رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس والثلاثون 36 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

        رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة الفصل السادس والثلاثون 36

حازم : حاسب حاسب ياحسام .
وفجاءه الشاب ك.سر زجاجة علي راءس حسام . واغشي علي حسام .
وفجاءه البو.ليس دخل واخذ الشاب وحازم اخد حسام علي المستشفي .
وبعد وقت قصير وصل صقر وسما الي الشقه . 
صعدو الي اعلي. وفتح ودخل . 
كانت سهام وميار وبسنت بيجهزو الاكل وحياه نايمه في اوضتها وعامر ومحمود جالسين امام التلفزيون. 
صقر : مساء الخير .
محمود : مساء النور ياولاد اومال فين حازم وحسام .
صقر : راحو يتمشو شويا .
عامر : طب رن عليهم خليهم يجو بسرعه عشان نتعشا سوا .
سما : اومال حياه فين .
خرجت بسنت من المطبخ وقالت : من لما رجعنا وهي في اوضتها تعبانه .
صقر : طب هطلب ليها الدكتور .
سهام : لاء ياحبيبي مش مستاهله هي بس شوية ارهاق وشكلها زعلانه كده .
محمود : ازاي يعني . انت زعلتها ياصقر .
صقر : لاء والله ياعمي احنا كنا كويسين . 
عامر : طب رن علي حازم وحسام . وانتي ياسهام جهزي السفره وخلي البنات يدخلو يجيبو حياه معانا بدل القاعده التجيب التعب دي . 
قامت سهام تجهز السفره هي والبنات .
وصقر عامل يرن علي حازم وحسام ومش بيردو .
وليد : ليسه بردو مش بيردو .
صقر : لاء ربنا يستر. 
عامر : طب شوف صحابهم يمكن راحو عندهم .
نظر صقر لوليد . ورن وكانت الصدمه لصقر .
صقر : الو . ايوه فين . بتقول ايه . طب انا جاي حالا جاي .
الكل بفزع : في ايه ياصقر .
وليد : متكلم يابني في ايه . 
صقر : حازم وحسام راحو المستشفي اتخ.نقو مع شويه شباب .
وليد : طب يلا بسرعه نروح ليهم .
عامر : الشباب دي مش هيعقلو ابدا .
محمود : مش وقته ياعامر المهم يكونو كويسين .
ذهب صقر ووليد وعامر ومحمود.  الي المستشفي عند حسام وحازم .
#بقلمي_ميرو_محمد 
في المستشفي . 
الدكتور خ.يط راءس حسام . 
حازم : اقوي يابطل .
حسام : بطل ايه بقا بعد متعلم عليا .
حازم : لاء وليسه الجيش كله جاي دلوقتي .
حسام : يانهار اسود اوعي تقول بابا وصقر وعمي .
حازم : اكيد يابني رنو عليا وعرفو هو دا حاجه تتخبي .
حسام : يالهوييي ربنا يستر عليا انهارده .
وبعد وقت قصير وصلو صقر ومحمود وعامر ووليد .
دخلو بسرعه الي الغرفه .
صقر : حصل ايه ياحازم ومين عمل كده .
حازم : الحمدلله جات سليمه . وخنا.قة شباب يعني .
عامر : طب يلا يااستاذ انت وهو لما نروح نشوف الموضوع دا .
محمود : وليد روح ادفع مصاريف المستشفي . 
وبعد وقت قصير ذهبو الي البيت جميعا .....
هاجر : لاء لاء وانتي فاكره هستسلم بسهوله . 
سلمي : هتعملي ايه يامجنو.نه .
هاجر : مش الاستاذه طلع عندها السكر .
سلمي بقلق : انتي ناويه علي ايه بظبط .
هاجر : هقولك ........ بس وبعد كده هوقع صقر فيا دا كفايا انه جنتيل ومز كده . 
سلمي : بس لو عرف مش هتعيش يوم بعدها .
هاجر : لاء متقلقيش مرتبه كله انا . وضحكت بش.ر.........
#بقلمي_ميرو_محمد 
في الشقه .....
سهام وحياه وسما وميار وبسنت جالسين علي اعصابهم . منتظرنهم يوصلو ويطمنو عليهم .
بسنت : هما اتاخرو كده ليه .
سهام : زمانهم علي وصول يابنتي اهدي .
ميار : ياترا حصل ايه معاهم .
سما : دا اخرت الاستهتار وعدم تحمل المسؤليه .
حياه جالسه دون كلام .
سهام : حياه ياروحي مالك كده من لما رجعتي .
حياه : مفيش ياماما زهقانه بس والله .
ميار : نروق من الاحنا في دا ونتفق ونسافر سافريه حلوه .
بسنت : فكره والله .
ابتسمت حياه وشردت تفكر . 
حتي جاءت رساله لها من رقم .
(لازم تكلمني ضروري يااستاذه حياه في موضوع يخصك ضروري )
قلقت حياه من محتوه الرساله .
ولاحظت ذلك سما .
سما : مالك ياحياه من لما جاتلك الرساله وانتي وشك اتغير .
حياه: ها لاء لاء مفيش . انا بس شكلي جعانه .
واثناء الكلام دخلو الشباب ومحمود وعامر.
والبنات وقفو يطمنو عليهم .
سهام : اييي دا ياحسام . ايه العمل فيك كده .
حسام : واحد ابن حلال . وشكله حد داعي عليا . ونظر الي سما .
بسنت : ماهي طولة لسانك دي  هتوديك في داهيه قريب .
حازم : المهم الاكل احسن انا جعان .
محمود : طب يلا يلا نتعشا عشان عاوزكم في موضوع. 
بعد وقت قصير.  جلس الجميع علي السفره . واثناء الطعام تكلم محمود .
محمود : عاوز اقولكم خبر .
صقر والكل بانتباه : خير ياعمي في حاجه ولا ايه .
محمود : انا قرارت ان فرحك انت وحياه الاسبوع دا . وكمان حازم وبسنت وكمان ميار ووليد . 
الكل بصدمه من كلام محمود والقرارت الاخدها . 
حسام : طب وانا مليش حد ولا ايه .
محمود : في حد في دماعك ولا نشوفلك احنا .
سما : ايوه في نورا السكرتيره بتاعتو .
صقر : نعم ياخويا . 
حسام : يابنت المفتريه لاء ياعم مش هي . دي واحده هنا معانا . واول حرف منها سما 😂😂.
سما : ينهار ابوك اسود يابعيد .
ضحك الكل عليهم .
صقر : ودا بقا اول حرف .
محمود : المهم الاسبوع دا تبداؤ تجهزات وتخلصو كل الوراكم عشان الفرح هيكون في الصعيد وسط اهلنا .
عامر : تمام كده كل واحد يتعشا ويروح بيته . عشان بكرا تقومو بدري وتجهزو لشغلكم اصبح . 
سهام : مبروك ياولاد .
الكل بسعاده : الله يبارك فيكم .
محمود : واحنا بكرا هنرجع الي الصعيد .
صقر : تمام . ثم نظر الي حياه الصامته جدا وشارده .
صقر : حياه قومي معايا في البلكونه عاوزك .
حياه : طيب . وذهبت حياه مع صقر في البلكونه .
صقر : ها ياستي في ايه بقا مالك .
حياه : اصل هو .... وليسه بكمل واتبعتت رساله ليها تاني .
(انتي حياتك في خط.ر كلمني ضروري ) .
نظرت حياه بصدمه وخوف وزوعر من الرساله.
صقر : في ايه ومين بعتلك رساله .
حياه بصدمه اعطت التلفون لصقر .
اخذ صقر التلفون ونظر اليه .
وكان هو كمان مصدوم ....


يتبع الفصل السابع والثلاثون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent