رواية عشق الجاسر الفصل السابع 7 بقلم رقية عبدالرحمن

الصفحة الرئيسية

   رواية عشق الجاسر الفصل السابع بقلم رقية عبدالرحمن


رواية عشق الجاسر الفصل السابع 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ما جه آدم من المستشفى كان الكل قاعد 
الشرقاوي بغضب:ليه يا بيه مقولتش لحد انك في المستشفى ومتصاب كنا جنبك دلوقتي
آدم:ملوش لازمه يا حج انا كويس اهو وبعدين ساره كانت معايا هي وعشق 
الشرقاوي:بس بردو كنا لازم نكون جنبك ،،خديه يا ساره علي فوق ليا حساب معاك تاني يا آدم 
وادم وساره طلعوا 
جه جاسر ومعاه مايا 
جاسر:في ايه مالوا آدم 
الشرقاوي:البيه كان في مهمه واتصاب في ظهروا ومقالش لحد 
جاسر:هو فين دلوقتي
الشرقاوي:في الاوضه بتاعتوا متطلعش ليه دلوقتي خليه يستريح بس 
ودخلوا جوا ما عدا عشق ومايا 
وكان جاسر هيخرج يشوف مايا بس وقف مكانوا يتفرج علي...
مايا:انتي يا بتاعه انتي اعملي ليا كوبايه قهوه
عشق:انا مش الخدامه بتاعتك انا تبع جاسر بيه بس 
مايا: عادي مش فارقه انا أو هو 
عشق بصريخ: تعبااااااااااااااااااااااان 
مايا:تعبان ايه انتي هتشتغليني كل ده علشان كوبايه قهوه مش عاوزه يا ستي 
عشق:بصي بصي واقف بيبص ليا ازاي 
مايا بتريقه وهي ما تزال لا ترا التعبان:طب بص عليا بص  ،انتي مجنونه يا ماما فين الاستاذ المحترم التعبان ده ،،ثم تنظر مكان ما عيون عشق عليه 
مايا:ااااااااااااااااااه دا دا تعبااان بجد 
عشق:لا والله اومال لعبه اتصرفي 
مايا:اتصرف مين انتي مجنونه حد قالك اني مبخفش 
عشق:وحيات طنط اومال مين هيتصرف 
مايا:اكيد مش انا طب استني هش هش يلا امشي من هنا يلا اجري شوف مراتك بتخونك ولا جوزك بيخونك هش هش
عشق:انتي بتهشي ايه هي فرخه دا تعبااان  يا غبيه تعبااان 
مايا:خلاص هخدوا لدكتور بدل ما هو تعبان 
عشق: فعلاً غبيه 
مايا:لا بقولك ايه انا اكتر حاجه بكرها الكلمه دي
عشق:طب اتصرفي يا عبقريه 
مايا:اتصرف ازاي انا هو انا الخدامه بتاعتك 
عشق:لاا 
وجرت علشان تدخل جوا اصتدمت في حضن جاسر 
جاسر واقف مصدوم وكاتم الضحك وخلاص معدش قادر:😂😂😂لا همووووت يلههوي دا انتوا مسخره😂😂😂خيفيف من تعبان قد صابع ايديكم😂😂😂لا بجد فصلت😂😂😂 
عشق محروجه من أن جاسر بيضحك عليها ومن جه علشان اصتدمت فيه..
مايا في جو تاني خالص غيرانه أن جاسر بيضحك قدام عشق ومصدمه أن جاسر مقالش حاجه علي عشق ولا زعق ليها أنها خبطت فيه ثم فاقت وقالت: ممكن اعرف ايه اللي حصل دلوقتي داااا 
جاسر:علي ايه بضبط 
مايا:ازاي البت دي تخبط فيك 
عشق:والله ما كان قصدي يا جاسر بيه مشوفكش وانت واقف والله 
مايا:كذااابه انا عارفه البنات دي كويس اترضها يا جاسر 
جاسر: أولا عشق قالت أنها مكنتش تقصد وانا مقولتش حاجه انتي تتكلمي ليه يا مااايا وبعدين ارفضها ولا اقعدها انتي ماااااالك 
مايا:انا مالي يا جاسر طيببب 
ومشت ثم تقول في سرها: أما وريتك يا جاسر انت والزفته دي مبقاش انا مايا دياب 
وخرجت من القصر وهي تشيط من الغضب 
جاسر:متخديش في بالك منها سيبك 
عشق:بس انا والله..
جاسر حط أيدوا علي بوقها:ششش عارف انك مش قاصدك هو انا قولت ليكي حاجه 
عشق ابتسمت ودخلت مع جاسر 
..................................
في الجامعه اللي فيها سيف كان قدام الجامعه وفاتح باب العربيه بتاعتوا وقاعد نصو برا ونصو جوا وقاعد يعاكس في البنات ..
الجامعه كلها بتعاكس فيه واي بنت تتمناه بس هو بيعاكس بس غير كدا لا ف هو معروف انوا موز الجامعه 
سيف:يااا جامد 
بنت:ههه ممكن لفه بالعربيه علي السريع 
سيف:كان من عيوني والله بس مينفعش يا عسل أنت 
بنت:ههه دا انت اللي عسل والله 
سيف:ايووه بقاااا 
بنت:اشوفك تاني باي 
سيف:باي ياقمر .في نفسوا:ايه عروسه المولد دي يا ربي وقعني في بنت أقع في حبها من النظره الاولى..وكان رايح يكمل دعاء بس عيونه وقعت علي بنت كانت ماشيه وقامت وقعه جري عليها بسرعه وقومها 
سيف:انتي كويسه يا آنسه  
نور:اه شكراً .وهي تتحاشه النظر إليه ثم وقعت عيونها في عيونه اللي خطفتها وهو كذالك 
سيف:احم اسمك ايه
نور:نور اسمي نور 
سيف: عاشت الاسامي يا نور
أنا سيف يلا ، تعالي أما اوصلك 
نور:لا انا هروح البيت انا شكرا جدا 
سيف بمرح:وحيات عيالك ما ترفضي 
نور ضحكت رغم الوجع اللي فيها:حاضر 
وركبت مع سيف وكانت نور بتعيط من غير صوت
سيف بص عليها في المرآه لاقها بتعيط قلبو وجعوا جدا :مالك يا نور في ايه يبنتي متعيطيش 
ومسح دموعها
سيف:اهدي كدا مالك احكي فيكي ايه 
نور:مافيش حاجه 
سيف:ازاي مافيش حاجه يا نور قولي بالله عليكي انا قلبي وجعني 
كانت نور تعيط علي حالها لأنها عايشه في ايهانه من مرات ابوها وبنتها وحتي مش معاها فلوس تجيش جازمه جديده بدل اللي هي لبسها ووقعت منها 
نور:مافيش يا استاذ سيف انا بس عيطت لما افتكرت بابا الله يرحموا 
سيف:الله يرحموا يارب وبعدين ايه استاذ دي انا في رابعه زيك علي فكره 
نور:مين قالك اني في رابعه 
سيف بمرح:قلبي قالي كدا اقولوا لااا 
اضحكي كدا خلي الدنيا تضحك وانتي شكلك حلو كدا 
نور:😂لا بجد احلي نص ساعه في حياتي كلها 
سيف:يدوم يقمر ،في سره شكلك وراكي موضوع كبير يا نور 
نور:بس وقف هنا 
سيف:بس دا شارع 
نور:ما انا بيتي في الشارع اللي هناك دا شكرا تعبتك معايا انهارده 
سيف:ولا تعب ولا حاجه هو انا اطول اوصل القمر دا كل يوم 
نور بضحك:لا انت فظيع انا هنزل 
وكانت راحه تنزل بس سيف مسك ايديها وقال:هنتقابل تاني صح 
نور: انشاء الله
سيف:طيب هاتي رقمك طيب 
نور نزلت بسرعه وقالت وهي ماشيه:مش معايا 
ثم اختفت من أمامه 
سيف:لا الموضوع كبير بقا وراكي ايه مخبياه يا نور شكلها الدنيا جايه معاكي اوي 
ومشا بالعربيه وهو حزين راح القصر يفضفض مع جاسر لأن هو بيعتبروا مش اخ بس لا الأب كمان وفضل قاعد في الجنينه لاحد ما ياجي من الشركه 
كانت عشق طالع في الجنينه وراحت اتجاه سيف 
عشق:سيف بيه هنا لا مش معقول 😂 
سيف:شوفتي بقا اومال جاسر مجاش 
عشق:كان هنا وماشي  بقالوا ربع ساعه كدا 
سيف يصلها اوي:تعرفي انك فيكي شبه كبير من حبيبه جاسر اللي بيدور عليها 
عشق شاورت علي نفسها:انااا 
سيف:اه انتي 
عشق:هي ايه الحكايه 
سيف:اقعدي وانا اقولك 
عشق:احم مينفعش 
سيف:اقعدي يا عشق محدش ليه دعوه 
عشق قاعدت :ها في ايه 
سيف :بصي يا ست البنات جاسر كان عندو ١١ســنه كان بيروح دايما النادي مع ماما نجلاء وكان في بنت بتكون هناك مع مامتها وكل ما البنت دي تشوف جاسر تاجي علي طول تحضنوا لانهم اتعرفوا علي بعض في النادي وبقوا أصحاب جدا وجاسر كان بيحبها جدا طفل عندوا ١١سـنه وبيعشق البنت دي وكانت اسمها عشق بس هي مكنتش تعرف اسمو  وفي يوم اتصوروا صوره وبعدها بيوم جاسر راح النادي استغرب أنها مجتش زي كل  يوم فضل مستنيها لحد بليل وهي مجتش وجه اليوم اللي بعدوا بردو مجتش فضل هكذا كل يوم وهي مش بتيجي ودور عليها في مصر كلها هو و بابا احمد وملهاش اي أثر ولحد هنا وجاسر فقد المس بسبب عشق دي دا كان بيعشقها كدا مش بيحبها ولحد دلوقتي مش قادر ينساها  
عشق:ياااه هو الحب جميل كدا ، هو في حد كدا زي جاسر بيه اكيد لا دول اللي زيوا انقرضوا 
سيف: فعلاً والله يلا ربنا يشفيه 
عشق:يارب 
وجه جاسر وسيف غمز ليه 

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent