رواية احببت ارملة الفصل السابع عشر 17 بقلم حورية مصطفى

الصفحة الرئيسية

   رواية احببت ارملة الفصل السابع عشر بقلم حورية مصطفى


 رواية احببت ارملة الفصل السابع عشر

فاطمه بإبتسامة: اطلبي يــــا حبيبتي عنيا ليكي.. 
حوريه بإبتسامة: انا بطلب ايد نجمه لـ جاسر اخويا.. 
جاسر بصدمه: حوريه انتي بتقولي ايه.. 
حوريه بإبتسامة: ممكن تسكت يــــا جاسر خليني اكلم فطوووم.. وبعدين قالت بإبتسامة ايه رايك يــــا فطووم.. 
فاطمه بحب: انا موافقه يــــا بنتي بس الراي في الاخر راي نجمه.. 
تقي بحب: وافقي يــــا نجمه عشان خاطري.. 
نجمه ببرود: مستحيل اتجوز بعد ادهم انا بعتبر جاسر اخويا الكبير مش اكتر من كده.. 
فاطمه بحزن: ليه كده يــــا بنتي.. 
جاسر ابتسم بحزن: محدش يجبرها علي حاجه يــا امي.. اذا اعتبرتني اخوها الكبير فانا هفضل اخوها وفي ضهرها ع طول وخرج.. 
الياس بحزن: استني يــــا جاسر.. 
جاسر بإبتسامة: عايز افضل لوحدي شويه يــا الياس.. 
الياس بحزن: طيب يــا جاسر..
الياس وهو داخل الغرفه خبط في شخص.. 
الياس بعصبيه: مش تحاسبي يــــا متخل"فه.. 
_اسفه مخدتش بالي وبعدين قالت بصدمه الياس.. 
الياس بغرور: هو انتي تعرفيني.. 
هي بإبتسامة: ايوه انا الدكتوره جني اللي كنت بعالجك.. 
الياس بضحك: مش باين عليكي انك دكتوره فكرتك دكتور بسبب لبسك ده.. 
جني بعيون دامعه: مسمحلكش تنهني بالطريقه دي عن اذنك.. 
الياس بضحك: مجنون"ه دي ولا ايه.. 
تقي من وراه: مكنش ينفع اللي قولته ده يــا ابيه حرام عليك زعلتها.. 
الياس بحزن: مكنتش اقصد.. 
تقي بإبتسامة: طيب روح شوفها فين واتاسف ليها.. 
الياس بإبتسامة: طيب.. 
الياس خرج من المستشفى وفضل يدور علي جني عشان يعتذر منها لحد ما لقها قاعده في حديقه المستشفى وبتعيط.. 
الياس بإبتسامة: انا اسف يــا دكتوره مكنش قصدي ازعلك.. 
جني بحزن: عادي انا اتعودت علي كده.. 
الياس بإبتسامة: اتمني مش تزعلي مني.. 
جني بإبتسامة: مش زعلانه منك.. 
الياس مد ايده لحد جني وقال اصحاب.. 
جني بسعاده: اصحاب..
الياس بإبتسامة: عن اذنك لازم امشي اكيد هشوفك في وقت تاني.. 
جني ابتسمت بسعاده ومردتش عليه.. 
جني بسعاده بعد ما الياس مشي.. عااااا مش مصدقه نفسي يــــاربي انا بحبه اووووي... 
✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰
في غرفه نجمه.. ♥
فاطمه بحزن: ليه يــــا بنتي تعملي كده وتد"فني نفسك وانتي لسه صغيره والعمر لسه قدامك طويل.. 
نجمه بدموع: افهميني انتي يــــا ماما انا مستحيل اتجوز بعد ادهم.. 
فاطمه بدموع: انا مش هسمحلك بكده يــــا نجمه انتي فاهمه.. انتي لسه قدامك الحياة طويله.. المفروض تشوفي حياتك بقااا.. 
تقي بحزن: ماما معاها حق يــا نجمه.. 
نجمه بعصبيه: بلاش تجبروني علي حاجه مش عاوزها.. 
فاطمه بحزن: تمام يــا بنتي.. 
✰ـــــــــــــــــــــــــ✰
في المقابر.. 
قدام قبر ادهم.. 💜"
جاسر بدموع: عارف اني خا"ين و انا"ني اووي عشان حبيبت مراتك يــا ادهم..بس ده مش ذنبي انا لقيت نفسي بقع في حبها.. اتمني تسامحني يــــا صحبي.. 
جاسر خرج من المقابر و اتجه الي عمله.. 
في الجهاز..♥"
جاسر كان بيشتغل وبقي يفتكر نجمه وهي بتقول انا مستحيل اتجوز بعد ادهم.. 
جاسر خرج من سرحانه علي صوت العسكري.. 
العسكري باحترام: القهوه يــا فندم.. 
جاسر بحزن: حطه علي المكتب واخرج.. 
العسكري بايماء: تحت امرك يافندم.. 
العسكري حط فنجان القهوه زي ما امره جاسر وخرج.. 
جاسر بعيون دامعه: انا ليه بيحصلي كده انا حبيبتها من كل قلبي انا مش قد العذ'اب ده يارب.. 
جاسر استغفر ربه وقام يتوضي عشان يصلي.. 
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
في المستشفى عند نجمه..💜"
تقي بهدوء: يــا نجمه خليكي النهارده بس وبعدين ابقي اخرجي بكره انتي لسه طالعه من العمليات يعني محتاجه راحه يــــا حبيبتي.. 
نجمه بحزن: هكون مرتاحه في بيتي يــا تقي.. 
حوريه بإبتسامة: اسمعي الكلام يــا نجمه وبلاش عند.. 
فاطمه ببرود: خليها تعمل اللي يريحها هي حره دي صحتها هي.. 
نجمه بدموع: ماما بلاش تعملي فيا كده.. 
فاطمه ببرود: انا بعمل كده عشان مصلحتك ومصلحه ابنك يــــا نجمه.. 
نجمه بدموع: عارفه انك عايزه مصلحتي بس انا مش عايزه اتجوز.. انا بحب ادهم ومستحيل اتجوز غيره.. 
فاطمه بحزن: اذا انتي عامله علي اني هزعل لما تتجوزي حد غير ادهم ابني تبقا غلطانه يــا نجمه.. انتي اول ما بقيتي مرات ابني وانا اعتبرتك بنتي يــــا نجمه.. 
نجمه بدموع: وانا حبيتك يــــا ماما ولا مره اعتبرتك حماتي.. 
فاطمه حضنتها وافقي لو عايزني مبسوطه يــــا قلب ماما.. 
نجمه بدموع: بس.. 
فاطمه بحب: صدقيني هكون مبسوطه وانتي مع جاسر.. 
حوريه بإبتسامة: وافقي بالله عليكي يــــا نجمه.. 
تقي بإبتسامة: وافقي يــــا نجمه ابيه جاسر طيب وهيحافظ عليكي.. 
نجمه بدموع: موافقه.. 
حوريه بسعاده: لوووولي..
نجمه بهدوء: انا عايزه امشي من هنا.. 
فاطمه بإبتسامة: حاضر يــا حبيبتي.. 
بعد مرور بعد الوقت انتهت إجراءات خروج نجمه من المستشفى.. ♥"
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
في منزل نجمه.. 💜"
الياس بإبتسامة: نورتي البيت انتي والبطل الصغير.. 
نجمه بإبتسامة: ههه البيت منور بوجودك.. 
فاطمه بإبتسامة: خشي يــا حبيبتي ارتاحي شويه لانك اكيد تعبانه.. 
نجمه بإبتسامة: لا كويسه يــا ماما.. 
تقي بغيظ: هاتي ادهم شويه بقا يــا حوريه.. 
حوريه بعناد: لا حبيب خالتو يــــا خلاثي علي الحلاوه.. لما تكبر يــا ادهومي هجوزك بنتي.. 
الياس بضحك: وهي فين بنتك دي يــا حوريه.. 
حوريه بغيظ: بنتي المستقبليه يــا ابيه.. 
تقي بغيظ: مستحيل يتجوز بنتك هو هيتجوز بنتي انا.. 
فاطمه: عوض عليا عوض الصابرين يارب في الكل"بتين دول.. 
نجمه بضحك: ههههه معاكي حق والله يــا ماما.. 
حوريه وتقي بغيظ: نجمه.. 
نجمه بضحك: بهزر.. 
حوريه بغيظ: ابيه جاسر تحت لازم امشي.. 
فاطمه بإبتسامة: بلغيه موافقتنا يــا حور.. 
حوريه بفرح: حاضر يــا فطوووم.. 
الياس بإبتسامة: استاذن انا بقا يــا امي.. 
فاطمه بحنان: خليك لحد ما تتعشي.. 
الياس بحب: لا مش هقدر اكل حاجه دلوقتي عشان انا اكلت في المستشفى.. 
تقي بتسال: اكلت مع مين يــــا ابيه.. 
الياس بإبتسامة: وانتي مالك يــــا بارده.. 
تقي بغيظ: ماشي يــا ابيه.. 
الياس رفع حاجبه وقال: مو"تي غيظا.. ومشي.. 
✰ـــــــــــــــــــــــ✰
عند جاسر..♡
جاسر بعصبيه: اتاخرتي ليه يــا حوريه.. 
حوريه بإبتسامة: اسفه يــــا ابيه الوقت خدنا.. 
جاسر بهدوء: ماشي.. 
بعد مرور ساعه وصل جاسر وحوريه قصر الكيلاني.. ♡
جاسر كان طالع الجناح بتاعه سمع حوريه وهي بتقول وافقت يــا ابيه.. 
جاسر بصدمه: هااا.. 
حوريه بسعاده: نجمه وافقت انها تتجوزك..
جاسر بسعاده: بتتكلمي جد.. 
حوريه بإبتسامة: جد الجد كمااان.. 
جاسر بسعاده شال حوريه وبقا يلف بيها.. 
جاسر بدموع: مش مصدق انها وافقت وهتكون ليا..
حوريه بحب مسحت دمو''عه وقالت: صدق يــا ابيه.. 
جاسر بهدوء: حد جبرها يــا حوريه.. 
حوريه بإبتسامة: لا يــا ابيه وفطوم بتقولك شوف انت فاضي امته عشان تروح تطلب ايد نجمه من ابيه الياس.. 
جاسر بصدمه: نعاااااام من اليـاس.. 
حوريه بضحك: ايووه.. 
جاسر بسعاده: هطلب ايدها من اليـاس وامري لله.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح يووم جديد..♡
فاطمه بإبتسامة: يلا يــا تقي اصحي عشان ننضف البيت عشان لما جاسر ييجي.. 
تقي بنوم: جاسر مننا وعلينا مش لازم نتعب نفسنا وننضف علي الفاضي.. 
فاطمه بصراخ: انتي سامعه انا قولت ايه يــا تقي.. 
تقي بفزع: سامعه يــــا فندم.. 
فاطمه بهدوء: قومي اخلصي يلا.. 
تقي بغيظ: حاضر يــا فطووم اصل انا الخدامه الفلبيبنه بتاعت البيت ده.. 
فاطمه بسخريه: كويس انك عارفه قومي شوفي شغلك يلا.. 
تقي بغيظ: قايمه اهو.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰
في المساء في منزل نجمه.. ♡
جاسر بإبتسامة: انا يشرفني يــا الياس اني اطلب ايد الانسه نجمه.. 
الياس : الياس باشا لو سمحت.. 
جاسر بعصبيه: انا يشرفني يــا الياس باشا اني اطلب ايد الانسه نجمه.. 
الياس بهدوء: سبني اسال عليك يــا سياده المقدم ويومين بالكتير هرد عليك.. 
جاسر بعصبيه: نعاااام يــا رو"ح امك.. 
الياس بغيظ: افندم.. 
فاطمه بضحك: خلاص بقا يــا الياس.. 
اليـاس بإبتسامة: عشان خاطرك بس يــا امي.. 
حوريه بهمس لـ الياس: ابقي اتشها"د علي رو"حك لما تخرج من هنا.. 
الياس بخوف: انا مش هخرج من هنا.. 
جاسر بإبتسامة: انا بفضل نكتب الكتاب والفرح ع طول وبلاش خطوبه.. 
فاطمه بتايد: ايه رايك يــــا نجمه.. 
نجمه بإبتسامة: اللي تشوفيه يــا ماما.. 
فاطمه بإبتسامة: يبقا علي بركه الله.. 
جاسر بإبتسامه: كتب الكتاب والفرح يوم الخميس.. 
نجمه رفعت وشها بصدمه.. 
الياس بإبتسامة: الف مبروك ليك يــا صاحبي.. مبروك يــا نجمه.. 
جاسر بإبتسامة: الله يبارك فيك عقبالك.. 
نجمه بإبتسامة: الله يبارك فيك.. 
تسريع الاحداث.. ♡
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
يوم الخميس في احد الفنادق المطله علي البحر.. 
في جناح نجمه.. ♡
فاطمه بدموع: زي القمر يــا حبيبتي ربنا يحميكي من العين.. 
حوريه بسعاده: يــارب.. 
نجمه بإبتسامة: تسلمي يــــا ماما.. 
باب الجناح خبط.. 
تقي فتحت الباب لقت الياس.. 
تقي بإبتسامة: اتفضل يــا ابيه.. 
الياس بإبتسامة: الماذون تحت.. 
تقي بإبتسامة: احنا خلصنا وكنت لسه هنادي عليك.. 
الياس دخل واتصدم من جماال نجمه.. 
الياس بإبتسامة: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن.. 
نجمه ابتسمت بخجل.. 
الياس بسعاده: جاهزه يــا نجمه ننزل.. 
نجمه بايماء: ايوه.. 
الياس مسك ايد نجمه ونزل بيه.. وسلمها لـ جاسر.. 
الماذون مين وكيل العروسه.. 
الياس بإبتسامة: انا يــا شيخنا.. 
وتم كتب الكتاب وسط كلمه الماذون الشهيرة.. 
بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير.. 
جاسر بسعاده حضن نجمه وبقا يلف بيها.. 
جاسر بإبتسامة: اخيرا بقيتي ملكي وعلي اسمي..


يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
رواية احببت ارملة الفصل السابع عشر 17 بقلم حورية مصطفى
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent