رواية احفاد المنشاوي الفصل الثامن 8 - بقلم ندى الشرقاوي "اميرة الرعد الجزء الثالث"

الصفحة الرئيسية

رواية احفاد المنشاوي البارت الثامن 8 "اميرة الرعد الجزء الثالث" بقلم الكاتبة ندى الشرقاوي

رواية احفاد المنشاوي كاملة

رواية احفاد المنشاوي الفصل الثامن 8

الوصيه بتقول /السلام عليكم... طبعا كلكوا بتسمعوني دلوقتي بس اكيد انا مش في وسطكوا 💔رعد ابني الكبير ضهري وسندي خلي بالك من مراتك وعيالك واختك يارعد أكرم بنتي جوهره العيله اوعي تزعلها هيا مهما تكبر هتفضل عيله برده وطفله احفادي حبابيبي عارف انى مكنتش قريب اوي بسبب بعد المسافات بس انا بحبكوا اوي اوي خلي بالكوا من نفسكوا وانجحوا في حياتكوا واوعوا مهما تقعوا تستسلموا
هدي حبيبتي ومراتي ورفيقه حياتي وشركتي عارف انك مش هتسيبي السرايا بس انا اهو سليم حبيبك روحي معاهم انتي وسامية هتقعدي تعملي اي لوحدك روحي اقعدي مع عيالك واحفادك
اميره كنتي زي بنتي بالظبط واللة كنتي غاليه علي قلبي اوي من ساعت ما دخلتي عيله المنشاوي وانتي زتيها نور وشرف حافظي علي العيله ياأميره 
احمد صحبي وحبيبي خليك معاهم كأني موجود واقف مع رعد ملوش غيرك 
جنه حبيبتي خليتك في الاخر اهو علشان اقولك براحتي
انا بحبك اوي اوي ياجنه معزتك عندي كبيره اوي زعلان اني سبتك ومشيت ومش هشوفك تاني خليكي فكراني ديما اه وحرام عليكي اوس لو كان رجع اديله فرصه ياجنه وعيشي حياتك اوعي الماضي يأثر عليكي انتي لسة صغيره وانت يااوس لو سامعني دلوقتي حافظ عليها دي جنتي وحبيبتي اوعي تزعلها تاني
ياله سلام عليكم تدعولي بالرحمة والمغفرة 💔💔
خلصت الوصيه ببكاء الجميع (وبكائي انا كمان 💔💔)
خلصوا وقرروا المغادره والرجوع الي القصر 

ورجعوا بالفعل وعدي 15يوم علي وفاه سليم وجه اليوم المنتظر هو سفر جنه لاداء مهمه وطنيه 
في جناح جنه قفلت مزكراتها علي اخر حاجه وكانت 
(توقف قلمي وقفلت مزكراتي من كثره احزاني لو مزكراتي نطقت لصرخت من كلامي لبكت من حروفي من وجع قلبي) 
لبست جنه هاي كول اسود وجاكت جلد اسود وبنطلون وشوز نفس اللون 

 
ونزلت قبلت يد هدي
هدي /ربنا معاكي يابنتي خلي بالك من نفسك
جنه بابتسامه هاديه /ان شاء الله ادعيلي
رعد /جنه عاوزك دقيقه في المكتب
اومنت جنه بنعم ودخلت المكتب
رعد بقلق شديد /جنه بلاش انسحبي
جنه /تعرف عني كده
رعد /علشاني انا خايف عليكي اوي ومن حقيقي اخاف
جنه قعده علي رجله /خليها علي الله بس عاوزه اوصيك وصيه ومن غير مقاطعه لو ربنا ماذنش اني ارجع من هناك سلميه تدف*ني جمب سليم وحياتي عندك
شدها رعد لحضنه جامد عند سماع وصيتها/بلاش تروحي اسمعي كلامي وحياتي عندك بلاش ياجنه انا غلطان اني وافقت على الشغلانه دي
جنه مسكت وجهه بيداها /متخافش اللي فيه الخير يقدمه ربنا
رعد /طب ممكن طلب من عندي انا بقا
جنه بابتسامه /اتفضل
رعد /حاولي تدي اوس فرصه تانية مقولتش اتعملوا كانكوا زوج و زوجه حته حاولي تكوني صحبته بلاش تصديه ياجنه الراجل لما بيحس بأن مراته مش طايقه قربه بيزعل اوي
جنه /هحاول يارعدي ياله نطلع وخلي بالك من مامي واخواتي وهكلمك كل شويه ان شاء الله
رعد/تمام ياجنه تعالي نطلع وانا هوصلك المطار 
جنه برفض تام /لا انا هروح مع اوس وخلاص يابابي بلاش تتعب نفسك 
رعد /معلش خليني علي راحتي ياله نفطر سوا ياعالم هنفطر سوا تاني أمته 
جنه /لما ربنا يأذن 
وطلعوا بره
وكان اوس جه
اوس /عامله اي
جنه فكرت في كلام رعد وابتسمت وقالت بهدوء /الحمد لله وانت
اوس بفرحه لان اول مره ترد عليه /بقيت كويس اوي اوي 
وقعدو يفطروا بعد الفطار قامت جنه لتودع العائله
اميره ببكاء /هتمشي وتسبيني ياجنه
جنه /هرجع قريب ان شاء الله ادعيلي بس
وسلمت علي اخوتها
فردوس /جنه هترجعي أمته
جنه بابتسامة هاديه /لسه معرفش خلي بالك من نفسك
دخل أكرم ويوسف بقيت العائله
أكرم /كنت هتمشي من غير ما تسلمي عليا سنيوريتا
جنه جريت عليه تحضنه /ودي تيجي يااكرومتي
جنه في حضن أكرم /هتوحشني اوي 
أكرم بتماسك /هترجع قريب ان شاء الله وتفرحينا بخبر حلو 
جنه /ان شاء الله وسلمت علي أفراد العائلة ومشيت وصمم رعد انه يروح يوصلها 

 
في المطار القاهره 
رعد بحزن /خلي بالك منها يااوس 
اوس بابتسامه وهو ينظر لجنه /في قلبي 
جنه ببرود /هو انا عيله يخلي باله مني
رعد /بطلي لماضه
سلمت جنه على رعد ودخلت هيا واوس ورعد مشي وهو حزين 
في الطياره 
جنه /لو سمحت ممكن قهوة 
المضيفه /تمام يافندم 
اوس /جنه هو ممكن تديني فرصه تانيه لو سمحت 
جنه بشرود/خلينا يااوس لما نعرف اي اللي هيحصل 
اوس /تمام 
جابت المضيفه القوة وجنه شكرتها
وشربت القهوه وبعد فتره غلبها  النوم ونامت علي كتف اوس
بصلها اوس وفضل يتأمل في ملامحها من شعرها الاسود الفحمي ولون عي نها البني وبشرتها الجذابه وشفتيها المرسومه
ضمها لحضنه ونام
بعد فتره صحيت جنه علي صوت المضيفه تبلغها بربط الاحزمه وفقا لهبوط الطائر
صحيت وكان اوس لسه نايم وحضنها بتملك
جنه بتوتر من قربه /احمم او.. اوس
صحي اوس /احم اسف وشال ايده من عليها
جنه /ولا يهمك
ونزلوا من الطياره ودخلوا المطار وجت الشنط وختموا الجوازات وطلعوا كان في عربيه مستنياهم
السائق/ Cennet Güzeli ve Bay Aus 
(انسه ماريا  ومستر جورج )
جنه/ ey
(اه)
السائق /İşte böyle.
(الحوار بعد كده مترجم) 
اوس /هنروح الفندق الأول 
جنه /اه
وصلوا الفندق ودخلوا 
اوس /معذرتا يوجد حجز باسم او
قاطعته جنه قائله /بأسم جورج واسم ماريا 
الاستقبال /تمام يافندم تفضلوا 
جنه بصوت واطي /انت ناسي اننا طالعين من مصر بجوازات مضروبة ولا اى احنا متفقين مع المطار هنا وهناك 
اوس /اسف انا نسيت بس
وطلعوا الاوض 
جنه /ازاي حاجز جناح واحد 
اوس ببرود/عنده مكتوب اننا زوجين ازاي اقولهم عاوز غرفتين ادخلي ومتقلقيش هبصلك علي اي دا انتي شبه واحد صحبي وصحبي احلي كمان
اديقت جنه من كلام اوس بس مهتمتش ودخلت وفتحت الشنط لكن قفلتها بسرعه 
اوس بستغراب /اي مالك 
جنه بتردد وتوتر /هااا لا... لا مفيش انا لازم انزل دلوقتي 
اوس /تنزلي فين 
جنه /انزل اجيب هدوم 
اوس /ازاي وشنطتك 
جنه بتوتر /اصل 
اوس /اصل اي 

جنه /الشنطه دي مش بتاعتي 
اوس /لا نفس لون بتاعتك هاتي كده وشد الشنطه غصب 
جنه /يااوس 
اوس بتصفير /ايووووووه ياجامد وطلع قميص لونه اسود قصير جدا ومغر*ي الي حد الاقصي 
اوس بغمزه /مكنتش اعرف انك ليكي في اللبس دا 
جنه بتوتر /والله صدقني اللبس دا مش بتاعي معرفش جه شنطتي ازاي 
اوس /ولا يهمك بس اي رايك تجربي واحد دا فيه اللون اي رايقه 
جنه بغضب /اي قل*ه الاد*ب دي انا نازله اجيب لبس ونزلت من غير ما اوس يرد عليها 
اوس /مع السلامة 
بس نسيت الفون واوس ميعرفش اي اللي جه في دماغه يفتح الفون وحاول يفتحه وجرب كل الباسورد وفاضل محاولة واحدة وقال يجرب عيد ميلاده وفتح 
فرح اوس ان جنه لسه فاكرة عيد ميلاده ودا اكدله انها لسه بتحبه 
دخل علي معرض الصور وكان في الألبوم مسمياه زكريات دخل وكانت كل صوره هو وهيا والفيديوهات 
قعد  يتفرج على كل الصور والفيديوهات 
ويضحك علي أفعالهم ومبسوط اوي بالفيديوهات كان نفسه جنه تكون قدامه ويضمها لحضنه 
دخلت جنه بعد فترة ومعاها شنط كتير 
جنه رمت الشنط علي الارض /انت اي اللي خلاك تفتح موبايلي 
اوس بلا مبالاه /عادي ياجنه
جنه مجبتش تتعصب واخدت الفون ودخلت تغير ملابسها 
غيرت ولبست بجامه جميله واسعه وعملت شعرها علي هيئه كعكه مرفوعه لأعلى وحضرتك كريمات مرطبة للبشره 
اوس حب يضايقها /مكنتش اعرف انك زي باقي البنات بتحطي كريمات وميكب والحاجات دي مش تبعك خالص 
جنه اضايقك من كلامه انه معني كده مش شايفها ست جميله 
جنه بثقه /يعني انا مش حلوه 

اوس ببرود /اه مش حلوه 
جنه قدمت نسخة وقربت منه وطبعت قبله بسيطه علي لحيته الخفيفة /انا مش حلوه يااوس 
اوس بهيام وهو في عالم تاني /انتي اجمل واحده انا شوفتها في حياتي
جنه بصتله بنتصار /متبقاش تقف قصادي ياحنين ومشيت 
اوس في سرة /يابنت**عليها شفا*يف فراوله ياناس بقا انا هعيش مع جنه زي الأخوات شكل امي كانت بتدعيلي مش من قلبها انا حاسس 
جنه وقفت وقالت /اوس انت عاوز فرصه تانيه 
اوس حس انه بيتخيل /معلش قولي تاني كده 
جنه /عاوز فرصه جديده 
اوس بفرحه /اه والله هيا فرصه وحده بس صدقيني 
جنه /وانا موافقه 
جري اوس علشان يحضنها وقفته جنه وقالت /بس بشرط 
اوس سريعا /موافق موافق 
جنه /هتقولي انت سبتني ليه بس في آخر يوم العملية ومش هتلمسني يااوس سااامع واعتبر اننا في فتره خطوبه 
اوس /موافق موافق علي اي حاجه بس نفسي في طلب واحد وبلاش ترفضي 
جنه /موافقة 
اوس مسك اديها وشدها لحضنه جامد وقفل ايده عليها كأنه بثبت للعالم كله انها خلاص بقت معاه للأبد مفيش حاجة هتفرقهم غير الموت وبس
اوس /تعرفي كان نفسي احضنك من زمان اوي حضنك وحشني اوي ياجنه كان نفسي في كل مره وانا بعيد عنك والهموم تزيد كان نفسي ملجئ يكون ليكي انتي وبس ويذد من احتضانها 
جنه صعب عليها رفعت اديها وبادلته الحضن  
اوس فرح جداانها متقبلاه وبادلته الحضن
جنه بعدت 

اوس /بعدتي ليه انا عاوز افضل في حضنك 
جنه بحرج/انا عاوزه اخرج انهارده اي رايك ونبدأ من بكره 
اوس بفرحه /موافق ادخلي البسي وننزل نسهر
جنه اخدت شنطة من الشنط ودخل الحمام وبدأت تجهز 
واوس بدا يجهز 
ولبس بنطلون اسود وقميص وساعه من اغلي الماركات العالميه وشوز ابيض وكان منتظرجنه 
بعد ربع ساعة 
اوس /جنه انا جهزت ياله بينا انتي بتعملي اي كل دا   
جنه من داخل غرفة الملابس /دقيقه بعمل شعري 
اوس بابتسامه /سبيه مفروض مش تلميه اديله حريته 
جنه افتكرت كلام رعد وابتسمت وقالت /حاضر
طلعت جنة من غرفه الملابس وجابت البرفان المفضل ليها وقالت /دقيقة وحده 
اوس بغضب /...

رواية احفاد المنشاوي الفصل الثامن 8 - بقلم ندى الشرقاوي "اميرة الرعد الجزء الثالث"
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent