رواية زواج باطل الفصل الرابع عشر 14بقلم بيلا علي

الصفحة الرئيسية

   رواية زواج باطل الفصل الرابع عشر بقلم بيلا علي


رواية زواج باطل الفصل الرابع عشر 

شايفة طليقك واقف مع مين !؟ 
نسمة بصت حواليها قبل ما تبص على سيف وهو حاضن طفل صغير وجنبة مروة بتبصلة بحب. 
نسمة بغيظ : معدش ملكى علشان اسخط علية. .. 
عمر : قولت أقولك .. علشان تعرفى بجد مين الى بيحبك 
نسمة بدون اهتمام :  .. مبسوطة بيك يا اخويا و أنت عايزنى اتضايق كدة . 
عمر : يا سلاام ؟ بت متخليش هرموناتك دى تشتغل عليا ! 
نسمة : أنا يلى مشمحترم ! .. مااشى قدامى عالصيدلية أنت الى هتدخل تجيب وأنا هستناك برة 
عمر : اشوف فيكى يوم يبنت سيد النجيب ! 
نسمة بتضحك على منظرة و بتبص على سيف بتركيز 
سيف : .. يا حبيبى عايز واحدة كمان ؟ 
مروة تنزل جنب سيف وتعطى للطفل شوكولاتة .. ثم تنظر إلى سيف بحب وتطيل النظر الية بينما سيف ينظر إلى عينيها . 
نسمة : هو مالة بيبحلقها كدة لية ؟! 
نسمة واقفة قدام الصيدلية تنظر لعمر بالداخل .. 
عمر بيشاور بايدة من جوة : زحمة .. 
نسمة تضع يدها على بطنها ثم تنظر لسيف من جديد .. 
طفل جة من قدام نسمة .. 
الطفل : طنط . . عمو الى ادانى الشوكولاتة باعتلك دى .
نسمة بتستغرب وتاخدها منة بسرعة 
بتفتحها .. قبل ما تقرأ المكتوب عالورقة .. : نسمة _مروة هى الطرف الآخر من العقد تبع الشركة .. أنا ومروة هنسافر بكرة علشان التوقيع هى اشترطت عليا
نسمة تنظر لة .. بينما هو ينظر لمروة ويبتسم . 
نسمة لسة هتضحك على منظر مروة .. ولكن فجأة 
من جوة الصيدلية 
يااالهوااااى .. الحقووووناااى 
نسمة لفت بفزع بينما واحدة ست فى الاربعينات ماسكة عمر من ايدة .. وبتقول : واقف ورايا علشان يلمسنى إبن ** .. 
نسمة طلعت بذعر حقيقى على عمر .. 
عمر بيسحب ايدة : هو أنا عملتلك حاجة يا حيوانة ! 
شخص من الى واقفين : اخزى الشيطان يابنى .. هو اي الى حصل ؟ 
قبل ما عمر يتكلم الست قالت : البية واقف ورايا و .. وبيحط ايدة على ظهرى وعايزنى اسكت وكمان بيشتمنى ! أنا مش هسكت إلا وأنت قدامى فى القسم ! 
وزقتة بايديها لورا .. ففى واحدة من الناس قالت :.. قدامى يا وا*طى عالقسم علشان الى زيك يعرف أن الست من لوحدها وقادرة تجيب حقها .. أنا معاكى يا طنط 
ابتسمت بينما عمر غير قادر عالنطق .. نسمة سمعت كل حاجة وأول ما وصلت على باب الصيدلية . 
تقدمت وضربت الست بالقلم قدام عمر .. : أنتى انسانة مهزقة علشان تتبلى على حد بالبشاعة دى لمجرد ملاليم هيدهالك .. 
أنتى مش عارفة دة مين ؟ .. دا عمر بية الازرق صاحب أكبر شركة للاستيراد يشتريكى ويشترى عيلتك كلها ويقدر هو الى يحطك ورا الزنزانة بعدم رحمة وأنا معاة ! 
حطت أيدها على خدها وقالت بخوف : والله ما بتبلى علية هو فعلا تح*رش بياا !!
نسمة ضربتها على خدها التانى : الى بتكلمى عنة دة يبقى جوزى يبقى تحترمى نفسك وأنتى بتكلمى عنة .. جوزى ميعملش كدة وأمش مستنية واحدة زيك تيجى تقول الكلام دة علية ، فااهمة !؟ 
الست خدت شنتطتها و مشيت بخوف .. إنما عمر بص لنسمة قبل ما ترمق الفتاة الىخ وقفت جنب الست بنظرات كلها غضب وكراهية .. 
سيف ومروة كانوا قدام الصيدلية .. وسمعوا كل حاجة 
مروة بسخرية : شوف بتقول علية اية ؟! مش عارفة يا سيف ازاى اتجوزتها . 
سيف بخوف لانو لاحظ نبرة حب بصوت نسمة .. : آه أنا فعلا غبى .. 
ونسمة نازلة وماسكة أيد عمر فبتشوفهم .. بس مبتديش اعتبار لمروة وتبص لسيف وهو باصللها بانتباة .. 
سيف ضم ايدة بمعنى الرسالة وصلت .. نسمة هزت رأسها وهى باصة للارض 
فى الشارع تليفون عمر بيرن 
نسمة : بقالك كتير بتكنسل على نفس الرقم ، دى عمتى صح ؟ .. رد عليها أو اقولك هاتهالى أنا أرد عليها .. 
عمر باصصلها وهى بتاخد التليفون من جيبة بحذر .. 
نسمة : الو ؟ .. عمتى ازيك 
تفيدة بزعيق : كنتى فييين يا حيوواننة و عمر دة مبيرد لية .. انتو اتجوزتوا من ورايا ؟! 
نسمة بصت حواليها : .. آه ، حصل وأنتى ملكيش حاجة عندنا لو خلفنا .. الفلوس دى بتاعة أم عمر وهو المسؤول بعد ما ربنا خدها . 
تفيدة : أنتى بتقولى 
نسمة بمقاطعة.   : ولعلمك أحنا مسافرين بكرة .. ابقى قابلينى لو عرفتى لينا مكان ، لأن ال فدماغك دة فدماغك أنتى لوحدك .. محدش فينا بيفكر كدة 
قبل ما تفيدة تتكلم نسمة قفلت السكة فوشها .. 
عمر بصلها و حضنها جامد اوى وهى كانت مستسلمة وحاسة نفسها تعبانة .. 
نسمة : أنا تعبت أوى يا عمر من الموضوع دة .. 
عمر : .. أنا مش هخليكى تتعبى كدة تانى 
أدهم من وراهم : .. انسااة نسمة ؟! .. 


يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية زواج باطل" اضغط على اسم الرواية 
رواية زواج باطل الفصل الرابع عشر 14بقلم بيلا علي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent