رواية حب عمري الفصل الخامس 5 والأخير - بقلم هاجر العفيفي

الصفحة الرئيسية

رواية حب عمري البارت الخامس 5 والأخير بقلم هاجر العفيفي

رواية حب عمري كاملة

رواية حب عمري الفصل الخامس 5 والأخير

كان اياد واسراء واقفين مش قادرين لأن عدا وقت كبير ومحدش طمنهم القلق سيطر عليهم وفجأه خرج وهما جريوا عليه
اياد واسراء مع بعض بخوف وتوتر : خديجه كويسه يادكتور صح
الدكتور : مدام خديجه حالتها صعبه ادعولها الفتره الجايه تعدي على خير عن أذنكم
اياد بصدمه : يعني ايه العمليه فشلت
اسراء : أهدا يا إياد لازم نفكر بعقل
اياد : هو أنا بقا فيا عقل خديجه بتروح مني وانا مش عارف اتصرف

اسراء : ط طب نسفرها بره 
اياد : هو ده ال لازم يحصل خديجه هتسافر بره انا هروح اقول للدكتور
اسراء بدموع : ماشى
اسراء دخلت تشوف خديجه وهو راح عند الدكتور
اياد بلهفه : انا مستعد أعمل اي حاجه بس ساعدنى
الدكتور : حضرتك الأمر مش بأيدى بس

قاطعهم دخول اسراء ال قالت بزعر : اياد الحق خديجه
اياد قام جرى معاها والدكتور كمان ودخلوا لاقوا النبض ضعيف والممرضات مش عارفين يعملوا حاجه
اياد بعصبيه للدكتور : انت واقف تتفرج يلا اتصرف
الدكتور دخل بخوف واياد دموعه نزلت وقال : يارب قومها بالسلامه انا مليش غيرها يارب
اسراء بإصرار : يلا يا اياد انزل صلي العصر وكمان ادعي كتير تاني وبرضوا متبطلش استغفار وصلاة على النبى فى أمل كبير فى ربنا الأمل انقطع من الدكاتره لكن أمل ربنا موجود يلا
اياد سمع كلامها ونزل وهي قعدت مكانها تقرا قرأن وتستغفر كتير اووي
وبعد وقت خرج الدكتور وهو على وشه علامات التعجب واتنهد

اياد بقلق : طمنى
الدكتور باستغراب : النبض كان شبه معدوم خالص والحاله كانت بتدهور اووى وفجأه لاقيناها استجابت والنبض رجع طبيعى لاء وفى شك كمان أن الكا"نسر نسبته قلت جدا
اياد بص لأسراء بفرحه وعدم تصديق وقال : ربنا استجاب يا اسراء فعلا الدعاء بيغير الأقدار الحمد لله يارب الحمد لله يارب
وسجد على الأرض بدموع
(دى حقيقه ياجماعه الدعاء بيغير الأقدار والاستغفار والصلاه على النبي له أمل كبير جدا لو الأمل وكله ضاع قدامك أمل ربنا موجود محدش ييأس أبدا حتى لو حصل ايه ربنا كبير ورحمته واسعه❤️ )
اسراء : طب يادكتور هتتأكد امتي أن الكا"نسر انتهى خالص
الدكتور : لما تفوق هنعملها التحاليل اللازمه عن أذنكم
اياد بحب : أنا متشكر جدا يا اسراء انك واقفه جمبى ومعايا
اسراء بابتسامه : مفيش بين الاخوات ياعم الاه
اياد ضحك على طريقتها 
#هاجر العفيفى

 
بعد يومين اتأكد أن الكا"نسر اختفى خالص وده من رحمة ربنا
خديجه بتعب : وحشتونى
اسراء : وانتي اكتر ياديجه والله
اياد قعد جمبها ومسك أيدها وباسها بحب وقال : نورتى حياتى من تانى يا أجمل ديجه
خديجه بابتسامه: طب وابننا كويس
اياد : امممم كويس وهينور حياتنا هو كمان كمان سبع شهور
اسراء : ربنا يستر ميطلعش رخم زيك
اياد برفعة حاجب : ده انا
اسراء : ايون وخديجه تشهد صح ياديجه
خديجه بضحك : انتوا هتتجننوني بره انا مش ناقصه
اياد : اهون عليكي ياقلبي
خديجه بحب : لاء ياحبيبى
اسراء : نينينيي شجره واتنين لمون هنا يابني 
اياد : طب اقولك على حاجه يا أوزعه عشان تحلى عننا الواد ماجد عايز يتقدملك
اسراء بلمت : ها
خديجه ضحكت بتعب : ايه يابنتى مالك
اسراء بخجل : لاء مفيش بس هو شافنى فين
اياد : ياااااه ده مراقبك من سنه اسكوتي اسكوتي ها موافقه
اسراء ابتسمت وعرفت أن ربنا عوضها بحد بيكون بيحبها فعلا
اسراء بخجل : موافقه
ماجد دخل وقال : طب اجيب المأذون بقا ايه رأيك
اسراء بصدمه : ايه ال جابه ده
خديجه بغمزه : النصيب
الكل ضحك عليهم 
#هاجر العفيفى

 
بعد سبع شهور
خديجه بحب : ايه رأيك فى ابننا يا اياد
اياد بابتسامه : قمر زيك ياروحي
خديجه بتزمر : لاء شبهك انت
اياد بضحك : خلاص شبهى وشبهك
خديجه : بتحبنى يا اياد
اياد بحب : انا محبتش حد فى حياتى قدك وبشكر ربنا كل يوم أن انتي جمبي ومعايا ربنا ميحرمنيش منك ياحبيبتى
خديجه ولا منك ياحبيبي
اسراء : ماجد عايزه بيبى زي ده
ماجد بغمزه : عيونى بس كده
اسراء : قليل الأدب قصدي ناخده من الملجأ
ماجد بصلها بصدمه والكل ضحك على جنانهم
تمت بحمد الله.. النهاية.. اقرا ايضا رواية قصة صفاء كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
  • بداية الرواية من الاول عبر الرابط: "رواية حب عمري" اضغط على أسم الرواية
رواية حب عمري الفصل الخامس 5 والأخير - بقلم هاجر العفيفي
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent