رواية ليان الادهم الفصل الحادي عشر 11 - بقلم دينا مصطفى

الصفحة الرئيسية

رواية ليان الادهم البارت الحادي عشر 11 بقلم دينا مصطفى

رواية ليان الادهم كاملة

رواية ليان الادهم الفصل الحادي عشر 11

ابراهيم: الموضوع مصطفى هيحكيه بس ياريت منغير انفعالات يا عمر وبيبصله بتحزير

عمر:  بنظرت شك وانا هنفعل ليه يا عمي هو ايه الموضوع
أدهم: اهدي يا عمر  خلينا نسمع هيقولو ايه
مصطفى: الموضوع بدأ من حوالي  عشر سنين لما كنت بشتغل في المخابرات وقتها انا كنت ماسك قضيه مهما
                     F. B

دق دق
مصطفى: ادخل

مصطفى:  سيات اللواء طالبك

مصطفى: حاضر جاي وراك
مصطفى خرج من مكتبه ومشي علي مكتب اللواء
ودخل

مصطفى: ادي التحيه تمام يا فندم حضرتك طالبتني

اللواء: اه اتفضل قعد  يا سيادت المقدم

مصطفى: خير يا فندم

اللواء: بص يا مصطفى انت عندنا من اكفا الظباط واحنا اخترناك انت وفريق للمهما الجديده وهي مهمه كبيره جدا ومفيش غيرك قدها

مصطفى: والله ده شرف ليا يا فندم بس هي ايه المهمه الخطيرة دي

اللواء: اخرج ملف من درج المكتب اتفضل ده ملف فيه كل التفاصيل الي هتحتجها
مصطفى: قام وقف وادي التحيه تمام يا فندم وخرج قابل العسكر
مصطفى: يا عسكري
العسكري:  اده التحيه تمام يا فندم
مصطفى: اجمعلي الفريق في مكتبي خلال خمس دقايق
العسكري تمام يا فندم
مصطفى: دخل مكتبه ورن علي البيت ردت ليان ذات عشر اعوام
ليان: الو يا بابا
مصطف: ى ببسمه واسعه الو يا قلب بابا عامله ايه يا قلبي

ليان: بدموع تمثيل قلبك مش حلوه يا بابا
مصطفى: بتأثير من تمثيل بنته ليه من زعلها وانا اجي اطخه

ليان: بخبث بجد هتضربوا بالنار

مصطفى: اكيد يا قلب ابوكي الي يزعل ليان لازم يتعاقب

ليان: سمعتي يا فاطمه هيجي ياعقبك ويضربك بالنار ورمتلها التلفون وجريت

مصطفى: علي النحي التاني اه يا بنت الكلب دبستيني مع الي مبترحمش

فاطمه: بزعل بقا كده يا مصطفى تقول عليا كده

مصطفى: ادايق من نبرت صوتها الحزين وانا اقدر بردوا يابطه قلبي دي بنتك الفصعونه
فاطمه: لا والله وانت يعني مردتش عليها وقلتلها هاجي اضربه بالنار
مصطفى: وانتي تعرفي عني كده يا فاطمه وانا الي كنت فاكر انتي الي بتحسي بيا

فاطمه: مالك يا مصطفى صوتك متغير كده ليه في حاجه
مصطفى:  اتنهد بتعب مش عارف لسا يا فاطمه بس حاسس بحاجه غريبه هتحصل

فاطمه: حاجه ايه يا مصطفى قلقتني

مصطفى: حب يغير الموضوع علشان متقلقش لا ولا حاجة متشغليش بالك انتي المهم امال عمر فين

فاطمه: عرفت انه حب يغير الموضوع عمر في الدرس لسا مجاش ابقا رن عليه وانت جي وهاته معاك

مصطفى: حاضر يا سمو الملكه اي اوامر تاني
فاطمه:  بضحك لا يا قلب الملكه
مصطفى: ملكتي انا بس وفجاه دخلوا اصحابه طيب سلام دلوقتي علشان عندي شغل
فاطمه: سلام يا حبيبي

مصطفى: سلام يا قلبي وقفل وبيبص علي صحابه لقيهم متنحين
مصطفى: باستغراب  في ايه

خالد: زميله فجأه نط   جمبيه ها كنت بقولوا ايه ها ها

مصطفى: زقه وقعه من علي المكتب في ايه ياض مالك

محمود: زميلهم بضحك  اصله يا عيني عايز يتجوز

خالد: اه زي مبيقلك كده متجوزني البت الموزه بنتك

مصطفى: نعم ياروح امك
خالد: في ايه يا عم اهدي هتقلني

مصطفى: لا مش كده بس انا خايف عليك منها
اصحابه بصوا لبعضهم باستغراب وقالوا نعم

مصطفى: ايه في ايه
احمد: زميلهم الرابع انت بتقول ايه خايف علي خالد من بنتك
مصطفى: اه والله يا بني بنت الكلب لسا موقعانا انا وفاطمه في بعض وكل يوم نفس الموضوع  كل يوم ايه ده كل شويه نفسي اعرف البت دي طالعه لمين وبيبص لمحمود لقيه بيبص في كل مكان في المكتب ولقيهم كلمه بيبصولو
محمود: اي في ايه بتبصولي كدا ليه

مصطفى: عارف يا محمود متاجي عندنا تاني هعمل فيك  ايه

محمود: ايه يا عم انت بتهددني وبعدين ده بيت اختي وهاجي زي منا عايز ليك فيه

مصطفى: يا اخي نفسي اعرف دخلت شرطه ازي دانت اول مابتجمع علي ليان بتقلب زي الطفل الصغير حرام عليه بوظتلي اخلاق البت
محمود: اخلاق ايه يا ابو اخلاق  دي بنت تبوظ اخلاق بلد
مصطفى: صبرني يارب المهم ركزوا في مهمه جديد واحنا الي هنمسكها
احمد: مهمة ايه
مصطفى: الملف معايا اهو هنشوف مع بعض  وبعض مشافوا الملف اتصدموا
خالد: اي ده ياولاد الحرم دي كلها  جرايم
احمد: لا وكمان مخدرات

محمود: وسلاح وسرقت اعضاء

مصطفى: بتفكير  المهمه طلعت مش سهله

محمود: مصطفى اخرج انت من المهمه دي
مصطفى: انت عبيط اخرج ايه لا طبعا مهمه زي دي لازم كلنا نكون فيها

محمود: مصطفى انت عندك ولاد ومراتك مينفعش تمسك معانا المهمه دي انت مشفتش كام واحد عيلته اضمرت  بسبب القضيه دي
مصطفى: ان شاءالله مش هيحصل حاجه وهنقضي عليهم كلهم
google-playkhamsatmostaqltradent