رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس 6 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس 

نظر صقر وجد حياه وبسنت يقفون في الجنينه وتنظر حياه اليه بغض.ب ثم ذهبت حياه مسرعه الي صقر .
حياه : هو دا الهتنام يااستاذ صقر .
حنين : وانتي مالك .
حياه : نعم ياختي مالي وكل حاجه تخصني انتي مجنو.نه .
حنين : والله انتي مش محتر.مه.
بسنت : ياجماعه عيب كده وانتي ياحنين خلاص اطلعي انتي دلوقتي .
حياه : اصبري يابسنت مين المش محتر.مه يزباله يلما.مات البيوت .
صقر بز.عيق وغض.ب : حياااااه متنسيش انها بنت خالتي ولو غلطي فيها يبقا غلطي فيا بظبط فاهمه .
حياه بدموع : انت بكلمني كده .
صقر : إيوه واتفضلي بقا علي اوضتك . ذهبت حياه مسرعه الي الداخل وذهبت وراها بسنت . وظل صقر وحنين .
صقر : انا اسف علي كلام حياه . 


حنين : ولا يهمك المهم كنت عاوزا اقولك اني بح.... ولم تكمل 
صقر : هششش حنين انا مش بفكر في كلام دا ونصيحه بلاش تعترفي بمشاعرك لحد قبل متتاكدي انه هو كمان بيبدلك نفس الشعور تصبحي علي خير . ثم ذهب صقر الي غرفته . وظلت حنين وقالت .
حنين : بكرا اخليك تحبني ياصقر انت ملكي وحبيبي انا .ثم ذهبت هي كمان لنوم ..
عند حياه .......
حياه بدمو.ع ونهيا.ر جامد  : انا انا ياصقر تكلمني كده .
بسنت : اهدي ياحبيبتي اهدي هيحصلك حاجه .
ظلت تبكي حياه وبسنت تهديها حتي جاء الصباح وعيون حياه لم تنام .......
بسنت قامت من النوم شافت حياه زي ماهي . قامت بسنت وذهبت اليها .
بسنت : حياه انتي ماانتي كده من امبارح .
حياه : ......
بسنت : ياحبيبتي خلاص مش كده ..


حياه : ........
يوه طب انا هقوم أجيب فطار .
ظلت حياه شارده في حزنها وكلام صقر ليها ودفاعو عن حنين ........
نزلت بسنت واخدت صنيه عليها فطار وذهبت اتجه غرفة حياه . شافها صقر وقال .
صقر بستغراب : بسنت انتي واخده الاكل دا ليه فوق .
بسنت : لحياه ياابيه حياه من امبارح منمتش وعامله تعيط فقولت اجبلها اكل احسن تتعب .
صقر بحزن : ماشي ياحبيبتي خلي بالك منها .
بسنت : ماشي بس عاوزا اقولك حاجه ياابيه .
صقر : حاجة أيه ياحبيبتي .
بسنت : انت زعقت لحياه اوي مع انها حنين كمان غلطانه وهي لما شفتكم كده أضيقت ودا كان رد فعلها . ياريت تصالحها ياابيه .....
صقر بندم علي الحصل  : حاضر ياحبيبتي . ثم ذهب صقر وذهبت بسنت الي غرفة حياه .
نزل صقر الي اسفل وهو يلوم نفسه ازاي اتعصب اوي كده علي حياه ازي وهي قلبه . بعد تفكير طويل قرر صقر انه يصالح حياه اول متنزل.
عند حياه....
بسنت : يلا ياحبيبتي عشان تفطري.
حياه : معلش يابسنت مليش نفس ممكن انام .
بسنت : بس ياحبيبتي كده مينفعش هتتعبي .
حياه : معلش سبيني دلوقتي انام .
ظلت حياه كده طول اليوم ولم تنزل الي اسفل حتي قلق محمود والدها فصعد اليها الي غرفتها ...
في غرفة حياه .....
محمود : مالك ياحبيبتي فيكي أيه.
حياه : مفيش يابابي.
محمود : اومال مالك ياحبيبتي منزلتيش ليه .
حياه : تعبانه بس يابابي يعني تعب كده .
محمود وتفاهم الامر : ماشي ياحبيبتي كنت هقولك اني هنزل القاهره بكرا عشان هجيب ماهر بيه وعيلتو هنا .
حياه : ماشي يابابي 🥺.
طبع محمود بوسه وخرج الي الخارج ونزل الي اسفل . كان الكل جالس علي السفره وكمان صقر...
عامر : مالها حياه يامحمود .
محمود : معرفش ياعامر بس البنت فيها حاجه . انا هنزل القاهره بكرا خلو بالكم منها لحد مرجع .
هاله : متقلقش ياخويا في عيني .
صقر بزعل وهو يندم نفسه الف مره فكل هذا بسببه .
حنين وهي تفكر كيف تقرب من صقر وانه يحبها .
عدا اليوم علي الكل . وظلت حياه كما هي لم تخرج من الغرفه .
ومحمود سافر القاهره . 
وطبعا صقر خلاص جاب اخره عاوز يشوف حياه ويعتذر منها 
ولاكن مفيش فرصه وحياه لم تخرج من غرفتها .
ومحولات حنين في القرب من صقر .
عدا الاسبوع دون احداث وكانت حياه مثل الورده الدبلانه التي اهملت .
لم تاكل كويس ولم تنام وتظل شارده وتبكي وظهرت 
العلامات السوداء تحت عيونها . وخست جدا .
جاء اليوم لرجوع محمود وعائلة ماهر بيه ....

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent