رواية نصفك الآخر الفصل الثالث عشر 13 - بقلم نور جابر

الصفحة الرئيسية

رواية نصفك الآخر البارت الثالث عشر 13 بقلم نور جابر

رواية نصفك الآخر


رواية نصفك الآخر الفصل الثالث عشر 13

فاق قصي نظر علي اسماء كانت فاقده للوعي وبتن*زف بصلها قصي بصدمه ولبسها بسرعه ومسك هاتفه وتحدث مع دكتوره 
ولبس هدومه وصلت الدكتوره ودخلت كشفت علي اسماء 
وخرجت كان قصي واقف متوتر وخايف وبيلوم نفسه 
الدكتور: هي كويسه خلاص انا ادتلها دواء يوقف الن*زيق 
قصي: شكرا بجد 
الدكتور: بس ممنوع اي علاقه دلوقتي علشان هيبقي غلط عليها 
قصي: طيب تمام 
ومشيت الدكتوره دخل قصي ونام جنبها وشدها لحضنه وغمض عيونه بحزن ونام 
في الصباح صحيت حياه مدت ايديها بتدور علي رعد جنبها مش موجود فتحت عيونها بسرعه كان رعد قاعد علي كرسي جنبها وبيبصلها بنظره غير مفهومه بصتلها حياه 
حياه: ايه 
رعد: لا رد 
حياه: في ايه يا رعد بتبصلي كده ليه 
رعد: انتي بتتكلمي وانتي نايمه 
بصتله حياه بصدمه: مين قالك 
رعد: انا سمعتك وانتي بتتكلمي 
قامت حياه وجريت عليه وقربت منه: قولت ايه 
رعد  : انا قاعد كده من امبارح عشان اعرف بتقولي ايه 
ضحكت حياه ورفعت نفسها وقعدت علي رجل رعد وبصتله بدلع: اكيد كنت بقولك اني بحبك 
رعد وبصلها بخبث: بس حلوه اوي وانتي نايمه 
حياه وبتمشي ايديها علي دقنه: بتحبني يا رعدي 
رعد وبصلها بتوهان: بعشقك 
حياه: اثبتلي يا رعد 
رعد باستغراب: ازاي 
بعدت عنه حياه ووقفت: انهارده يومي هقولك بس مش دلوقتي بليل ومشيت بدلع ودخلت الحمام 
بصلها رعد  : هتعملي فيا ايه تاني يا حياتي 
عند سهر وزين 
صحيت سهر وهي في حضن زين بصتله بحب وقربت من شفايفه وقبلتهم بحب وبعدت عنه وقامت دخلت الحمام وخرجت حضرت الفطار ودخلت وحطيته علي السرير وقربت علي زين 
وقالت بصوت حنين 
: زينو حبيبي.... زين 
فاق زين وبصلها: صباح الخير 
سهر: صباح القمر علي عيونك
زين: كنتي وحشاني اوي امبارح حقك عليا 
سهر  : انا كويسه يا حبيبي مفيش حاجه وكملت بكسوف وانت كمان كنت وحشني 
بصلها زين وضحك بخفه: لسه بتتكسفي  
سهر: قوم بقا عشان تفطر 
واقعدوا يفطروا 
عند قصي واسماء 
صحيت اسماء وبصت لقصي اللي نايم جنبها وبصت لنفسها وافتكرت اللي حصل بعدت عنه وفضلت تعيط فاق قصي علي صوتها وجري عليها بخضه: في ايه في حاجه وجعاكي يا اسماء قولي 
كانت اسماء بتبصله وساكته وعماله تعيط 
حضنها قصي بخوف عليها زقته اسماء 
اسماء: ليه يا قصي ليه انا كرهتك ليه تعمل كده 
قصي: انا اسف والله انا معرفش عملت كده ازاي 
وانا مستعد اصلح اللي عملته والله يا اسماء 
اسماء بعياط: تصلح ايه رد عليا تصلح ايه 
قصي: براحه 
اسماء: انا بكرهك يا قصي بكرهك 
بصلها قصي بغضب وبعد عنها وخرج وقفل الباب عليها وسمع صوتها وهي بتعيط وتصرخ بقوتها 
#######
حياه ونازله علي السلم سمعت صوت تمارا بتعيط قربت من الباب كانت رهف ماسكها تمارا من شعرها وبتضربها جريت حياه وشدت تمارا من ايديها بصتلها رهف بغضب 
حياه وحضنها تمارا اللي بتعيط بقوه: انتي متخ*لفه ازاي تضربيها كده 
رهف بغضب: هاتي بنتي يا حياه 
حياه بتحدي: لا وكمان هقول لرعد 
وخرجت هي وتمارا 
وطلعت وراها 
وحياه نازله ورعد قاعد تحت جريت رهف زقت تمارا ووقعت من علي السلم 
حياه وصوتت بصوت عالي: تمارا 
رهف بتمثيل: بنتي ونزلت تجري 
جري رعد واميمه علي الصوت رعد وبص شاف تمارا وقعه في الارض وبتنز*ف من راسها 
رعد: ايه اللي حصل 
وقرب بسرعه شال تمارا وطلع وطلعت وراه رهف وحياه 
ركبوا العربيه 
رهف في العربيه وبتعيط بتمثيل: حرام عليكي يا حياه ولا هي عشان مش بنتك
حياه بعياط: انا معرفش وقعت ازاي 
رعد: البنت كانت فين 
رهف بسرعه: مع الهانم 
رعد: ازاي مش قادره تشيلي المسئوليه يا حياه دي تمارا بنتي يا حياه 
حياه بعياط: انت متعرفش ايه اللي حصل 
رعد بغضب معمي: مش عايز اعرف يا حياه كفايه انك مقدرتيش تحافظي علي بنتي

رواية نصفك الآخر الفصل الثالث عشر 13 - بقلم نور جابر
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent