رواية ليان الادهم الفصل الثلاثون 30 - بقلم دينا مصطفى

الصفحة الرئيسية

رواية ليان الادهم البارت الثلاثون 30 بقلم دينا مصطفى

رواية ليان الادهم كاملة

رواية ليان الادهم الفصل الثلاثون 30

في صباح🌤يوم جديد ملئ ب الفرح والسعادة علي ابطالنا والحقد والخبث علي الاخرين+

ندخل اوضه بطلتنا المجنونه نجدها تفتح عيونها الفيروزي الجذابه  وتقوم من علي السرير علي دق الباب ونجد بطلنا يدخل من الباب
أدهمّ:وهو يضع النسكفيه في البلكونة صباح الخير يا كسوله

ليان:صباح النور بس انت بتعمل ايه هنا وانا وصلت الاوضه امبارح ازي
أدهمّ:بخبث لا متقوليش انك نسيتي كل الي حصل
ليان: هو ايه الي حصل
أدهمّ:بنفعال مزيف لا ازي تنسي ليله زي امبارح
ليان: أدهمّ  متعصبنيش ايه انا كل الي فكراه ان احنا طلعنا من المطعم لما قولت ان فيه مفاجأة تانيه وبعدين روحنا علي المركب المزين وبعدين خرجنا منه وركبنا العربيه ومش فاكره بقى انا نمت ساعتها ف اخلص وقول ايه الي حصل

أدهمّ:ب ضحك طيب قومي صلي وتعالي نشرب النسكفيه مع بعض وهحكيلك

ليان:قامت حاضر اما اشوف اخرتها ايه
أدهمّ:بعد ما ليان دخلت الحمام اخرتها عسل يا عسل وبعدين ايه الي انا بقوله ده منك لله يا حازم خليت ملفظي زباله زيك


في اوضه السفره نجد جميع افراد العائله متجمعين ماعد ابطالنا الي فوق
إبراهيم:انا كلمت مدير الفندق واتفقت معاه علي اخر الشهر هنعمل الفرح

مصطفى:تمام اووي يعني  اخر الاسبوع ده ف لازم احنا نكون جاهزين ومجهزين كل حاجه وكمان عليك انت يا حازم تبدأ في ارسال الدعوه لكل القريب والاصدقاء
حازم: وهو بياكل اوك يا عمي اعتبرها اترسلت

إبراهيم:بتحزير ترسلها يا حازم اوعا تنسه ها

حازم:حاضر يا بابا انا هروح اخلص الشغل الي في الشركه وهرسلها وانا هناك يلا السلام عليكم

مصطفى وابراهيم:وعليكم السلام
فاطمه:وهي جايه من المطبخ وانا هرن علي جيرانه الي في القاهرة واعزمهم
مصطفى:تمام اووي

إبراهيم:طيب واهلك مش هيعرفوا ينزلوا يحضروا الفرح
فاطمه:والله يا ابو ادهم محمود هيحضر انت  عارف انه في القاهره ف هينزل وانا كلمت احمد وهو هيحاول ينزل هو والاولاد

كريمه:احمد اخوكي عايش فين دلوقتي في امريكا ولا فين

فاطمه:اه هو في امريكا ومنزلش من بعد وفاة امي وابي ولا مره
كريمه:ان شاء الله هينزل وتشوفيه هو واولاده
فاطمه:ان شاء الله
سلمي:صباح الخير

مصطفى وابراهيم وكريمه وفاطمه:صباح النور يا حبيبتي

سلمي:امال فين الباقيين

فاطمه:عمر خرج بدري سافر القاهره يخلص شغل وحازم مشي الشركه
سلمي:وليان هي وادهم فين

كريمه:أدهمّ عمل نسكفيه ليهم وطلع يشربه هو وليان في البلكونه عندها

سلمي:اوك تمام
إبراهيم:تعالي يا مصطفى في المكتب عايزك
مصطفى:اتفضل يلا



ليان خرجت من الحمام وصلت فرضها ودخلت لادهم في البلكون
أدهمّ:اقعدي واشربي وقولي رائيك في النسكفيه
ليان:ليه اكيد هيكون جميل علشان ماما هي الي عملاه

أدهمّ:لا مش مامتك الي عملاه

ليان:يبقى ماما كريمه
أدهمّ:بردوا لا

ليان:مهو اكيد مش انت الي عامله يعني

أدهمّ:وليه مكونش انا يعني

ليان:بجد انت
أدهمّ:بثقه اه طبعاً اشربي اشربي وقولي رائيك
ليان:رفعت المج وشربت منه
أدهمّ:بتراقب ورف حاجبه 😒 ها ايه رائيك

ليان:وهي لسا بتشرب  عادي يعني زيه زي اي نسكفيه عادي

أدهمّ:بسخريه لا يا شيخه لما هو عادي بتشربي منه ليه
ليان:بقولك ايه هو حلو ارتحت كده
أدهمّ:مكان من الاول
وسكتوا شويه وهو عمال يبصلها بحب

ليان:يلا قول

أدهمّ:اقول ايه
ليان:قول الي حصل امبارح بعد منمت

أدهمّ:بخبث مبالاش
ليان:بسخريه بلاش ليه يلا قول
أدهمّ:انتي حره بس خليكي فاكره اني قولتلك بلاش

ليان:يا عم انجز
أدهمّ:وهو بيمثل الكسوف انتي امبارح بعد مركبنا العربيه واحنا في نص الطريق مسكتي ايدي وقولتيلي أدهمّ انا بحبك موت وكمان مش هسيبك أبداً لا وكمان طلبتي مني بوسه 😗 مكنتش مصدق

ليان:بصدمه  انا قولت الكلام ده

أدهمّ:اه طبعاً وطلبتي مني بوسه ها متنسيش البوسه

ليان: خبطه ب المخده اه يا كداب بقى انا هطلب منك كل ده ومش هكون فاكره حاجه يا نصاب
أدهمّ:ومتطلبيش مني كده ليه يعني مشبهش انا ولا مشبهش

ليان:بترديح لا يا بابا انا لو كنت بموت في الشخص موت مش هقوله كده وبعدين ايه طريقه كلامك الي دي انت مبقتش حوت الاقتصاد دانت بقيت حوت شوارعي
أدهمّ:لا حوش البت الي كلامها بينقط سكر اووي
ليان: بس وفجأة الباب اتفتح ودخلت سلمي
سلمي:صباح الخير
أدهمّ وليان:صباح النور
سلمي:ب استغراب ايه في ايه ليه صوتكم عالي كده البيت كله سمع صوتكم

ليان:مهو اخوكي الي عصبني

أدهمّ:هو انا لستك يا بت انتي الي متعفرته لوحدك
ليان:شايفه ده يعصب ولا لا
أدهمّ:لسا هيرد
سلمي:قاطعته بس اهدوا أدهمّ كلم بابا وعمي عايزينك تحت
أدهمّ: قام وباس راس ليان رغم ان هي متعصبه منه وكمان باس راس سلمي وهو خارج يلا اشوفك كمان شويه يا عروستي
ليان:بنرفزه رمت المخده وراه علي الباب
سلمي:بضحك يا بنتي مالك اهدي ايه الي حصل لد كله

ليان:لسا هتحكي والباب اتفتح ودخلت شهد وكده اكتمل المثلث
شهد: ب استغراب في ايه
سلمي:حكتلها الي شافته

شهد:بضحك طيب وانتوا اتخانقتوا ليه
ليان:اقعدي هحكيلكم وحكتلهم كل حاجه وبعد مخلصت لقيتهم بيضحكوا
ليان:بسخريه هو ايه الي بيضحك  ضحكوني معاكم
شهد: هو بصراحه  انتوا الاتنين مشكله وثنائي غريب اووي عملين زي الروايات
سلمي: وبعدين  واضح اووي ان ادهم كان بيستفزك مش اكتر اصل انتوا لما وصلتوا هو كان شيلك وانتي كنتي نايمه وبعدين  طلعك اوضتك وهو مشي اوضته ونام
ليان: اف بقى اخوكي ده هيجلتني بدري

سلمي: بحنيه ضمت ليان  شكرا  يا ليان بجد
ليان: بتشكريني علي ايه يا هبلة  انتي
سلمي: بصراحه  أدهمّ  من يوم ما انتي دخلتي البيت هنا وهو اتغير 180 درجه  هو كان أدهمّ  المغرور العصبي علي طول والمتكبر بس بعد  منتي دخلتي حياته بقي أدهمّ  الحنين والمحب والي الضحكه  مبتفرقش  وشه
شهد: اي ده بجد  هو فيه كده  يا جماعه وبعدين  خبطه  ليان في راعها شوفي الواد اتقلب كيانه بسببك حسي بيه لو شويه وحسسيه انك بتحبيه

ليان:  بتوتر هو انا قولتلك اني بحبه علشان احسسه اني بحبه

شهد وسلمي:بس امتي بتحبيه وبعدين بصوا لبعض وضحكوا
سلمي:يعني انتي مبتحسيش ب اي مشاعر تجاه أدهمّ

شهد:طيب قولي ايه الي بتحسيه لما تكوني مع أدهمّ

ليان:بسرحان بحس بحاجات غريبه اول مره احسها قلبي بيفضل يدق علي اخره وجسمي بيكون بيرتعش من التوتر ولما بيبص في عيوني بنسه كل حاجه مش عارفه اي ده
شهد:بصوت عالي بقى بعد ده كله ومش عارف انتي بتحبيه ولا لا

سلمي:بفرحه دانتي طلعتي بتعشقي أدهمّ مش بس بتحبيه

وشهد وسلمي:ضموا بعض وفضلوا يتنططوا

ليان:بغباء ايه الهبل ده يعني انا بحب الي اسمه أدهمّ
وكان يوجد شخص واقف علي الباب هيموت من الفرحه
google-playkhamsatmostaqltradent