Ads by Google X

رواية نصفك الآخر الفصل الثاني 2 - بقلم نور جابر

الصفحة الرئيسية

رواية نصفك الآخر البارت الثاني 2 بقلم نور جابر

رواية نصفك الآخر


رواية نصفك الآخر الفصل الثاني 2

زين بضحكه : اي ده انتي حياه 
حياه بقرف: انت العريس
زين بضحكه: ومالك بتقوليها بقرف ليه كده لا ي ستي العريس طالع
حياه وبتغمزله : امال انت مين ي عسل 
زين : احيييه لو رعد سمعك انا زين صحبه
حياه : اي ده اسمه رعد
زين: اه طيب نتدخل عقبال ميجي

دخل وحياه بصت لقيته طالع 
رعد ووقف اول لما شافها
رعد بتوهان: حياه
حياه ف نفسها اي ده يخربيت جمالك هو ده هيبقي جوزي لا لا فوقي ي بت جواز اي وهبل اي
رعد: حياه لنتي كويسه 
حياه بسرعه : بص كده انا مش موافقه 
ضحك رعد ضحكه رجوليه
حياه لنفسها: يخربيت ضحكتك
رعد: طيب ممكن ادخل 
دخل رعد وكان قاعد زين جنب رعد وسهر قاعده جنب حياه
سهر: بص ي استاذ رعد انا معنديش اهم منها هي كل حاجه في حياتي 
رعد: وهتبقي حياتي واظن احنا متفقين ي سهر 
حياه باستغراب : متفقين علي اي انا مش موافقه 

رعد وبص علي حياه: ممكن تسبونا لوحدنا
سهر اخدت زين وطلعوا قعدو في الريسبشن 
سهر: طيب استاذ رعد
زين: وانا كمان 
ضحكت سهر
زين: احييييه علي الغمازات 
اتكسفت سهر وحطت وشها في الارض
عند رعد وحياه
رعد بصوت حنين: ممكن تيجي جنبي هنا
حياه: لا
قام رعد وقعد جنبها
رعد: اي اللي انتي لابسه ده مش عيب ي بنوتي
حياه : بن اي ي بابا انت مصدق نفسك ولا اي انا مش موافقه 
رعد: شعرك حلو اوي ي حياه

حياه: عارفه
رعد: ينفع تسمعيني
حياه: هااا
رعد: انا بحبك ي حياه انا مش لسه عارفك من يومين انا بقالي 5سنين ي حياه بحبك بس مكنش ينفع اجي واقولك بس كنت ببقي معاكي علطول عمري مسبتك ي حياه انتي حياتي انا انتي النفس اللي بتنفسه عارفه يعني ايه خمس سنين مستنيكي ي حياه انا حفظت كل حاجه فيكي متابعك علطول عارف لما بتخافي بتعملي اي ولما بتعيطي بتضحكي بتغني بتهزري انا حفظت كل حاجه ي حياه
انتي حياتي حياه الرعد هااا حلوه الضفيره
هنا فاقت حياه من الكلام 
رعد: اي رايك في الضفيره اللي عملتهالك 
حياه: ازاي
ضحك رعد: بحبك ي حياه
اتكسفت حياه وطلعت من الاوضه 
سهر: ها ي استاذ رعد
رعد: بصي ي سهر انا اسمي رعد بس وبنسبه لختك هتجوزها يعني هتجوزها منتي عارفه ي سهر ولا نسيتي اللي حصل من خمس سنين 
زين: ايه اللي حصل ونبي احكيلي 
رعد: بس يا زين 
زين: مش انا صحبك وعشره عمرك 

سهر: رعد متجوز حياه اصلا 
زين: ازاي 
رعد: زمان عمو حكيم ابو ليله وابويا كانوا صحاب وعمو حكيم عشان كان خايف علي حياه بابا وعمو حكيم جوزنا لبعض 
زين: بس ازاي دي كانت طفلها 13 12سنه 
سهر: عرفي 
زين: طيب وليه متجوزتش سهر
رعد: عشان سعاتها سهر كانت مع مامتها مش عايشه مع عمو حكيم لما كان بيموت جوزونا لبعض 
بس كده 
زين: طيب كان خايف عليها من ايه 
رعد: ولاد عمها وجدها 
وسمعوا صوت الباب بيتقفل بقوه 
سهر بخوف : ده باب اوضه حياه 

جري رعد 
وزين وسهر
سمعوا صوت شهقات وعياط حياه 
رعد وبيخبط علي الباب : افتحي يا حياه 
حياه بعيااط : ابعدو عني بقا 
سهر بخوف علي اختها : افتحي يا حياه وهعملك اللي انتي عاوزه
حياه وصوت شهقاتها بتعلي : المفروض انا اللي اقرر
سهر: افتحي وهعملك اللي انتي عاوزه والله 
حياه: ابعدوا عني 
رعد: طيب ممكن تسبونا
سهر بعياط: انت متعرفش حاجه اسكت.... افتحي يا حياه 
حياه وفتحت ووشها مليان دموع وبتمسح دموعها بظهر ايديها: مش هتجوز 
سهر: حاضر 
رعد: طيب ينفع تسمعيني وبعدين لو قولتيلي منتجوزش مش هنتجوز 
حياه: وعد 
رعد: وعد 
سهر: طيب اتكلموا 
مسك ايديها ودخل الغرفه 
رعد: ممكن اعمل حاجه 
حياه وبتمسح دموعها: ايه 
شالها رعد وقاعدها علي الكرسي وقعد علي ركبته: من خمس سنين ابويا وابوكي جوزونا لبعض 
حياه : طيب هو مش من حقي اختار اللي انا عاوزه اللي اعيش معاه
رعد: طيب هو انا وحش 
حياه: بس انا معرفكش 
رعد: طيب يا حياه ابوكي كده كده جوزني ليكي عشان لما يموت جدك ميخدكيش يجوزك لحد من اولاد عمك بس لحد متكملي العشرين 
حياه: سنتين 
رعد: وبعدين نتطلق الحياه معايا مش صعبه اوي كده 
حياه: طيب ماشي 
رعد: هو انتي هتكملي 18 بكره وهنكتب الكتاب في نفس اليوم 
حياه: بسرعه كده 
رعد: ايوا 
حياه: طيب بس مش عاوزه حد من صحابي والمدرسه يعرف 
رعد: طيب... وانتي جوه اختك قلتلي انت متعرفش حاجه اسكت انت كان قصدها علي ايه 
حياه: انا لما بزعل او بخاف بيغم عليا سعات بفوق وسعات لا 
رعد: انا اول مره اعرف 
حياه: الكلام ده من لما بابا اتوفي 
رعد: هو انتي ليه مكنتيش قاعده مع ولدتك يا حياه 
حياه بدموع: ابيه لو سمحت منتكلمش في الموضوع ده 
رعد برفعه حاجب: ابيه 
حياه: ايوا مش انت اكبر مني 
رعد: لا اسمي رعد.... هو انتي شايفه اني كبير
حياه: بصراحه 
رعد بخوف من اجبتها : بصراحه 
احياه: انا شايفه انك قمر
رعد بضحكه: وانتي قمري 
حياه بكسوف: طيب 
سهر: بقينا كويسين اهو 
حياه: اه 
رعد: متنسيش درسك يا حياه 
حياه بستغراب: انت عرفت منين 
رعد: قومي اللبسي وهقولك واحنا رايحين 
حياه: طيب 
زين: طيب يا رعد انا همشي عشان اشوف الشغل
رعد: روحي معاه يا سهر
سهر: هو رايح شركه الالفي
زين: اه هو انتي بتشتغلي هناك
رعد: سهر مديره الحسابات في الشركه 
زين: امممم
سهر: ثواني اللبس 
ودخلت غرفتها
زين: كلمت حياه 
رعد: اه
زين: ان شاءلله تقتنع 
رعد: ان شاءلله 
زين: بيتهم لسه جميل
رعد: واحنا صغيرين كنا بنلعب في البيت ده
زين بابتسامة وجع: ياريت نرجع صغيرين
طلعت سهر: انا خلصت 
زين: طيب يلا
رعد: هي حياه بتتاخر في اللبس
سهر بضحكه: يووووه 
رعد وقعد: طيب 
ونزل زين وسهر 
زين: اركبي يا انسه سهر
ركبت سهر: ارمله
زين بصدمه : بجد 
سهر ببرود: بجد 
زين: بتحبيه ولا
سهر وابتسمت : مكنتش بحبه بس كان اهم واحد في حياتي كنا صحاب جدا 
زين: ان شاءلله ربنا يعوضك 
سهر: ان شاءلله 
طلعت حياه 
حياه: انا خلصت 
رعد: انتي هتنزلي كده 
حياه: اه 
رعد: بسولبيت الضيق ده 
حياه: مش ضيق 
رعد: خشي غيريه
حياه: طيب ودخلت 
رعد باستغراب: هي وافقت ليه 
طلعت حياه بفستان طويل 
حياه: يلا
رعد: يلا انا هوصلك
حياه: بس انا قولت 
رعد: عارف مش عاوزه حد يعرف 
حياه: ايوا 
رعد: الازاز اسود محدش يعرف مين اللي جوه
حياه: بس عربيه 
رعد: اوبر يا حياه 
حياه: طيب 
ونزلوا
google-playkhamsatmostaqltradent