رواية حب في مهمة خاصة الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 بقلم زهراء ياسر

الصفحة الرئيسية

 رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل الرابع بقلم زهراء ياسر


رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 


كانت جالسه فوق فراشها الابيض او بمعني اصح فراش الموت وبائت محاولات الأطباء بالفشل ودون نتيجه في ايقاظها
الدكتور : لازم نشيل الاجهزه مفيش فايده صدقوني دلوقتي هي مش بتستجيب للعلاج ولا هتستجيب لازم نلاقي الشخص اللي في أحلامها علشان تفوق وانتوا بنفسكم قولتوا توفي يعني مفيش فايده نهائى 
ابوها بحزن : ارجوك ي دكتور أعمل حاجه اتصرف لازم تفوق
الطبيب : ي فندم هي مش في غيبوبه بسبب حاجه عضويه لا هي تعبانه نفسيا ومش موافقه تفوق والقرار ده قراراها هي بنتكم عارفه أنها مش هتلاقي الشخص ده في الواقع فرافضه تفوق 
والدتها ببكاء: لا لأ ارجوك 
والد ريم : طيب ممكن ندخل نتكلم معاها ممكن تسجيب لينا 
الدكتور بهدوء : تمام اتفضلوا 
وبعد أن تم تعقيم والد ووالده ريم دلفوا الي حجرتها 
والده ريم ببكاء: ريم فوقي ي حبيبتي انا مقدرش اعيش من غيرك انتي ولا اخواتك فوقي ي بنتي ومتوجعيش قلبي عليكي 
والد ريم : ريم ارجوكي فوقي الدكتور قال إنهم هيفصلوا الأجهزة لو مفوقتيش. قومي ي ريم احنا مفيش في أيدينا حاجه نعملها متحرقيش قلوبنا ي ريم منقدرش علي الاختبار ده 
والدتها بإنهيار: ريم انا عارفه انك سمعاني ي حبيبتي فوقي بقي 
واثناء حديثهم معها فرت دمعه هاربه من عين ريم وهي نائمه ولكن لم تنهض فتلك الدمعه وكأنها قرار لإستسلامها وقبول وفاتها فكيف تحيا بمكان ليس به من اختاره قلبها
في غرفه مغلقه كان يجلس اللواء خيري وأمامه النقيب علي
علي: الولد اعترف ي فندم 
اللواء: مين هو البيج بوس 
علي : قال إنه مقيم في روسيا وجنسيته محدش يعرفها بس أمه اسرائيليه وهو ليه شركاء في المافيا كتير وأنه اخطر راجل علي الارض ومكون شبكه كبيره شبيهه بالشبكه العنكبوتيه قال إنهم بيستدرجوا البنات المراهقه من علي النت ويبيعوهم للخلايجه او الأجانب وبعدها بمده بيرجعوهم  وبيقتلوهم ياخدوا أعضائهم وده غير انهم بيلعبوا بأروواح ناس كتير يعني يجيبوا ولد او بنت ويفضلوا يطاردوهم لغايه ما يموتوا وبيحطوهم في غابه مغلقه ويتم التسليه في قتلهم بعد اغتصابهم 
وده غير انهم بيخطفوا اطفال من جميع أنحاء العالم ويجيبوهم علي أنهم هيتبنوهم ولكن بيتم قتلهم وياخدوا أعضائهم وبعدها بيحطوا في بطنهم مخدرات ومن البنات اللي بيستدرجوها من النت اللي بينجي منهم بيخلوهم يبيعوا هروين ومخدرات تانيه
اللواء خيري بغضب : ي ولاد الكل*ب 
علي : ايوه ي فندم دول اخطر ناس عدت علينا 
اللواء خيري : وان شاء الله اخرتهم علي ايد البوليس المصري 
علي : أن شاء الله
اللواء: بس عايزين صوره ليه علشان لما يدخل الراجل بتاعنا عندهم يبقي عارفه بدل ما يشكوا فيه 
علي : الولد قال ميعرفش شكله بس انا مصدقتوش وفضلت اضرب فيه لغايه ما اغمي عليه بس اول ما يفوق هعرف منه 
اللواء : أنا واثق فيك طبعا بس اهم حاجه لازم تنجزوا وبعد ما تعرفوا كل حاجه اخفوا مكان الواد ده علشان ميعرفوش يوصلوله علشان هما حاليا بيضوروا عليه علشان يكمل شغل ابوه 
علي : متقلقش ي فندم وطبعا برضوا هيكون شاهد في القضيه دي واحنا سجلنا كل اعترافاته 
اللواء: كويس اوي ابعتلي التسجيل ده 
علي : تمام ي فندم 
في مكان آخر شخص يجلس علي كرسي بهدوء وأمامه شخص آخر 
الشخص: أنا عايز اعرف انتوا مين وانا فين 
الشخص الآخر: متقلقش هتعرف كل حاجه في وقتها 
الشخص بعصبية: اي اللي هعرف كل حاجه في وقتها انت بتكلمني ازاي انت اتجننت 
الشخص الآخر بهدوء : اهدا لو سمحت كلها نص ساعه وهتقابل شخص انت تعرفه كويس وهيقولك انت هنا ليه وهيشرحلك مهمتك 
الشخص : تمام لما نشوف النص ساعه دي 
في منزل مليكه كانت حزينه علي صديقتها  وكانت تستعد لذهابها الي المشفي 
ولكن صوت هاتفها جعلها تتوقف علي ما تفعله
مليكه : ألو ي طنط 
والده ريم ببكاء: مليكه الحقيني هيفصلوا الاجهزه عن ريم 
مليكه بصدمه وبكاء: حضرتك بتقولي اي 
والده ريم: والله زي ما بقولك كده هاتي شهد ولامار وتعالي واتكلموا معاها يمكن تفوق 
مليكه بإنهيار : أنا جايه حالا
وبعد أن أغلقت هاتفها أسرعت بالذهاب الي سيارتها ولكن اتي حسام 
حسام عندما رأها وهي تبكي بهذه الطريقه اسرع إليها 
حسام : في أي ي مليكه بتعيطي ليه
مليكه : هيفصلوا الأجهزة عن ريم 
حسام بصدمه : انتي بتقولي اي 
مليكه : ده اللي قالتهولي مامتها
حسام : طيب يلا نروحلها بعربيتي انتي مش هتعرفي تسوقي وانتي في حالتك دي 
وبعد مده وصلا الي المشفي واتت بعدهم شهد ولامار وكان الجميع حزين جدا
وفي المساء أصرت والده ريم ووالدها أن يرحل الجميع ويأتوا غدا بدلا من ان يبيتوا في المشفي 
وبعد إصرار ومحاولات كثيره رحل الجميع 
وجلست والده ريم تبكي خوفا علي ابنتها ولكن زوجها اخذها الي كافتيريا المشفي بعد أن اوصيا الممرضه علي ريم 
وبالفعل جلست في غرفه ريم لكي تعتني بها ولكن أحدهم طلبها لكي تري مريض اخر 
وكانت ريم في حلمها تمسك بيد زياد
ريم ببكاء: زياد ارجع ي زياد علشان خاطري
زياد : أنا معاكي اهوه
و دخل أحدهم خفيه الي الغرفه وهو يخفي وجهه 
استنوا البارت الجاي هنشوف مين اللي دخل اوضه ريم ومين البيج بوس ومين الشاب اللي محتجز وهيقابله حد مهم 

يتبع الفصل الخامس  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent