انك مش متراقبه
نورين. متراقبه ليه هو فيه بالظبط؟
شاهين. أول ما توصلي هفهمك كل حاجه. ساعه كدا كويس؟
نورين. تمام
عند كمال
مراد. يعني ايه يا كمال انا شريكك


عايز تاكل حقي
كمال. والله محدش ضر" بة على ايدك عشان تمضي على تنازل بكل حاجة كل حاجه باسمك انا اخدتها
مراد. ورب الكعبه ماهتلحق يا كمال الك" لب والصفقه اللي انت عايز تعملها مع نورين المنشاوي انا هد"مرها وهقولها أن دي كلها كذبه عشان تفرق بينها هي ومالك الجبالي
كمال. مش هتلحق سليم سليم
سليم. ايوه يا باشا
كمال.خد مراد بيه المزرعة بتاعتي لحد ما نشوف هاخلص منه ولا لاء
سليم ضرب مراد حاله يفقد الوعي
واخدة على المزرعة بتاعت كمال
في قصر الجبالي
سيف. مالك نورين فعلا كنت مخطوفه و اللي خطفها دا هدفها انه يوقع بينكم وبالفعل قدر وانتم انفصلتم
مالك. انت ايه اللي خالك متأكد كدا وأنها متكنش خطه من نورين عشان تسافر
سيف.  مالك انا اخوك الصغير ومتاكد أن نورين بتحبك وعلى فكره هي بنفسها اللي قالتلي انها اتخط"فت وقالت كلام غريب
أن خط" فها كان إنقاذ ليها من اللي انت كنت ناوي عليه
مالك. كمال
امشي دلوقتي يا سيف عايز اجمع الخيوط ببعضها
ليتركه سيف ويجلس يفكر في خط"ف نورين وخطبتها من كمال
ووصل في النهاية أن كمال من وراء كل ما حدث لهم
عند نورين
وصلت للوكيشن كان زي مكان قديم ومجهور
نورين. حضره الرائد
ليلتفت لها شاهين المغربي
شاهين. اهلا نورين هانم
نورين. ممكن افهم في ايه؟
شاهين. اتفضلي اقعدي
نورين هانم الموضوع بخصوص كمال الدسوقي
نورين. مش فاهمه
شاهين. كمال الدسوقي تاجر سلا"ح ومخد" رات
نورين. سلا"ح مخد" رات تاب انا ايه علاقتي بية
شاهين. عايزينك تساعدنا نقبض عليه. احنا عارفين انه عرض عليك الجواز بعد انفصالك بمالك الجبالي
نورين. بس انا كنت هرد عليه بكرا في حفلة تكريم شركات الهندسه وكنت هرفض
شاهين. لازم توفقي
نورين. ليه؟ 
شاهين. كمال في عمليه هيقوم بيها في الفتره الجايه وتقريب خلال الأسبوع دا واحنا عايزين نعرف التفاصيل وامتي بالظبط عشان نقدر  نقبض عليه متلبس
نورين. تمام بس انا هاعمل ايه
شاهين. لازم تراقبيه من جوا بيته
نورين. ازاى يعني
شاهين. كمال عنده مزرعه بيقضي فيها معظم وقته والتسليم هيكون هناك لازم تقنعيها انك تروحي معه المزرعة دي وانك محتاجه تغيري جو وهناك تقدر تراقبيه
نورين. عشان كدا اوفق على الخطوبه
شاهين. بالظبط
بعد شويه نورين قامت وسابت شاهين ورجعت القصر
تاني يوم بالليل
لابست نورين فستان طويل اوف وايت وتضع مكياجها وعطرها المميز
وتنزل برفقة اسر
اسر. متأكد أن شركتنا هتكون الافضل
نورين. بس في شركات كتير عملت إنجازات بردوه زي شركه الجبالي
اسر. ياخبر بفلوس بعد ساعه يبقى ببلاش
لتصل بعد فتره إلى أكبر قاعه لرجال الأعمال تدخل بهيئتها الرائعه
تنظر حوالها لتجد مالك الجبالي يجلس على تربيزه بجانب خطيبته و سيف وماهر
ام هي تجلس على تربيزه كمال الدسوقي
لينظر لها مالك بغضب شديد
وغيره قاتله
على تربيزه كمال ونورين
نورين. اهلا كمال
كمال. جميله الجميلات نورتي الحفله واثق ان شركات المنشاوي هتكون التوب النهارده
نورين. ميرسي
كمال. فكرت في موضوعنا
نورين. الدمج ولا الخطوبه
كمال. الاتنين
نورين. موافقه
كمال. بجد
نورين. طبعا بس بصراحه انا حاسه اني عايزه اغير جو واروح اي مكان هادي
كمال. المزرعة بتاعتي هاديه جدا ممكن تقضي فيها أجمل وقت
نورين. بجد
كمال. طبعا ايه رايك نسافر بكرا
نورين. تمام  الصبح بدري 
بعد شويه على المنصة يقف مندوب عن شركه اجنبيه
المندوب. هالو افري بادي
 لاشك أن كل من يجلسون هنا اليوم ينتظرون بفارغ الصبر لمعرفة ماهو ترتيب شركته
ولكن هناك شركه واحده فقط ستكون الأفضل وهي مجموعة شركات المنشاوي بإدارة نورين المنشاوي
لتبتسم نورين وهي تنظر لأسر فمجهود سنتين لم يضيع هباء
لتذهب للمنصة لاستلام جائزة أفضل سيده أعمال لأفضل شركات الهندسه
المندوب. نورين هانم الجميع يسأل سؤال واحد دائما في تلك المواقف
وهو ماذا كان دفعك للوصول لتلك المكان
نورين...
الانك"سار
انك" سرت من أكثر شخص أحببته فارادت أن أثبت له أنني سأكون أفضل منه بكثير
المندوب. هل هو من ضمن الموجودين
نورين. اجل هو هنا اليوم يشهد علي نجاحي
نورين راحت لتربيزتها وكمال قام با"س ايديها بطريقه خالت مالك يفقد كل قدرته على التحمل
بعد شويه في حد جايه لنورين
البنت. مدام نورين
نورين. ايوه
البنت. في حد مستنيكي باره وعايز حضرتك ضروري
نورين فهمت انه الرائد شاهين عشان كدا قامت من غير متستفسر اكتر
نورين بعد ما قامت. هو فين؟
البنت. الجناح ٣٠٨ ومشيت
نورين وصلت قدام الجناح ولسه هتخبط حد شد ايدها بسرعه
نورين. انت.! عايز ايه؟
 بدون اي مقدمات با"سها ب"عنف شديد خالها تنز"ف من شفايفها
نورين ضر" بته بالقلم جامد
كان يشعر بالغيرة الشديدة تنهش قلبه 
نورين. لو قربت مني تاني يا ابن
 الجبالي هتكون دي نهايتك
تركته وعادت للقصر وهي في شدة غضبها فهو لم يقترب منها أثناء زواجهم والان يق"بلها بعد انفصلهم
تاني يوم نورين راحت مع كمال المزرعة وكان الجو فيها هادي وجميل
نورين. المكان هنا رائع جدا يا كمال
كمال. ده عشان عيونك هي اللي جميله
نورين. ميرسي
بعد يومين
نورين كانت بتراقب كمال وتدي كل المعلومات لشاهين
حالها مكالمه من رقم غريب
سلمي. نورين انا سلمي الجبالي
نورين. اهلا سلمي هانم
سلمي. نورين كمال دا واحد حقِ"ير
دا حاول يغت"صبني ولما هربت منه عملت حادثه ودخلت في غيبوبه
نورين بصدمه. ايه كمال
سلمي. ايوه كمال انا صحيح معرفكيش يا نورين بس طالما مالك حبك تبقى انتي فعلا مميزه
وطيبه عشان كدا ابعدي عن كمال
و ارجوكي أدى فرصه لمالك تحلو الخلاف اللي بينكم
نورين. بس كمال لما خط" فني قالي ان مالك هو اللي.
سلمي. قالك ايه يا نورين
Flash back
 ليوم خطف نورين
نورين. سيبوني انتم عايزين مني ايه
كمال. اهدي يا نورين هانم
 واسمعيني كويس اناهنا عشانك
جاي احذرك من مالك الجبالي
نورين. مالك ليه
كمال بخبث. من سنه انا ومالك كنا بنشتغل مع بعض وانا أعجبت بسلمي اخته وطلبتها للجواز بس هي اتجوزت ماهر ابن عمها ورفضتني وقتها انا كنت بفسخ شغلي مع مالك بس هو رفض فسح الشغل اللي بينا وقالي أنه هيجوزني سلمي بعد طلقها من ماهر وقتها انا مصدقتش عشان كان واضح ان سلمي بتحب ماهر
وبعدها سلمي عملت الحادثة ومقدرش يطلقها من جوزها
و طبعا قابلك ولقي أن الشبه بينك وبين سلمي كبير و طلب أن الشغل بين يستمر في مقابل انه هيتجوزك فترة وبعد كدا يبيعك ليا
نورين بصدمه. يبعني ازاى
كمال. يعني يسلمك ليا وانا هاعمل معاكي اللي انا عايزه ووقتها هيكون
ضر"ب عصفورين بحجر
الشغل بينا يستمر
و يقضي على فكري المنشاوي من السوق
نورين. كذب انت كذاب مالك لايمكن يعمل كدا مالك بيحبني
ليضحك كمال يسخريه
كمال. مالك الجبالي وحش عايز ياكل السوق لوحده وتبقى شركته رقم واحد. ودي تسجيل بيني وبينه
لتسمع كل التسجيلات وتنهار في دوامة من الدموع والوجع
باك
سلمي. كذب كل دا كذب يا نورين والله كمال حاول يعت"دي عليا وانا هربت منه وعملت حادثه ودخلت غيبوبه لسنه كامله
ومالك صحيح غلط لما اتجوزك بالطريقة دي لكن هو حبك بجد طول السنتين دول منساكيش
كل يوم يمسك صورك و يتفرج عليهم كل يوم يقعد في مكتبه
ويفتكر كل لحظه بينكم
وانتي في ألمانيا كل اخبارك بتوصله
كل لحظه كان بيبقى ملهوف يشوفك ويتكلم معاكي
نورين بالمعنى الحرفي انصدمت وهي مش قادره تستحمل انها بعدت عنه سنتين بسبب كذبه
ودخلت اوضتها لأنها انهارت وهي بتعيط خافت كمال يشوفها
نورين. سلمي انا في مزرعه كمال
سلمي. انتي غبيه يا نورين ازاى تامني نفسك معه
نورين. انا لازم افقل بس لازم تعرفي اني محبتش في حياتي اد مالك
وانا عمري ما حبيت كمال وحتى خطوبتنا دي مزيفة انا كنت متغاظه من مالك لو جرالي اي حاجه قولي لما اني اسفه
وفقلت معها وكلمت شاهين
نورين. حضره الرائد انا عرفت معاد التسليم سمعته النهارده الصبح بيكلم واحد وبيقوله أن التسليم الساعة واحده بليل
وفجأه بتفتح الباب
كمال. بتكلمي مين
نورين. لا ابد دي مكالمه شغل
سليم. الرائد شاهين المغربي هو اللي باعت نورين هانم يا كمال بيه انا عرفت من واحد في الدخليه
كمال شد نورين من شعرها. عرفتي ايه
نورين. عرفت انك كداب وكل اللي قولته ليا من سنه كان كذب
كمال حس براحه انها معرفتش حاجه عن السلا"ح
كمال. خدها احبسها مع مراد بس وربي يا نورين نهايتك على أيدي
كنت عايز اتجوزك مش اقضيها معاكي زي سلمي الجبالي بس اللي انتي اللي اضطرتيني انا اعمل كدا
واللي عاوزة هاخده منك بس منغير جواز اخلص بس من الصفقة دي وساعتها هندمك على اللحظه اللي قررتي تخو" نيني فيها وتتفقي مع شاهين المغربي
خدها احبسها مع مراد 
نورين مشيت مع سليم وهي مستسلمه تمام ومتعملتش
مع كمال ورجالته ( وهي تقدر لأنها متدربه على الملاكمه)
لأنها مستنيه البوليس يوصل ويقبض على كمال
نورين نزلت معه في بدرون تحت قصر المزرعه في مكان مع مراد
اول ما دخلت لقيت مراد مربوط
ومتكتف راح سليم ر"مها معه من غير ما يربطها
مراد. نورين هانم
نورين. انت مين؟
مراد. انا مراد نشأت شريك كمال
لكنه نصب عليا واخد كل فلوسي و رماني هنا
نورين شكت فيه أن كمال يكون حطه معها عشان يعرف إذا كانت عرفت معاد تسليم السلا" ح ولاء
مراد. متقلقيش انا دلوقتى مبكر"هش اد كمال
نورين راحت قعدت في ركن. ميفرقش معايا مدام شريكه يبقى قذ"ر زيه
مراد. عندك حق واكبر قذ" ارة عملتها في حياتي هي اني كنت سبب في فراقك انتي ومالك
نورين قامت وعفريت الدنيا أقدامها. اصدك ايه؟
مراد. فكرة الصور والتسجيل كنت فكرتي
نورين. ليه انا عملتلك ايه؟ مالك اذاكم في ايه؟ انا عشت اسوإ سنتين في حياتي بسببكم
وراحت ضر" به بوكس وراه التاني
مراد وهو بينز" ف من بوقه. انا فعلا غبي لاني عملت كدا بس ارجوكي سامحيني
نورين بسخريه. اسمحك اه ده انا لو أطول او"لع فيك انت وابن الك" لب اللي برا ده لعملها
في قصر الجبالي
سلمي حكت لمالك كل اللي نورين قالتهولها وهو كمان بقى مصدوم
مالك. ده عملها غسيل مخ
لازم اتكلم معها وافهمها أن مفيش كلمه من دا صح
سلمي. المشكله دلوقتي يا مالك أن نورين في مزرعه كمال
مالك. ايه ازاي
سلمي. معرفش بس هي تقريبا في خطر عشان بتقولي أن لو جرالها حاجه اقولك انها اسفه
مالك. لازم اروحلها
سيف. وانا معاك
ماهر. وانا كمان
وبالفعل ماهر وسيف ومالك راحو على المزرعة والطريق ليها تقريبا ساعتين
عند نورين
الساعه بقيت احداشر بالليل
وهي قاعده بتفكر في اللي عملته
ظلمته سنتين من غير ما اسمع اي مبرر ليه ولا اديله فرصه انه يدافع عن نفسه
عند كمال
كمال. عايزكم تامنوا المزرعه كويس
الناس هيوصلوا كمان ساعتين
ياله كل واحد على مكانه
الساعه وصلت اتناشر
شاهين وقوات أمن حاوطوا المزرعه من غير حد من رجاله كمال يحس
مالك كان وصل للمزرعه
مالك و ماهر وسيف نطوا من على سور القصر بتاع المزرعه
مالك بهمس. لازم نلقى نورين من غير ما حد يحس
ماهر وسيف بقوا يمشوا بحذر
ولما يحسوا بحد يختفوا ويدارو نفسهم
فشتوا القصر كله ومفيش إثر لنورين
و فجأه بيدخل ناس كتير القصر ومعهم عربيات نقل
الزعيم. اهلا كمال بيك
كمال. اهلا البضا"عة تمام
الزعيم. تمام ونفس أنواع اللي طلبتها
كمال. والفلوس جهز
وفجأه بينضر" ب نا"ر من كل مكان
وبيبدا التعامل معهم ورجاله كمال بدأت تقع و رجاله الزعيم
كمال نزل بسرعه على البدرون
في البدرون
نورين سمعت ضر" ب النا"ر قامت فكت مراد
نورين. دي اخر فرصه تبقى شخص نضيف
وبدأت تخبط على الباب جامد
واستخبت وراء الباب
اتفتح وكم راجل من رجاله كمال
دخلوا وهي بدأت تتعامل معهم بس كانوا كتار وهي قوتها متستحملش
واحد فيهم طلع سك"ينه وبدأ يها"جم نورين بيها وهي بتحاول تتفاده
لكن بسرعه الراجل ض رب نورين في كتفها بالسك"ينه وبدأت تنز" ف جامد
وضر"به تانيه في رجليها
وجاي عشان يديها الضر" به القا"ضية ويخلص عليها
نورين بسرعه رجعت لوراء وبعدين جريت ناحيته وضربته في رجليه خليته يقع بس هي كنت بتنز"ف جامد مقدرتش تتعامل معه
كمال دخل بسرعه
كمال بغضب مسكها من شعرها وكان بيخ"نقها
كمال. زي ما كنتي سبب في وجود البوليس هنا هتخرجيني من الفيلا
ومن البلاد كلها
مسك نورين ووجه المسد"س على دماغها. ادامي ونورين بقيت تمشي وهي مش قادره تتحرك بسبب حرج رجليها
وطلع لمدخل القصر
كمال. وقفوا ضر"ب هاقت"لها
شاهين بسرعه. اللي بتعمله مش هيفيدك يا كمال
كمال. لو مخرجتش من الفيلا دلوقتي هق" تلها
نورين بقيت تغمض عينيها وهي حاسه بالنهايه بتقرب
كمال بيحط ايده على الزناد وفجأه
مالك جايه من وراءه وبسرعه بعده عن نورين و رمه على الأرض
وحضن نورين وبسرعه كمال يضر"ب رصا" صتين
ليقع مالك ونورين وتتلالا الدموع في عينيها
ام هو يقع أرضا و قبل أن تغلق عينيه. بحبك يا نورين
لتنظر له بصدمه فهو تلقى رصا"صة بالقرب من القلب
وهي أخذت رصا" صة بكتفها
نورين بدموع وشهقات. لا ارجوك
فوق مالك ارجوك انا مش هاقدر اعيش من غيرك مالك انت وعدتني تحميني وتفضل جانبي
قوم ياله
ام البوليس يتعامل مع كمال وياخذوه
تغلق عين نورين ايضا وتلقي بجانب مالك فقد نز"فت كثيرا
بعد فتره بسيطه تصل الإسعاف وتحمل مالك ونورين إلى المستشفى برفقة سيف وماهر
في المستشفى
دخل مالك العمليات بسرعة لأن حالته خطيره
ونورين خرجوا الرصا"صة من دراعها
و بداءو يخيطوا الجر "وح اللي في جسمها
ليصل للمستشفى
عائله مالك ووالد نورين وأسر وساره
والكل في حاله لا يحسدوا عليها
وخصوصا كاميليا وفكري
كاميليا بدموع. مالك ماله يا سيف
ابني فين مالك ماله
ماهر حضنها وقعدها على الكرسي. هيكون كويس مالك طول عمره جبل بيشيل فوقيه كتير اوي ويكون كويس
فكري. نورين بنتي ايه اللي حصلها
سيف. متقلقيش يا عمي نورين حالتها مستقره وهي دلوقتي في العمليات بيشيلوا الرصا"صة من درعها
فكري بدموع. لا نورين كويسه
هي كدا طول عمرها بتستحمل
بس انا لازم اعتذرلها انا سيبتها سنين طويله
ساره بقيت تعيط على صاحبت عمرها نورين
و كاميليا ورنيم وسلمى و سيلفا انهار ا من العياط
بعد شويه كنان وشريف وصلوا المستشفى وكل واحد بقى واقف جانب حبيته بيحاول يهديها
بعد ساعة
نورين خرجت من العمليات ونقلوها على اوضه عاديه
ام مالك كنت حالته خطيره
فات ساعه كمان ومالك لسه في العمليات نورين بدأت تفوق
نورين. اه مالك مالك متسبنيش
مالك لا افتح عينيك
اسر. نورين انتي كويسه
مالك مالك فين؟
في العمليات اهدي
تحاول نورين فك كل المحاليل المعلقة بها
فكري. بتعمل ايه يا بنتي
نورين لم تكن بكامل وعيها
ولكن كنت لا تسمع لأي شخص
وبالفعل قامت من السرير وحاولت المشي والذهاب لمالك ولكن لم تستطيع المشي ووقعت
اسر. نورين
فكري. كفايه يا نور
نورين بدموع ووجع. ابعد عني انا عمري  ما اعتبرتك ابويا طول عمرك بعدني عنك دخلتني مصحه وانا مكنتش مجنونه خنت امي وكنت سبب في مو"تها
انا بكر" هك
فكري باسف. سامحيني يا نور
انا فعلا بعدت عنك بس ارجوكي اديني فرصه
نورين قامت ورجليه متخيطه وكتفها كذلك و مركبه ساند الذراع عشان مكان الرصا"صه
قامت وهي بتحاول تسند على أي حاجة وبتمشي بالعافيه
لحد ما وصلت عند العمليات
سيف وماهر وكنان وشريف
والبنات كانوا وفقين
سيف جرى على نورين وهو شايفها مش قادره تتحرك وبتعيط
سيف. نورين ايه اللي اومك
نورين بشهقات. مالك مالك فين يا سيف
ووقعت على الأرض أدام باب العمليات
نورين. مالك لو بتحبني ارجوك ارجعلي
مالك انا بحبك ومحبتش حد ادك اتعذ"بت طول السنتين دول وانت بعيد عني
ارجوك يا مالك ارجعلي
كاميليا راحت عند نورين وشدتها من درعها بقوه ونورين مستسلمه
كأنها مش حاسه بحاجه عير انها تطمن عليه
كاميليا ضر" بت نورين كف
الكل بصلها بصدمه
كاميليا. انتي السبب من يوم مدخلتي حياه ابني وهو بيتعذب
امشي يا نورين ومترجعيش تاني
ومالك هيخف وهيتجوز ويعيش حياته بعيد عنك وعن مشاكلك
نورين بدموع وانهيار تام. ارجوكي هطمن عليه وهاسيبه للأبد ومش هتشوفوا وشي تاني بس ارجوكي سيبيني اطمن عليه
كاميليا. امشي يا نورين ومترجعيش
نورين وقعت وهي مش قادره تستحمل و جرح رجليها فك وبدأ ينزف
وهي قاعده تعيط والكل منهار حواليها
ماهر. كفايه كدا يا مرات عمي نورين مش هتستحمل
كاميليا. كله بسببك يا نورين
ساره. نورين قومي نروح للدكتور يخ"يطلك الجر" ح
نورين بتهز راسه بنفي ومش بتقوم
نورين. مش هسيبه مالك حصله دا كله بسببي
رنيم. نورين كفايه مالك طول عمره بيتحمل وبيقع ويقوم
بعد شويه خرج الدكتور
نورين بلهفة. مالك كويس
الدكتور. اطمن ا احنا خرجنا الرصا"صة وهو هيتنقل للعناية يومين يزول الخطر وننقله اوضه عادي
ما إن قال الدكتور تلك الكلمات
حتى أغلقت نورين عينيها باطمنان
واغمي عليها
اسر. نورين
ليحملها وياخذها لغرفة ليقوموا لها بالازم
كل هذا تحت أنظار أشرقت خطيبه مالك التي تيقنت من حب وعشق نورين لمالك وعرفت انها ليست لها مكان بين هذا الثنائي
تاني يوم الصبح
مالك بدأ يفوق
مالك. نورين نورين
سيف. مالك انت كويس
مالك. نورين.
سيف. متخافش هي كويسه بس ادولها مهدا وهي نائمه دلوقتي لأن حالتها كانت هستريه
مالك غمض عنيه وحمد ربنا انه لحقها ولا كان ممكن يخسرها للابد
نورين فاقت وراحت اطمنت على مالك وهو نايم
نورين. بحبك واسفه على حصل وعلى اللي هاعمل بس خاليك عارف اني بعمل كدا عشان تكون كويس واخر حاجه عايزه اقولك ان لقانا كان أجمل صدفه
قب"لت راسه ووجهه و
مسحت دموعها وخرجت
اسر. خاليك النهارده يا نورين انتي تعبانه
نورين. لازم امشي وجودي في حياته بيا" ذيه احجزلي تذكره على نيويورك
اسر. بس انت لسه تعبانه
نورين. احجزلي تذكرة والمره دي مش عايزه مالك يعرف طريقي
عدا يومين
مالك بدأ يفوق ويسأل على نورين
وسيف حكاله على اللي كاميليا
قالته لنورين
ونورين سافرت نيويورك وكل يوم
وكل لحظه بتسأل على مالك من المستشفى وتطمن عليه
بعد اسبوع
مالك خرج من المستشفى وهو بيفكر في نورين وبس وازاي يرجعها
مالك. سيف عرفت مكان نورين
سيف. للأسف المره دي معرفتش اي معلومه عنها مختفيه تمام
مالك. خالي وسيم يهتم بالموضوع دا  عايز اعرف مكانها في أسرع وقت
سيف. تمام
عدا اسبوع كمان ومالك اتحسن جدا عن الاول
في شركة مالك
وسيم. عرفت مكان نورين هانم
مالك. فين
وسيم. نيويورك وحجزتلك تذكره
مالك. تمام يا صاحبي
مالك سافر لنورين على أول طياره رايحه نيويورك
نورين صحيت بدري زي العاده
وقعدت في جنينة القصر وهي بتفكر اد ايه كانت غبيه لما سابت مالك من غير ما تديله فرصة تدافع عن نفسه ضيعت سنتين وهي بتعذ"ب نفسها
الخادمه. سيدتي هناك شخص يريد مقابلتك
نورين. مين
مالك. انا
لتلتفت له سريعا وانظر لعينيه كم اعشقك
مالك. ايه يا بنت المنشاوي هنفضل نلعب القط والفار كدا كتير بصراحه انا عايز نورسين وجنه
نورين بدموع فرحه. ودول مين بقي
مالك. بابتسامه. بناتنا
نورين جريت عليه وحضنته
نورين. سامحني يا مالك انا غبيه اوي
مالك. هشششش كفايه انا كمان اسف كان لازم اجيلك وافهمك ان دا كله كذب
نورين وقفت على صوابع رجليها. بحبك ثم قب"لته في خده
مالك. وانا بعشقك يا بنت المنشاوي عمري ماتخيلت احب حد كدا
مالك. هل بقي هنسمي الولاد ايه
نورين. البنات نورسين وجنه
الولاد انا اللي هاختر اسماهم
مالك. يعني ياله بينا على مصر عشان نكتب الكتاب من اول وجديد
نورين. هتعملي فرح
مالك. أجمل فرح لأجمل نورين
نورين. وهتعلن اني مراتك
مالك. انتي مش هتكوني مراتي وبس انتي ملكه قلبي يا نورين
مالك ونورين رجعوا مصر
بعد شهر في أفخم قاعات الافراح
نورين. انا مش محجبه
مالك. هتتحجبي
 ابتسمت نورين وهي ترى غيراته
ترتدي فستان ابيض طويل ورقيق جدا ناعم ليس منفوش ولكنه جميل مرصع ببعض الناس وتلبس الحجاب الذي يعطيها مظهر أنيق 
تضع اللمسات الأخيرة في مكياجها
البسيط وتقف أمام المرأه برضا
عند مالك
ارتد بدلته السوداء وقميص ابيض
ووضع عطر مميز وساعة شيك
ماهر. مبروك يا مالك
مالك. الله يبارك فيك
تخرج نورين برفقة فكري والدها الذي سامحته بعد فتره من رجوعها لمالك
يمسك بيديها
وتخرج رنيم برفقة سيف
وهي ترتدي فستان رفافها الأبيض المنفوش وتضع ومكياج رائع
وتفرد شعرها بجاذبيه
وتخرج سيلفا برفقة ماهر وهي ترتدي فستان ابيض واسع جذاب لتبدو الثلاث فتيات في غايه الجمال
وخصوصا نورين بحجابها الذي أصر مالك على أن ترتدي كانت كملكه
ورنيم وسيلفا ك اميرات
ليمسك مالك يد نورين
وكنان ياخذ رنيم
وشريف ياخذ سيلفا
ودخلوا للقاعه
في القاعه
مالك. مساء الخير يا جماعه
بصراحه عايز اقول وعد ادامكم كلكم وتكونوا شهدين عليه
نورين انا بعشقك وهافضل احبك للأبد اوعدك قدام كل دوال انك تفضلي ملكه قلبي اوعدك اني هافضل معاكي ومش هاسيبك تنامي يوم وانتي زعلانه مني
اوعدك أفضل احبك
لتبكي نورين من شده الفرح ويقترب منه يمسح دموعها
بحبك يا نورين
بعشقك يا ابن الجبالي
مالك. لسه عندك فوبيا من الضلمه
نورين. وانت معايا مبخافش
 من حاجه
لتنطفي كل الأنوار لتشعر بنخذه في قلبها ثم تهدأ لأنها موجود معها
يعاد تشغيل الاضواء
ولكن تجد مالك يقف على المنصة برفقة سيف وماهر وكنان وش
شريف وهو يمسك المايك
مالك بغمزه. الاغنيه دي مني ليكي
لتبدأ الموسيقى على مهرجان بنت الجيران
ليبدأ مالك بالغناء
ويتبعه الشباب
لتضحك نورين بسعاده عليه
لو كان الجنون مرض فا سأكون انا اول من أصبت به بعد أن احببتك💞
ليحملها ويلف بها في القاعه وتضحك بسعاده ومرح
بعد الفرح
مالك بغمزه. ياله بينا
نورين بتوتر. انا تعبانه عايزه انام
ليضحك ضحكه عاليه بمرح
مالك. دماغك شمال يا نور الك"لب
نورين. اصدك ايه
مالك. اصدي ياله بينا عشان نلحق الطياره 
ويقترب منها بخبث
بس لو عايزه حاجه تانيه انا معنديش مانع ناجل السفر
نورين. انا اللي دماغي شمال
مالك. بحب جنونك💞
نورين. وانا بعشق قربك، 💞
لياخذها ويقضوا أجمل شهر عسل بين استراليا وأوروبا
نورين ومالك بيخلفوا نورسين وجنه وليث وعز
رنيم وكنان بيخلفوا صافي وبوهاب
شريف وسيلفا خلفوا فهد ومراد ودليله
ساره واسر خلفوا إيان وياسين

تمت لرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات 
رواية حكاية نورين والجبالي الفصل الاخير بقلم دعاء احمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent