رواية احببت ارملة الفصل الثالث 3 بقلم حورية مصطفى

الصفحة الرئيسية

   رواية احببت ارملة الفصل الثالث بقلم حورية مصطفى


 رواية احببت ارملة الفصل الثالث 

إلياس بهدوء: انا عايز اتجوز نجمه.. 
فاطمه بصدمه وعصبيه : انت ايه اللي بتقوله ده.. انت واعي للكلام ده.. 
إلياس بهدوء: ايوه واعي جدا لكلامي.. 
نجمه بعصبيه: انتي واحد متخ'لف وانا مستحيل اتجوز بعد ادهم انت فاهم.. واتفضل برا من غير متطرود.. 
إلياس ببرود: انا همشي بس انتي لازم توافقي لاني مش باخد رايك ع فكره.. 
فاطمه بحزن: يــــا خساره يــا إلياس بتبص علي مرات صحبك... دا ادهم كان بيتعبرك اخوه.. 
إلياس بصلها بحزن ومشي.. 
نجمه كانت منهاره من البكا... 
تقي بدموع: اهدي يـــا نجمه.. 
نجمه بدموع: هو مش عنده د'م للدرجادي يــــا تقي عشان يطلب طلب زي ده قولي.. 
تقي بدموع: محدش موافق علي طلبه يــا حبيبتي.. 
فاطمه بحزن: قومي يــــا حبيبتي اتوضي وصلي.. وكفايه دموع عشان صحتك وصحه ابنك.. 
نجمه بحزن: حاضر يـــــا ماما.. 
مر اليوم بدون احداث تذكر..♡
✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد..♡
نجمه كانت بتجهز الاكل هي وتقي.. 
تقي بمرح: جمالك ده ولا جمال عبدالناصر.. 
نجمه بابتسامة: جمالي طبعا.. 
تقي بضحك: تبا لتواضعك يا فتااه.. 
فاطمه بتدخل: هو في زي جمال نجمه وطيبه قلبها.. 
نجمه بحب: تسلمي يـــــا ماما علي كلامك الحلو ده.. 
فاطمه بحنان: انتي بنتي يــــا نجمه انتي والشعنونه دي.. مش عارفه من غيركوا البيت هيكون عامل ازاي.. وكملت بدموع من وقت ما ادهم اتو'في وانتي قاعده معايا هنا واحده غيرك ولا كانت سالت فيا حتى يــــا بنتي.. 
تقي بمرح لتخفيف الحزن: الله ايه لازمه كلامك ده يـــــا فطومه دلوقتى.. 
فاطمه بضحك: يــــا بت احترميني ده انا زي امك ع الاقل.. 
تقي بحب: ما انتي امي فعلا.. 
نجمه بابتسامة: الاكل جاهز.. 
فاطمه بحب: يلا عشان ناكل وننضف البيت.. 
_وفعلا خلصوا اكل وهم بينضفوا البيت نجمه لقت البوم الصور بتاعها هي و ادهم.. 
_ نجمه مسكت الألبوم وخدته وقعدت علي السـريـــر وبقت تتفرج علي صورها هي وادهـم مع بعض ودموعها كانت بتنزل كل ما تشوف صورها مع ادهم.. 
فاطمه بخوف: مالك يا نجمه في حاجه بتوجعك يــــا حبيبتي.. فاطمه بتبص لقتها بتتفرج علي صورها مع ادهم.. 
نجمه بدموع: وحشني اووي يـــــا ماما.. ادهمي وحشني اووي.. 
فاطمه بدموع: ليه يا نجمه تتعبي نفسك وتتعبي قلبي معاكي يــــا بنتي.. 
نجمه بدموع: اسفه يا ماما مش بايدي والله.. انا مش قادره انساه.. 
فاطمه بدموع وحزن: ربنا يرحمه يــــا حبيبتي.. 
نجمه بدموع: امين ياارب العالمين..
✰ـــــــــــــــــــــــــ✰
في مكان اخر..♡
مجهول بعصبيه: ازاي يعنى ترفض تتجوزك.. انت كان لازم تقنعهم لان حياتها في خطر هي وعيلتها يـــا إلياس... 
إلياس بهدوء: يــــا سياده اللوا دي حاجه مش بايدي غير كده هي طردتني من البيت.. 
اللوا سليم بعصبيه: ده مش شغلي يا بيه.. انت لازم تتجوز نجمه في اسرع وقت ممكن انت فاهم.. 
الياس ببرود: فاهم يـــــا فندم عن اذنك.. 
اللوا سليم: اتفضل.. 
إلياس ادي التحيه العسكريه وخرج.. 
الياس خرج وطلع فونه و رن علي شخص وطلب منه يقابله في مطعم**.. 
في احد المطاعم اللي بتطل علي البحر.. 
الياس بهدوء: اسف علي التاخير يــــا خالتي.. 
فاطمه بهدوء: انا مش خالتك وياريت تقول موضوعك المهم في اسرع وقت.. 
الياس بحزن: حاضر.. 
الياس بدا يحكيلها عن الكلام اللي حصل بينه وبين اللوا.. 
فاطمه بصدمه من الكلام اللي سمعته قالت: يعني انت عايزني اقنع نجمه انها تتجوزك.. 
الياس بهدوء: ايوه.. 
فاطمه بحزن ودموع: تمام.. 
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في المساء..♡
كانوا بيتناولوا طعام العشا.. 
فاطمه بهدوء: كتب كتابك علي الياس كمان اسبوع يـــــا نجمه.. 
نجمه بصدمه: ايه الكلام اللي بتقوليه ده يا ماما.. 
فاطمه بببرود: زي ما سمعتي وياريت كلامي يتنفذ ومش عايزه مناقشه فيه.. 
تقي بحزن: كمان اسبوع ازاي وادهـم متو'في بقاله شهر.. 
فاطمه بهدوء: الكلام اللي بقوله يتنفذ انتوا فاهمين كتب الكتاب كمان اسبوع.. 
نجمه بدموع: انا زعلتك في حاجه طيب.. 
فاطمه ببرود: لا.. 
نجمه بدموع: وانا مستحيل اتجوز بعد ادهم يـــا ماما.. 
فاطمه بهدوء: هتوافقي يـــــا نجمه لان ده في مصلحتك..  انت فاهمه.. 
نجمه بعصبيه: وانا مش عاوزه اتجوز بعد ادهم يا ماما.. مستحيل اتخيل حياتي مع حد غير ادهم.. انت ليه بتجبيرني علي حاجه مستحيل انها تحصل.. 
فاطمه بعصبيه ضربتها بالقلم وقالت:  انا بعمل كده عشان مصلحتك يـــــا نجمه وبعدين قالت بدموع انا مش عايزه اخسرك زي ما خسرت ادهم.. 
نجمه بدموع: قصدك ايه.. 
فاطمه بحزن: هتعرفي بعدين انا بعمل كده ليه... 
تقي بحزن: تعالي يـــــا نجمه اقعدي عشان شكلك تعبتي.. 
نجمه بدموع: لا انا كويسه.. كويسه اووي وسبتهم ودخلت جوا.. 
بعد مرور اسبوع..♡
يوم كتب الكتاب.. ♥"
الياس لفاطمه: شكرا اوووي يا خالتي انك تفهمتي الموضوع.. 
فاطمه بحزن: انا عملت كده عشان حياه نجمه وتقي مش اكتر.. 
المأذون بمقاطعه: ياريت حد ينادي العروسه.. 
فاطمه بدموع: ادخلي يا تقي نادي نجمه.. 
تقي بحزن: حاضر.. 
وفعلا تقي دخلت عشان تنادي نجمه.. 
تقي بصدمه: نجمممممه... 


يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
رواية احببت ارملة الفصل الثالث 3 بقلم حورية مصطفى
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent