Ads by Google X

رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع والثلاثون والأخير 37 بقلم فاطمة اشرف

الصفحة الرئيسية

      رواية حب خارج سيطرتي الفصل  السابع والثلاثون والأخير بقلم فاطمة اشرف

رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع والثلاثون والأخير 

كلما وصلنا الي طريق النهاية نجد انفسنا في بداية جديدة💙👀"

جه اليوم الموعود الذي طال انتظارههه فرح ادهم وليان

واتمخطرييي يا حلوة يا زينة ياوردة من جوههه جنينييينة لولولولولوووويييي

وده كان صوت نيهال وام ليان

ليان بزهق :ياجدعااااان ارحمونييي عاوزة اناااام

ام ليان :يابنتي انتي هتجلطيني ده يوم فرحكك ونايمة لحد دلوقت بقا في حد يعمل كدا

ليان بغيظ :هو مش انا عملت كدا يبقي فيييهه وحطت المخدة علي وشها اقفلوا النور بقا واخرجوا

نيهال شالت المخدة من عليها :نخرج ايههههه قومميييي يا بتتت انتي علشان تلحقي تجهزيي بقينا الساعة 12

ليان قعدت بزهق :مش عارفة انا العروسة بتقوم من الساعة 12 تروح الكوافير ليهههه بيليفوهاااا

نيهال:ههههه قومييي يابت انا حامل مش حمل مناهدة انا

ََ



ليان  بسخرية: طب امشي ببطنك دي والله حاسة انك هتولدي في قلب الفرح اوعي ترقصي انا مش ناقصة الليلة تلوظ بسببك

نيهال بغضب بقت تضرب فيها :والله لنا راقصة ومش هقعد خالص ويارب اولد في الفرح وابوظهولككك

ليان :هههههه خلاص ايدككك تقيلة قايمة ياختي اهووو يادي الغلب اللي انا فيهههه ياربي

نيهال:خمس دقايق وتكوني جاهزة عبا ما احضر الفطار مع امككك

ليان :طيب ياختي امشي يلا 

نيهال خرجت وليان قامت  اخدت شاور وصلت ودعت ربها انه يوفقها في حياتها مع ادهم وانهم يفضلوا دابما سواا ولبست وادهم رن عليها 

ادهم بحب : عروستي عاملة ايه

ليان بحب :هههه عروستك متهانة جداااا مصاحيني من بدري ياعم ده كان يوم اسود يوم ما قولتلك اعملي فرح 

ادهم: ههههه هو مش انتي ياختي قعدتي تقولي عاوزة البس فستان وفرح وهيصة عملتلك وبردو مش عاجب اعملك ايههه تاني 

ليان: ههههه متعملش انا اللي جبت ده كله لنفسي انما قولي بتعمل ايه كدا 

ادهم : مفيش ياست استاذ مصطفي بردك مصاحيني من بدري وعند الحلاق هظبط نفسي انا كمان 

ليان بتحذير : اوعي تحلق دقنككك عليا الطلاق اجري في وسط الفرح اقولهم مش جوزييي

ادهم :ههههه للدرجادي الدقن مهمة عندك



ليان :طبعا يابني انا اصلا حبيتك علشان دقنكك وبس 

ادهم بخبث:علشان دقني وبس 

ليان :هههههه قصدك ايههه 

ادهم :هههه اقصد حبيتيني علشان عيوني يعني

ليان بمعاكسة :هو حاجة جبتني لورا غير عيونك دي اللي جبتني علي وشي 

ادهم بحب :بحبكككك 

ليان بضحك :بعشق امككككك

ادهم :ههههه هتتحسبي علي كلامك ده بعدين 

ليان :ههههه هنبقي نشوف الموضوع هقفل بقا علشان الحق اجهز 

ادهم بخبث :ماشي يا قلبي لينا شقة تجمعنا 

ليان :هههه ياخوفي منككك

ادهم :دنا غلبان 

ليان :ههه اوي الصراحة يلا باي 

ليان قفلت مع ادهم وابتسامة رضا علي وشها وحمدت ربنا علي كل حاجة بتحصل معاها سواء من حبها لادهم اللي افتكرته بلاء ولا من خطفها اللي كان في صالحها وادهم عرف قيمتها فعلا كل حاجة حصلت معاها كانت بتحسبها انها ابتلاء لاكن دي كانت اختبار من ربنا وكان وراها خيررر كبيررر اوووي ليهااا 

فاقت علي صوت نيهال 

نيهال بزعيق :ياليااااااان 

ليان بزهق :الله يقطع ليان علي سنينها اشحال انا العروسة يعني ايه الغلب ده ياربي  جاااااية ياختي 

خرجت ليان وجهزت كل حاجاتها ونزلوا راحوا الفندق اللي ليان هتجهز فيههه وهيتعمل فيه الفرح 

بعد مرور عدة ساعات جهزت ليان وكانت عروسة زي القمر بفستانها المنفوش الذي يشبه فستان الاميرات والطرحة الطويلة وتسريحة شعرها والتاج والمكياج الهادئ الذي جعلها فاتنه بمعني الكلمة فمني رائها يظن انها حورية من الجنة 

ام ليان بدموع : الله اكبر اللهم بارك زي القمر يا حبيبتي 

ليان بإبتسامة ومسكت ايد مامتها : حبيبتي ياماما ليه بتعيطي بس

ام ليان بدموع فرحة : دي دموع الفرحة يا حبيبتي عشت وشوفتك بالفستان الابيض اللهم بارك يارب ويرزقكك الخلف الصالح يا بنتي ويجعل حياتك كلها سعيدة 

ليان مسحت دموع امها وباست راسها : يارب يا حبيبتي وميحرمنيش من وجودك في حياتي ابدا 

نيهال حضنت ليان: مبروك يا حبيبة قلبي زي القمر 

ليان بفرحة: يعني بجد حلوة 

نيهال :ده انتي قمرين والله اللهم بارك ياحبيبتي عيني عليكي باردة

ليان :ههه حبيبتي بس انتي اللي قمر ايه الفستان الجامد ده 

نبهال بغيظ:والنبي اسكتي مش طايقة نفسي ببطني دي كان لازم يختي تعملي الفرح وانا حامل 

ليان :ههههه اعملك ايه يعني حظك كدا وبعدين  دي مخلياكي كيوت 

نيهال  بسخرية :لما نشوف ياختي لما تحملي هتقولي عليها كيوت ولا كعبورة

ليان :ههههه خلاص ياساتر محدش يهزر معاكي هو ادهم اتأخر كدا ليهه 

نيهال بسخرية:هتلاقيه جايلك ياختي مستعجلة علي الهم 

ليان :اعوذ بالله منككك طب حتي حسسيني انه الدنيا حلوة بتكأبيني في يوم فرحي 

نيهال :هههه اضحك عليكي يعني هو يحبيبتي اللي اخدته من الجوازة دي شهر العسل وبس علي كدا 

ليان : والنبي نقطيني بسكاتكك يخربيت الاحباط

نيهال :هههههه

ام ليان : يلا يا ليان ابوكي برة علشان يخدك لادهم 

ليان اتوترت وباباها شافها وابتسم 

ابو ليان بفرحة:مبروك ياحبيبة ابوكي 

ليان بإبتسامة : الله يبارك فيك يابابا 

ابو ليان بإبتسامة فرحة لبنته : اللهم بارك طالعة زي القمر خسارة في الواد ادهم ده انا لو عليا تفضلي في حضني ومتسيبينيش ابدا يا ست البنات 

ليان باست ايد ابوها : متحرمش من وجودك ابدا يا احلي اب في الدنيا 

ابو ليان باس راسها وانجها ونزل بيها علي سلالم الفندق وبدأت الزغاريط والزفة وكان ادهم واقف في نهاية السلم مستني ليان وهو في قمة اناقته وشياكته والفرحة مش سايعاها وصلت ليان لعنده وابو ليان بصله وسلمه ليان 

ابو ليان بإبتسامة : خد بالك عليها 

ادهم باصص لليان بحب : متخفش دي في قلبي من جواه وادهم طبع بوسة علي راس ليان 

ادهم بإبتسامة : مبروك يا عروستي 

ليان بإبتسامة خجل : الله يبارك فيكك 

واشتغلت اغنية( انا راسمكك في خيالي لحماقي)

" ياما حكيت عليك للناس وللايام قالولي خيااال وقولت حقيقة مش اوهاام قالوا ملاك بتحلم بيههه ومش انساان رهنت عليك واديني بقيت انا الكسبااااان 👀♥️" 

ادهم اخدها في حضنه وبيرقصوا سلو 

ادهم بصلها بحب: انما ايههه القمر ده 

ليان بفرحة : بجد حلوة 

ادهم؛ انتي احلي من الحلوين كلهم انا بعشقككككك 

ليان بحب : وانا بموت فيككككك 

ادهم شدد من حضنها اكتررر وليان غمضت عنيها وكأنها مش عاوزة تشوف حد غيره هو وبس 

انا راسمكك في خيالي من قبل ما اكون وياااككك وسنين وانا بستنااككك عايش علي ناااار الشوق قالوا عليا ليالييي عايش في امل كدااب مسكين ماشي ورا سراب ومسيرههه في يوووم هيروووح ❤️

ليان بصت في عيون ادهم اووي واتكلمت بإبتسامة وحب ظاهر : انت عارف الاغنية دي كنت لما بزهق من قلة اهتمامكك بيا كنت بسمعها بتديني طاقة اكتر اني اكمل في حبككك كنت عارفة ان ربنا مش هيعلق قلبي بيك كدا وخلاص كنت عارفة انه شايلييي حاجة كبيرة اووووي وادي ربنا استجاب لياااا وانت بقيت معاياااا

ادهم ابتسم بحب ظاهر في عيونه: وانا اوعدك عمرييي ما هخليكي تندمي علي اختيارككك ده ابدا 

ليان ابتسمت وادهم باسها من شافيفها قدام كل اللي موجودين و ليان نسيت اي حد حواليها كانت حاسة ان هو وبس اللي معاهاا مكنش همها حد غيرههه هوو بعد عنها وهو بيبتسم وبعدين شالها ولف بيها وليان بتضحك وكله بيسقفلهم بفرحة ليهم ونزلها واشتغلت اغنية  ( عمري ابتدا تامر حسني) 

ادهم شد ليان لحضنه بتملك وهي بتضحك من جنونه 

عمري إبتدا

م الليلادي وياه

ولقيت سبب للحياه

عشانه أعيش

خدني هواه لدنيا تانيه وياه

كل حاجه فيا عايزاه

دة أنا غيره ماليش👀

وادهم بإندفااع وحب ظاهرررر وبيخلي ليان ترقص في حضنه 

آه منها يا ليالي ليلة

آه لما تحب بجد بعد سنين طويلة

وأنا بين إيديه مبقاش في حاجه مستحيلة

ده الحب كل عايشه أنا معاه

آه منها يا ليالي ليلة

آه لما تحب بجد بعد سنين طويلة

و أنا بين إيديه ما بقاش في حاجة مستحيلة

دا الحب كل عايشه أنا معاه😍

ليان بحب وبصت لادهم اووي وبتهمس مع الاغنية 

بحبك يا

يا أحلى ما فى الحياة

طمنتنى عليا

و إرتحت خلاص

عشانك أنا

مستعد مليون سنة

أتعب أنا وإنت لا لا لا لا لا يا أغلى الناس💜

وليان وادهم بيتنطاطوا مع بعض بضحك 

آه منها يا ليالي ليلة

آه لما تحب بجد بعد سنين طويلة

وأنا بين إيديه مبقاش في حاجه مستحيلة

ده الحب كل عايشه أنا معاه

آه منها يا ليالي ليلة

آه لما تحب بجد بعد سنين طويلة

و أنا بين إيديه ما بقاش في حاجة مستحيلة

دا الحب كل عايشه أنا معاه♥️🔥

خلصت الاغنية وادهم باس ليان من راسها وهي فرحانة جدا و اخد ليان وراحوا علي الكوشي يقعدوا 

ليان:ههههههه انما ايههه الباووور ده يا ادهم 

ادهم بغمزة :هو انتي لسة شوفتي بووور 

ليان :هههههه بدأت اخاااف منككك

ادهم :هههههه لا مش للدرجادي متخافيش 

ليان عينها لمعت وبحب :انا لو خوفت من الدنيا كلها عمري ما اخاف منككك ابدا انت كل دنيتي يا ادهم 

ادهم باس ايدها :طب اتلمي بقا وبطلي نحنحة حاكم انا علي اخرييي وممكن اخطفك ونسيب الفرح 

ليان :هههههه خلاص هسكت 

مصطفي شد نيهال وكانت بترقص 

مصطفي بغضب :متتلمي بقا ببطنك دي احسن تولدنا هنا 

نيهال :ههههه مش هتلم انا عاوزة ارقص سيبني افك عن نفسي شوية محضرتش فرح من ساعة فرحي 

مصطفي بغمزة ومسكها من وسطها :طب متيجي نعيد فرحنا تاني

نيهال :ههههه ببطني ديي والله عيب عليك

مصطفي حط ايده علي بطنها : هههه انا مش فاهم بطنك مدايقاكي ليههه دي قمررر 

نيهال :كل بعقلي حلاوة يا اخويا كل 

مصطفي :هههه دنا هاكلك بكل حاجة فيكي مش بس عقلككك

نيهال بهمس وهي بتقرب منه  :اتلم يا مصطفي بدل ما ارزعكك بوسة في وسط الفرح وانت قمررر كدا ومتنحنح واعمل زي مسلسل انت اطرق بابي لما البطلة باست البطل في وسط الناس  

مصطفي :ههههههه والله انتي عاوزة تتخطفي انهاردة يخربيت جمال امكككك متيجي اقولك حاجة ورا الفندق 

نيهال :ههههه اتلم يا مصطفي 

مصطفي شدها لحضنه :خلاص تعالي نرقص علي الاغنية تعويضا عبا ما نروح 

نيهال :هههههه ماشي 

مصطفى شد نيهال وبيرقص بيها وادهم شد ليان وبيرقص معاها برضه 

وكانت( اغنية اسمي لادهم سليمان ) 

اسمي يفرق فيه ايهههه وياكييي

انا حد عااشق ولاقاكي

انا انسان عمريييي لو الف عام في عنيك بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وامااان 

وادهم مسك ليان من ايديها وشدها وبقا ضهرها لازق في صدره وليان بتضحك علي جنونه وهو بيقول مع الاغنية 

انا عندي لعنيكي كلااام محدش غيررييي في الدنيا يقول في يوم من الايام ليكي او لناس تانية

وبص لليان بحب واندفاععع 

ولو كل الكلام اتقال عنيكي في غربيتي مووال  هخلق منه معني جديد معني فاااق كل الخياال

انا زادي في هواكي الشووق وزوادي وانا المعشوق وانتي الشمس مهما تغيب تاني تنوري الدنيا وهمشيلك بلاد الله وهحكي لكل خلق الله عن سيرة هوا عاشق عن تايههه بلا مأووييييي♥️😍

وبعديها شالها ولف بيها كتييررر اوووي وليان هتموت من كتر فرحتهاااا مكنتش متوقعة انه ادهم بالجنون وبيحبها الحب ده كلههههه 

ليان :هههههه كفايا يا مجنون 

ادهم :ههههه هو انتي لسة شوفتي جنان وصفر وجت تورتة طويلة جداا علي شكل وش ليا وهي بفستان الفرح

ليان بإنبهااارر :يالههههههويي اي الجمال ده دي انا بالظبط عملتها ازييي دييي 

ادهم بحب  :انا مستعد اعمل اي حاجة علشان اشوف فرحتككك دي

ليان حضنته جامد :بحبكككككك 

ادهم باسها من رقبتها :انا اللي بعشقكككك بقولك ايههه كلها نصاية وهنقفل ام الفرح دهههه 

ليان :هههه لما اكل التورتة الاول وبعدين مش كفايا عامل التورتة علي شكلي علي الله تدوا حد من التورتة ديي انا هاكل نفسي محدش ياكلني 

ادهم :ههههه والله مجنونة 

وقطعوا التورتة مع بعض وليان جت تاخد حتة من التورتة لقت فيها علبة 

ليان بصدمة :لا مش معقووول انت عملت كل ده امتي

ادهم :هههه ملكيش دعوة واخد الخاتم ولبسهولها وباس ايدها 

وبعديها ادهم واخدها في حضنه وواقفين مع بعض 

ليان بهمس :هههههه هو انا ينفع اكلككك انت لازم تتاكل والله ايهههه الجمال ده كلهههه بجد انا هعيط من كتر الفرحة اللي انا فيهاااا 

ادهم  بحب وباس ايدها:اياكي تعيطي كل الايام الجاية هتكون فرح مفيش دمووع خلاص 

ليان بصتله بحب وبعديها بتاع الديجي ادها الميك وادهم استغرب بس ليان اخدت الميك وبتتكلم وهي باصة لادهم  وادهم حطت ايده علي وسطها وضممها ليه :

انهاردة يعتبر اسعد ايام حياتي انهاردة حسيت فعلا اني عملت اول انجاز في حياتي اني اتجوزت اللي بحبهههه متتصوروش فرحتي عاملة ازي وانا مع اللي بحبهههه اكتر من 4 سنين واخيرا بقا معايا عاوزة اقوله انه احلي حاجة في حياتي واني مبقتش متخيلة حياتي من غيرهههه وربنا يخليه ليااااا وعاوزة اقولكم حاجة اياكم تيأسوا ابدا افضلوا ورا الحاجة اللي بتحبوها لحد ما توصلولها زي ما انا ما وصلت لاكتر شخص حبيته اه ضعفت كتير وتعبت كتير بس كنت عارفة انه ربنا عمره ما هيخلي حبي يخرج عن سيطرتي غير لما يكون فيهه خير ليااااا بحبككككك يا ادهممم

ادهم كانت عيونه بتلمع وهي بتتكلم وكان بيحمد ربنا علي وجود ليان في حياتهههه اخدها في حضنه وكله اللي كان واقف عيوونه بتلمع من جمالهم وهمس في ودنها :بعشقكككك 

ليان بنفس الهمس :وانا بموووت فيكككك 

ادهم بجنون شالها قدااام الكل وطلع يجرييي برة القاعة

ليان بضحك علي جنونه :هههههههههه بتعمل ايههههه نزلني نكمل الفرح

ادهم حطها في العربية وقفل الباب : طب بزمتك يعنييي بعد اللي عملتييههه ده وعاوزانيي اكمل الفرح دنا ماسك نفسي بالعافييية 

ليان :ههههههههه انا بجد مش مصدقة جنونككك ده 

ادهم بغمزة :هو انتي لسة شوفتي جنان 

وراحوا لشقتهم فماذا سيحدث يا تري؟! 

مصطفى :ههههههه يابني المجنونة

نيهال :ههههه ربنا يفرحهم يارب مشاء الله مجانين هما الاتنين ما جمع الا لما وفق 

مصطفي حاوط نيهال :طب ايهههه مش ناوية انا احنا كمان نتجنن

نيهال :هههههه اتلم يا مصطفي اعمل اعتبار لابنك  

مصطفي شالها : طب متزعليش من اللي هيحصل قشطا 

نيهال :ههههه هتعمل ايههههه يا مجنوون 

مصطفي :ادكي قولتي مجنون هخطفككك

وخرجوا برة القاعة 

نيهال بتعب:مصطفي نزلني 

مصطفي بقلق وحطها في العربية :مالك يا حبيبتي انتي تعبانة 

نيهال بتعب :مش عارفة فيههه نغزة في ضهرييي اهههههه مصطفي الحقنييي بينيييي بوووولد 

مصطفي  بصدمة :ينهارررر ازرق بتولدييي ايههههه انتي لسة في السسااابع 

نيهال بتعب وبتصرخ :اهههههههه الحقنييي بقولكككك بووولد  انت لسة هتتكلم 

مصطفي بغضب  وبيلف حوالين نفسه  :طب اعمل ايهههه يعنيييي

نيهال بدموووع وصريخخخ :انت بتتعصب علياااا ليههههه اتصلللل علي ماماااا ودينييي المستشفييي هموووت اهههههههه

مصطفي ركب بسرعة وراح بيها علي المستشفي 

نيهال بصريخخ وماسكة في هدوم مصطفي :بسرعة يا مصطفيييي  بموووت 

مصطفي  بعصبيه :ميتين ام مصطفي علي سنين مصطفي اولععععع في نفسييي لازم ياختي تولدييي انهاردة 

نيهال بصريخ :هوووور بمزااااجيي ربنا يسامحككككك يا ليااااان قعدت تقرررر وتقولي هتولدي في الفرح اههههههه مش قادرة

مصطفي بعصبية  :الله يقطع ليااان علي ادهم وسيبيي ميتين امممم الجاكت هنعمل حادثة

نيهال بدمووووع وصريخخخ :اعملل ايهههههههه بموووتت حسبي الله ونعمة الوكيل فيكككك يا مصطفيييي انت السبب

مصطفي بعصبية  :ياختييي هو انا ضربتك علي ايديككك مهووو كان برضاكييي  علشان تعرفي ترقصييي كويس في الفررحح

نيهال بقت تضرب فيهههه وتصوت وتمسككك ايده وتعضهااا

مصطفي بعصبية : اهههه يابنت العضاضة طب اهديي خلاص وصلنا هو يوم ازرق من اولهههه 

ومصطفي نزل نيهال ودخلت العمليااات ومصطفي كلم  واهلها وكلهم جم 

فماذا سيحدث ياترى؟! 

ادهم شال ليان ودخل بيها الشقة 

ليان بكسوف :خلاص نزلنييي 

ادهم مردش عليها ودخل بيها اوضة النوم ونزلها علي الارض 

وليان بدأت تتفرج علي الاوضة وكان ادهم مزينها وحاطت الرسومات بتاعت ليان في كل الاوضة والسرير متزين بالورد والشكولاتة 

ادهم :عجبتككك

ليان بخجل :جدااا انت جبت الرسومات دي منين 

ادهم :ههههه ممكن متسأليش السؤال ده انا ممكن اعمل اي حاجة تتخيليها ومتتخيليهاش 

ليان :ههههه ده انت خطشييررر علي كدا بقااا 

ادهم قرب منها ووقف قدامها :انا اخطرر مما تتخيلي في حبكككك 

ليان انكسفت ولفت وشها ناحية المراية بتشوف شكلها 

ادهم جه من ورها وشال طرحتها  وليان ارتعشت من لمسته ليها وادهم بدأ يشم في ريحة شعرها وهو مغمض عينه وبعديها 

ادهم حضنها من ضهرها :وحشتييني 

ليان مسكت في ايده علي وسطها وبهمس :وانت كماان 

ادهم اتنهد بشوق ليهاااا :اهههه ياليااان لو تعرفييي انا بحبككك قد ايهههه 

ليان لفتله وبقا وشها في وشههه وبصت في عيونه : انت لو تعرف انا بتمني اللحظة دي من امتيي انا بتمني اللحظة دي من اول يوم قبلتككك وانا اتمنيتك تكون معايااا في كل لحظة انا بعشقكككك يا ادهمممم 

ادهم مقدرش يسيطر علي نفسه وباسها بكل شوق ولهفة وحب ليهاااا وبدون وعي بدأ يفك سحابة فستانها بس ليان انكسفت وبعدت عنه 

ادهم بإستغراب :بعدتي ليههه 

ليان بخجل :احمم ادهم ممكن بس تسيبني اغير هدوومي 

ادهم فهم انها خجلانة منه :تمام ماشي هغير هدومي برة وانتي خليكي علي راحتك 

ليان ابتسمت وهو خرج 

ليان حطت ايديها علي قلبها وبتكلم نفسها  :اوووف هو فيهههه ايههه  مش اول مرة يعني ادهم يقربلي

وبعديها دخلت اخدت شاور ولبست فستان من اللون الاحمر كت لحد الركبة وسيبت شعرها البني وحطت روج احمر جعلها فاتنة اكترررر مع بشرتها البيضة وابتسمت واخدت نفس طويل ولبست الروب

وبصت قبل ما تفتح باب الحمام تشوف ادهم برة ولا لا بس ملقتوش وخرجت وهي بتتسحب لقته خارج من اوضة الهدوم وهو لابس شورت برامودا وبس ولسة كان هيلبس التيشريت ادهم تنح لما شاف منظرها وليان انكسفت وحطت شعرها ورا ودنها وبتحاول متبصلوش

ادهم قرب عليها وابتسم :معقولة الجمال ده 

ليان خدودها احمرت :احمممم ادهم انا جعانة 

ادهم بيضحك على منظرها :ههههه ليان احنا مش اول مرة نقرب من بعض ممكن اعرف ايه سبب انك محرجة مني اووي كدا 

ليان بصتله وكأنها استمدت قوتها منههه واتكلمت بعفوية وهي خجلانة :مش عارفة بس يمكن لان حسيت نفسي عروسة بجد لاول مرة حاسة اني خايفة

ادهم مسك وشها بأيده: طب انتي خايفة منييي

ليان بخجل هزت راسها بلا 

ادهم ابتسم وحاول يطمنها وقربها من حضنه بهدوء وبدأ يهدي فيهاااا وليان مع اول لمسة منه دابت معاه وفي حضنه ومبقتش حاسة بأي حاجة غير بيه هو وبس وبلمسته ليهاااا خرجها من حضنه بهدووء وليان بصتلههه بطمأنينة وابتسمت وهو باص لعيونها اووي وشاف قد ايههه انها محتاجاههه وهو محتجاااهاا قرب منها بهدووء وباسهاااا بشوق ولهفة عااشق وبعدين شالهااا ما بين ايدهههه وهي مستسلمة ليههه ولقربههه منهاااا وتبدأ ملحمة العشق بينهم 

فماذا سيحدث ياتري؟! 

(في المستشفى) 

وبعد مرور ساعة سمعوا صوت البيبي 

الممرضة وهي ماسكة البيبي :مبروووك ولد زيي القمر 

مصطفي اخده بفرحة :طب وهي عاملة ايهه

الممرضة :الحمدلله زي الفل يتربيي في عزكك 

مصطفي بقا حاضن ابنه وشوية وخرجوا نيهال ودخلوها اوضة عادية 

نيهال بعدم وعي :ابني يا مصطفي 

مصطفي بإبتسامة :جميل زيككك يا قلبي

نيهال بتعب :وريهولي عاوزة اشوفهه 

مصطفي شاله وراهولها وهي باسته بحب وابتسامة وكانوا فرحانين بالبيبي جدا 

مصطفي :هههه ينفع تخضيني عليكي كدا 

نيهال ملست علي خده بتعب :معلش يا حبيبي ابنك اللي عمل كدا  والله

مصطفي باص علي ابنه واخده في حضنه هو ونيهال  :هههههه فداكم انتم الاتنين ربنا ميحرمنيش منكم ابدا 

نيهال بحب :ويخليك ليا يا حبيبي متصلتش اطمنت علي ليان 

مصطفي :هههه اتصل فين انتي عاوزة ادهم يقتلني انهاردة وبعدين متخافيش ياختي هما زي الفل عينيي عليا انا 

نيهال :هههه خلاص يا مصطفي بضحكني وانا مش قادرة اضحكك من بطني 

مصطفي :ههه اضحكي هو انتي خسرانة حاجة انما هنسمي الواد الرزل ده ايهه

نيهال باست ابنها : متقولش عليه رزل 

مصطفي :ياختي ياختي اوعي الواد ده يخدك منيي

نيهال بحب :مفيش حاجة في الدنيا تاخدني منك ابدا 

مصطفي :يارب صبرني اتلمي يا نيهال بدل ما ازعك بوسة ويجبولنا بوليس الاداب 

نيهال :ههه حاضر انت عاوز تسميه ايهه 

مصطفي بفرحة :هسميه مالك ايه رائيك

نيهال :الله اسم حلو اووي ربنا يخليك لينا يارب يا احلي اب 

مصطفي باسها من دمغها :ويخليكي ليا يا احلي ام في الدنيا 

وعدا اليوم بحلوته وبجماله وجاء الصباح ليعلن عن بداية جديدة في حياة ابطلنا 

ليان كانت صاحية بتبص علي ادهم وهو نايم وحاطت ايده ورا دماغه ومش مصدقة انه خلاص بقا معاها ومفيش حاجة هتمنعهم عن بعض ابدا وباسته من ايده  وهو حس بيها وفتح عينه 

ليان بحب :ده ايهه الصباح اللي يجنن ده 

ادهم نام بجنبه وبقا وشه في وشها وملس علي شعرها :انتي اللي ممكن تقوليلي انتي ازي بتجننيني كدا 

ليان :ههههه سر المهنة مينفعش اقولهههه 

ادهم قربها لحضنه من تانييي :انا بقول نعيييد حدوتة امبارح  كانت حدوتة حلوة مش كدا

ليان بتحاول تبعد :ههههه انت ماكررر ابعد بتقعد تاكلني بالكلام وانا مش بعرف اعمل حاجة 

ادهم بصلها وغمزلها :ههه طب دي حاجة حلوة ولا وحشة 

ليان :هههه حاجة قمررر طبعا 

ادهم مسكها من وسطها : طب مدايقة ليههه بقا تعالي نعيد الحدوتة تاني حاسس اني ناسي حاجة

ليان :ههههههه لا بجد ابعد عندي خبرررر حلو 

ادهم بصلها :خبرر ايههه

ليان بفرحة :نيهااال ولدت امبارح 

ادهم :لا والله امتي الكلام ده 

ليان :ههه بعد ما احنا مشينا لسة قافلة معايا 

ادهم :طب والله كويس اني اتجننت وخدتك ومشينا حاكم كان هيبوظلنا الفرح 

ليان :ههههه كان قلبي حاسس انها هتولد في الفرح والله 

ادهم :جابت ايههه بقا 

ليان :جابت مالك 

ادهم :هيطلع رخم زي ابوهه

ليان :هههه ليه ده مصطفي غلبان 

ادهم بغمزة :طب وانا ايههه 

ليان :ههه انت مااكررر 

ادهم :ههههه طب يلا قومي علشان نروح نباركلهم 

ليان بفرحة وباسته من خدههه وراحت تلبس 

ليان لبست والتعب اللي كان بيجلها جالها تاني بس حاولت متحطش في دماغها لان كل شوية تعمل اختبار حمل ويطلع نيجتف وهي مش عاوزة تحط امل تاني ظبطت نفسها و حاولت متبينش لادهم 

ادهم خلص لبس ولاحظ ان ليان تعبانة وبتحاول متبينش 

قعد جمبها :مالك يا حبيبتي انتي تعبانة 

ليان بإبتسامة :لا ياحبيبي مفيش حاجة

ادهم بقلق :لا فيه حاسة بأيه 

ليان ابتسمت  :مرهقة بس مش اكتر متقلقش عليا 

ادهم مسك ايديها :لا احنا لما نوصل هكشفلك شكلك مش طبيعي 

ليان بإبتسامة :لو ده اللي هيريحك ماشي 

ونزلوا راحوا المستشفي وادهم اخد ليان يكشفلها  الاول 

ليان :يا ادهم انا كويسة انت قلقان ليه لما نخرج من عند نيهال ابقا اكشف 

ادهم :لا لازم اطمن عليكي الاول 

والدكتورة بتكشف علي ليان وبتعملها تحاليل 

ادهم :خير يا دكتورة مالها 

الدكتورة بإبتسامة :لا اطمن خالص مفيش حاجة ده طبيعي ليها

ليان كانت بتحاول تكدب احساسها 

ادهم بعدم فهم :طبيعي ازي وهي تعبانة 

الدكتورة بإبتسامة :مبرووك المدام حامل في الشهر الاول 

ليان بفرحة :بجددد 

الدكتورة :ايوة 

ادهم بفرحة :مبروووك يا حبيبتي مبروووك 

ليان بدمووع :كنت خايفة لاكون مبخلفش يا ادهم 

ادهم اخدها فيي حضنه :ليه بتقولي كدا بس 

ليان بدموع :لما قربنا من بعض كذا مرة وكان بيجيلي نفس التعب كنت بعمل اخبارات حمل وكانت بتبقي سلبي لدرجة اني شكيت اني مش بخلف 

ادهم طبطب عليها وضحك في نفس الوقت :انتي بتتفرجي علي افلام كتيير يا لياان 

ليان خرجت من حضنه وبتمسح دموعها :متتريقش عليا 

ادهم :ههههه خلاص حاضر اديكي بقيتي حامل اهوووو فرحاانة 

ليان بفرحة وسعادة  :ايووة فرحانة اوووي اني هجيب حتة منككك  

ادهم ابتسم لبرائتها وباسها من دماغها :ربنا يديمك ليا يا ليااني 

ليان ابتسمت وبعديها اخدها وراحوا لمصطفي ونيهال ودخلوا 

ادهم :مبرووك يا ام المولود يتربي في عزكم يارب 

مصطفي :الله يبارك فيكي ياعم عبالك 

ادهم حط ايده علي كتف ليان :ياعم انتم السابقون ونحن اللاحقون 

نيهال :ايده بجد الف مبروك يا لي لي 

ليان :الله يبارك فيكي يا روحي 

مصطفي حضن ادهم :طب اباركلك على الفرح ولا علي الحمل  انت مش بضيع وقت خالص طول عمرك 

ادهم :هههه نقطني بسكاتك احسن عينك هتجبني لورا 

مصطفي :هههه ماشي ياعم 

ليان بفرحة :البيبي قمررر اوووي ربنا يباركلكم فيههه يارب 

نيهال :حبيبتي وانتي انشاء الله هتجيبي بنوتة زي العسل زيكك كدا علشان اجوزها لابني 

ادهم :ده لما تشوفوا حلمة ودنكم انا بنتي مش هتتجوز ياحبيبي هتفضلي في حضني كدا 

مصطفي :هههه هو انت تطول اصلا انك تناسبني 

ادهم :مش عاوزة اطول واسكت بقا بدل ما اديك كشاف في دماغك 

ليان بصت لنيهال :هههه مجانين احنا متجوزين اتنين مجانين 

نيهال : هههه اه والله 

ادهم: خلاص استقرتوا علي اسم مالك 

مصطفي بفرحة :ايوة مالك مصطفي محمد

الخاتمة ♥️♥️♥️♥️🔥

(عدا 5 سنين) 

 انضم لجروب الكاتبة فاطمة اشرف هينزل عليه روايتي الجديدة 

في فيلا ادهم الجديدة 

ليان بزعيق :يا حوووورررر تعاليييي هناااا 

حور بنوتة عندها 5 سنين  شعرها لونه بني و كيرلي وواخدة عيون ليان البنية :ايوة يا مامي 

ليان :هو انا مش قولتلك متضربيش حد بتضربي نيرة ليههه  بنت طنط نيهال 

حور بعناد  طفولي :هي اللي بدأت يا مامي والبادي اظلم 

ليان بصدمة من كلام بنتها ولقت ادهم وراها بيضحك 

ادهم :هههههه والله كل مرة بتأكد ان البت دي طالعة ليا بالظبط 

حور جريت علي باباها :بابييي وحشتينييي 

ادهم بيبوسها :وانت كمان ياروح بابي 

ليان بغضب : والله انت اللي هتوديها ورا الشمس 

ادهم نزلها وحور جريت تلعب :متسيبيها ياست انا عاوزها قوية كدا زي امها اللي محدش يقدر عليها 

ليان بدلع وهي بتلعب في لياقة قميصه : ومين قدر عليا في الاخر مش انت برده 

ادهم مسكها من وسطها وغمزلها : انتي محدش يقدر عليك يا بطل انت  متيجي اقولك كلمة فوق 

ليان :هههههه ابعد بقا حد يشوفنا عيييب

مصطفي بيسقف من وراهم :برفواااا فين مشهد البوسة بقا مستني بقالي دقيقتين 

ليان انكسفت ومشيت

ادهم بغيظ :عيل فصيل مش هتبطل شغل العيال ده 

مصطفي: ابداااا يا نسيبيي

ادهم بغضب :ده لما تشوف حلمة ودنككك عارفاها ابقي قابلني لو ابنككك لمح بنتي كدا 

مصطفي  شاور علي مالك وحور :طب بزمتك بص البت بتدلع علي الواد ازييي

ادهم بغيرة : انت عاوزاني اقتلك انت وابنك صح  

مصطفي:ياعم هو انت تطول لما تجوز بنتك لابني ده ياسعدها يا هناها 

ادهم :لا شكرا يا سيدي 

ليان : انتم بتعملوا ايه تعالوا يلا هنطفي الشمع 

وكلهم بيقفوا علشان يطفوا الشمع علي مرور خمس سنين علي جوز ليان من ادهم وعيد ميلاد بنتهم في نفس يوم عيد جوزهم وكله بيكون فرحان وسط بهجة وفرحة بقت في حياتهم 

ادهم اخد ليان بعيد عن الدوشة وبص في عنيها بحب :مكنتش متخيل انه هيعدي طول الوقت ده واحنا مع بعض بعشققكككك

ليان بعيون مليان حب زي اول مرة شافته فيها :بعشقككككك يا اجمل حاجة حصلتلي في حياتي 

ادهم بنظرة عاشق : تفتكري لو مكنش حبك خرج عن سيطرتككك كنا اتقبلنا 

ليان بنفس النظرة :احنا نصيب بعض وربككك بيجمع القلووب مهما كان البعد 

ادهم سند جيبينه على جيبنها:هتفضلي تحبيني

ليان بهمس :لاخر العمرر

ادهم ميل عليها وباسها بكل شوق ولهفة وبعد عنها وسند جيبينه علي جيبنها 

ليان شبت لحد ما بقت في طول ادهم وهمست في ودنه : انا حامل 

ادهم بصلها بفرحة وصدمة :انتي بتتكلمي جد 

ليان هزت راسها بفرحة ودموع 

ادهم رفعها من علي الاوض ولف بيها:ده اسعد خبر في حياتي 

ليان :هههههه هجيب منككك حتة كمان شبهككككك دي بالنسابلي دنيتي كلها 

ادهم بإبتسامة :من ساعة مادخلتي حياتي وانتي خلتي ليها لون تاني خالص بقا ليها معني كدا انتي كل حياتي يا ليان 

ليان ابتسمت :وانت حبي الاول والاخير 

ادهم  ابتسم وميل عليها وباسها بحب وشوق ولهفة عاشق مقلتش ابدا لا بتزيد اكترررر مع مرور السنين وتنتهي قصة ادهم وليان ولاكن لم تنتهي قصة عشقهم ابدا 🔥😍

"وتظن ان حبك خرج عن سيطرتك و لاكنك تنجو عندما يكون هو حبككك الصحيح❤️👀 "

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent