رواية جحيم عشق صعيدي 2 الفصل الخامس 5 - دعاء احمد (غرام زينة رجال الصعيد)

الصفحة الرئيسية

  رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني 2 "غرام زينه رجال الصعيد" البارت الخامس 5  بقلم دعاء احمد


رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 

مر اسبوع على ابطالنا
ملاك بدأت تتحسن وهي فرحانه جدا اخير بقيت مراته مرات أسر الرشيدي
أسد رجع من ألمانيا وعرف المص"يبه اللي ابنه عملها و طبعا بهدله وهو وجبل اتفقوا على الفرح بعد ما ملاك تبقى كويسه وجبل فاهمه انه لازم يفضل في مصر لأن في حاجه غريبه بتحصل وهم لازم يكونوا سوا
جبل واسد صداقه قويه جمعتهم بعد كل السنين دي 
صقر مبيرجعش القصر و مش عايز يواجه حور وبيدور على الدكتور اللي اسمه محمد
حور دموعها بتنزل طول الوقت بقيت دبلنه احساس وحش اوي انك تحب حد وتحس انه بيتخلي عنك
فهد بيكلم ساره دايما وهي خايفه جدا من شي مجهول حاسه انه هيحصل
زينه قلبها بيقولها أن المشاكل هتبدي وولادها في خط"ر عليهم
جبل جانبهم ويحاول يطمنها
المجهول بيخطط ليهم
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في مكان مجهول
المقنع باصص  على برواز كبير في صورتهم كلهم وباين عليهم الفرحه وماسك قلم احمر وحطت إكس على صور شخص
نهى. انت عايز تبدأ بده
المقنع. كنت أتمنى ابدا بكبيرهم بس مش مهم مو"تهم كلهم على ايدي
نهى بخبث. نفسي اشوفهم كلهم مي"تين وزينه قلبها محر"وق وجبل بيبكي د"م
المقنع. هيحصل قريب اوي
نهى قربت منه وبتحط ايديها على القناع
المقنع بحركه سريعه لف نهى ليه وحط السك"ينه على رقبتها وبقي يغر"زها ونهى بتنز"ف
المقنع بغ"ضب. لو شفتي وشي هتبقى مي"ته تحبي تشوفيه
وبقي يحرك السك"ينه على رقبتها
نهى بصوت ضعيف. اسف مش هعمل كدا تاني اسفه يا زعيم
المقنع. نهى متنسيش نفسك انتي هنا بس عشان انا عايز كدا وأظن اني انقذتك من حبل المش"نقه زمان وحطيت بدالك جث"ه تانيه متخلنيش انفذ حكم الاعد"ام بنفسي
نهى برعب. اسفه يا زعيم بس انا معرفش انت مين وليه عملت دا كله من سنين طويله وليه بتكر"ه زينه كدا فضولي خالني اغلط الغلطه دي
المقنع. خالي فضولك يهدي يا نهى والا هتبقى في خبر كان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
يوسف رجع الصعيد وهو فرحان جدا اخير هيشوف ملاكه
يوسف. لازم قبل ما ارجع الكتيبه اطلب ايد ملاك وكيد خالي هيوافق بس ملاك ياترى هتوافق
هي قالت اني بالنسبه ليها اخوها بس انا مش بشوفها اختي انا بحبها
🍂🍂🍂🍂
في قصر العزايزي
تدخل زينه وهي تمسك بيد ملاك التي تنظر بعشق لأسر
جبل. بكرا هنعمل فرحكم يا ولاد
أسد. أظن بكرا تمام
صقر سابهم وراح اوضته بتعب وحزن وغ"ضب و مشاعر غريبه
بعد شويه الباب خبط
حور بدموع. عايزه اتكلم معاك
صقر  بحده. مينفعش هنا استنى هاخد دش وهنزل نتكلم تحت
حور دخلت ومهتمتش بكلامه
حور بدموع. صقر انا مبحبش فهد انا بحبك انت ارجوك اسمعني
صقر بحده.اسكتي يا حور اسكتي احسنلك انتي مرات اخويا
حور. كلمه واحده قولي كلمه واحده وانا ألغى الفرح انا مبحبش فهد وهو مبيحبنيش قولها ارجوك يا صقر
صقر بحده وغ"ضب. مالكيش الحق انك ترفضي الفرح هيتم
حور بو"جع. انت بتضحي بحبي ليك دا جر"يمه وانا مش هسمحك عليه
صقر بغ"ضب. حب ايه انتي اختي ومرات اخويا
حور ارتمت في حضنه ولفت ايديها حولين رقبته ودموعها نازله. انا بحبك انت يا صقر ومتاكده انك بتحبني  حنانك عليا خوفك لو بس اتا"ذيت هترضا اني ابقى في حضن اخوك ازاي
صقر بقى واقف مش عارف يحضنها ولا لاء ايديه متعلقه
حور دموعها نزلت اكتر وصوت شهقا"تها ازاداد
صقر بحنيه. حور حور كفايه اجهزي للفرح
حور. ليه ليه يا صقر عشان فرنسيه انا سافرت مع بابا وماما
خالك انا بنت بريق المنشاوي الفرنسيه كان لازم اسافر معهم كان نفسي تيجي تشدني منهم وتقولهم دي طفلتي محدش هياخدها مني انا منتظراك من خمس سنين تيجي تاخدني
هو دا السبب اني فرنسيه مش صعيديه بس انا اتولدت في الصعيد وعشت في الصعيد بس كان لازم اسافر هو دا السبب
حور. مقدرش ابررلك موقفي كل اللي عايزه اقولهولك خالي بالك على فهد هيحبك
حور اتع"صبت وراحت مسكته من ياقه قميصه. انت ازاي كدا
انت اسوء انسان على وجه الأرض اسوء انسان شوفته تاب ليه اعتنيت بيا من وأنا صغيره
ليه خليتني احبك وتتعلق بيك ومشوفش نفسي ملك حد تاني غيرك
صقر. مبروك يا مرات اخويا
حور سابته ومشيت وهي فاقد الأمل فيه وبتل"عن في وفي حبها
صقر لنفسه. كدا احسن بكرا تفهمي وتقدري ربنا يوفقك يا حور
كل دا تحت أنظار زينه
زينه دخلت وضر"بته بالقلم
زينه بغ"ضب. انت بتحبها
صقر. انا ماليش اني احب أو اعيش طبيعي يا أمي أنا كبير عيله العزايزي
زينه بغ"ضب. عشان كدا عايز تضحي ببنت بتحبك وتجوزها لاخوك انتي غبي يا صقر
صقر بغ"ضب من الظروف. يا أمي انتي عارفه انا اتعرضت لكم محاوله قت"ل الشهر دا عارفه اني بحا"رب لوحدي عشان محدش يتو"جع انا بقيت معرض للمو"ت في كل لحظه في حد بقى عايز يخلص مني بأي شكل
انا بقيت دايما شايل سلا"ح زياده معايا لابس ستره واقيه انا مش خايف من المو"ت انا بس مش عايز حد يتو"جع عليا
زينه بدموع. عارف يا صقر من عشر سنين انا وابوك كنا بنتعرض لحوداث غريبه كل شويه نحس اننا مقيدين مش عارفين نتحرك تفتكر لو كنا فكرنا بنفس طريقتك دي كنا هتبقى مع بعض دلوقتي
للمو"ت والحياه مش بيد حد
بس لما تبقى حبيتك في حضن اخوك هتحس فعلا انك م"يت
صقر بحده. لو سمحتي يا أمس حور لما تقرب من فهد هتحبه وهتنساني وانا لو كل حاجه اتظبطت واتكتبلي عمر هسيب مصر
زينه. هتندم يا صقر على غباءك دا هتندم ثم تابعت لنفسها
وانا مش هسمحلك تند"م ولا هيمح للجوازه دي انها تتم
وسابت صقر قاعد بيفكر بحزن
( طبعا كلكم بتقوله انه غبي صح؟
بس صقر طيب بزياده عن اللزوم بيخاف اوي على بيحبهم و اللي بيحصل معه مش طبيعي و المقنع بيبتدي بيه حتى لو مذكرناش دا قبل كدا بس هو فعلا معرض للمو"ت في كل لحظه)
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
زينه راحت علي اوضه فهد اللي واقف متعصب جدا
فهد بسرعه. ماما انا بحب ساره بنت عمي رعد وحور بالنسبه ليا اختي ارجوكي فهمي بابا كدا
زينه. انا مش هسامحك اصلا تتجوز حور انت عارف ان اخوك بيحبها
فهد. ايوه من وهي صغيره
زينه. تمام اللي هيحصل كالتالي.......
فهد. ساره لو عرفت احتمال تق"طع علاقتها بيا دي مجنونه
زينه. متخافيش انا هابقي افهمها وبعدين انت محسسني انك هتكمل في الموضوع اهدي كدا
فهد. ربنا يستر
🍂🍂🍂🍂🍂
في مدخل القصر
يوسف دخل باستغراب من التجهيزات اللي بتحصل
يوسف. خالي ازايك
جبل وهو بيحضنه. نورت يا بطل
يوسف. وحشتوني اوي
جبل. وانت كمان ايه اخبار سينا
يوسف. بخير طول ما وحو"شها حمينها
جبل. ربنا يحفظكم ياولدي
يوسف. هو في فرح ولا ايه
جبل. دا فرح أسر وملاك
يوسف بصدمه. ملاك
جبل. ايوه مالك مستغرب ليه
يوسف. لا ابد بس محدش قالي انهم هيتجوزوا فمتفاجا
جبل. هو الموضوع جيه بسرعه ابوك وامك فين
نور وهي داخله القصر. انا هنا يا خويا
جبل. حمدلله على سلامتكم
رائد. الله يسلمك ايه اخباركم
جبل. بخير الحمد لله
رائد. معليش اتاخرنا عليكم بس انت عارف شغلي
نور. اللواء رائد المحمدي ههههه
رائد برفعه حاجب. نور
نور. عيوني
رائد. بمو"ت فيكي
يوسف. هي ملاك فين يا خالي
جبل. في اوضتها بتجهز للفرح
يوسف. ممكن اشوفها عشان عايز اباركلها قبل ما ارجع شغلي تاني
جبل. انت هتسافر بالسرعه دي
يوسف. لا هفضل بكر و اكيد هشهد على فرحها دي اختي
زينه. ربنا يحميكم يا ولاد
يوسف بحزن طلع لاوضه ملاك
خبط وهي طلعت
ملاك. جو وحشتني اوي عامل ايه
يوسف. كويس الحمد لله مبروك
ملاك. الله يبارك فيك ويرزقك ببنت الحلال
يوسف بحزن. انا مش هقدر ارتبط بحد بحكم شغلي
ملاك. بطل كلام فارغ بكرا تقع على بوزك زي ما انا وقعت
يوسف. بتحبي أسر يا ملاك
ملاك. بعشقه يا يوسف
يوسف. ربنا يوفقك يا قمر
ليتركها ويخرج وهو يشعر بالحزن ولكن يتمنى لها السعاده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فهد اتصل على ساره وهي مردتش عليه
عند ساره
رعد. الكل بيجهزوا لفرح فهد وحور وملاك واسر
ساره بنته. فهد هيتجوز بكرا
رعد. ايوه يا ساره انا هطلع على المصنع ياله في حفظ الله يا حببتي
ساره مراته. في حفظ الله
مالك يا ساره
ساره بحزن. مفيش يا ماما بعد اذنك هطلع ارتاح عشان حاسه اني تعبانه شويه
امها. ماشي يا حببتي
وطلعت اوضتها وفضلت تعيط
بعد شويه فهد واقف في البلكونه وبيخبط عليها
ساره بغ"ضب. عايز ايه روح اجهز لفرحك
فهد. ساره قلتلك قبل كدا مفيش واحده غيرك هناخد مكانك انتي اللي قلبي
ساره. عشان كدا هتتجوز بكرا
فهد. ساره كل اللي اقدر اقوله لك أن بحر مش فرحي وهتفهمي كل حاجه في وقتها
ساره. يعني ايه
فهد. يعني بعشقك ومش هتجوز غيرك افهمي بقي
ساره. تاب امشي بقى عشان ماما تحت
فهد. ما تجيب بو"سه وانتي زي القمر كدا
ساره. فهد امشي لو سمحت
فهد. هاتي بو"سه يا بت والا هلك عليك أمه لا اله الا الله
ساره. لا ولسه بتبصي فهد با"سها من خدها
ساره. انت عملت ايه امشي ياض ومتجيش تاني بالطريقه دي
فهد. قولتلك كل ما تز"علي هجيلك هنا ولما اتصل عليكي ردي عشان بقلق عليكي 
ساره. خايفه اصحى من حلمي على كا"بوس يا فهد
فهد. عمري ما هسمح للكا"وبيس انها تدخل حياتنا
لكن ذلك العاشق لا يعرف ما يخبه القدر لهم 
ليمر اليوم على أبطالنا ويبدأ جديد ويحمل ما يحمل من المفاجآت للكل

رواية جحيم عشق صعيدي 2 الفصل الخامس 5 - دعاء احمد (غرام زينة رجال الصعيد)
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent