رواية الصغيرة والديب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب  الفصل  الحادي والعشرون بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب  الحادي والعشرون 

في هذه الاجواء والمرح بين مراد وهاني واحمد ومنقرت حلا مع شهد وكلام زينه مع علا وهنا وملك وفايزه الذي اندمجو في كلام والضحك ...يدخل هذا الش.ر .....
             (المنشاوي بيه )
احمد وقد وقف في زهول ثم كله انصدم من الذي يقف أمامهم دون كلام ولاكن ينظر بش.ر وخب.ث ...
احمد تشعل عيناه بنا.ر الغض.ب ..
احمد : علاااا خدي البنات وحلا وطلعو.ذهبت علا وأخذت حلا والبنات وكمان شهد وفايزه يذهبون  الي اعلي وأثناء صعودهم تكلم المنشاوي...
المنشاوي : لينا لقاء تاني ياحوريه .
ويقصد (حلا) .....نظرت حلا اليه بخو.ف ثم صعدو الي اعلي ....
احمد وهو ينظر الي المنشاوي وكأن ينطلق البركان أمامهم في المنشاوي .نظرا هاني  ومراد وهم علي وشك الإنفجا.ر هما كمان...
وقف مراد امام احمد بغض.ب وقال ...
مراد : يااااه من زمان وانا عاوز أشوفك .
هاني : وحياتك جيت برجلك للمو.ت....
احمد : ششش استنو جاي ليه ( احمد فاهم الدماغ وان المنشاوي وجودو يعني حدوث مصيبه )....
المنشاوي : دايما ذكي يااحمد ياابن ابراهيم وفعلا اسم علي مسما الديب.
احمد : طب كويس انك عارف مين هو احمد اديب .
المنشاوي : بس متثقش في نفسك اوي كده لربما الريح تاتي بما لا تشتهي . ثم ابتسم بخب.ث.
مراد: ومين قال اننا مش بنتحكم في الريح واتجها يامنشاوي بيه.
المنشاوي : تعجبني جرئتك يامراد.
مراد : ههههه انت اصل متعرفش حاجه .
المنشاوي بشك : حاجة أيه يامراد
هاني : لاء لاء خليها مفجاءه .
احمد: انت فاكر انك عشان بعيد وبتلعب انا معرفش العيبك ياعمي العزيز هههه تبقا بتحلم انا بس صابر عليك تجيب اخرك هههه.
المنشاوي : كلمتين هقولهم . لينا لقاء قريب ياابن اخويا انت وحضرت الظابط مراد وهاني ابن الشيمي واوعدكم هتيجو ليا بعد ٤٨ ساعه. بداء العد دوم تك دوم تك...
وذهب المنشاوي تحت نظرات احمد ومراد وهاني .....
جلسو يتناقشو في كلام المنشاوي.......
عند حلا فوق ....
حلا : اوف كل دا ياترا في أيه تحت .
زينه : يابنتي اهدي دلوقتي نعرف .
فايزه : ياترا مين دا دا الجدعان كلهم اتعصبو اول ماشافو...
علا : انتو مستعجلين ليه دلوقتي نعرف .
هنا وملك : يوه احنا عاوزين نمشي .
شهد : متمشو انتو حد ماسك فيكم 😏
حلا : وانتي متمشي انتي كمان انتي هطولي هنا ولا أيه يلا ياابله جرس الفسحه ضرب .
ملك وهنا بضحك 😂😂😂 هنا : هي الانسه مستنيه تتعشا .
شهد : اتعشا أيه ياجر.بوعه انتي. انتي فاكرا اني زيك الشركه الانتي بتاخدي منها الفلوس المعيشاكي دي بتاعتي ..
ملك : انا مسمحلكيش احنا فعلا احسن منك عشان مبنجرحش حد بكلام والفلوس البتكلمي عنها دي واخدنها بس بمجهودنا وشغلنا .
حلا : هي الجر.بوعه ياعصا.يت المقشه .😂😂
علا وفايزه وزينه بقو مش عارفين يحوشو مين ولا مين حتي الصوت ارتفع .. سمع احمد ومراد وهاني الصوت من تحت طلعو يجرو...
فتحو الباب وانصدمو من الشافو 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂(يلا نضحك حبه قبل منكد عليكو 😂😂)
حلا مسكه شعر شهد وعلا وفايزه ماسكنها من وسط حلا 😂😂
وهنا مسكه ملك هي وزينه 😂😂😂 مراد وهاني واحمد جريو  يفكوهم عن بعض .
مراد : يالهوووي أيه البيحصل دا انتي يابت انتي وهي بس عيب 😂 احمد جري يمسك حلا 😂 وهاني جري يشد شهد من تحت حلا 😂
مراد : بت يابت سيبي شعرها ياختييي الحقني ياهاني 😂😂 
هاني : ياخويا اتوكس تعالي انت شد معايا 😂😂 
احمد : حلا بس خلاص .
حلا : لما أجيب عصايت المقشه دي من شعرها .
شهد وهي تحتها 😂😂: انا يامعف.نه ياتر.بية الشوارع.
حلا : انا تر.بية شوارع طب تعالي بقا 😂 ونزلت فيها بلبو.كس في راسها 
مراد : اخرت اليدخل في خنا.قة النسو.ان 😂😂 هاتولي شبش.ب ياولاد الكل.ب 😂😂😂 ( انا شخصيا موت من الضحك )
ملك:  اوعي ياهنا اوعي لما اعرفها مين الجر.بوعه .
احمد : مخلاص بقا انتي وهي .
هاني : بيكلم ملك . انتي يابنت عيب 😂 هاتي بو.سه وانتي عسل كده وانتي متعص.به .
مراد : متخليك في الانت فيه أختك بتضر.ب وانت بتت.محن اخص 😂
علا : خلاص بقا ياحلا كفايا .
مراد : احبك وانتي بعقلك كده 😂😂
احمد : خلاااااااااص خلاااااص كفايا اوعي انتي وهي حلااااا وقفت حلا وهي شعرها زي الحجه اطاطا في عوكل . وشهد عامله زي مي عز الدين في بوحه لما ضر.بها هي وامها 😂😂😂😂 
مراد : ياستر يارب اي دا ياستر ياستر 😂😂😂😂.
هاني : يامي عووو عاااااا دي اختي 😂
احمد : متسكت انت وهو بقا .
ثم قال أيه الحصل دا .
حلا وشهد في نفس الوقت بيكلمو.
احمد : بسسسسس بسسسسس اسكتوووو .
مراد : احبك وانت مسيطر . نظر اليه احمد نظرا خليتو سكت . وقال 
احمد : أيه الحصل ياعلا..
علا بداءت تحكي الحصل لااحمد ..
احمد : حلا اعتزري من شهد .وشهد هتعتزر من هنا وملك حالا من غير كلام .
حلا نظرت الي احمد ثم قالت اسفه ياابله 😏
شهد : سوري يااسمك أيه انتي وهي.
احمد خلاص كل واحده تظبط نفسها وتنزل عشان هنخرج سوا .
حلا : بجد ياابيه .
احمد : إيوه يلا كل واحده تجهز عشر دقايق وتنزلو ثم قال يلا ياشباب.
كان هاني ومراد متنحين في ملك وعلا 😂😂😂 
احمد : انت ياز.فت انت وهو مراد وهاني اتخضو ثم قالو إيوه يلا يلا بسرعه يامزز 😂😂😂
ذهب الكل لغرف مختلفه يجهزو .ثم نزلو الي اسفل ....
ركبو العربيات وكان احمد قبلها رن علي صاحب المطعم وقالو محدش يكون موجود عشان هو جايب عائلتو ورايح المطعم.......
...............
في المطارررر .....
تأتي مرام من السعوديه وتقابل نانسي والمنشاوي ...
اوبا دي الخطه فيها المنشاوي..
المنشاوي : حمدلله علي سلامتك يامرام .
مرام : شكرا يامنشاوي بيه .
نانسي : جاهزه .
مرام : طبعا هرسم عليهم الدور واستنو مني اتصال لما ميكنش احمد هناك .
المنشاوي ونانسي : كده يبقا كله جاهز ناقص التنفيز وفي سره يقول (بكرا تشوف هعمل فيك أيه يابن ابراهيم وابتسم بخب.ث ) ........


يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent