رواية المغرور والدلوعة الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

         رواية المغرور والدلوعة الفصل السابع عشر بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة الفصل السابع عشر

وصل صقر وحياه والكل الي فيلة عائلة الهلالي .
وكانت بداءت التحضرات للخطوبه .
حياه : هو في ايه .
صقر : انتي نسيتي ياحبيبتي ان الخطوبه بتاعتنا انهارده .
حياه بفرحه : بجد ياصقر.
صقر : بجد ياروح صقر .
محمود : وهي ولدتك وافقت ياصقر .
صقر : ايوه بس قالت كتب الكتاب  يكون يوم الفرح . وعشان كده مش هقدر اخد حياه عندي في الفيله وهخليها مع بسنت وميار في الشقه .


سهام بقلق : وهي موافقتش ليه . ثم نظرت لمحمود .
صقر : معرفش والله . بس هي قالت تكون حياه اتعودت علي حياتنا وكده . المهم يلا بقا ندخل عشان تجهزو .
بسنت : بس ياابيه احنا مجبناش حاجه للخطوبه . وكمان حياه مجبتش الفستان .
صقر : ياقلب ابيه انتو تقعدو وكله يجي لحد عندكم .
حياه : ودا اذاي ان شاء الله  . افرض الفستان الهجيبو مش هيعجبني .
صقر : ياحياه هانم هيجيلك لحد عندك اشهر محل في البلد وهيجبلك مجموعه خاصه . ولا عشان انتي ديزينر عاوزا تصممي بنفسك
حياه بابتسامه : تسلملي ياروحي انت . 
ميار : هو انتو مش هتدخلو رجلي وجعتني .
بسنت : بضحك معلش اصلهم مش هيعرفو يكلمو جوه وحياه هتقلب علي ابيه اول مندخل .
حياه : يسلام ياست بسنت .
صقر : طب يلا يلمضه انتي وهي . 
ثم دخلو الي الداخل .......


كانت تجلس نسرين وهاله وزينب ام نسرين .
اول ماحياه دخلت هي وسهام .
هاله : ياروحي يانسرين هو في زيك دا انتي بنتي اخت بسنت التانيه .
حياه بحزن . ولاحظ صقر .
صقر : يلا يابسنت اطلعو انتو وميار جهزو عروستي . عاوزها قمر . مع انها قمر من غير حاجه .
حياه بابتسامه : ياروح عروستك .
نسرين بغيظ : هو في فستان هيدخل فيها . هو انتو لقيتو مقاسها اصلا.
بسنت : هو حد قالك انها زيك يانسرين .
ميار بغيظ من كلام نسرين : هو انتي مين ياطنط . اوعي تكون مامتك ياصقر .
صقر بضحك : احمد يلا يلا اطلعو .
صعدت حياه وبسنت وميار . الي اعلي .
نسرين : ينفع كده ياطنط .
هاله : مش تلم حياه ياصقر .
سهام : والله بنتي مكلمتش . اظن الانسه هي التحترم البيت الهي فيه .
هاله : هههههه مين مين البيكلم معلش. وانتي بتكلمي علي البيت بمنسبة ايه .
سهام : بكلم عشان دا بيتي .
هاله : ودا من امتي ان شاء الله  .
محمود : من الساعه دي ياهاله كلمه كمان وهنسا انك مرات اخويا .
هاله تصتنع الزعل : كده يامحمود دي اخرتها .
صقر : خلاص ياجماعه بقا . اطلعي يامرات عمي ارتاحي عشان  حفلة بليل .
محمود : صقر تعالي المكتب ورايا .
صقر : حاضر ياعمي . ذهبت سهام الي اعلي . وذهب صقر ومحمود الي المكتب .
هاله : وحيات امي لعرفك يامحمود انت ومراتك وضربتي هتنهي عليكم .........
عند صقر ومحمود في المكتب .
صقر : نعم ياعمي .
محمود : انت هتخطب بنتي ولازم نكون علي نور يابني .
صقر بقلق : في ايه  ياعمي انت قلقتيني .
محمود : حياه ليها اخت كبيره .
صقر بصدمه : نعمممممم بتقول ايه...........
عند حياه في غرفتها ....
حياه : هووف هو صقر اتاخر ليه كده .
بسنت : مش عارفه المفروض الفساتين تكون وصلت .
ميار: طب انزلي يابسنت قوليلو .
بسنت: نعم نعم مين انا مش  هنا 😂
حياه : وا.طيه انا هنزل انا .ثم نزلت حياه الي اسفل .
هاله : حياه تعالي عاوزاكي .
حياه : راحت عند هاله نعم ياطنط .
هاله : انتي عارفه ان صقر كان مجوز .
حياه بصدمه : نعم .
هاله : ايوه انتي لما سفرتي هو اتجوز .
حياه : لاء لاء اكيد انتي بتكدبي .
هاله : هاله لاء اتجوز وطلق .
حياه : ازاي هو مقليش حاجه زي كده .
هاله : كل واحد وله اسرارو يابنتي . بس اوعي تقولي لصقر اني قولتلك .
حياه في نفسها  وسط دموعها وزعلها وتفكيرها ازاي ازاي صقر محكليش واجوز ليه ليه .
ثم ذهبت الي مكتب عند محمود وصقر .
 ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠.................
صقر : يعني حياه متعرفش .
محمود : لاء يابني وانا لحد دلوقتي بدور عليها .
ولم يكمل حتي دخلت حياه ووقفت وسط صدمتها  ودموعها .
صقر ومحمود بصدمه . من منظر حيااااااه ........
ياترا هيحصل ايه ........
وهيكون موقف حياه ايه اتجه صقر 
ومحمود هيعمل ايه في رد فعل حياه اذا كانت حياه سمعت
وهاله هتعمل ايه هي ونسرين والجاي هيحصل في ايه .
وحياه هتستمر بردو في الخطوبه وهتقول لصقر ولا هتعمل ايه هنعرق البارت الجاي تفااااعل بقا عشان متاخرش .

يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
رواية المغرور والدلوعة الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرو محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent