رواية الصغيرة والديب الفصل الثالث 3 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

      رواية الصغيرة والديب  الفصل الثالث  بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب الثالث 

دخل احمد القصر وجدها تجلس مع الداد فاطمه في المطبخ دخل وهو غاضب 
احمد: حلا بتعملي ايه عندك انا مش قلت لك ما تخشيش المطبخ ثاني
حلا: والله انا كنت قاعده لوحدي زهقانه دخلت اقعد مع داد فاطمه اتفرج عليها والله مش هاعمل كده تاني خلاص 
احمد : اطلع يلا اوضتك
ذهبت حلا من المطبخ وهي تبكي 
احمد : فاطمه انا مش منبه عليكي  متخشش المطبخ تانى
فاطمه : والله هي ال جات يبه 
احمد : خلاص يافاطمه 
فاطمه: ممكن طلب يابيه 
احمد : اكيد اتفضلي 


فاطمه: بلاش تزعلها يابيه هي ليسه طفله ومتعرفش حاجه خدها علي قد عقلها حساسها بحنانك
احمد : حاضر يافاطمه وانا من بكرا هجبلها مربيه تكون معاها وتعلمها كل حاجه وهشوف مدرسه ليها اقدملها فيها 
فاطمه : انت ابن حلال وهي محظوظه أنها وقعت في طريقك 
ذهب احمد الي حلا .
دخل احمد الي الغرفه وجد حلا تبكي بشده اسرع إليها واخدها في حضنه هشششش بس بس
حلا : اه اه اه م ش عاوزا اكلمك تاني 
احمد : اهون عليكي طيب يالولو 
حلا : انت سبتني وانا كنت لوحدي وكنت زهقانه روحت قعدت مع داده فاطمة 
احمد : خلاص متزعليش حقك عليا ياستي
وبعدين مش احنا اتفقنا تسمعي كلام ياحببتي 
حلا : اسفه مش هعمل كده تاني
احمد : ماشي ياستي وانا بكرا هجبلك واحده تلعبي معاها وتعلمك حاجات حلوه وتكون معاكي طول الوقت 
حلا: شكرا ياعمو انت حلو اوي ثم قامت طبعت بوسه على خدو
فبتسم احمد عليها ثم قال يلا بينا نكل نزلو الي أسفل وذهبت حلا علي السفره بسرعه وكلت ثم ذهب إلي النوم لتذهب في أحلامها السعيده ويأخذها احمد في احضانهو حتي تنعم بالأمن .


ويأتي الصباح بنور السعاده والفرحه لهذه الصغيره قامت حلا ثم قام احمد غيرو ونزلو الي الاسفل 
حلا: عمو هروح معاك ونبي
احمد : انهارده بس ياحلا 
حلا : حاضر والله
احمد : ابتسم علي طفولتها 
ثم ذهبوا الي الشركه ويصعد بيها الي الاعلي .
يدخل احمد الي المكتب ومع حلا ببرائتها ثم تذهب الي الكنبه تجلس عليها وأحمد يجلس علي مكتبه 
ويدخل مراد عليه
مراد : صباحو سكر ياسكر بيكلم حلا 
ابتسمت حلا عليه .
احمد : ملكش دعوه بيها ياض 😂
مراد : نعم نعم دي عروستي 🙄😂
احمد : مراد اتلم 😒 
مراد : خلاص ياعم المهم الاجتماع بتاع مرام هانم انهارده 
احمد: ليه مش كان امبارح حصل اي
مراد: اتأجل لنهارده
احمد : تمم اوي بعد ساعه الاجتماع وصلهم المعاد ؛ واه يامراد شوفلي بنت تكون محترامه تكون مربيه عشان حلا وكمان عاوز تقدم في مدرسه عشان حلا وظبط الدنيا .
مراد : تمم يافندم في حاجه تاني
ابتسم احمد علي صديقو ثم ذهب مراد وابداء احمد شغله 
بعد وقت قصير تأتي فتاه جميله جدا بشعرها الاشقر وعيونها الرمادي وبشرتها البيضاء ولكن ملابسها غير لائقه ابدا بفتاه محترامه وهي مرام هانم
وصلت مرام الي مكتب احمد ودخلت المكتب .
احمد: اهلا يامرام هانم 
مرام : بأبتسمه اهلا يااحمد باشا مش باين ليه ليك واحشه بسهوكه
احمد: احم معلش الشغل بقا 
ثم نظرت مرام الي الجالسه علي الكنبه في صمت تلعب بلتلفون 
مين دي يااحمد 
احمد: نظر الي حلا 
دي حلا وحاجه تخصني ياريت متساليش ثواني ونبداء الاجتماع ثم خرج احمد الي السكرتاريه حتي يجهز الي الاجتماع وتتحرك حلا حتي تأتي بشحن الفون وتكون مرام تشرب العصير تخبط حلا مرام غصب عنها فيقع العصير علي مرام حتي تجمع الد.م في وش مرام وغضب عارم منها وقالت ...
ياترا قالت ايه مرام وأحمد هيعمل ايه في رد فعل مرام وايه هيحصل ...


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل الثالث 3 بقلم ميرو محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent