رواية المغرور والدلوعة الفصل الحادي عشر 11 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية المغرور والدلوعة الفصل الحادي عشر بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة الفصل الحادي عشر

صقر : انتو ايه البتقولو دا وبعدين انا بح....... وليسه هيكلم وكانت حياه وقعت مغشي عليها في الأرض ..
صقر : حياااااااااه وجري عليها .
قام الكل وقف وجري محمود وبسنت والكل إليها ....
صقر : حيااااه حيااااه قومي عشان خاطري قومي .
ولاكن كانت حياه في عالم تاني .
محمود : حد يطلب الا سعاف بسرعه .
رن حازم علي الإسعاف .
محمود : قومي يابنتي متوجعيش قلبي عليكي .
صقر : قومي ياحبيبتي بقا . 
ساره : يالهوي البت شكلها ما.تت ولا اي..
حنين : ياشيخه يلا خلينا نخلص ويبقا مفيش غير نسرين .
ساره : هششش اسكتي لحد يسمعك .
وبعد وقت قصير .وصلت سيارة الإسعاف . وأخذو حياه وذهب الجميع إلي المستشفي ......
في المستشفي........
صقر : دكتووووووووره بسرعه .
اتي دكتور إليهم .: وقال بسرعه دخلوها .
صقر : انا قولت دكتوره .انت مبتسمعش .
الدكتور : حضرتك مفيش وقت المريض دخلت في غيبوبه لازم الحقئها .
صقر  بصدمه : غيوبيه . انت عارف لو حياه جرلها حاجه روحك هتكون مش فيك ..
حازم جري عليه هو وحسام حتي يهدو صقر .
حازم : سيبو صقر خلي يشوف شغله .
حسام : صقر هتروح كده مننا خلي الدكتور يمشي.. ذهب الدكتور الي حياه.  ووقع صقر علي رجله .
صقر : حياه قومي ليا قومي ياحياه انا بحبك انتي . ثم نزلت دموع صقر لاول مره .
حازم : اهدا ياصقر مش كده .
صقر : هي هتقوم صح انا السبب انا مش عارف احافظ عليها ياحازم انا السبب .
حسام : لاء ياصقر كلنا عارفين انك بتحب صقر بس الله يسمح امي وابويا .
محمود : لاء انا السبب بنتي كانت من الاول رفضت تعيش عندكم . يارتني ختها ومشيت .
عامر : ياخويا دا قدر .
محمود : انت تخرص ياعامر فاهم تخرص .بنتي تقوم بس وليا تصرف تاني ..
بسنت : بدموع يارب يارب خليها تقوم . قومي ياحياه قومي عشاني. ثم انهارت بسنت هي الاخره .
#بقلمي_ميرو_محمد
حازم : اسرع إليها . بسنت قومي معايا .
بسنت : هنروح فين .
حازم : هخليكي تصلي وتدعيلها وتكوني ارتاحتي شويا .
بسنت : ياريت يلا . وليسه هتمشي خرج الدكتور .
والكل جري عليه .
محمود : بنتي بنتي يادكتور عامله ايه .
الدكتور بزعل : انا اسف دخلت غيبوبه سكر ادعولها تقوم .
صقر : طب طب هتقوم امتي .
الدكتور : الغيبوبه منعرفش هتقوم امتي . ممكن اسبوع او اكتر ادعولها. 
محمود بانهيار : اه يابنتي اه عليكي
ياوجع قلبي عليكي يابنتي ونزلت دموعه. جري صقر إليه .
صقر : هتقوم ياعمي هتقوم حياه قويه هتقوم لينا انا متاكد ثم صرخ صقر بااعلي صوت عنده .
صقر : قوووووووووووومي ياحيااااااااه قووووووومي انا بحبككككككككككك . كان هذا الصوت تهتز له أرجاء المستشفي .
(نعم فاهي معشوقته نعم هذا هو العاشق يبكي قلبه علي حبيبته)
حازم : اهدا ياصقر مش كده .
صقر : حصوني اتهد ياحازم حبيبتي جوه وانا مش عارف اعمل ايه .
حازم : هتقوم والله خلي واثق في ربنا .
صقر : يارب يارب .ثم جريت بسنت علي صقر في حضنه وقالت ..
بسنت : أبيه حياه هتقوم صح وبتعيط جامد .
صقر : هششش اهدي ياحبيبتي هتقوم أن شاء الله .
حازم : نظر اليها . وقال في نفسه .يارتني اخدك في حضني ياقلبي وآشيل الحزن منه ...
ماهر : ياجماعه قاعدتنا كلنا هنا مش هتقدم
عامر : فعلا يلا بينا ياجماعه .
هاله : يلا ياصقر نروح عشان اهل خطبتك .
نظر صقر الي امه : بغض.ب جحيم غضب شديد . عارفه لولا أنك امي انا كنت ... ثم سكت 
نسرين : انت بكلم طنط كده عشان البتاعه دي  . يلا يلا ياطنط ابن عقله مش فيه .
صقر جز علي أسنانه وكانت عيونه احمرت من الغضب
صقر : عارفه لو ممشتيش حالا هيكون مصيرك يانسرين اوحش مافي خيالك دلوقتي . عشان الانتي بتقولي عليها دي . دي حبيبتي دي معشوقتي دي القلبي معاها . عاوزا تاني ولا اسكت عشان لو فضلت هتكلم عنها الكلام مش هيخلص
نسرين : بخوف يلا يلا خلونا نمشي احسن الموضوع زاد اوي .
هاله : انا حاسه انك مش ابني يلا ياعامر .
ذهب الجميع معادا حازم وبسنت وصقر ومحمود .
صقر : تعالي يعمي اقعد ارتاح هنا .
محمود : فين الراحه يابني . وبنتي كده ..
حازم : هتقوم ياعمي اطمن حياه مش بسهوله بتستسلم.
بسنت : يارب يارب .
حازم : تعالي يابنست نجيب عصير لعمك .
بسنت : حاضر . ثم ذهب حازم وبسنت .
حازم : انتي شكلك بتحبي حياه اوي .
بسنت بخجل : ايوه عشان هي .... وليسه هكمل تلفون حازم رن .
حازم : معلش ثانيه ثم رد .
حازم : الو ايوه ياوليد .
وليد : انت فين ياعم انت وصقر .
حازم : بداء يحكي الحصل لي وليد 
وليد : يانهار ابيض طب انتو فين دلوقتي .
حازم : في المستشفي..... .
وليد: طب انا جاي سلام . ثم اغلق الخط .
بسنت : هو هيجي .
حازم : ايوه وليد ميقدرش يتأخر علي صقر
ابتسمت بسنت وقالت : وصقر ميقدرش يستغني عنكم .
حازم بابتسامه : هو بصراحه صقر يتحب وكل اليقربلو يتحب .
بسنت بكسوف : احم مش هنحيب العصير . ثم ذهبت مسرعه من جنب
حازم . ابتسم حازم علي خجل معشوقته .
عند صقر .......
دخل غرفة الرعايه عند حياه .
صقر : نظر الي حياه والأجهزه متصله بجسمها . نعم هي معشوقتي ام ضحكه بلدنيا ودلعها ودماغها النشفه وجمالها وبرائتها . ظل صقر يكلم نفسه وينظر الي حياه ويفتكر كل اللحظات الحصلت بنهم وظل يفتكر ويضحك
حتي عيونه غفلت وراحت في النوم 
........
في فيلة عائلة الهلالي .....
نسرين : عجبك الابنك بيعملو دا يطنط .
هاله : اطمني ياحبيبتي صقر ليكي .
نسرين بخب .ث : ازاي وهو بيقول أنها حبيبتو .
هاله : ومين قالك اني هوافق دي بنت سهام اكتر واحده مبحبهاش واكيد البت زي امها . انا بس بعز محمود لأنه غلبان .
زينب : بس كله الي الجواز ياست هاله . مش بالعافيه .
هاله وبتفكير : سيبو كله عليا ....

يتبع الفصل الثاني عشر  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent