رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

         رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر

جني بانهيار: سليم ماله يازين .
زين: اهدي ياجني والله هو كويس .
جني: لاء ونبي قولي الحقيقه .
زين: يابنتي والله هو كويس .
جني بدموع: لاء انا عاوزا اروح دلوقتي عنده ونبي .
زين : مش هينفع والله نمشي ونسيب ساندي لوحدها هنا .
جني: ونبي عاوزا اطمن عليه يازين .
زين: طب بصي اهدي . واحنا نكلمه في تلفون وبكرا ان شاء الله اول ميطلع النهار هخلي مالك يجي يخدك عنده .
جني: طب طب اتصل دلوقتي ونبي .
زين: حاضر . وطلع تلفونه وبداء يرن علي مالك .
مالك علي الجيه الاخري: ايوه يازين في ايه .
زين : جني عرفت ومبهدلاني انا هنا . ادي التلفون لسليم ياعم .
مالك : وانت قولتلها ليه يابني .
زين : والله مقولت هي سمعت المكالمه .
مالك: طيب . ثم وجه كلامه لسليم . خد ياعم 
سليم: اخد ايه . في ايه .
مالك: جني عرفت ومبهدله الدنيا هناك عند زين . 
سليم اخذ التلفون من مالك .
جني : سليم سليم انت كويس .
سليم : اهدي اهدي ياحبيبتي والله كويس .
جني : بجد ياسليم . وبداءت تبكي
سليم: متعيطيش بقا اصبح مالك هيجيبك عندي .
جني : حاضر . بكرا اصبح هكون عندك . ثم اغلقت الهاتف .
وذهبت هي وزين الي الداخل عند ساندي .

عدا اليوم بما فيه من احداث . وجاءت شمش اليوم الجديد .

بداءت جني تجهز لذهب الي سليم .
زين : ها جهزتي ياجني .
جني : ايوه ايوه مالك وصل .
زين : ايوه واقف برا .
ساندي: متتاخريش عليا جني . 
ولم تكمل حتي الباب خبط .
زين : ادخل .
فرح : احم ممكن ادخل .
نظرت جني لزين ثم نظرو لساندي .
زين: اتفضلي .
فرح: انا عارفه ان محدش طيقني دلوقتي . بس انا اسفه اوي . وعارفه ان كلمة اسفه ملهاش لازمه بعد الحصل . بس والله والله انا ندمانه اوي علي الحصل ونظرت بدموع الي ساندي وقالت . حقك عليا والله انا اسفه .
ابتسمت ساندي بطيبه: وانا مش زعلانه منك .
جريت فرح علي ساندي وحضنتها وبداءت تعيط . 
فرح : حقك عليا بجد انا اسفه . مش هسامح نفسي علي الحصل . 
ساندي : خلاص بقا مش احنا اخوات .
فرح: ايوه طبعا .
ساندي: يبقا خلاص . مفيش دموع تاني .
ابتسمت جني وزين علي طيبة ساندي وحنانها بعد كل الحصل من فرح ليها فاهي متسامحه جدا .
جني : طيب انا هخرج عشان متاخرش علي مالك وهو واقف برا . وهرجع علي طول ياساندي.
فرح: لاء براحتك . انا هقعد مع ساندي لحد متخرج من هنا .
ابتسمت جني وزين وساندي . وخرجت جني الي مالك في الخارج........

#بقلمي_ميرو_محمد 

اخذ مالك جني عند سليم في المستشفي . وظلت فرح مع ساندي في المستشفي .

وصلت جني ومالك المستشفي .....

جريت جني وفتحت غرفة سليم وجريت عليه .

جني : سليم الف سلامه .
سليم : اهدي اهدي بس .

كانت تقف الدكتوره نهي .

نهي: احم ممكن اخلص الكشف .
سليم : اكيد دقيقه بس ياجني .

جني بزعل ابتعدت عن سليم . ولاحظ ذلك مالك .

مالك بهمس لجني: احم مينفعش تخرج الدكتوره . وبعدين اعملي الانتي عاوزا .

نظرت جني الي مالك وصطنعت ابتسامه ووقفت تشاهد الدكتوره نهي .

نهي : لاء انت دلوقتي بقيت احسن .
سليم : بجد ممكن اخرج انهارده .
نهي: انت اضيقت مننا ولا ايه ياسليم . ونظرت لجني وقالت ياسليم بيه .
سليم : احم ابدا والله بس انا مبحبش المستشفيات وكده .
نهي: علي الاقل حبها عشان نشوفك .
سليم : احم هحاول ثم نظر الي جني التي تقف وهي تشاهد وتسمع هذا الكلام ودموعها تنزل .

ثم ضحكت نهي وخرجت . .....

مالك : احم انت كويس دلوقتي .
سليم : احم ايوه ايوه .
مالك : احم انتي واقفه كده ليه ياجني . مش هتطمني علي سليم .
جني بدموع : اظن انا غلط لما سبت ساندي وجيت . سليم الحمدلله زي ماانت شايف كويس جدا .
سليم : جني انا ..... ولم يكمل حتي دخلت العائله عليهم الغرفه .
حلا: عامل اية ياحبيبي انهارده .
سليم : كويس ياماما .
احمد : ابني البطل . يلا بقا قوم .
سليم : ياريت احسن انا زهقت من هنا .
حامد: جني انتي سبتي ساندي وجيتي ليه .
جني والدموع في عيناها تحبسهم : ابدا يابابا فرح معاها وزين .
علا : فرح .
جني : متقلقيش ياطنط . فرح .... وبدات تحكي الحصل .
مراد : طب الحمدلله ان كل حاجه اتصلحت .
نظرت جني لسليم وقالت: اه اتصلحت .
نغم بجانب جني : مالك ياحبيبتي انتي كويسه .
جني : نظرت اليه . تؤتؤ 
نغم : طب تعالي تعالي نخرج .
نغم : احم عن ازنكم هخرج انا وجني نجيب حاجه .
مالك : بس متبعدوش . ولا اجي معاكم .
نغم : لاء لاء خليك احنا اصلا مش هنبعد . ثم خرجت نغم وجني . ونظر مالك الي سليم بلوم . وحزن سليم جدا .

#بقلمي_ميرو_محمد 

عند نغم وجني ........

نغم : ها ياستي احكلي في ايه بقا.
جني بدموع : .........وبداءت تحكي لنغم الحصل .
نغم : طب اهدي اهدي . ياعبيط ه انتي المفروض متظهريش ضعفك واتمسكي بحبك .
جني: انتي مشوفتيش طريقة كلامها .
نغم : ولو بردو متتحسسيش حد انك ضعيفه اتمسكي .
جني بتفكير: حاضر يانغم . 

وذهبو مره اخري الي غرفة سليم .

دخلت جني ونغم الي الداخل . .......

هنا : مالك ياجني وشك احمر كده ليه .
جني: مفيش يامامي انا تعبانه شوية بس .
حامد : مالك ياحبيبتي نروح لدكتور يشوفك .
جني وهي تنظر لسليم : لاء يابابا انا هكون كويسه .
حلا : لو تعبانه روحي ياحبيبتي ارتاحي .
نغم : احم لاء . خلي جني مع سليم . عشان انا محتاجه مالك في الشركه ضروري .
احمد : مفيش مشكله . يلا بينا احنا عشان نلحق نشوف الورانا .
وذهب الجميع وظلت جني مع سليم في الغرفه دون كلام دون رد فعل من جني لسليم .

جلست جني علي الكنبه ومسكت تلفونها وظلت تقلب في .

وفجاءه الباب خبط وكانت نهي . نظرت نهي لجني نظرات خبث واتجهت الي سليم ...........

ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي اسفه علي التاخير بس بجد انا تعبانه ونزلت دلوقتي عشانكم

يتبع الفصل الثالث عشر  اضغط هنا 
رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  • duea photo
    duea14 يناير 2022 في 1:40 ص

    حلوه اوى اوى اوى اوى اوى اوى اوى

    حذف التعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent