رواية الخادمة الفاتنة الفصل الرابع والعشرون 24

الصفحة الرئيسية

   رواية الخادمة الفاتنة الفصل الرابع والعشرون 


رواية الخادمة الفاتنة الفصل الرابع والعشرون

توقفنا البارت اللي فات عند  الإمساك ببشرى واخذها  بالقصر القديم فوق الجبل  وصدمتها برؤية السيد آسر 
وظهور بوادر خطة للضابط حازم للايقاع بالمتهمين 
واندهاش الوحش ورجاله من تغير حالة سما بعدما  كانت يائسة  ومحبطة 
واستجواب بشرى من قبل السيد آسر واكتشاف حقدها على سما  وعشقها الشديد لآسر لدرجة  الوضاعة  
ومعرفة تعاونها  مع انجي  العاشقة لآسر  وانها تعمل لصالحها  
وغضبة آسر  وتوعده لبشرى وانجي  واستعداده  هو ورجاله   للذهاب الى قصر انجي  ليعاقبها 
فتعالوا  نشوف هيحصل ايه النهاردة 
من أحداث مثيرةانجي بقصرها مع أبيها  اللواء منصور الهاشمي  وأحد  كبار رجال الأعمال 
جالسين عالسفرة  وامها  يتناولون طعام الغداء 
اللوا  منصور   عاملة ايه  يانجي  واخبار الشغل ايه بغيابي
انجي  كله تمام ياداد  وانتا عملت ايه ببرلين وايه اخبار الشغل في المرحلة الجاية  
اللوا   صفقة المكن  والمعدات على وصول وافتتاح المصنع في خلال شهر من تركيب المكن 
انجي فرحتني  اوي اوي  يا داد  
ماما   انجي  ماقولتليش  ايه رايك بالشاب اللي طالب ايدك وخبرتك عنه  
انجي ماما انا اظن وضحت موقفي  وقراري  من زمان في الموضوع ده فلييه  هنعيده تاني 
ماما  ايه حكايتك يا بنتي بالضبط  أحوالك مش عجباني وبتخرجي  كتير واتصالاتك  كتير واغلب الوقت لوحدك  وافضل شباب البلد بيتقدمولك  وبترفضيهم  ايه حكايتك قوليلي انتي عاوزة ايه بالضبطانجي  ماما  من فضلك انا خلصت كلامي ...
اللوا  ايه مشكلتكم  انتوا الاتنين  هو انا مش مالي عنيكم  ولا ايه  سايبكم بتعيدوا  وتزيدوا  بدون أدنى احترام لوجودي  في ايه يا  الهام  انتي وبنتك 
الهام   بنتك ياباشا كل عريس ترفضه  بدون أدنى سبب  وكمان بتبعد  عني كل يوم والتاني  
انجي  ماماااا 
اللوا  انجي ايه اللي بتقوله ماما ده 
الهام  وغير كده علاقتها  باللي اسمه  آسر اللي مش شايف حد قدامه ده 
انجي ماماااا😡
اللوا  انجيييي...... انا مش قولتلك قبل كده ابعدي عن آسر ده يا بنتي ولا ناوية  نصطدم  انا وهوالهام  ومن امتا بنتك انجي هانم المغرورة بتسمع لحد فينا  دي مش هتهدى  غير لما تهد المعبد على اللي فيه 
انجي   بغضب ودمعة على خدها .....ماما .... قولت خلاص ... وانا خارجة مش قاعدة لحظة بعد كده 
وخرجت انجي بعدما أخذت سترتها  وشنطتها  ..... فكلنا يعلم مدى عشقها لآسر  ....لكن حبها حب تملك وباعت نفسها لهواها   ..... فقد اعماها  حبها ..... وفعلت المحرمات 
اما بالمديرية فقد وصلت الأخبار  عن طريق الجواسيس  ان السيد  آسر قد تحرك مع رجاله المسلحين إلى جهة غير معلومة 
حازم  جاسر باشا  ...  لقد وصلتنا أخبار عن تحرك السيد آسر مع رجاله وهم مسلحين إلى جهة مجهولة وفي الأمر دماء 
جاسر  وانتا محتوي الموقف ولا لا  يا حازم ....
حازم  اكيد يافندم  ما تقلقش  .... رجالنا  وراهم بكل مكان ومتابعين  تحركات السيد آسر  خطوة بخطوة  دون أن يشعر 
جاسر  حازم .... مش هوصيك.... انتا عارف طيش  آسر وخايف يتهور  .... ويحصل مشاكل ...او يتأذىحازم  ياباشا الأمر تحت السيطرة قولتلك ماتقلقش   
جاسر تمام تابعلي  الأمر ده من بعيد وما تتدخلش  إلا بالوقت اللازم 
حازم  كله تمام سيادتك  وغادر المكتب 
جاسر  يتصل تليفونيا ب آسر   
انتا فين يا آسر  ...
آسر  في الطريق هخلص  موضوع كده ونتكلم  
جاسر  ماشي يا آسر المهم انك ماتخاطرش بنفسك . اوكي  
آسر بتنهيدة  ..... حاضر يا جاسر
وأغلق الصديقين  الخط بينهما 
وكان آسر على مقربة من قصر المنصوري والد انجي 
وما ان نهضت انجي غاضبة من على سفرتها  وارتدت  سترتها  وما ان أمسكت بمقبض  باب القصر وهمت  بالخروج  سمعت أصوات اصطفاف سيارات اخترقت القصر وأنباء عن عراك أحدا بالخارج
فحينها  نهض اللواء وزوجته  مفزوعين 
اللوا والهام  بصوت واحد  في ايه ...ايه الأصوات اللي بره دي 
وتراجعت انجي للخلف  وأسرع المنصوري بفتح باب القصر ليخرج  ليجد رجاله متجمعين  كساتر  امام الباب 
اللوا  وقد امسك بكتفي  رجلين من رجاله  لينظر ماذا هناك ..... ابعد انتا وهو  فيه ايه وايه اللي بيحصل هنا 
آسر  انا يا سيادة اللواء 
انجي خلف أبوها هي ومدام  الهام  .. آسر😳😳😳
آسر ايوا يا هانم انا آسر 
اللوا  وايه الهمجية دي ازاي تدخل القصر بالمنظر  ده  .... انتا واعي لافعالك  دي 
آسر  انا ليا حق  وحساب لازم  اصفيه يا سيادة اللوا 
اللوا حساب ايه ده اللي  ليك عندي  
انا مافيش علاقة بيني وبينك ولا شغل من اي نوع  اه كان فيه صداقة بيني وبين والدك  لكن من بعد وفاته اظن ماكان في بينا ادنى  تعامل 
آسر  فعلا يا سيادة  اللواء كلامك في محله فعلا ... وانا ماليش حق عندك ولا  جاي ليك انتا بالاساس
الهام  اومال ايه البلطجة  والأسلوب الهمجي   ده اللي داخل بيه  هنا  
آسر  اسالي  بنتك يا هانم وهي تجاوبك 
اللواء   بنتي ....بنتي مين....انتا بتقول ايه 🤨
اسألها  ياباشا وهي تقولك 
فنظر اللوا والام  إلى ابنتهم  التي اصابتها  الصدمة .... وصرخوا  سويا  انجيييي 😡
انجي بابا😳
اللوا  انطقي ... ايه علاقتك ب آسر  وحق ايه اللي لييه عندك يا بنت المنصوري 
انجي صارخة  انا ماعملتش  حاجة  يا بابا ومافيش علاقة بيني وبينه ولا اعرف بيتكلم عن ايه  من الأساس 
آسر  بنتك كدابة  ياباشا   ... ووجه نظره صوب انجي وقال واحب اقولك يا بنت الاصول .... بشرى وقعت بايدي  هاه 🤨
انجي  بصدمة 😳 وقد تخشبت  مكانها  وتصبب  العرق من على جبينها  وتلعثم  لسانها  بش بشر  بشرى مين دي يا آسر 
آسر   اسمي آسر باشا وماتنطقيش اسمي على لسانك 
انجي  بدموع بابا  انا ما عرفش بيتكلم عن ايه ومين بشرى دي 
آسر   انتي لييه  مصرة  على الكدب  ولحد  امتا  مفكرة الاعيبك  دي مش هتنكشف  
اللوا صارخا  الزم حدك وخود  رجالك  واخرج  من هنا حالا وبلاش شغل البلطجة ده  هنا انتا عارف نفسك ببيت مين  فالزم  حدودك وارحل 
آسر  اولا انا قولت انا جاي ليييه 
ثانيا  بنتك  تتكلم وتقول خطفت سما ومخبياها  فين  
ثالثا وانتا عارف انا مين كويس واقدر  اعمل ايه 
الهام  وهي تنظر  لابنتها   مين سما دي ... وكلامه ده صح 🤔😡
انجي   ماما  بابا خلوه  يمشي من هنا  انا ماليش دعوة  بيه ولا ليا علاقة بكلامه  ده جاي يرمي مشاكله  عليا 
آسر كفاية بقا الاعيب  ....قولي خطفتي  سما ووديتيها  فين بالحسنى والا باتكلم  بدون خجل  واخلي سيادة اللوا ما يرفع  رأسه  بوشي 
اللوا بغضب  انتا بتقول ايه ياسافل انتا  .... اخرج بره بيتي يامختل والا باخليك  تندم  ندم عمرك وانتا  عارف المنصوري  يقدر يعمل ايه
آسر  انا مش خارج من هنا لقاتل  لمقتول  ...بنتك تقولي خبت  سما  فين ومين شركائها  والا  تترحموا  كلكم  على ارواحكم  .... وأخرج سلاحه
حينها تجمع  حوله  رجال اللواء المنصوري واخرجوا  اسلحتهم  ووجهوها صور رؤوس بعضهم  البعض  
واوشك  ان يتعارك  رجاله سويا لولا تدخل حازم ورجاله  ولحقوا بالموقف  قبل أن يشتعل أكثر 
آسر  انتا  بتعمل ايه  هنا يا حازم  انا مش قولتلكم  ماحدش  يدخل  بشغلي  زي ما انا ما بدخلش  بشغلكم 😠
حازم  آسر باشا  .... انا وصلتني  إخبارية بقدومك  لمنزل سيادة اللواء والسيد جاسر  دايما بينصحك  بضبط النفس ولو مالحقتكش  كان حصلت مذبحة هنا  وبرضه مش هنلاقي  سما 
آسر    انا مش محتاج حماية حد ولا منتظر حد يعرفني  شغلي  مفهوووم ياحضرت الضابط🤬
حازم تمام  ياباشا ....بس يالا بينا من هنا 
آسر قولت مش خارج إلا لما تقول عن مكان سما واللي خطفوها  
اللواء اظن يا حضرة الضابط دي جناية وتعدي على حرمة بيتي  وكمان مش بيت اي حد  ده بيت اللوا المنصوري وانتا عارف اقدر اعمل ايه فخود  البلطجي  ده قبل ما أكبر  الموضوع اكتر من كده  واحولها  لقضية 
آسر احترم نفسك ايه بلطجي  دي .... بنتك هي السبب وان كان فينا حد بلطجي  فهي بنتك  .... اللي جاتلي  لحد بيتي  بتطلبني   يا هاشم باشا 😏
اللوا بصدمة وقد تملكه الغضب   اخرج من هنا حالا ياسافل  ..... وكلمة تاني مش هاسكت  واخلي  رجالك يشيلوا  جثتك  ....امشي اطلع بره 
حازم آسر باشا ما ينفعش كده المواضيع ماتتحلش  بالطريقة  دي .... يالا بينا 
آسر  احب اقولك بنتك  خطفت خدامة  عشان فضلتها  عليها وحبيتها  لانها  انضف من مليون من عينة بنتك وقدامكوا  ٢٤ ساعة لو سما ما ظهرت المرة الجاية  هاجي اخد ارواحكم  
حازم وقد جذبه  من ذراعه يالا بينا يا آسر باشا ..... ما يصحش  كده
وخرجوا سويا وخلفه رجاله ورجال الشرطة 
وخرج آسر وهو يصرخ راجعلك  يا انجي  راجع تاني ياباشا  ما تقلقش
ركب  آسر  سيارته  ومعه  الضابط حازم  ....ورمب رجاله وخلفهم  ضباط  الشرطة  وغادروا المكان 
نعود للقصر 
التفت اللواء هاشم إلى زوجته الهام وابنته  انجي 
وضرب ابنته  بالقلم على وجهها صارخا  ..... ايه اللي انا شوفته ده وسمعته يا هانم 
انجي تضع يدها  على خدها  وتبكي بذل  ......هامسة  بكلام متلعثم  ما عرفش  يا بابا  ماعرفش
اللوا  تاني ما تعرفيش  ..... الحقير ده داخل بكل ثقة واريحية  وكلامه  مش من فراغ ..... وصرخ بزوجته وانتي يا هانم  كنتي فين  .... طبعا مش فاضية من الخروجات  والنوادي  ..... وانا وابنك  مشغولين بالشغل عشان تعيشوا  بأعلى  المراكز  .....لكن انتوا  لا بتقدروا  ولا بتحسوا   .... امشوا  من وشي حالا
ركضت انجي إلى الداخل  وهي تبكي وبداخلها بركان من الغضب والحقد 
الهام  هاشم  هاشم اسمعني بس انا ذنبي ايه  بالوقت دي بنتك وانتا دلعتها  زيادة عن اللازم  وكل اللي بتطلبه  مجاب بدون تردد 
وأنا عايزني اعمل ايه مع واحدة واخدة  ركن  مع نفسها وما بتشاركنيش  سرها 
اللوا قولت ادخلي جوه حالا مش عايز اسمع تبريرات  من حد فيكم يالاااا
ودخلت الهام أيضا الفيلا .... اما اللوا فهمس  ....قسما عظما لاندمك  يا آسر على تجرأك  ده 
وصرخ على رجاله   انتا ياغبي خود هنا
نعم ياباشا تحت امرك  اؤمر 
كنتوا  فين ياغبي وفين أمن  البوابة ازاي تجاوزكم  ودخل كده بدون أدنى مقاومة 
ياباشا هو دخل فجأة  والبوابة كانت مفتوحة   فمالحقناش  نقاومه  ولقيناه  داخل واخد بوشه  كل الحواجز 
اللوا  الاتنين  اللي عالبوابة  يمشوا  حالا  ويجوا  غيرهم أربعة..... وزود  الحراسات  للضعف وهات  رجالة اصحاب مهارات ويكونوا  رجالة بجد 
أوامرك  ياباشا  بكرة الصبح يكونوا  عندك 
تماما  ..... يالا غور  من وشي بالوقت  مش هاكرر  كلامي  تاني  صحصح  انتا ورجالتك  
تمام سييادتك  
واجرى  اللوا اتصالا  باصدقائه  بالوزارة  يشاورهم  بالامر 
ام مع عمنا آسر 
حازم ياباشا اهدى بس ..... احنا هنعمل خطة وننقذ  بيها سما  وعد مني بنجاحها  ..... المهم انتا تهدى وماتتسرعش  عشان ممكن يقتلوا  سما دول مجرمين وأرباب  سوابق 
آسر وقد فهم  مقصد حازم وهدأت  ثورته  وعقل كلامه  جيدا 
خطة ايه دي 
حازم هاقولك عليها بالوقت المناسب ماتقلقش 
اما  انجي دخلت غرفتها تبكي وتتوعد  بحقد  .....هاقتلك  ياسما  واندمك  ندم عمرك  يا آسر
وأجرت اتصالا بالوحش 
انتا ياغبي  رد .. فتح  عليها. الوحش ...... الووو   
فينك ما بتردش  ليييه يا زفت 
الوحش بضيق تحت امرك يا هانم 
اسمع  خلصوا  على البنت اللي عندك بأسرع وقت .....

يتبع الفصل الخامس والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent