رواية الصغيرة والديب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب  الفصل الثالث والعشرون بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب الثالث والعشرون

تاني يوم الصبح ..
حلا فاقت من النوم . وذهبت الي الحمام وخرجت لبست بنطلون ضيق جدا وتشيرت قصير  وسابت شعرها ثم خرجت ونزلت الي اسفل كان الجميع علي السفره .
مراد وهاني تنحو في حلا من جمالها .ثم نظر احمد مثل ماينظرو 
احمد بصدمه وغض.ب : حلا علي فوق .
حلا : في أيه ياابيه .
احمد بغيره: اطلعييي غيري لبسك دا ومشوفكيش بيه تاني .
شهد استغلت الموقف : سبها يااحمد يمكن هي عاوزا تلفت الأنظار ليها.
احمد : شهد متدخليش لو سمحت ثم وجه كلامه لحلا وقال يلا اطلعي .ذهبت حلا بزعل .
ذهبت زينه وفايزه الي حلا وصعدو .
احمد : عملت أيه يامراد كلمت يونس .
مراد : إيوه وزمانه علي وصول .
هاني : طب كويس عشان يشوفلنا حل بدل مااحنا قاعدين كده .لم يكملو كلام حتي 
دخل شب وسيم وبعضلات ومز كده بعيون عسليه وهو الرائد (يونس الجارحي) .
احمد : حبيبي عامل ايه .
يونس باابتسامه عسل كده 🤭: وانت كمان ياديب .
مراد : يعني لازم يكون في مشكله عشان نشوفك .
يونس : حبيبي ياحضرت الظابط وخدو بلحضن .
مراد : مخلاص بقا 😂
يونس : ههههههه انت فاكرني المنشاوي عشان تضحك عليا .
(بوم ياعني مراد ليسه في المخابرات ايون استنو الجاي احلي ) 
هاني : يابني استر عليه المهم سيبك انت وحشتنا .
يونس : حبيبي يابوب وانت كمان ياصقر الخطط .
( استنو بقا افهمكم 😂😂 لما اتهمو احمد بموت ابراهيم انا قولتلكم ان مراد ساب شغله عشان احمد في تاني بارت افتكرو كده ايوووه وهي دي الخطه ورئيس الخطه هو هاني ويونس كان علي علم بلخطه وعاملو كل دا عشان احمد الهو الديب ويظهرو الحقيقه طبعا حقيقة المنشاوي )
احمد : المهم دلوقتي ياجماعه هنبداء في باقي الخطه .
يونس : طبعا بمساعدة مرام .
(بوم تاني مفجاءه 😂) إيوه دي خطه مرام معاهم لان احمد كان مراقب مرام وعرف انها بتقابل نانسي فاكرين لما حلا هربت ورجعت وقالت ان مرام السبب هي ونانسي من يومها مرام تحت انظار احمد ولما عرف واجه مرام وهي اعترفت بلحصل وهي قالت انها هتساعدهم .
 (ليسه الجاي احلي ) 
مراد : احمد هي كلمتك .
احمد : إيوه وقالت ان المنشاوي مراقبنا عشان كده ظهرنا اننا خايفين .
يونس : كده تمام اوي . هاني هيجي معايا دلوقتي وانت يااحمد ومراد هتفضلو هنا .وهنكون علي اتصال .
احمد : تمام بس نص ساعه وهخرج 
يونس : اوك ومراد هيخرج بعدك ويكون سايب الباب بتاع المطبخ مفتوح عشان يدخل منه تاني .
مراد : المهم البنات.
احمد : هينزلو تحت في المخزن تحت القصر .
يونس والكل كده كله تمام .
ثم نظر يونس علي هذه الحوريه حلا وهي نزله علي السلم وهي لابسه بچامه جميله عليها رسمة كارتون ورافعه شعرها كحكه ومنزله كم شعره علي وشها .
احمد : حلا اطلعي فوق دلوقتي.
حلا : ياابيه كنت عاوزاك في موضوع.
احمد بغيره من نظرات يونس لصغيرته : بعدددينن اطلعي .ثم صعدت حلا بزعل من احمد .
يونس : مين دي ياجماعه .
مراد : الله يخربيتك اسكت هتمو.ت قبل منفز الخطه 😂😂
احمد : وانت بتسال ليه.
يونس : أصلها اول مره اشوفها هنا وكمان حلوه اوي .
هاني : الله يرحمه كان هينفعنا😂
احمد : يوووونس روح شوف هتعمل أيه دلوقتي وعينك متجيش علي اليخصني 😬😬
يونس فهم احمد وان حلا تخص احمد فسكت .
هاني : طب يلا يايونس نمشي عشان نجهز كل حاجه .
ذهب هاني ويونس الي الخارج ........
عند المنشاوي .....
شخص : إيوه يابيه خرج الرائد يونس وهاني الشيمي
المنشاوي : كده تمام اوي اول ميخرج احمد ومراد قولي .
الشخص : ماشي يابيه .
نانسي : ها يابابا كله تمام .
المنشاوي : اكيد هيخرج وانا هروح بنفسي .
مرام : تفتكر هنعرف نخرجها بسهوله كده .
المنشاوي : اكيد والمستندات هجبها من المكتب والقطه الصغيره كمان .
مرام : حلو اوي أيه هي الخطوه الجايا.
المنشاوي : ...........
(وبكده مرام متابعه مع احمد خطوه بخطوه ).....
........
في المطارررر .....
وصل حامد الي القاهره بجمالو وهيبته التر.عب اي حد يقف أمامه.
اخد عربيته وذهب الي القصر ..
في قصر عائلة الديب.......
بعد فتره وصل حامد .ثم دخل القصر ولم يكن فيه حد دخل واستغرب من السكوت ثم صعدت الي اعلي .وأثناء دخوله سمع كامل هو ومراتو.....
كامل : تفتكري راح فين ابويا كل دا من امبارح مجاش البيت .
فيفي : ليكون بيخطط لحاجه تاني ياخويا .
كامل : هيعمل أيه اكتر من انه قت.ل اخوه وانه اكبر راس في المافيا......
عند حامد والصدمه احتلت عقله وكان الزمن وقف .
حامد : يعني أيه عمي قت.ل ابويا .
واحمد اخويا بريئ وكمان عمي شغال في المافيا .ثم سمع كامل ان في حد في الخارج جري يفتح الباب 
كان حامد واقف مصدوم وكامل بقلق ان يكون حامد سمع حاجه.....
ياترا هيحصل أيه....
عند احمد في القصر ......
احمد كان مجمع الكل ال في القصر وبيفهم فيهم هو ومراد .
علا : يعني هنقعد تحت كتير.
مراد : لاء كام ساعه بس .
حلا : طب ليه منقعد في الاوضه بتاعتي فوق .
احمد : مينفعش ياحبيبتي هيبقا في خطر علي حياتكم.
شهد : طب هننزل تحت وانتو.
احمد : المهم انتو وتخافو علي بعض .
هنا : طب بابا مش هيقدر يستحمل كتير تحت كده .
احمد : غصب عني والله ياحج محمد .
الحج محمد : روح يابني شوف هتعملو أيه ومتخفش الكل هيكون بخير المهم انتو خدوج بالكم من نفساكم ربنا يستر عليكم .
احمد ومراد : محدش يخرج من هنا مهما حصل أيه او سمعتو فاهمين .
الكل فاهمين ثم صعد احمد هو ومراد وفاطمه حتي تأخذ طعام ومياه لان هما مش عارفين هيخرجو أمتي منا هذا المكان..........
..........
في قصر عائلة الديب....
حامد مسك كامل من هدومه وقال .
ابووووووووك فين انطقققققق ياكامل 
كامل : مش قادر ياخد نفسو م ش ع ارف والله .
فيفي بتصوت .
حامد : اخرسي رن علي تلفون ابوك حالا .
كامل : حاضر حاضر .ثم اخذ التليفون يرن علي المنشاوي .
....
المنشاوي : الو ياكامل .
كامل : إيوه يابابا انت فين .
المنشاوي بضحكت خب.ث .انا هخلص من الديب .
حامد بصدمه : اخد التلفون من كامل قافلو وطلع يجري خارج القصر ....
فيفي : يالهوي ابوك هيمو.ت الديب
كامل : شكله كده .....


يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent