رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الخامس 5 - بقلم يارا عبدالسلام

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الخامس 5 - بقلم  يارا عبدالسلام    

رواية احببت فاقد الذاكره الفصل - بقلم  يارا عدالسلام


*  رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الخامس   

_انت 
لسه هصوت لقيته جاي عليا وكتم بوقي بصيت في عنيه وهوا كان بيبصلي حسيت أن قلبي هيقف من دقاته امتى بقى هيعرف اني انا حبيبته مش هي...
فوقت علي صوته....
_اسكتي هتفضحينا
_انت بتعمل هنا اي يا استاذ احمد!؟
_انتي اللي بتعملي اي في الوقت دا في القصر عوزا تقلبي عيشك ولا اي!؟
_انا مسمحلكش انا واحده محترمه كل ما في الأمر اني كنت جعانه ونزلت ادور علي اكل وبعدين وبعدين
كنت متوتره مش عارفه اقولو اي 
_وبعدين اي انطقي اي اللي جابك هنا وبتدخلي اي اوضه ازاي هوا مش انتي ليكي اوضه
_اااصل انا شوووفت شوفت 
_شوفتي اي



_شوفت فار ايوا فار في المطبخ وخوفا قومت دخلت اقرب اوضه ليا 
_متاكدا
كان بيبصلي بشك معقول هوا عارف اللي بيحصل من وراه بس انا لو اتكلمت ممكن ميصدقنيش وكدا ابقى جبت لنفسي مشاكل...
_ااايوا 
_طيب اتفضلي اطلعي اوضتك ومتخرجيش منها تاني الا الصبح يلا غوري
_ححاضر
فتحت الباب لقيت سلمى في وشي...
اتصدمت اي جابها هنا 
دخلت وقربت من احمد
_حمودي اي جابك هنا وسبت اوضتك اي يا حبيبي 
_معلش كنت تعبان شويه وعاوز حاجه تسليني نزلت هنا اقرا كتاب
انا واقفه ببصلهم وبس وبحسره المفروض انا اللي اكون مكانها هي مش بتحبه انا اللي بحبه دي خاينه ليه هوا لي مش حاسس بيا انا بحبه يارب يفتكر بقا
_هوا انتي هتفضلي واقفه كدا كتير خدتينا كام صورة
اتحرجت ومشيت من غير متكلم



_حبيبي انت هتنام ولا هتسهر شويه
_لا هسهر شويه يا حبيبتي اطلعي انتي نامي
_حاضر عاوز حاجه
وباسته من خده ومشيت
ظل ينظر في إثرها بشرود وعلامات لا تبشر بخير ماذا ينوي أن يفعل احمد الباز....
عند يارا 
جلست تبكي علي حالها وما وصلت إليه ...
يارب انا مش معترضه علي حكمك وقضاءك انا بس عوزاه يعرف اني حبيبته مش هي مهما عمل معايا بحبه برضو يارب يفتكر بقى....
مسكت الموبايل بتاعها ودخلت عالفيس ونزلت بوست
"هوا لي لما تحب حد بإخلاص مش بيحس بيك إلا بعد فوات الاوان!؟
فضلت شويه ولقيت حد علق 
"ممكن ظروفه منعاه او ممكن مستني الوقت المناسب!؟



فعلا ممكن قفلت الموبايل ونمت ...
صحيت الصبح كانت الساعه 8
اتوضيت وصليت وخرجت روحت جناح احمد علشان اديله العلاج بتاعه 
خبطت واذنلي بالدخول
_احم انا اسفه بس حضرتك عندك علاج دلوقتي..
_تمام
دخلت وبدأت اديله العلاج واغيرله عالجرح كنت متوترة وانا بغيرله عالجرح بالذات انو النهارده هادي اوووي ماله دا!غريب...
_هوا انتي هتفضلي تفكري في شخصيتي كتير متتعبيش نفسك ..
_اااي انت انت
_عرفت ازاي بكل بساطة بحس بيكي
_اي..
_اي
انتي مش خلصتي يلا امشي من وشي بقى علشان بتعصب لما بشوفك غوري يلا...
بصيتله بذهول هوا اي دا للدرجادي الحادثه مأثره عليه ولا دا طبعه بني آدم غريب ومتكبر ومغرور وقمر وعسل وجميل وبحبه!
خرجت من عنده وانا بكلم نفسي وبفكر في كلامه ازاي بيحس بيا ازاي مش فاهمه غامض...
______________________



_سلمي ابعتيلي عماد علشان عاوزوا
_لي يا حمودي
_عاوزوا في شغل 
_حاضر
في الشركه...
_عماد
_قلبه
_الزفت عاوزك عنده دلوقتي في القصر
_ودا عاوزني في اي
_مش عارفه روحله وشوف امتي بقى نخلص منو دا زي القطط بسبع ارواح
_قريب أن شاء الله متقلقيش انا مدبرله نومه هينامها مش هيقوم المهم بس انك تظبتينا مع الممرضه اللي معاه!؟
_لا دي شكلها هبله اوووي وغلبانه وممكن تفضحنا
_الفلوس بتمنع الهبل والعبط وكل حاجه انتي بس كلميها حلو واكسبيها لأنها هي اللي هتخلص الموضوع دا ..
_حاضر هحاول
_انا هروح أشوفه عاوز اي
............؟..................



_احمد بيه موجود
_اه يا فندم اتفضل منتظر حضرتك في المكتب
دخل عماد ودخل المكتب وكان أحمد مستنيه 
_تعالي يا عماد
_اوامرك يا باشا
_كنت عاوزك تظبطلي موضوع الصفقه الجديده دا
_انا يباشا انت عمرك ما خلتني في الموضوع ده
_لا مانت خلاص يا عماد بقيت دراعي اليمين
_بجد يباشا
_بجد يلا بقى ظبطلي الصفقه علشان أنت اللي 
_اوامرك يباشا ونظر بخبث 
وخرج وأحمد ضحك بسخريه وبنظره خبيثه
خرج عماد وكانت يارا تدخل لاحمد 
عماد بصدمه:يارا....

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السادس اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية احببت فاقد الذاكره " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent