رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر بقلم الاء محمد

الصفحة الرئيسية

               رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر بقلم الاء محمد


رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثامن عشر

‏"كنتُ دائماً محاط بالحذر، آخر من يقترب، أقل من يتحدث وأول من يفرّ هارباً إن لم يطمئن."
ياسر قام مره وحدا وسط نظرات الكل وراح مقرب من جميله اللي قلبها بقا يدق جااامد و وشها قلب الوان وراح نازل علي ركبته وضحك ضحكه خلت جميله تخاف منه عشان هو مهما عمل هي مش هتنسا اللي حاول يعمله فيها وراح ماسك أيدها واتكلم وقال 
ياسر .. جميله تتجوزيني 
جميله قبل متتكلم لقيت ياسر اترما علي الارض وادهم واقف وعروقه كلها برزه و وشه بقا احمر من كتر الغيظ من ياسر اللي اتجرا ولمس حاجه مش لي ولا هي بتاعته قام الكل مرا وحده وحاوله يشيله ادهم من علي ياسر 
مهدي .. عجبك كدا يا حاج ابراهيم يرضيك اللي البشمهندس بيعمله ده
ابراهيم قام وراح ضارب الأرض بلعصايه بتاعته واتكلم بعصبية وصوت عالي 
ابراهيم .. ااااادهم سيبه 
ادهم قام بسرعه واقف وبقا يبص علي ياسر اللي قام عادي وبقا يعدل هدومه ويمسح شفايفه من الدم راح اتكلم و قال
ياسر .. مالك انت اضيقت ليه انا وبطلب ايد بنت عمتي ايه يزعلك 
ادهم بقا واقف شايط علي الاخر من ياسر راح لسه هيقرب منه راح الحاج ابراهيم ماسكه من أيده عشان يوقفه 
ادهم .. مش انت اللي جميله هتكون ليك عشان 
ادهم لسه هيقول قدام الكل أن هو بيحب جميله وهي من حقه لي هو وبس راح ابراهيم برق بعيونه ل جميله اللي خافت من ابراهيم وراحت ماسكه في أيده عمتها راح اتكلم 
ابراهيم .. اسكت خالص يا ادهم مسمعش صوتك تاني ادهم بقا واقف هيتجنن من ابوا راح بص علي جميله بصه خلت قلبها بقا يدق اووي وراحت طالعه علي اوضتها 
مهدي .. بقا ده اتفقنا يا حاج امال انا سايب كل اللي ورايه وجيت لي مش عشان أخطب بنت اختي ل ياسر ابني
ابراهيم .. لا طبعا ميردنيش وانا عند كلمتي ومش هرجع فيها وبقا يبص علي ادهم اللي كان واقف زي المجنون 
ادهم .. يا بوي ج
ادهم لسه هيتكلم راح ابراهيم سابه وراح علي المكتب 
ابراهيم .. ادهم تعال وراي  
ادهم راح ماشي ورا ابوا ودخل المكتب وخبط الباب جااامد 
ادهم بصوت عالي .. انت موافق علي اللي حصل برا ده موافق أن ياسر يتجوز جميله 
ابراهيم ببرود .. ايوا موافق ولي موافقش 
ادهم بعصبية .. عشان انا بحبها ومش هسمح أن هي تكون لحد غيري 
ابراهيم راح خبط الأرض بلعصايه بتاعته واتكلم بعصبية وصوت عالي
ابراهيم .. وانا مش موافق هتكسر كلامي وتعرضني يا بشمهندس 
ادهم .. لي يا بوي دي جميله ربايت يدي وانا بحبها من وهي لسه عيله صغيره بضفاير
ابراهيم .. انا ميهمنيش كلامك ده قد ميهمني أن اخلص منيها ولا انت ناسي فرح بنت عمك اللي هتتجوزو قريب 
ادهم .. وانا مش هتجوز فرح عشان فلوسها اللي هي متعرفش عنه حاجه انا بحب جميله  وهتحوزها هي وبس
ابراهيم بصوت عالي .. طول منا عايش وفيا نفس مش هيحصل يا ادهم 
وراح سابه وطلع برا المكتب وطلع علي اوضته وقبل ميدخل راح علي الاوضه اللي فيها جميله
وراح دخل مرا وحده وراح قافل الباب ورا جااامد قامت جميله من مكانها وهي بتلعب فى صوابعها بخوف من عيون ابراهيم اللي كلها شر جميله لسه هتتكلم راح ابراهيم ماسكها من دراعها جاامد وبقا يتكلم بغل وغيظ 
ابراهيم .. عجبك اللي بيحصل من تحت راسك لو فاكره أن ادهم هيقدر يقف قصادي تبقي بتحلمي انتي ايه معندكيش دم بكفايه قاعد في بيتي وخيري من ساعة موت اهلك ولا فاكره أن انا ابوكي هطبطب عليكي واخدك في حضني لا ابراهيم كان بيتكلم بعصبيه وعند اخر كلمه راح زق جميله وقاعها علي الارض
ابراهيم .. انتي يا توافقي علي ياسر و تغوري تتجوزي بعيد عني يا اما مش هرحمك وانتي متعرفيش انا ممكن اعمل فيكي ايه وراح سابها مرميه في الأرض وبتعيط وطالع برا 
بقلمي الاء محمد
     ★★★★★★★★★★★★★★★★
عند فرح كانت واقفه هي وركان اللي جي وقف جنبها واتكلم وقال
ركان .. هو عمك كان عايز ايه منك النهارده 
فرح .. كان مترشح للمجلس وكان عايز امضتي زي باقي الموجودين 
ركان بخضه .. ومضيتي علي حاجه 
فرح .. لا ملحقتش انت جيت خبط وانا طلعت علي طول 
ركان براحه .. كويس وياريت بعد كدا تعرفي بتمضي علي ايه 
فرح .. انا كنت هعمل كدا بس هو مدنيش فرصه اصلا 
ركان .. احنا لازم نرجع مصر كفايه كدا ايه مالك موحشتكيش 
فرح بحزن .. وحشني اوووي انا اصلا كل يوم بحلم أن هو يكون في حضني واشم رحته 
ركان بغيره .. وانا موحشتكيش زيه حتي انا ابوه 
فرح بضحكه .. ازاي بقا طبعا لا منتا معايه في كل مكان وراحت سابته ومشيت وهي بتضحك عليه
ركان وهو واقف بيبص عليها وبيتكلم بصوت عالي 
ركان .. بقا كدا ماشي يا فرح وراح وراها بسرعه 
بقلمي الاء محمد
  ★★★★★★★★★★★★★★★
جاسم راح عند سوزان عشان يتعشو مع بعض وبقا قاعد في المطعم بتاع الفندق وبيشرب الكوفي بتاعته راحت جت سوزان وهي مبسوطه وعلي وشها ابتسامه جميله راحت قاعده علي الكرسي قدامه راحت مطلعه من الشنطه بتاعتها ساعه رجالي جميله ل جاسم 
سوزان .. دي حاجه بسيطه بمناسبة افتتاح الشركه 
جاسم راح واخد العلبه وفتحها وبقا مبسوط ب اهتمام سوزان اللي كان نفسه تكون روز هي اللي مكانها وراح طالب العشاء وبقو يتعشو سواء 
بقلمي الاء محمد
   ★★★★★★★★★★★★★★★★  ‏
ادهم استنا بليل لما ابوه يهدأ عشان يكلمه تاني في موضوعه هو وجميله راح نازل يشوفه في المكتب راح واقف علي الباب وقبل مايخبط سمع 
★ جواء المكتب ★   ‏
ابراهيم كان واقف وبيتكلم بعصبيه مع واحد 
ابراهيم بعصبية .. كل منك انت يازفت معرفتش تنفذ اللي انطلب منك كويس 
الراجل .. وانا اعرف منين أن ده هيحصل كدا 
ابراهيم .. تعرف منين ازاي مش انت اللي نفزت وقلبت العربيه بيهم كان لازم تتأكد أن الكل مات 
الراجل .. هي ساعتها كانت عيله صغيره وكانت في الكنبه اللي وراء 
ابراهيم .. المهم لازم تصلح غلطك 
الراجل .. تقصد ايه يا كبير 
ابراهيم .. اقصد تقتل جميله توصلها لا عند اهلها
ادهم كان واقف ورا الباب مش مصدق اللي بيسمعه معقول ده ابوا ده اكيد واحد تاني هو ميعرفوش ازاي قدر يدمر اسره وايه السبب اللي يخليه يعمل كل ده راح فاتح الباب ودخل علي ابراهيم اللي بقا واحده من بعد ما الراجل المجهول ده طلع من باب المكتب اللي بيوصل المندره ويطلع برا البيت خالص 
ادهم بصدمه .. انت ازاي تعمل كدا ازااااي 
ابراهيم .. انت تقصد ايه وبتعالي صوتها عليا يا ادهم بقا دي اخر ربيتي ليك 
ادهم .. انت ازاي قدرة تقتل خالي ومراته لا ومش بس كدا كمان عايز تقتل جميله لي لييييي 
ابراهيم .. ايه الكلام الفارغ ده 
ادهم .. متحولش تضحك عليا انا سمعت كل حاجه انت ازاي تعمل كدا دمرت عيله ويتمت بنت ملهاش زنب وايه السبب اللي يخليك تعمل كدا ايييه
ابراهيم .. حيث كدا بقا ايوا انا عملت كدا واعمل اكتر من كدا اي حد هيقف في طريقي هقتله بدم بارد ادهم بقا مصدوم من اعتراف ابوا اللي كان نفسه أن هو ينكر 
ادهم .. حتي لو كانت البنت دي هي اللي قلبي دق ليها 
ابراهيم .. خايف عليها ابعد وانا اوعدك مش هقرب منها لكن لو وقفت قصادي هي اللي هتدفع التمن
ادهم بقا واقف مش عارف يعمل ايه لو قرب من جميله هيخسرها طول العمر ولو بعد عنها هتكون لغيره بقا واقف زي التايه 
ادهم .. لي كدا يا بوي لي تعمل فيا كدا ازاي عوزني ابعد عنها وهي ساكنه الروح 
ابراهيم .. بلاش كلام فاضي طول منا عايش جميله مش هتكون ليك خليها تتجوز ابن خالها وتبعد من هنا وهتكون كسبانه اني انا كمان هبعد عنها ومش هفكر أن ائزيها 
ادهم بقا مش عارف يعمل ايه راح طالع برا المكتب ابراهيم بعد ما ادهم ما طلع من المكتب ضرب الأرض بلعصايه بتاعته واتكلم بصوت كله غل 
ابراهيم .. انت السبب في كل اللي بيحصل ده انت اللي خلتني اعمل كل ده طول عمرك وانت بتحبه وانا لا انتو السبب في كل اللي حصل وبيحصل 
بقلمي الاء محمد
  ★★★★★★★★★★★★★★★★
طلع ادهم علي فوق فضل واقف قدام الاوضه بتاعتها وراح فاتح الباب براحه ودخل عشان يشوفها لقاها نايمه راح قرب من حرف السرير وراح نزل علي ركبته وفضل باصص عليها وهي نايمه زي الملايكه وبقت دموعه تنزل لوحدها وبقا يتكلم في نفسه وهو بيحفر ملامها اللي هي اصلا محفوره جواء قلبها 
ادهم .. اعمل ايه يا جميله اقرب منك واخسرك ولا ابعد عنك وتكوني لغيري انا مش عارف اعمل ايه معقول ابويا يعمل كل ده بقا هو السبب في يتمك هو اللي حرمك من ابوكي وامك ومش مكفي عايز يحرمني منك ويبعدك عني أنا تعبت لو بايدي اخبيكي جواء قلبي مكنتش اتاخرت سامحيني يا جميله وراح موطي باس راسها وبقا يشم ريحتها 
وراح طالع برا الاوضه بتاعتها ودخل اوضة عشان يلم هدومه ويسافر قصاد أن هي تكون بخير 
بقلمي الاء محمد
   ★★★★★★★★★★★★★★★★  ‏
صباح يوم جديد نزل ادهم الصبح بدري وهو لابس وماسك في أيده شانطه بتاعته بيبص لقي أبوه قاعد في المندره بيشرب القهوه راح داخل عليه ابراهيم وهو قاعد وبيشرب القهوه بتاعت لقي ادهم داخل عليه من غير كلام 
ابراهيم ببرود .. ها اختارت ايه 
ادهم .. هبعد بس لو فكرت انك تاذيها انا مش هسكت خالص 
ابراهيم .. وانا عند وعدي اول متتجوز هي انت هترجع هنا تاني عشان هتتجوز فرح زي منا عايز 
ادهم .. هو انا مقولتلكش 
ابراهيم .. لا مقولتيش 
ادهم .. انا مش هتجوز حد انا هبعد بس عشان احمي جميله اللي انت السبب في كل اللي حصل معاها
ادهم قال كلامه ل ابراهيم وراح شايل الشنطه وطلع برا القصر اللي ساب في روحه معاها هي وبس مفيش شويا وكان الكل اتلم علي السفره عشان يفطرو راح ابراهيم بص علي جميله اللي كانت مرعوبه منه 
ابراهيم .. اين خالك طالبك وانا وفقت والخطوبه السبوع اللي جي جميله قلبها بقا يدق وبقت مستنيا اخر امل ليها عشان يحميها أو يعترد علي كلام ابراهيم ملقيتش ادهم خالص راح ابراهيم كان عينه عليها وعارف هي بدور علي ايه راح موجه كلامه ل تفيده اللي كانت لا حول ليها و لا قوة وعيونه علي جميله 
ابراهيم .. صحيح يا حاجه ادهم سافر تاني ومش هيرجع دلوقتي 
جميله اول مسمعت كلام ابراهيم حست أن هي يتيمه بجد عشان ادهم كان هو اللي معوضها عن حرمنها من أهلها 
جميله وهي بتكلم نفسها .. ادهم سافر وسابك يا جميله لوحدك في أكتر وقت انتي محتاجه 💔

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent