رواية عشق احفاد الصياد الفصل الخامس عشر 15 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق احفاد الصياد الفصل الخامس عشر بقلم اسراء هاشم


رواية عشق احفاد الصياد الفصل الخامس عشر 

سليم بيشوف العربية جاية بسرعه كبيرة باتجاهاا بينادي بلعو صوته همسسسة 
بتسمعو همسة ولسه بتلف بتشوف العربية وفجاااااة العربية بتخبطها وبتجري 
بتقع همسة غرقانه فدمائها لا حوة ولا قوة لها وبركة من الدم حولها 
بيقف سليم مكانو من الصدمه وبيصرخ بعلو صوتة همسسسسسمه لاااااااااااااااااااااا
الناس بتبداء تتلم بيجري سليم عليه ودموعه نازلة بيصرخ همسة قومي همسة ردي عليا وبياخد راسها فحضنها وهمسة فعالم تاني وبتنزف بشدة بيشيلها سليم وبيركب عربيته وبيسوق بسرعه رهيبه لدرجه انو هيعمل حادثه من سرعتو ودموعو بتنزل ما بتقفش وقلبه بينبض بخوف مش هيقدر يتقبل فكرة انو يخسرها بيوصل سليم المستشفي 
بيصرخ دكتوررررررررر بيجرو عايه الدكاترة بياخدوها منو بيدخلو اوضه العمليات 
حنان قاعده مع مريم وبيتكلمو:  فجاه بتحس وجع فقلبها وبتتكلم استر يارب خير انهو قلب الام يسادة 
بيقعد سليم فالارض بانهيار وعياط وهو مش قادر يصدق ولا يستوعب اللي حصل 
حنان:  بتتكلم همسة اتاخرت اوي وسليم انا مش مرتاحه قلبي وجعني اوي 
بيدخل مراد هو وايان القصر ووراهم عز وسالم واحمد بيكونو راجعين من الشركه 
حنان:  بلهفه مراد سليم مكلمكش  مراد لا يعمتو هو لسه مرجعش 
حنان:  بخوف لا ولا همسة بتصل بيهم محدش بيرد 
مراد:  اهدي انا هكلمو  بيتصل مراد بسليم 
سليم قاعد بانهيار بيلاقي موبيلو بيرن بيبص يلاقي مراد 
مراد:  اي يسليم انت فين ومجتش لي وهمسة معاك 
سليم:  بدموع وانهيار همسة العربية خبطتها 
مراد: بخضه وخوف اي طب انتو فانهي مستشفي انا جايلك 
حنان بخوف في اي سليم قالك اي مراد بكذب اهدي يعمتو سليم قالي ان همسه اغمي عليها بس وهي فالمستشفي 
حنان بخضه اي بنتي بنتي فيها اي يمراد وديني لبنتي مراد اهدي يعمتو هاخدك ليها حاضر 
عز:  بشكك بيتكلم مع مراد همسة مالها يمراد 
مراد:  همسة عربيه خبطتها يجدو وده اللي قدرت افهمو من سليم 
اسراء:  مراد همسة فيها اي حصلها اي قولي يمراد مراد اهدي عشان مامتكك لما نروح هنعرف 
بياخدهم مراد عالمستشفي وبيدخلو يسالو عليها بيتقولهم البنت المريضه فاوضه العمليات حنان بزهول اي عمليات بنتي فيها اي بيمسكها مراد عمتو اهدي وبياخدها مراد وبيروحو بيلاقي سليم فالارض وهدومو عليها دم همسة ودموعو نازلة وحاله لايوصف من الانهيار 
بيتصدم مراد من مظهر سليم 
حنان بنتي بنتي فيها اي يسليم بنتي جرالها اي يسليم رد عليا
سليم بدموع العربية خبطتها وهي فاوضه العمليات 
بتنهار حنان واسراء وبيبداء صوت عياطهم يعلي  
بتخرج الممرضه بسرعه وبتقولهم المريضه نزفت دم كتير ومحتاجين حد يتبرعلها لان فصيله دماها مش موجوده 
سليم بسرعه انا هتبرعلها وحنان واسراء انا هتبرعلها 
الممرضه بتاخدهم  عشان تاخد منهم عينه عشان تشوف مين يتبرعلها 
بيطلع سليم هو اللي هينفع لان همسة نفس زمرة دم بابها 
الممرضه بتاخد سليم وبتبداء تسحب منو الدم وبتتكلم الممرضه كدا خطر عليك محتاجين حد تاني لان المريضه نزفت كتير محتاجين دم كتير وغلط عليك 
سليم خدي كل الدم اللي محتاجينو المهم هي تبقا كويسه 
الممرضه بس يفندم بيقطعها سليم بنرفزة قولتلك خدي كل اللي محتاجينو ملكيش دعوة وبتبداء تاخد الممرضه الدم 
بيحس سليم بتعب بس بيتجاهلو المهم عندو همسة وبس 
وييخرج سليم بتعب بيفضل واقف قدام اوضه العمليات والكل علي اعصابو اسراء بتعيط ومنهارة مراد بيقرب منها وبياخدها فحضنو 
وبيتكلم بهدوء اسراء لازم تبقي قوية عشان اختك ومامتك هما محتاجينلك اسراء بدموع وانهيار مش قادرة يمراد همسة مش بس اختي دي كل حياتي وبحسها بنتي هتبقا كويسة يمراد صح 
مراد:  همسة قوية يحبيبتي وانشاء الله هتقوم وهتبقا كويسة 
بعد مرور 6 ساعات بيخرج الدكتور بيجري عليه سليم بلهفة همسة كويسة صح 
الدكتور: بهدوء الانسة نزفت كتير والحادثه كانت قوية جدا عليها وهتسبب بتاثير عليها مش هنقدر نحدد غير لما تفوق 
الكل بخوف تاثير اي يدكتور الدكتور بعملية في كذا احتمال ممكن تتسب بعمي او فقدان ذاكرة او شلل ده احتمال مش هقدر احدد غير لما تفوق 
بينزل الكلام عليهم صدمه كبيرة وخوف من القادم 
بتمر الساعات وبتبداء تفوق همسة والكل حواليها 
بتبداء تفتح وتقفل عنيها بتعب بتفتح همسة عنيها بتعب 
همسة:  اااااااااااة حنان بتتكلم بلهفة مالك يحبيبتي 
همسة:  بتعب ماما  اي اللي حصل بتبص بتشوف سليم وبتشوف الخوف فعيونه وحالته الذي لا يثري لها 
حنان:  حبيبتي انتي كويسه حاسه بحاجه 
همسة: انا كويسه يماما بس حاسة بوجع فظيع فجسمي يماما ورجلي حاسة منملة يماما 
الكل بيبداء يظهر عليه الخوف وبيتكلم مراد هنادي الدكتور 
بيخرج مراد ينادي الدكتور 
همسة:  بتتكلم ماما هو في اي حنان مفيش يحبيبتي اومال انا مش حاسة برجلي لي يماما حنان بتوتر اهدي يحبيبتي الدكتور دلوقتي هيطمنا 
بيدخل مراد وبيدخل معاه الدكتور وبيبداء الدكتور يكشف علي همسة والكل واقف بتوتر وخوف 
الدكتور:  بيقولها تحرك رجلها مبتقدرش تحرك رجلها همسة دموعها بتنزل وبتتكلم ماما رجلي مالها 
الدكتور:  باسف زاي متوقعت المريضه اتصابت بشلل 
همسة:  بزهول وانهيار انت بتقول اي مين دي اللي اتشالت ماما قوليلو يماما اني كويسة قوليلو يماما اني همشي وبتبدةء تصرخ بانهيار وبتحاول تقوم مبتقدرش 
الكل بتبداء دموعه تنزل بوجع وحزن عليها وعلي انهيارها 
حنان بدموع اهدي يقلبي هتخفي وتبقي كويسه 
همسة بانهيار وصرخه وجع اااااااااااااااااة يماما لي لي بيحصلي كدا وبيغمي عليها حنان بخوف همسة همسة وبيجري عليها سليم بخوف همسة ردي عليا 
الدكتور ممكن تهدو وتخرجو برا يجماعه عشان اقدر اشوف شغلي وبيخرجو وبيبداء الدكتور يعلقلها محلول وبيديها حقنه مهدئه  
وبيخرج  الدكتور:  المريضه جالها انهيار عصبي من صدمتها وانها مقدرتش تستحمل الخبر هي الفترة دي محتاجه راحه وان نفسيتها تتحسن وبلاش تتعرض لي اي زعل او ضغط 
كمان هتحتاج لعلاج وجلسات ولازم دعم نفسي ليها وهي يكون عندها ارادة انها هتخف ومع الجلسات هتتحسن وتقدر تمشي تاني 
حنان بتقعد بحزن الدنيا علي اللي بيحصل لبناتها 
بيبداء سليم يحس بتعب ودوخه وبيقع مغمي عليه بيشوف مراد بيخضو عليه 
بيجو يخدوه الممرضين وبيدخلوة اوضه وبيبداء يكشف عليه الدكتور وبيعلقلو محاليل مراد بخوف طمني يدكتور 
الدكتور:  متقلقش هو حصلو اغماء بسبب انو اتبرع بدم كتير جدا وده غلط وكمان مكلش حاجه هنعلقلو محاليل وهيبقا كويس 
بيتصل عز علي مراد:  بيعرفو مراد اللي حصل وبيحزن عز علي حفيدته المشاكسة وبيقول لمراد انهم هيجو مراد بيقولو ملوش داعي خليها بكرة وانا هفضل هنا معاهم 
وبيقفل عز مع مراد وبيبلغهم والعيلة كلها بتحزن علي همسة وبتبقا عاوزة تروحلها وعز بيقولها مش هينفع الصبح هنروح 
ونهي بتبتسم بخبث يالكي من امراة معدومه الانسانية 🤡 
عند ريناد:  بتصحا بتلاحظ هدوء ومش سامعه صوت ولدتها 
بتنادي عليها ماما ماما مفيش رد بتدور عليها فالمطبخ مش بتلاقيها بتتكلم راحت فين الست دي 
بتدخل اوضتها بتلاقيهها نايمه بتستغرب ريناد معقول نايمه لدلوقتي 
بتدخل الاوضه بتنادي عليها ماما ماما مفيش رد بتخاف بتقرب منها ماما ماما برادو مفيش رد ماما ردي عليا ماما انتي مبتصحيش لي بتبداء دموعها تنزل بخوف ماما ماما ردي عليا ونبي يماما يهدي انتي بتهزري معايا ردي عليا يماما 
لكن بتكون روح هدي صعدت لربها 
ريناد بانهيار:  ماااااااماااااااا لا انتي قولتلي مش هتسبيني ردي عليا ونبي يمااااااماااااا متعمليش فيا كدا يماما انتي قولتلي انك هتفضل معايا علطول يمااااااامااااا بتبداء تصرخ بانهيار ووجع وقهر يمااااااماااااا يارب خدتها مني لي يارب انا مليش غيرها سبتيني لوحدي لي يماما سبتني لمين هعيش ازاي من غيرك يماما ونبي اصحي وبتفضل ريناد تعصرخ بوجع وانهيار 
احساس صعب اوي حقيقي انك تفقد ولدتك حقيقي ربنا ما يكتبو علي حد انا قلبي وجعني وانا بكتبو وعيط لاني افتكرت ماما الله يرحمها ربنا يرحم كل ام متوفيه ويخلي كل ام لاولدها 

يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent