رواية ليان الادهم الفصل السادس عشر 16 - بقلم دينا مصطفى

الصفحة الرئيسية

رواية ليان الادهم البارت السادس عشر 16 بقلم دينا مصطفى

رواية ليان الادهم كاملة

رواية ليان الادهم الفصل السادس عشر 16

ليان أديني قعدت إتنيل أتكلم
أدهمّ بعصبيه أولاً لما تتكلمي معايا تتكلمي باحترام أنتي فاهمه
ليان مقدرتش تداري خوفها وعيونها دمعت أنت أنت بتكلمني   كده ليه ها+

أدهمّ بهدوء لأنه حس أنه مينفعش يخوفها منه بصي يا ليان  أولاً أنا قولتلك الي عندي والاختيار ليكى أنتى ها قولتي إيه
ليان بدموع هو إيه ده يعنى يا أما اوافق علي شخص مبتقوش يا أما هدمر شغل بابا حرام عليك

أدهمّ ضعف أدام دموعها طب أهدي وإحنا نتفاهم
ليان نتفاهم علي إيه بعد إلي قولته ياريتني مسمعتش كلام بابا وجيت هنا سبت أصحابي وجامعتي وجيت للانا فيه دلوقتي
أدهمّ حب يهديها وهو إيه إلي أنتي فيه

ليان لا والله يعني حضرتك عمال تهدد فيا وتقولى إيه اللي أنا فيه
أدهمّ والله أنا مليون وحده يتمنوني مش عارف أنتي بتتنكي   علي إيه
ليان قامت من مكنها فجأة أديق  قولت مليون وحده يتمنوك أنا بقا مش من المليون دول روح بقا للمليون وحده وسيبني فحالي
أدهمّ في سره بس للأسف مش هقدر أسيبك  علشان أنتي إلي أخذتي قلبي قبل عقلي   
ليان أنت لسا بتفكر والله هتلاقي أحسن مني بكتير
أدهمّ ليه وأنتي فاكرة نفسك حلوه
ليان نععععععم قصدك إيه ياعم أنت
أدهمّ ببرود مش قصدي حاجه  وقام ويلا جهزي نفسك علشان خطوبتنا بكره يا حلوه  وطلع

ليان مش مستوعبه هو قال إيه يعنى إيه خطوبتنا بكره هو قصده خطوبت مين  ومسكت تلفونها ورنت علي شهد واستنت لما شهد ردت

شهد ليو قلبي وحشششششاني موت
ليان وأنتي كمان يا شوشو وحشانى وعايزه أشوفك
شهد بقلق علي صحبت عمرها مالك يا ليان في إيه يا حبيبتي
ليان عيطت وبتقطع في الكلام من العياط  ب ك ر ه خط و بت ي(بكره خطوبتي)
شهد طب أهدي الأول ياقلبي علشان والله أنا هعيط كده وفهميني براحه وأكيد هنلاقي حل

ليان مسحت دموعها زي الأطفال حاضر
شهد أيوه كده فهميني بقا براحه
ليان حكتلها كل إلي حصل
ليان بس كده
شهد بفرحه بجد الف الف مبروك ياقلبي
ليان أنتي فرحانه كده ليه بقلك أنا مبقبلهوش

شهد والله يا بنتي لو فكرتي فيها بشكل تاني لا تلاقيه بيحبك لأن مش معقول هيطلب أيدك فجأة كده ويقعد يفهمك الموضوع ويهددك علشان توافقي

ليان بجد ممكن يكون حبني

شهد والله مبقاش أسمي شهد أن ما كان بيحبك
ليان بس أنا مبحبوش وأنتي عارفه أني كان نفسى أعيش قصة حب زي الروايات
شهد بجدية يا حبيبتي صدقيني أن أدهمّ لو زي مقلتي عليه دلوقتي  يبقا ده إنسان ميتعودش ومضيعهوش من أيديكي ولو علي الحب هتحبيه لو مش دلوقتي هتحبيه بعدين وكمان حب بعد الجواز هو الي بيكمل الأيام دي يعني أنتي مسمعتيش عن كام قصة حب إنتهت بالفشل بسبب أنها كانت قبل الجواز

ليان بتفكير صح أنتي كلامك صح بس بردوا لا ده إنسان مستفز درجه اولى
شهد بضحك والله إنتي لايجي يوم وتقولى  ليا بنفسك أنا كنت غلطانه لما كنت برفض

ليان مش عارفه والله يا شهد أعمل إيه المهم سيبك أنتي مش لسا في الاسكندرية
شهد آه احنا عند عمتوو

نسيبهم يرغوا مع بعض ونروح مكان تاني
_________________________________

1-هو الزعيم ده شكله عامل ازي 
2-محدش لسا شافه والكل بيقول مش هيظهر الي لما يأخد الي هو عايزه

1-وهو عايز ايه

2-عايز بنت المقدم الي قدم استقالته

1-هو اية السر ورا البت دي
2-علمي علمك إحنا بنعمل شعلنا وبناخ فلوسنا وملناش فيه

1-بس أنت عارف أن الحكومه مش هتسبنا لما نخطفها

2-هو قالنا أن لو جبنهالوا مفيش حد هيمسنا

1-ياريت يكون قد كلامه
ترن ترن
1-مين

2-الزعيم
طب رد

2-الو
الزعيم: الو ها وصلتوا لفين

2_لسا مش عارفين نصلهم لأنهم سافرو الاسكندريه
بالزعيم: عصبيه منا مشغل شوية حيونات معايا يعني مش قادرين تسافرولهم يا حيوان منك ليه

2:يا باشا  
الزعيم: أخرسوا  مش عايز أسمع صوت حد فيكم إنتوا معاكم لنهاية الشهر ده أن ليان مكنتش معايا ف أترحموا علي نفسكم يا شويه  حيونات  فاهمين

2:فاهمين يا باشا وقفل في وشهم

1؛عاجبك كده
2:واحنا نعمله أي ده
1:أنت ليه مقلتلوش أن إحنا في الاسكندرية
2:يا غبيه لازم نكون وخدين   حظرنا منه يعني إحنا لما نخطفها وندهالوا إيه يضمنلنا أن هو مش هيغدر بينا

1:معاك حق طب إحنا هنفز امتا

2:لما البنت تخرج الأول من البيت لوحدها

1:تمام      

google-playkhamsatmostaqltradent