رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثامن والعشرون 28 - بقلم ياسوو محمود

الصفحة الرئيسية

 رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ياسوو محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثامن والعشرون 28


ياسين.....و هو بيسوق العربيه..... ايه يا بنتي ما تفكي شويه كده 

مليكه..... ازاي يعني 

ياسين.... يعني المفروض انك جايه من سفر و تستريحي و كده مش تمسكي الاب توب و تشتغلي 

مليكه..... انا مستريحه كده يا كابتن 

ياسين.... من نحيه مستريحه ف انتي مستريحه اما انا بقالي ساعه ونص سايق و تعبت 

مليكه بتضحك لانها كانت قاعده في الخلف سانده ضهرها علي باب العربيه و فارده رجليها علي الكنبه و حاطه الاب توب علي رجليها و بتشتغل و ماسكه المج الحراري في اديها بتشرب نسكافيه 

مليكه..... معلش كلها نص ساعة و نوصل البيت  

فجأه عربيات باللون الاسود بتقطع طريقهم و بينزل منها اشخاص مقنعين و بيقبضو علي مليكه و ياسين 

في المدرسه وقت البريك 

----------------- 

ريان... ميرو هات حته 

ميران..... لا 

ريان..... عصفوري يلا بقا هات حته 

ميران..... رينو انتي ممنوعه من اي حاجه فيها المانجا لانك عندك حساسيه انتي ناسيه 

ريان... بس انا بحبها 

ميران... بس لو اكلتيها هتتاذي و انا مش هسمح لاي حاجه تاذيكي حتي لو بتحبيها وبعدين طلع ايس كريم تاني بس بطعم الشكولاته و عطهالها 

ريان.... شوكلاته ههه 

حور..... هالوو عصابه 

ريان..... حور عملتي ايه 

حور.... جبتلك كل حاجه عنه 

فلاش باك 

-------

ريان.... حور عوزاكي تعرفي كل حاجه عن اللي اسمه ايهاب ده لان المعلومات اللي انتي جبتيها مش كفايه 

حور..... اشطا يلا سلام 

ازاد..... عرفت انه اشترك في فريق السله هروح اشوفه 

ريان.... اشطا و انا و ميران هنكون في الكافيه بتاع المدرسه 

و بالفعل حور طلعت مكتب والدها و دخلت و كان والدها بيشتغل 

حور.... بابا حبيبي عامل ايه 

يوسف.... الحمدلله يا حبيتي ايه اخبار اليوم الدراسي 

حور.... حلو يا بابا 

يوسف.... حور انتي عارفه اني مش بحب الكدب،  سبتي حصه الاحياء و خرجتي علشان ازاد المدرس طرده هو و ريان صح 

حور.... بابا لو سمحت دول مش صحابي بس دول اخواتي احنا مع بعض من الطفوله و عمري ما هبعد عنهم 

يوسف... تمام يا حور بس بحذرك لو حصل غلط بعد كده هعقبك ذيهم 

حور... تمام يا بابا 

يوسف..... بيبص في ساعته و بيكمل كلامه..... بقولك انا لازم انزل علشان المدرسه المنافسه لينا هتيجي كمان ربع ساعة ولازم اشرف علي القاعه و قام و ساب حور 

حور.... اشطا كويس انه مشي و بتقوم و تفضل تدور ملفات الطلاب الجداد

حور... ايهاب اسماعيل ايهاب اسماعيل اهو لقيتك 

باك

------- 

ريان.... ابهرينا 

حور.. اسمه ايهاب اسماعيل حسان اهله منفصلين من و هو عنده 5 سنين عاش مع والدته بس بعد طلاق اهله ب سنه والدته اتجوزت و بعدين راح عاش مع جدته ام والده هيا في الاساس سيده اعمال بس ابنها هو اللي بيدير شغلها بس عايش بره ف يعتبر ايهاب جدته هيا اللي ربته فضل فتره عنده اكتأب حاد بس اتعالج منه 

ازاد..... من الخلف.... حوريتي الجامده اجمد مخابرات في مصر كلها 

حور.... هههه 

ريان.... ازاد عملت ايه 

ازاد.... رحت الملعب و لقيته هناك بيلعب مع يونس،  اه يونس لما عرف انه تبعك قالي انه هيخلص الموضوع ده 

ريان.... طب والله يونس اخ جدع 😂😂😂 

ميران بهدوء... ناويه علي ايه 

ريان..... علي كل خير 

في قاعه الموسيقي 

---------------

يزن بيعزف جيتار و مزايا قاعده جمبه بتغني بصوتها الهادي و كانت بتغني اغنيه 

"ساموراي راحال و قالولي محال دي الدنيا في حال و حبيبتي في حال عندها جناجات امسكها تطير غاويه الترحال و انا نفسي طويل جمالها رهيب و لما تغيب توسونامي برق رعد و جو بيبقي رهيب" 

قاطع تدريبهم دخول ريان و عصابتها 

ريان... اخويا اللي ليا 

يزن.... ريان 

ريان...... خلاص خلاص يسطا 

ميران.... شكلك عندك مسابقه 

يزن.... ايوه، بقولك اطلع نعزف احنا الاتنين جيتار 

ميران.... اشطا و ماله 

ازاد....بهمس ل حور.... ربنا يسترها 

حور.... انا خايفه اووي علي رينو لو عرفت 

مزايا..... بحزن و همس لحور..... مش هتعرف ريان لو عرفت ممكن تزعل جامد اوى 

عند مليكه و ياسين 

--------------

قاعدين علي كراسي و مربوطين في مكان ضلمه شخص بيدخل عليهم و بيفضل يدور حواليهم فتره و بعدين بيقرر يتكلم 

الشخص..... اخيرا مليكه الشاذلي شرفتنا هنا 

مليكه... انت مين 

الشخص....بيقرب من مليكه و بيفك الربطه اللي علي عنيها بس بتلاقي الشخص ده لابس لبس اسود و مغطي وشه بقناع و بيدخل بعدها حوالي عشر اشخاص لبسين اسود و كل شخص منهم ماسك شمعه 

ياسين..... هما هيحضرو عفاريت ولا ايه 

مليكه.... شكلهم كده 

الشخص.... لا لا دمك شربات انت و هيا 

ياسين... انتم مين 

الشخص.... للاسف مش هتلحقو تعرفو و بيطلع مسدس و بيطلق النار علي مليكه 

في ملعب السله 

------------- 

يونس...... سلاموز شكلك جديد 

ايهاب.... اه 

يونس..... ما تعرفنا بنفسك 

ايهاب..... اسمي ايهاب في سنه 3ث 

يونس.... نورت يا بوب،  تيجي نلعب مباراه 

ايهاب..... و ماله 

يونس.... يلا هنتقسم فرقين 

بيفضل كل من يونس بيلعبو بمهاره و كل واحد بيمرر الكره لحد من فريقه و كل واحد فيهم بيحرز هدف لحد ما توصل النتيجه تعادل 

ايهاب.... لا شكلك ماهر 

يونس....بيحك انفه ب صبعه..... اه مانا مش اي حد 

ايهاب.... قصدك ايه 

يونس.... انا يونس الشاذلي ابن عم ريان... وبيقرب من ودن ايهاب وبيكمل.... و اللي يلمس حد من عيله الشاذلي اوي حد تبعها هيزعل اووي خليك فاكر كده و بعدين بيسبه و يمشي و هو بيصفر 

ايهاب... شكل اللعبه هتحلو اوووي 

--------------------------- 

ميران...... بيفضل يعزف و هو بيبص ل ريان بفرحه 

يزن.... بيقرب من ميران و هو بيعزف..... ركز معايا انا 

ميران.... من عيني 

فضل كل منهم يعزف بسرعه رهيبه لحد ما الاوتار بتاعت يزن اتقطعت و ميران انجرح من الاوتار 

ريان.... بتجري عليه و بتمسك ايديه... ميران انت كويس 

ميران.... ايوه ده مجرد جرح صغير مش حاجه يعني 

يزن ببرود.... يلا يا رينو 

ريان.... بس ميران انجرح 

يزن... و ايه يعني،  و بعدين هو قالك انه مجرد جرح عادي 

ازاد....محاول انه يهدي الموضوع.... يلا يا جماعه المسابقه هتبدا كمان شويه 

مزايا.... يلا يا يزن علشان المسابقه و منتاخرش 

في قاعه المدرسه 

------------------

كانت القاعه منقسمه ل جانبين الجانب اليمين موجود فيه كل طلاب و مدرسين المدرسه بتاعت ريان و الجانب الشمال موجود فيه برضو كل طلاب و مدرسين المدرسه المنافسه القاعه كانت كبيره جدا و متزينه بطريقه جميله تليق ب مكانه المدرسه لانها من افضل المدارس علي مستوي محافظه الاسكندريه 

المدير يوسف.... اهلا وسهلا يا حضرت المدير صهيب 

صهيب(مدير المدرسه المنافسه)........ اهلا بحضرتك يا استاذ يوسف بجد مبسوط ان قبلت حضرتك انهارده 

يوسف.... انا اكتر يا فندم،  يلا نبدا المسابقه 

بيطلع يوسف علي المنصه اللي موجوده في القاعه و بيلقي التحيه و بعض الكلمات المشجع بيها طلابه و اخيرا بيعلن عن بدايه المسابقه،  بتكون المسابقه الاوله مسابقه عمليه و بيتنافس فيها اربع طلاب من كل مدرسه و بيكون موجود نور و عشق بين الطلاب دول و بدات المنافسه بنهم 

ريان..... ايه الملل ده 

حور.... هيحصل ذي كل سنه نور و عشق هما اللي هيكسبو المدرسه 

ريان.... عندي فكره تخلينا تتسلي شويه 

حور.... قولي 

ريان.... انا هعمل مش هقول..... بتقوم ريان و بتروح ل طالبه من المدرسه المنافسه و بتشتمها و تستفزها و بيحصل بينهم خناقه بينهم و تقوم طلاب المدرستين متخانقين 

ريان... يزن لااا خلي بالك 

مزايا... ياازن لاااا 

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثامن والعشرون 28 - بقلم ياسوو محمود
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent