رواية حين تقع في الحب الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم ندى علي حبيب

الصفحة الرئيسية

       رواية حين تقع في الحب الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ندى علي حبيب


رواية حين تقع في الحب الفصل الخامس والثلاثون 35 

غسان بصدمه:تمام يا حضرت الظابط انا جي حالا علي القسم 

احمد :تمام يا فندم اسف علي الإزعاج وقفل

قاسم :في ايه يابني خضتنا قسم ايه اللي رايحه 

منير :غسان رد احنا علي أعصابنا في ايه وقسم ايه 

غسان بتنهيدة:سلوي اتمسكت في بيت دعار*ه

عمر بصدمه وبغضب :سلوي اختي 

انتصار بتلطم :بنتي انا في بيت دعار*ه 

نور وعاصي بيصرخ علي اديها:اهدي بس يا عمتو يمكن تكون مش سلوي 

غسان وهو يجلب مفاتيح السياره:عمر انت وقاسم تعالوا معايا لما نشوف الحكايه يلا 

قاسم :يلا 

منير بقلق:ابقي طمنا يا غسان متسبناش كدا 

غسان بغضب:حاضر وانتي يا نور اطلعي الشقه الوقت اتأخر واكيد الولاد جاعت وعلشان عاصي 

نور :انا هستناك 

غسان غمض عينه:نور انا مش عاوز ام عند انتي شيفه الموقف زي الزفت اطلعي يا حببتي وانا ان جيت النهارده هصحيكي ونزل 

نور في نفسها:لو متعصبش عليا يجراله حاجه

نفين بطبط علي كتفها:خدي الولاد واطلعي يا حببتي لما جوزك يجي 

نور:حاضر يا ماما يلا يا اسر نطلع 

اسر بنوم:انا عاوز بابا 

نور :تعالي بس يا حبيبي هو زمانه جي وطلعت لشقتها 

......................
في العربيه 

عمر بغضب:هقتلها الو*سخه 

قاسم:وبعد ما تقتلها تسجن صح 

غسان :عمر انا مش عاوز اي صوت واحنا هناك وعوزك تفتكر اننا في قسم تمام 

عمر بدموع:كسرتني قدام نفسي يا ابن خالي 

غسان:اهدي لما نفهم الحوار ونزلو واتجهو اللي القسم 

................
في شقة نور كانت بتنيم عاصي وعاصي صعب نومه جداً عكس اسر اللي نام من وقت ما طلعت وفونها رن

نور :الو ازيك يا عروسه 

نورهان :في ايه عندكوا يا نور وجوزك طاير بالعربيه كدا وكانت فتحه مكبر الصوت 

نور :مفيش سلوي بنت اخت عمر بيقولو اتمسكت بعد عننا في بيت دعار*ه وراحو يشوفو في ايه 

نسمه بشهقه :بيت دعار*ه وطب وهتعمل ايه الموكوسه دي 

نور :والله معرف جوزي العزيز زعق ليا وقالي اطلعي بالاولاد فطلعت 

نورهان :انا اصلاً كنت حسه ان البت دي مش مظبوطة كدا 

نور:امال فين ماما 

نورهان:نامت من بدري المهم انتي كويسه 

نور:انا بخير المهم انا هدخل انام دلوقتي علشان مش قدره اتحرك 

نسمه:ماشي يا روحي تصبحي علي خير وقفلوا معاها 

نسمه :نورهان انتي عندك عمه سوابق 

نورهان بنوم:نسمه الله يسترك انا عوزه انام بلا جواز بلا نيله ومن جوا نورهان قلقانه علي عمر جداً وخايفه عليه 

نورهان بهمس:ربنا معاه يا رب وخليك معاه يا رب في كل خطوه ونامت في سبات مع خوفها 

.........................
انا في القسم 

دخل غسان وقاسم وعمر سوا 

العسكري:ممنوع دخول حد دلوقتي 

غسان طلع الكرنيه :انا الرائد غسان ودول يخصوني 

العسكري:اتفضل يا باشا 

غسان :قاسم خليك هنا مع عمر لحد ما ادخل اتفاهم مع رئيس المباحث معارفي يعني 

قاسم :تمام ادخل انت وانا معاه اه

دخل غسان علي مكتب رئيس المباحث 

غسان :السلام عليكم ازيك يا فندم 

رئيس المباحث ببتسامه:ازيك يا حضرت الرائد مش تعرفني يا راجل انك جي لينا كنا عملنا الواجب معاك 

غسان :تسلم يا فندم انا جي لحضرتك في مشكله واتمني ان حضرتك متخزلنيش فيها 

رئيس المباحث بتركيز:اتفضل طبعاً 

غسان بحزن :انا ليا بنت عمتي اتمسكت اداب ومحتاج اتأكد اذا كانت هي ولا لاء 

رئيس المباحث بتفهم :ايوا علشان خاطرك انت اتفضل القسم كله تحت امرك 

غسان :متشكر جداً يا فندم وطلع اتجه لمكان الزنازين مع صحبة عمر وقاسم 

غسان:افتح يابني 

العسكري :تمام يا فندم 

غسان وعمر وقاسم اول ما دخلوا اتصدموا من منظرها ملفوفه في ملا*يا وعلي وشها اثر ضرب 

سلوي بدموع :عمر ان 

عمر راح عندها ومسكها من شعرها بغل وظل يضرب فيها:كسرتي رقبتي فكرتك هتتعدلي بس اللي فيكي فيكي توصلي نفسك لقضيه اداب يا و*سخه 

سلوي بعياط:اسفه والله سامحني غسان قوله حاجه 

غسان :ابعد ياعمر خلينا نفهم الموضوع 

عمر بغضب:غسان خليها تتحبس انا موافق يمكن تتعلم ازاي تحافظ علي شرفها وقتها 

سلوي وافتكرت الصرب اللي إضربته جوا:لا لا لا اسفه وربنا انا مستعده اعيش خدامه ولا ان ادخل السجن 

غسان بعصبيه:دي قضيه مفتوحه محدش هيعرف يطلعك منها انتي مش متخيله ليه انك في مصيبه 

سلوي :انتو فكروك انكم تخلوني هنا لاء دا انا ممكن ارتكب فيكم جريمه انا اقدر اعملها 

قاسم بزهول :دي وحده مجنونه اقسم بالله مريضه نفسياً 

عمر بتحدي:اه هنقدر نخليكي هنا هتعملي ايه 

سلوي بضحك هستيري:هههههه وكملت بشر اطلع قلبك من مكانه في ايدي 

غسان قرب منها وضربها بالم :الظاهر انك لازم تتربي بجد 

سلوي بشر :موتكو موتكو كلكوا 

عمر بغضب وكره :عسكري خدها من هنا بسرعه وانتي انسي انك ليكي عيله تف علي منظرك المقرف دا يبا يا غسان وطلعوا اللي السياره 

.......................
في منزل منير 

انتصار :دعار*ه توصل بيها لدعار*ه يرتها ما*تت ولا ان اشوفها في موقف زي دا 

نفين:ياختي اهدي إنشاء الله محلوله 

انتصار :لاء متجيش مش عوزاها خلاص ما*تت بالنسبه ليا انتهت 

................
في الطريق 

غسان :عمر انت مرتاح 

عمر :مرتاح جداً دي و*سخت شرفي يا غسان ملهاش لازمه ولو كانت طلعت كنت همو*تها فكدا احسن 

قاسم وهو بلطف الجو:ياعيني عليك يا غسان متهناش باليله مع مراته 

غسان بغيظ:الله يحرقكم عيله مبجيش منها غير المصايب

عمر بضحك:روح خد اسر ونام في حضنه يا اخويا بقي ونزلو من العربيه طلعوا علي البيت

........................
في منزل منير الالفي 

انتصار :عملت ايه يا عمر 

عمر :ولا حاجه هتتحبس ودا الطبيعي قضية اداب 

انتصار :عين العقل يابني خليها تتربي شويه غلي المظبوط 

عمر :احنا اسفين يا جماعه علي اللي حصل دا وعلي الشوشره دي 

غسان :انت اخويا يا جدع عيب تقول كدا والله 

عمر:من يومك راجل يا غسان 

قاسم بنوم :ايه يابشر مش هنام الواحد في فليم هندي من الصبح 

غسان :يلا تصبحو علي خير وطلع شقته 

....................
في شقة غسان 

دخل غرفة النوم ملقاش نور راحت غرفه الولاد لقاها نيمه وعلي بطنها عاصي 

غسان ببتسامه:اربيها ولا اربي ولادها يا ربي وحمل عاصي بحب وسكينه وقبل وجه ونيمه في سريره وبعدين قرب من نور حمالها واتجه لغرفتهم وقفل الباب ووضعها علي السرير 

غسان بحب:عمله فيا ايه مخلاياني كدا مش عارف افكر غير فيكي عندك بس مخي بيوقف عندك بس بحس ان مالك الدنيا وان مفيش راحه بعد كدا 

وقبل وجهها وراح اخد دش وبدل هدومه بملابس بيتي خفيفه من بنطال رصاصي ميلتن وتيشيرت كت ابيض يبرز عضلاته وراح اخدها في حضنه 

غسان بغيظ:وآحد بعيد عن مراته من شهرين ويوم ما يشوفها يخدها في حضنه وينام يلا والله انا ليا الجنه من غير حساب ونام 

في الصباح تململت نور في فراشها وجدت غسان حضنها 

نور وهي بتلعب في دقنه :قد ايه انت جميل وحلو وهادي وانت نايم وراحت باسته من خدها 

غسان فاق واصبح هو فوقها :طب لما انتي بتتغرلي فيا وانا نايم كدا ليه متتغزليش وانا صاحي مثلاً

نور :علشان انا زعلانه منك 

غسان بخبث:ايوا انا حاسس انك زعلانه ووجبي ان اصلحك يا روحي تعالي اقولك كلمه في بؤك اقصدي في ودنك وقبل شفتيها برقه 

نور:غسان الولاد زمنهم هيصحوا

غسان برغبه :هشششش مش عاوز صوت اسكتي وقبلها مرة اخري وهي بدالته القبله وحوطة عقنه ودهبوا اللي عالمهم الخاص  

......................
اما في غرفة عمر 
 
قاسم دخل يصحي عمر 

قاسم :عمر 

عمر:......

قاسم :عمر يابني اصحي حيطه نايمه 

عمر:.....

قاسم بدء يهز فيه ولكن لا حياة لمن تنادي 

قاسم بقلق:عمر ولا اصحي عمررر

عمر:.......

هل ممكن عمر يكون ما*ت ؟

رواية حين تقع في الحب الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم ندى علي حبيب
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent