رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

           رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع عشر بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع عشر

المأذون  امضي هنا يعريس ... وفجاءه النور قطع .
صقر : ايه دا في ايه . وليد شوف في ايه .
وليد : ليسه هيمشي النور جيه .
حياه : مفجاءه . بس انا بعتزر منك علي سؤ ظني فيك ياحبيبي . وبدات شاشه كبيره في عرض فيديو لصور حياه وصقر سوا .
صقر : ياروح قلبي .
وكانت الفرحه تنتشر في جميع اركان المكان . مضي صقر وحياه علي كتب الكتاب  وتم علي خير . رفع صقر حياه وحضنها وبداء يدور بيها .
نسرين بغيظ : والله لوريكي ياحياه .
هاله : معلش يانسرين والله لو له نصيب فيكي ياحبيبتي ليكون ليكي . المهم انك بنتي .
نسرين في نفسها : حتي المغفله دي مش نفاعني بشيئ . 
عند صقر ....
بداء صقر هو وحياه يرقصو مع بعض علي اغنيه رومانسيه .
حياه : انا مبسوطه اوي اوي ياصقر .
صقر: دلوقتي انتي حرم صقر الهلالي ياحياه هانم .
حياه : هو احنا هننزل القاهره امتي .
صقر : بكرا عشان اخدك افسحك . ثم نظر صقر الي الامام وقال . هند .
حياه : هند مين ياصقر .
صقر: البنت الكنت اجوزتها اهي جات هنا .
حياه نظرت خلفها بغيره وقالت : وهي جايه ليه ان شاء الله  .
جاءت هند اليهم وسلمت علي صقر وقالت : مبروك ياصقر انت شخص محترم وتستاهل كل خير . وسلمت علي حياه وقالت : مبروك ياعروسه .
حياه بغيره: اهلا الله يبارك فيكي .
صقر: انتي ايه عرفك ياهند ان انهارده كتب كتابي وخطوبتي .
هند : انت ناسي انك صقر الهلالي ياصقر .
ابتسم صقر ثم قال: المهم شكرا انك جيتي .
#بقلمي_ميرو_محمد
عند وليد وحازم ...
وليد: انا مش عارف اكلمها ياحازم .
حازم : ياعم وربنا ولا انا . 
جيه حسام من وراهم وقال: وال يحل ليكم الموضوع ده .
حازم: سلما قول رب رحيم . خضتنا يابني .
وليد : استنا ياحازم لما نشوف هيحلها ازاي .
حسام : تدفعو كام 😂😂
حازم: لما نشوف نتيجه الاول .
حسام : عنيه استنو هنا .
وذهب حسام الي بسنت وميار .....
حسام: بسنت اطلعي فوق صقر بيقولك نسي خاتم الخطوبه فوق هاتي  .
بسنت: طب اطلع انت . انا مش قادره .
حسام : قومي اطلعي يابت .انا معايا صحابي .
بسنت: هوووف ماشي .
حسام : استني عندك . قومي يادكتور معاها .
ميار: دا انت غلس ياض 😂😂
حسام: قومي يابت وانتي مزه كده .
ذهبت ميار وبسنت الي الداخل وجيه من وراه وليد .
وليد : مين المزه يابن الكل.ب
حسام : ميار 😂😂😂
وليد : انت ليلتك سودا ياقذر. ومسك فيه 
حازم بقا مش عارف يعمل فيهم ايه صقر شافهم طلع يجري عليهم .
صقر : في ايه ياعم انت وهو
حسام : الحق عاوزين يرتبطو ببسنت وميار المزه 😂😂
وليد : بردو بيقول مزه سبوني عليه .
صقر: ينهاركم اسود عاوزين ايه .
طلعو يجري حازم ووليد الي الداخل .
حسام : دول هربو 😂😂😂خافو منك ياصقر.
صقر ضحك وقال: يارب دوم ضحكنا يارب .
عند بسنت وميار ....
بسنت : في الخاتم مفيش حاجة  .
ميار: اخوكي دا رخم عاوز يتعبنا وبس .
وفجاءه كان حازم ووليد في الاوضه .
بسنت : احم هو في حاجه  .
حازم : لاء احنا جاين ندور علي الخاتم مع بعض .
وليد : احم ممكن نكلم شويه ياميار .
ميار بكسوف : اكيد اتفضل .ذهبت ميار هي ووليد الي البلكونه .
حازم : بسنت بصراحه كده انا بحبك .
بسنت بصدمه وخجل : احم طب طب اعمل ايه .
حازم : يخرابي علي خدودو الحمرا .
بسنت : ابيه بلاش تحرجني .
حازم : قلب وعقل ابيه . انا مبقتش قادر انا هفتح صقر في الموضوع وقولو اني عاوز اجوزك .
بسنت : بس انا عاوزة اكمل تعلمي .
حازم : يعني موافقه . علي بركه يلا بينا . وشدها وجري بيها الي اسفل عند صقر .
عند وليد وميار.........
ميار: كنت عاوزني ليه يااستاذ وليد .
وليد : مبلاش استاذ دي .
ميار: احم تمام .
وليد : هو انتي مرتبطه بحد .
ميار بكسوف : لاء . بس بتسال ليه .
وليد : هبقا اقولك ليه بس المهم دلوقتي ان كنت عاوز اعرف حاجه وعرفتها ومن بكرا هنروح القاهره وهتكوني معانا وانا نقلت وراقك وكل حاجه علي هناك .
ميار : شكرا يااستاذ وليد . هههه اقصد ياوليد بس .
وليد : شاطره يلا بينا ننزل .ونزلو الي اسفل .
#بقلمي_ميرو_محمد 
في الحفله .....
حياه : صقر انا تعبت يلا نطلع نرتاح عشان سفر بكرا .
صقر: حاضر ياروحي . وفجاءه جيه حازم وقال .
حازم : بص ياعم انت انا عاوز اجوز اختك انا خلاص هتجنن وتعبت 😂😂😂 يجوزني اختك لن.تحر .
صقر بصدمه وضحك في نفس الوقت علي صاحبو : وانا مقدرش اوفق قبل مسمعها من بسنت .
صقر : ردك يابسنت  .
بسنت : احم التقول عليه ياابيه .
صقر: يبقا تمام نعذبو شويا 😂😂😂
حازم : واطي واطي يعني .
وبعدها جيه وليد هو وميار .
وليد : احم وصلتو لي ايه .
صقر : وصلت انت لي ايه 😂😂
وليد : كله الحمدلله .
حسام من وراهم : علقتو البنات يعني 😂😂
بس بصراحه ميار مزه وتستاهل 😂😂😂 وطلع يجري 
وليد : اقسم بالله  ياصقر اخوك اخرتو علي ايدي. وطلع يجري ورا .
حياه : عاااااا هنجوز سوا يابنات 😂😂😂 وحضنو بعض . 
وعدا اليوم بفرحتهم وضحكهم . وكان يوم جميل جدا .
وجاء يوم جديد مليئ  بااحداث .....
قامت حياه وبسنت وميار يجهزو نفسهم .... وبعد وقت قصير جهزو البنات . واتجهو الي اسفل  ....
عند صقر .....
قام لبس هو كمان وطبعا حازم ووليد مع من امبارح عشان يمشو سوا . 
قامو جهزو ولبسو كجول كلهم واخدو شنطهم ونزلو الي اسفل ...
صقر : صباح الخير  ...
الكل صباح الخير ...
محمود : صقر خلي بالك علي البنات فاهم .
صقر: حاضر ياعمي .
سهام : وفكر حياه بلدوا ياصقر اوعي تنسا .
صقر: حاضر يامرات عمي . ثم وجه كلامه للبنات .
ها خلصتو عشان نمشي .
ولم يكمل حتي جاء صوت من الخلف .......

يتبع الفصل العشرون  اضغط هنا
رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent