رواية لعبة القط والفأر الفصل الأخير بقم دينا عبدالحميد

الصفحة الرئيسية

    رواية لعبة القط والفأر الفصل الأخير  بقم دينا عبدالحميد


رواية لعبة القط والفأر الفصل الأخير 

فوقفت حياه وهي تستشيط غضبا وظلت تضرب كل ما يقبلها أرضاً
سيف بتوتر الخبط ده مش مطمني
الفتاه اهدا يا سيف متبوظش اللعبه 
سيف مش قادر مش قادر لازم اروح
حاولت الفتاة إيقافه ولكنها لم تستطيع 
خرج سيف بسرعة البرق وهو يحاول أن يستكشف ما حدث 
كانت حياه تجلس بهدوء وتشاهد مسرحية الزعيم 
وتدور حول نفسها حاملة كره وكل مده تلقي بها بالأرض بعد أن انتهت من كسر كل ما يقابلها 
سيف بقلق حياه انتي كويسه 
حياه بثقه انت ماااالك 
سيف حياه انطقي 
حياه ملكش فيه يا بتاع انت 
.سيف بغضب حياااه 
حياه بثبات مصطنع روح لمرأتك 
سيف انتي مراتي
حياه ببرود لاء انا هابقي طليقتك وهاتجوز ه......
لم تكمل حياه لينقض عليها سيف بغضب ويمسك يدها بقو،ه ويقول هتأيه سمعيني
حياه بتوتر وانت مالك انت مش اتجوزت 
سيف عشان انتي غبيه مادتنيش حقوقي كنت اعمل ايه اروح اعمل حاجه حرام 
حياه ليه يا ابا هو انت كنت طلبت وانا رفضت 
سيف بهدوء مش محتاج اطلب انتي مراتي حلالي المفروض انك تفهمي انتي حتي مبتدنيش فرصه ابو،سك
حياه ببرود مش غلطتي انك اهبل ومكنتش عارف تقرب منى وانا خلاص هاتجوز واحد يقدر قمتي وهيعرف ازاى. ي.......
سيف بأنفعال يأيه يا حياه انطقي
حياه بتوتر مفيش روح لمرأتك 
سيف هتروح واقضي الليله في حض،نها 
حياه بغضب غير مبرر اخف،ي يا خا،ين يا حي،وان  يا غب،ي انت لو أع،مي كنت فهمت عن كده 
سيف بمكر فهمت ايه 
حياه اني مش طي،قاك وعيزاك تطل،قني
سيف بس الطلاق شرطه المسبق الجواز 
حياه ماحنا متجوزين 
سيف لا جواز الورق مينفعش
حياه مش فاهمه 
سيف عارفه عادل امام 
حياه اه 
سيف مسرحية الواد سيد الشغال إلى ديما تنسي اسمها 
حياه مالها 
سيف ألمأذون يومها قال لسيد لابد أن يخ،لو بها 
حياه بتضيق عين بمعني؟
سيف عايزه نطلق موافق بس انفذ الشرط ده 
حياه بوجه احمر روح لعروستك 
سيف بحب انتي عروستي 
حياه النهارده ليلة دخ،لتك مينفعش تسيب عروستك وتقف معايا
سيف انتي عروستي إلى بحبها لاء بعشقها
حياه بدمو،ع كدا،ب وخاي،ن
سيف بصي في عيوني هتشوفي عشقك يا ست البنات 
حياه لاء ابعد انت وحش انا مخصماك 
سيف بضحك حاول كتمه لأنه أدرك أنه قد جعلها تسامحه وهناك امل لحل كل شئ طب لصالحك ازاى
حياه مش عايزاك تصالحني يا وح،ش
سيف قلب الوحش والله يهون عليكي سيفو 
حياه تؤتؤ مخصماك 
سيف واصالحك ازاى 
حياه بدلال تطلقني 
سيف بغيره ده بعدك انت ملكي فاهمه
حياه ولما انت عارف ده روحت خون،تني ليه وبدل المره اتنين مره منغير جواز والتانيه بتتجوز وجاي عايزني اسامحك انت انا،ني وطما،ع
سيف بتملك اه طم،اع وانان،ي ثم سحبها الأحضانه وقال بس برضوا مش هسيبك انت اتخلقتي عشاني ومش هسيبك 
حياه ابعد انا بك... لم تكمل حياه الكلمه وانفجرة بالبكاء 
سيف ببرود مكملتيش ليه بتكرهيني ردي 
ردي يا حياه 
لو قولتلها هاطلقك وابعد 
انطقييييي
حياه بدموع انا بعشقك 
سيف بضعف وصدمه قولتي ايه يا حياه 
صمتت حياه وجلست ارضا لتبكي بقوه 
فنزل سيف بمستواها وقال ابوس ايدك يا حياه انطقي بقا بلاش تسكتي وترجعي لبرودك 
حياه انطقي وعد هتكوني سعيده وان شاء الله اقدر اعوضك 
زادت دموع حياه فاحتضنها سيف وقال عشان خاطري يا حياه قوليها كنت هتجنن واسمعها منك سنين مستنياكي تنطقي ومفيش فايده وعد لو قولتليها مش هاخليكي تندمي 
قالت حياه من بين شهقاتها مش عايزه حاجه انت رخم طلقني 
امسك سيف وجه حياه بين كفيه وقال مبتسما لو مقوليتهاش هأقول انا اولا امسحي الدموع دي وثانيا باعشقك يا وردتي 
حياه بدموع ولهجه طفوليه باين عشان كده خنتني 
سيف بضحك تؤتؤتؤتؤ انتي متاكده اني مخنتكيش
حياه والى شوفته بعيوني
سيف مش هتصدقيه عشان عارف سيف 
حياه كنت بتبو،سها 
سيف تؤتؤ هربت منها كانت بتخليك تغيري بس 
حياه اتجوزت عليا يا وحش 
سيف بضحك بذمتك مصدقه 
حياه تؤتؤ صاحبك الغ،بي كان حاطط الدقن مش مظبوطه وبائن أنه مش مأذون
سيف بضحك يعني عارفه انها لعبه 
حياه اه وعشان كده فضلت موجوده عشان تنفذ الي ف دماغك 
سيف بس انت مسبتنيش اكمل 
حياه بدموع ال،غيره كانت هتموتني 
سيف باعشقك 
حياه بخجل شكراً 
سيف بابتسامه مسح دموعها وقال أنا عارف هأف،ك عق،دت لسانك ازاى
حياه ببراءه ازاى يا سيفو 
سيف بضحك قلب سيفووووا
حياه بهيام ايه 
اقترب سيف من شفتيها وقبلها بشغف 
حاولت حياه التملص منه ولكنه شدد في احتضانها بقوه حتي بادلته  هي الآخر فابتعد عنها للحظات فقالت بضعف سيف 
سيف بشغف عيونه 
حياه ب ع ش ق  لم تكمل حياه كلمتها حتي تفاجأت به يقبلها فسمعت صوت الباب يغلق فاضطربت. دفعته عنها بقوه وقالت عيب كده 
سيف عيب ايه يا هبله انتي مراتي 
حياه في حد بره
 سيف بابتسامه مشيت 
حياه هي شفتنا 
سيف اكيد 
حياه بخجل ود،موع يل،هوى
سيف بشغف حياه 
حياه بدموع اسكت 
سيف بابتسامه عايز بنت شبهك ونسميها حياه  لاء بنت ايه عايز دسته 
حياه عايزه ايه حيل،تها ليه متجوز ارنبه ثم انا عايزه ولاد مش بنات 
سيف مش مهم كل إلى ربنا يجيبه حلو بس المهم  شكلك 
حياه بس انت وحش وانا مش عايزاك 
.سيف بضحك مش باين كدهو
حياه ليه 
سيف عشان انتي ماسكه في حضني 
حياه طب ابعد 
سيف طب سيبي 
حياه تؤتؤ
سيف خلاص اقرب انا اكتر 
حياه لاء 
سيف بضحك تؤتؤ 
لم تستطع حياه ان تتحدث حتي وجدت نفسها بين أحضانه وهي تسمع منه كلمات عشق متعدده لم تتوقع يوما أن تسمعها منه لتقول له بتعب سيف 
سيف عيونه 
حياه بتثائب بحبك 
سيف وانا كمان يلا يا قمر نامي عشان شكلك تعبانه قوي
حياه بصوت ناعس وهي مغلقت الأعين مش عايزه انام خايفه اكون باحلم 
سيف تؤتؤ مش هتلاقيه حلم انتي في حضني وفي بيتنا يا قمرى وخلاص جوزنا بقي رسمي  وهتبقي ام عيالي 
نامت حياه لتسيقظ في اليوم التالى بين احضان سيف وهي تشعر بارهاق فتجد نفسها بحال غريبه لم تفهمها وهي لا تتذكر شئ من امس حتي شعرة بحركة سيف فض،ربته بقوه في كتفه ليستيقظ مفزوعا ويقول ايه في ايه ايه إلى ولع
فيجد حياه تنظر لها بغضب وتضيق عينيها 
سيف بتوتر مالك قلبتي ليه 
حياه ايه حصل امبارح 
سيف بضحك مفيش ياقلبي اهدي كده المفروض اني اقولك صباح،يه مبارك،ه يا قمر 
حياه سيف انت عملت ايه يا ساف,ل يا قلي,ل الادب انت اغت,صبتني
سيف اغتص,بتك...؟
حياه بدموع اه يا سا،فل يا قل،يل الادب ترضها على اختك .؟
اختك ايه مانت رضيتها على صحبتك عمرك اصلا 
سيف بهدوء ينفع تسكتي عشان اتكلم 
حياه لاء اوعي كده 
اقترب منها سيف واحضتنها بحنان ثم نظر بعينيها بحب وقب،لها بشغف قائلا انتي مراتي يا حياه وده طبيعي بس عشان انتي لسه مش متعوده 
حياه بهيام ها 
سيف بعشقك 
حياه ها 
سيف تلاشت ابتسامته وقطب عن حاجبيها وقال حياه 
حياه بعد فاقت نعم 
سيف ينفع تركزي معايا 
حياه مانا مركزه معاك يا سيفووو
سيف مش باين انتي مشغوله بالغمازه 
حياه وانت ايه وهي ايه مهى غمازتك 
سيف بتحبها قوى كده
حياه عشان عندك 
سيف طب ايه طيب
حياه اضحك خليها تظهر 
سيف بشرط 
حياه موافقه 
سيف تسمعي الاول 
حياه ماشي 
همس سيف باذنيها لتخمر خجلا وتقول لاء مش عايزه الغمازه اقولك كشر واقولك طلقني واقولك برضوا انا مش عايزاك
سيف حياه  
حياه ابعد 
سيف حياه 
حياه ابعد 
سيف باعشقك لا بدوي فيكي من زمان يا معذبتي 
حياه بحب وانا كمان بس برضوا انت قليل الأدب 
سيف بخضه انا حياه بسرعه اه ثم دفعته ارضا من السرير وركضت بسرعه لتبدل ملابسها بسعاده وامسكت دفتر مذكراتها لتكتب وأخيراً تنتهي لعبة القط والفأر ليحظى كل منا بما يستحق هو يعشقني وانا لا أري غيره 

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent