رواية ليان الادهم الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم دينا مصطفى

الصفحة الرئيسية

رواية ليان الادهم البارت الخامس والعشرون 25 بقلم دينا مصطفى

رواية ليان الادهم كاملة

رواية ليان الادهم الفصل الخامس والعشرون 25

خالد: وايه السبب الي يخليكي مش موفقه
ليان: هو كده انا مزاجي مش موافق اغصبه يا جدعان علشان يوافق
خالد: بسخريه لا والله وهو مزاجك ده بيوافق علي ايه ان شاء الله
سعاد: ايه الي بتوليه ده طب الي اعرفه ان القلب هو الي مش بيبقى مقتنع
شهد: لا اصل يا عمتو ليات تختلف عن الاخرين

خالد: علي فكرة يا ليان أدهمّ شب كويس وكل الناس بتحبه وغير كده هو ابن عمك يعني هو اوله بيكى من الغريب

ليان: خلاص الي حصل حصل انا لو قعدت لمية سنه لقدام محدش هيوافق علي الي في دماغي
عمر: انا عارف الي في دماغك ياقلبي بس صدقيني مش هتندمي بعدين إنك اتجوزتي أدهمّ وبكره تشكرينا كمان ان احنا جوزناكي لادهم

ليان: ربنا يسهل
سلمي: هو انا ليه حاسه ان الموضوع قلب علي نكد كده
شهد: اه صح معاكي حق الي صحيح يا ليان عملتي ايه في الامتحان الي محضرتهش
ليان: بغرور مصطنع امتحنته طبعاً
شهد: اي ده يعني انتي جيتي الجامعه ومشوفتنيش

ليان: وهاجي الجامعه ازي واحنا هنا في الاسكندرية والجامعه في القاهرة يا اذكي اخواتك

شهد: امال امتحنتي ازي

ليان: والله انا دخلت كلمت دوكتور الماده من الاكونت الخاص علي الفيس وقعدت اتمسكن عليه علشان يرضه وقلتله اني اهلي حبسيني في البيت علشان رفضت عريس كان جايلي وان هما بيضربوني كل يوم وانا عندي اخ ظالم عايز يجوزني العريس علشان يتفك مني ف ايه راح الدكتور بعتيلى تحويل الامتحان في دقيقه واحده
الكل مصدوم منها
عمر: انا ظالم وعايز اجوزك علشان اتفك منك

ليان:بقول لك انا قولت كده للدكتور
شهد:بغمزه لا والدكتور ما بيصدك انك تكلميه
سلمي:بصدمه هو الدكتور عينه منها
عمر:اخرسي أدهمّ لو سمعم هينفخنا كلنا
ليان:ولا يقدر يعمل حاجه

سلمي:في سرها يالهوي لو يسمعك مش قدره اتخيل هيعمل ايه

شهد: بهمس هيعمل ايه
سلمي: انتي سمعتي
شهد: اه قولي بقى

سلمي: مش بعيد يعمل منها شاورما

شهد: بخوف علي ليان هو اخوكي ده شرير لا كده هخلي ليان متوافقش


سلمي: بضحك والله هو عصبي اه بس مفيش لا اطيب ولا احن من قلبه وهقولك سر
شهد: سر ايه
سلمي: أدهمّ كان مانع فكرة الجواز ومكنش بيحب اي حد يكلمه فيها لحد مجت ليان و وحده وحده بدا يعجب بيها والاعجاب وصل لحب

شهد: واي الي يثبت انه بيحبها
سلمي: طيب ب العقل كده هو فيه شاب بيغير علي بنت من الهوا الطاير بدون سبب

شهد: ب ابتسامه يارب يكون كلامك صح  لان ليان نفسها بشخص يحبها ويطمنها هي بتبين انها شجاعه وعنيد بس والله  هي اكتر وحده خوافه وطيبه

ليان: في ايه انتي وهي بتتكلموا علي ايه

شهد: لا ولا حاجه بس كنا بنتعرف اكتر علي بعض

ليان: ب ابتسامه طيب يلا قومي اجهزي علشان هتيجي معانا علشان نختار كل حاجه سوه للفرح الي مش علي قلبي ده

شهد: بضحك حاضر وربنا يهديكي  ومشيت تجهز

ليان: ب استغراب هي مالها البت دي انتي عملتيلها ايه يا سلمي
سلمي: بضحك والله ما عملت ليها حاجه  ليه
ليان: اصل اول مره تدعيلي ب الهده

عمر::يلا ولا ايه
ليان: يلا بس شهد  طلعت تجهز وجايه
عمر: اطلعي انتي وسلمه استنوا في العربيه وانا هاجيبها واجي

سلمي: بغمزه  الله يسهلو
ليان: حبت تغيظه اقعدي يا سلمي لما شهد تنزل ونطبع مع بعض

عمر: بصلها بغيظ  وفي سره ماشي يا ليان الكلب

سعاد: شهد جات متخليكم اتغدوا معانا الاول

سلمي: مينفعش يا طنط علشان  ماما لسا مكلماني ومستنيانا علي الغداء
سعاد: ماشي يا حبيبتي بس لازم تتعوض

ليان: اكيد يا سعاده لاني وحشني المحشي بتاعك اووي
عمر: والله وانا وحشني اووي

خالد: يلا ياض انت وهي معندناش اكل لحد روح كل عند ابوك واكلوا البت شهد معاكم الي مخلصالنا الاكل كله
شهد: ماشي يا خالد يا فضحني وسط الاجانب

عمر: خلاص احنا بنطرد بشياكه يلا نطلع بكرمتنا احسن

ليان: في ودن خالد بقى بتطردني والله لبين كل سدهاتك الي معايا ونهت كلامها بغمزه
سعاد: سمعتهم سدهات ايه

ليان: لسا هترد راح خالد حط ايده علي بقها علشان متتكلمش

خالد: بخوف مصطنع عمر خد اخت دي من هنا علشان متودنيش في دهيا


ليان:اممم امممم
خالد:ايه
ليان: بتشاور علي ايده وشالها يا اخي هتموتني ومش هتجوز الواد البارد والرزل الي اسمه أدهمّ

عمر:ياشيخه حرام عليكي  الواد هيجراله حاجه بسببك يلا احنا هنمشي السلامةعليكم
خالد وسعاد:وعليكم السلام
وخرجوا ركبوا العربيه ورجعوا علي البيت




أدهمّ:  فين ورق الثفقه التانيه يا أميره
اميره:موجوده يا فندم  في مكتبي هروح اجيبه عن اذنك
أدهمّ:اتفضلي
معتز:بص ل حازم لقيه سرحان وبيبص للباب مكان خروج اميره

معتز:ل أدهمّ بص
أدهمّ:ايه

معتز:شكله هتبقى فيه قصه حب جديد
أدهمّ:بص ل حازم لقيه لسا سرحان حازم حازم

حازم:مش هنا خالص ومفقش الي لما أدهمّ خبطه علي قفاه

حازم: اه ايه ياعم انت بتضربني ليه
أدهمّ:بطل تبصبصه

حازم:ب احراج تبصبصت ايه بس
معتز:بضحك انا شوفتك وانت عينك هتتطلع علي اميره
حازم:ها

أدهمّ:ها ايه يا استاذ هي دي تربيه ابوك لينا

حازم:والله انا قصدي شريف وكنت ناوي اكلم بابا ونروح نخطبها من ببها
معتز:بفرحه الف مبروك يا زومه
حازم:بعد زوما دي مش هتجوز خالص

أدهمّ:و بخبث منا عارف وكمان عارف انك دخلت كلمتها علي الفيس من صفحه جديده غير صفحتك وهي عملتلك بلوك وكل متدخلها من حساب جديد بتعملك بلوك

حازم:بصدمه ها عارف دا كله منين
أدهمّ:انا مش اي حد أنا أدهمّ المهدي

وحازم ومعتز قاله معاه:انا مش اي حد انا أدهمّ المهدي
أدهمّ:بصلهم بصه مرعبه علشان يخوفهم بس مقدرش وانفجروا ضحك هما الثلاثه
أدهمّ: لولا انتم اخواتي انا كنت وريتكم مين هو أدهمّ

حازم ومعتز: لا والله احنا عارفين مين هو أدهمّ ف متتعبش نفسك
دق دق

أدهمّ:ادخل
اميرة:اتفضل يا مستر  أدهمّ ورق الثفقه ورجال الاعمال الي مع حضرتك في الثفقه وصلوا
أدهمّ:تمام يلا علشان الاجتماع يبدأ
أدهمّ خرج وخرج وراه معتز واميرة كانت هتخرج راح حازم مسك ايدها وبغيره

حازم: مسمعكيش تتكلمي مع اي حد  في الاجتماع فاهمه 
اميره: ب استغراب ليه يا مستر حازم  هو انا عملت 
حاجه

حازم:هو كده وخلاص ي اما متحضريش وسابها وخرج
اميره:بدموع بعد مخرج هو انا عملتله ايه ده اف وخرجت وراه
بعد مرور ثلاث سعات
معتز:دا ايه الرزاله دي
حازم:انسان ثقيل

أدهمّ:في انت وهو 
معتز:ياعم انت مشفتش الي اسمه طارق ده عامل فيها هو المدير
حازم:لا وكل شويه وبيقلده بس مكنتش اعرف ان انتي عندك موظفين حلوين كده تجيله ضربه في معاميعوا

أدهمّ:وهو بيبص في التلفون خلاص اهو غار
معتز:بغمزه لحازم
حازم: ايه ياض انت بيعاكسني ولا ايه
معتز:بقرف بقى انا ملقتش الي انت علشان اعاكسك انا بشتورلك علي أدهمّ كل شوية يبص في التلفون
حازم:بص لادهم مش هترن يا أدهمّ

أدهمّ:هي مين
حازم:الي انت مستنيها تعبرك
أدهمّ:ب ابتسامه خبيثه وان نرنت
حازم:بنفس الخبث هديك العربيه بتاعتي
معتز:بصدمه بجد دا انت كنت هتموت لو مجبتهاش

حازم:هي مهتر ولسا مكملش كلامه وتلفون أدهمّ رن
أدهمّ...
google-playkhamsatmostaqltradent