Ads by Google X

رواية طيف الفيروز الفصل الثامن 8

الصفحة الرئيسية

   رواية طيف الفيروز كاملة  الفصل الثامن 


رواية طيف الفيروز الفصل الثامن 

مراد / وعرفوا كل حاجه 😔
_ فيروز بحزن / حسيت بنغزه ف قلبي انه ممكن يسبني ف اي وقت ويمشي 
_  بس بس هو مينفعش يمشي مينفعش .. مش بعد ما حبيته وحسسني بالأمان هيمشي ويسبني مش هسمحله .. ف لحظه لقيت نفسي ف شقتي وهو واقف جمبي بملامح خاويه 
_  مرااد 
_  بصلي وحسيت بدموع ف عيونه وقال /  مش هينفع اسيبك مش هينفع يا فيروز 😔
_  بصتله وانا مش عارفه اعمل ايه ولا اقوله ايه ودموعي نزلت بيأ"س رفعت راسي لقيته 
_  عيونه قلبت احمر وطلع منه ضوء احمر داكن وقال بصوت مخيف قبل ما يختفي / لازم اقابل الملك لازم 
_  اختفي!  وانا واقفه مكاني ودموعي نازله وكلامه بيتردد ف ودني /  مش هينفع اسيبك .. وقعت ع الأرض وانا منهاره وخايفه يبعد عني 



*****************************
✨ في مكان تاني شبه قاعات القصور ف العصر القديم🌞
_  صدح صوت الملك بغضب 
_  بشرية !!  أحببت بشرية!؟  اختفت جميع فتيات المملكه لكي يضيق بك الحال وتحب بشرية !؟ أجننت يا مراد 
_  مراد بتوتر /  أبي انا .... 
_  قاطعه والده قائلا بصرامه /  سأتغاضي عن كسرك لقوانين المملكة بالتحدث الي بشري  ؛ وسيتم قت"ل هذه الفتاه ف اقرب وقت 
_  مراد بغضب جحي"مي /  لااااااا .. قلبت عيون مراد الي سواد بشده وغضب لم يراه والده من قبل وقااااال
_  بصوت مخي"ف /  إذا مسها أحد بسو"ء سوف اقلب هذه المملكة رأس علي عقب  ؛ وتذهب قوانينها الي الجح"يم 😠😡  ومشي 
_  غادر قاعة الاجتماعات بغضب كبير .. ولحق به أخاه الكبير ليحدثه 
_  مراد انتظر .. مراد انا اتحدث إليك 
_. توقف دون أن ينظر إليه .. فقال أخاه بحكمه 
_  تعلم أن القوانين ليست بيد والدك وأنها من المملكة ذات نفسها ولا يمكن تغيرها؛ وأنه لو لم يصدر الملك حكما بقت"ل الفتاه فستقت"لها المملكة نفسها ولا يستطيع أحدا منعها لأن هذا. خارج حدود الطبيعه 
_  صمت قليلا ووضع يديه علي كتفي أخيه الصغير بدعم وأكمل /  هذا قدر ولا يمكن تغيره؛ عليك التفكير بها يا مراد بالتأكيد هيا لا تستحق المو"ت 


_  ترك أخيه بدون ما يرد ع كلامه لانه يعلم تماما أنه صحيح  ف كل كلامه 
******************************
عند فيروز /  كانت لسه قاعده مكانها من وقت ما سابها وفجأه .. ظهر قدامها .. وقفت بسرعه قدامه واتكلمت بلهفه
_  فيروز /  ها عملت ايه يا مراد !؟  طمني 
_  بصلها بملامح ميت"ه وعيونه لمعت بالدموع /  انتي متستحقيش المو"ت .. انت لازم تعيشي 
_  دموعي نزلت وحسيت قلبي هيوقف واتكلمت /  خلينا سوا هنا متسبنيش؛ أو .. أو انا اعيش معاك هناك ف عالم الأطياف؛ هعيش ف اي مكان المهم اكون معاك يا مراد 
مراد بحزن /  قوانين المملكة واضحه لو انا عايز افضل ف عالم البشر براحتي يبقا لازم تمو"تي  ؛ ولو رفضت مو"تك يبقي هتمنع من عالم البشر للابد وانتي هتعيشي ف سلام 
_  فيروز بزعيق /  المو"ت أهون ليا من اني اعيش من غيرك .. انت مش هتمشي من هنا انت فاهم . مش هسمحلك تمشي مش هسمحلك ابداا 
_  حضني وحسيت بقلبه بينبض بخوف . بنفس خوف قلبي واكتر ودموعه زادت عن دموعي واتكلم /  انا مش هستحمل اشوفك بتمو"تي قدام عنيا 
_  فيروز /  لو هما مقتلو" نيش انا همو"ت من قلبي لانك مش جمبه يا مراد .. سكت وانا سكت ودخلت اوضتي وهو فضل مكانه .. 
_. عدي كام يوم وكان لسه موجود معايا بس بدأت تحصلي حاجات غريبه؛ البوتجاز ناره تعلي فجأه!  سخان الحمام الميه بتاعته بتقلب فجأة وتبقي بسخونة الجح"يم .. بتزحلق ودايما بقع ع دماغي بس بتيجي سليمه .. ومش بقول لمراد ع حاجه بس بحس بالخوف"ف ف عيونه وهو بيقولي 
_  شوفتي قولتلك مش هيسبوكي وانا مش قادر احميكي .. بدأت اخد بالي ف اي حاجه بعملها عشان اتجنب أي حوادث .. لحد ما في يوم ....


يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent