رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل العاشر 10 - دعاء احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية البارت العاشر 10 بقلم دعاء احمد

رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية كاملة

رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل العاشر 10

جويريه بصوت عالي وخوف. صصصققققرررر
العربيات اللي كانت بته"جمهم هربوا
جويريه بدموع وبقيت تهز فيه بخوف. صقر انت كويس
صقر بيحضنها . اهدي انا كويس متخافيش انا معاكي
جويريه بخوف ودموع . انت كويس

صقر. متخافيش والله انا كويس حتى بصي مفيش حاجه
جويريه بخوف حطت ايديها على مكان الرصاصه. انتي كويس بجد
صقر بابتسامه. انا كويس جدا متخافيش انا لابس ستره وقيه متخافيش يا قلبي انا جانبك
ومحدش هيقدر يبعدني عنك ولا يفرقنا
جويريه برجاء. اوعي تسبني يا صقر انت اماني

صقر. مش هسيبك متخافيش بقى لازم مرات صقر المحمدي تكون قويه ومتخافش من اي حاجه او اي حد
جويريه بدموع وحضنته بقوه. انا خوفت عليك
صقر بحنان. خالص خالص انا وانتي دلوقتي في حضن بعض ومحدش هيقدر يفرقنا عن بعض اهدي عشان خاطري
جويريه وهي بتمسح دموعها. حاضر
صقر. ياله هنرجع
 وساق العربيه ورجع القصر
صقر بهدوء. جويريه اطلعي انت وانا هحصلك
جويريه. حاضر
في الجنينه

صقر. حازم عايزك تفتح عينيك كويس العمري حاول يق"نلي واحنا رجعين من الحفله
حازم. انتم كويسين
صقر. اه بس عايزك تفضل وراه وتعرفي معاد التسليم والمكان بالتحديد لو السلا"ح دا دخل الصعيد هتقوم حر"ب ما يعلم بيها الا ربنا
حازم. تاب والورق اللي تحت ايدك لازم يكون في مكان امان
صقر. متخافش الورق في الحفظ والصون ولو جوالي حاجه ساعتها في حد هيقدر يوصل الورق دا للبوليس
حازم. ماشي يا صقر بس لازم تحرس على نفسك انت عارف انه هو شركائه شيا"طين
صقر. شركائه الغريب انه محدش يعرف حاجه عن شركائه ولا هم مين ولا ازاي بيساعد ه في دخول السلا"ح لمصر
حازم. هيقعوا تحت ايدينا انا متاكد
صقر. تمام يا حازم مع السلامه نتكلم بكرا في الشركه
حازم. تمام مع السلامه
صقر قفل مع حازم واتصل على فاتن
صقر. ازايك يا اوزعه
فاتن بغيظ. متقولش اوزعه انا ١٥٥سنتي
صقر. وكدا مش اوزعه دا انتي واخده جايزه العالم في القزامه
وصلتي اسكندريه
فاتن. اه انا مع مريم دلوقتي قعدين بنرغي
صقر. ماشي يا قلبي خالي بالك على نفسك
فاتن. متخافش عليا انا بميت راجل
صقر. مع السلامه يالمضه

 
عند احمد
فضل يشرب لحد ما حس انه بدأ يفقد الاحساس بالوعي
عمار بخبث. أحمد انت كويس
أحمد وحاسس بالحراره في جس"مه ودايخ. انا عايز امشي من المكان دا انا تعبان عايز اخرج
عمار بابتسامه جانبيه. تعالي ياخويا أسند عليا
واخده و طلع سلم للدور التاني
فتح باب اوضه
كان في بنت قاعده ضمه نفسها بخوف وهي بتقرر تبيع أغلى ما عندها دموعها على خدها احساس بالضياع قلبها بينز"ف
لقيت شاب داخل الاوضه وحسيت انها شافته قبل كدا بس هتفرق في ايه
عمار بمكر للبنت. عايزك تظبطيه يا مزه بس ايه الجمال دا هما بقوا يستنضفوا ويجيبوا حاجه عدله خاليه يدوق هو إلاول وبعد كدا انا ادوق
البنت بصتله باستحقار وبصت لأحمد اللي باين عليه انه محترم صحيح مشو"ه ومش زي عمار ولا في ربع وسمته لكن احمد ليه حضور جميل
عمار ساب احمد وطلع برا وقفل الباب بالمفتاح
أحمد بقى يحاول يفتح عنيه وبقي يبص للبنات لكنه شايف البنت اللي خبطها بالعربيه وبقي يقرب منها قعد على الكرسي ونام مكانه

 
عند صقر
دخل اوضته لقى جوري لابسه بجامه ورديه ستان بقى يبصلها بنظرات كلها شهو"ه وكأنه شخص تاني
صقر. ايه دا ازايك يا مزه المره اللي فاتت وقعتي مني في أول الليل الليله دي بقي بتاعتنا و هتبقى مراتي قولا وفعلا
جويريه باستغراب لكن استوعبت ان دي الشخصيه اللي ظهرت في أول يوم جواز
جويريه. صقر انت
صقر وبيقرب منها بخطوات ثابته ويق"لع البدله بتاعته بقى ادامها بالظبط لدرجه بقت تتنفس أنفاسه . اهههههشششش النهارده ليله د"خلتنا يا عروسه مش عايز اسمع اي حاجه المره اللي فاتت انتي مستحملتيش واغمى عليكي لكن المره دي تؤتؤ انتي هتبقي ملكي انا وبس
جويريه بكسوف وبتقول يا أرض انش"قي وابلعيني. صقر لو سمحت ممكن تديني فرصه اخد عليك اكتر والنبي
صقر. هههههششش سيبي نفسك ليا ومتخافيش
يق"بلها بحنان وشغف وايديه تتح"سس جسد"ها بجر"اءه
ليحملها الي السرير
وبنرش مايه يا اختي انتي وهي شهرزاد عندها غسيل مواعين مش فاضيه

 
الصبح
بيصحي صقر لقى جويريه نايمه على صدره العا"ري وهي شبه عا"ريه 
صقر بحده. جوري قومي
جويريه بابتسامة خجوله. صقر
صقر. هو ايه اللي حصل
جويريه بكسوف. محصلش حاجه كنت هتتم الجوازه امبارح بس انا نمت و محصلش حاجه
صقر قام بغ"ضب وبقي يفكر
جويريه. صقر انت كويس
صقر لنفسه. كدا مينفعش لازم ارجع انتظم مع الدكتور انا مش قادر افتكر حاجه و كنت هتتم الجوازه وانا مش فاكر ازاي دا حصل اصلا
جويريه. صقر انت كويس
صقر. اه جهزي نفسك هنروح مشوار سوا
جويريه. ممكن اعرف فين
صقر. مشوار لازم نروحه سوا ياله
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في مكان مختلف
بيفتح فهد باب الشقه ويدخل
سمع صوت بنت
بيفتح الباب لقى المجهول مع بنت في وضع قذ"ر بتحاول تستر نفسها فهد بصلها باستحقار ورجع وجه نظره للشاب
فهد بغ"ضب. سليم عايزك برا
سليم بقى يلبس هدومه وخرج وراه
فهد بغ"ضب وحده. ايه اللي بيحصل دا
سليم ببرود. ايه عادي كنت بتسلي شويه
فهد. و لما انت بتتسلي عايز روح في ايه انت بتحبها ولا لاد
سليم. بحبها بس انت عارف اني بزهق وقالت اجيب شوشو تدلعني شويه قالي بقى هتطلقي روح امتي
فهد بحده. ومين قالك اني هطلقها وكمان ناوي اتمم جوازي منها
سليم بغ"ضب. فهد دا مكنش اتفاقنا من الاول
فهد. وانا لما اتفقت معاك اتفقت معاك عشان قالت عايز تختبر اخلاقها وتشوفها هتسلم نفسها بسهوله ولاء وكمان تعلمها الأدب عشان رفضتك قبل كد وتزلها شويه وقالت انك هتتعدل وتبطل المشي في الطريق القذ"ر دا لكن دلوقتي انت خلفت الاتفاق وانا كمان بخلفه و روح مراتي
سليم بضحكه سخريه. فهد بيه الشرقاوي هو اللي بيتكلم طريق ايه اللي قذ"ر دا انت اكتر شخص بتعمل علا"قات سريعه وكمان عايز تتجوز وانت بتكر"ه صنف الستات
فهد بحده. من النهارده الصداقه اللي بينا انتهت ولو قربت لمراتي هنسفك من على وش الأرض وانت عارف فهد الشرقاوي
سليم. ولما تعرف ان دا كله كان اتفاق بيني وبينك تفتكر هترضي بيك او تحبك تبقى بتحلم اوعدك اني مش ههنيكم ببعض
فهد بثقه وغرور يليقوا به. أعلى ما في خيلك اركبه وبعدين مين قالك اني عايزها هي أو غيرها يحبوني تبقى متعرفش فهد الشرقاوي
ومشى بثقه ورجع على فيلاته
سليم. اوعدك يا فهد انكم مش هتتهنوا بس كله بوقته
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند فاتن في اسكندريه
فاتن. مبروك يا مريوم وهشوفك عروسه
مريم بفرحه. الله يبارك فيكي يا قمر
الميكب ارتست. ياله عشان نبدا مكياج
مريم. فاتن ياله اقعدي
فاتن. ايه دا وانا مالي
مريم. انا متفقه معها انها هتعملك تظبيطه يا قمر واخترتلك فستان هيكون تحفه عليكي
الميكب ارتست. ياله شيلي النضاره يا قمر
وبدأ تفك الضفاير اللي فاتن عملها لشعرها وحطت ليها مكياج جميل جدا بقيت زي القمر
بعد ساعات
الفرح كان على البحر بالنهار
فاتن نزلت مع مريم وكانت جميله جدا جدا لابسه فستان اسود طويل وفرده شعرها
بعد الفرح
مريم. ياله يا بنات هرمي الورد
فاتن. انتي مجنونه على فكره
مريم. من حقي دا هو يوم في العمر ياله اقفى بينهم
فاتن. انا لا طبعا
مريم. وحياتك لهتروحي تقفي بصي الشباب نفسهم وقفين ياله
فاتن. أمري لله مع اني اصلا مش مستعده لفكره اني اكون في حياه اي شخص
واقفه بين البنات بملل مريم واقفه بضهرها على الاستيج
بتركي بوكيه الورد فجأه
بيجي شاب وهو ماسك موبايله ومش مركز وخبط في فاتن والاتنين وقعوا والورد وقع عليهم هما الاتنين
فاتن بصتله وبقيت بتحاول تقوم
الشاب باحراج قام وهو ماسك الورد ومد ايده لفاتن قامت هي كمان
والكل بيصقفوا ليهم ومريم بصلها وعيونها بتلمع
عدنان.اسف اتفضلي
وبيديها بوكيه الورد
فاتن بسرعه راحت حادفه البوكيه ليه تاني
وهو بقى يرميه ليها
فاتن بتوتر من نظرات الكل سابته ومشيت  عدنان بصلها بابتسامه جانبيه ومشى وراها
عدنان. يا انسه انسه
فاتن. عايز ايه
عدنان بابتسامه وسيمه. اتفضلي
فاتن. مش عايزه شكرا بعد اذنك واختفت من ادامه
عدنان بثقه وواقف بهيبه. جميله اوي خجوله هو لسه في كدا
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند صقر
جويريه. صقر احنا فين
صقر. دا دكتور كنت بتابع معه من فتره لكن وقفت من فتره طويله متخافيش ياله بينا
دخلوا سوا وصقر ماسك ايديها
في العياده
السكرتيره بدلع ومياعه. اهلا صقر بيه اهلا بيك نورتنا
صقر بلا مباله. عندي معاد دكتور معتز
البنت طلعت وقفت ادامه بمياعه. الدكتور لسه مجاش زمانه على وصول اتفضل هنا اصل حضرتك وحشانا اوي
جويريه بغيره  سابت ايد صقر وراحت وقفت أدام البت حطت ايديها في وسطها وبتردح وكانها اتحولت . ايه يادلعدي ما تتعدى بدل ما اعدلك دا جوزي ياروحمك فاظبطي نفسك بدل ما اجيبك من شعرك وامسح بيكي بلاط المكان انتي متعرفنيش دا انا جويريه ومش حته بت زيك تسرق مني جوزي عيني عينك كدا يا عينك يا بجحتك
صقر واقف مصدوم منها لكنه فرحان جدا وهو شايف غيرتها عليه بيتفرج عليها
السكرتيره. ايه دا سوفاج.
صقر بحده. انتي اتكلمي باحترام مع  جويريه صقر المحمدي والا انتي عارفه انا ممكن اعمل ايه
السكرتيره بخوف. انا اسفه يا صقر بيه
دكتور معتز. صقر بيه اهلا بحضرتك اسف على التأخير
اتفضل معايا
في اوضه الدكتور
معتز بص لجويريه وحس ان في اسئله كتير في دماغها. ممكن تسبني مع مدام جويريه شويه يا صقر بيه محتاج اتكلم معها
صقر. هو في حاجه
معتز. لا ابد بس معليش عشر دقايق مش اكتر
صقر. تمام انا منتظر برا
بعد ما خرج
جويريه بخوف. هو في ايه يا دكتور هو صقر في حاجه طمني ارجوك
معتز. جاله صقر بيه حاله انفصام شخصيه وتحديد تعدد شخصيات لكن كم شخصيه انا مقدرتش اعرف
جويريه. انا عارفه تقريبا
معتز. ايه

جويريه ببراءه. هو ساعات بيبقي زي الطفل ومره تانيه بيكون يعني قليل الادب اوي وطول النهار عادي لكن لما بيصحي مش بيفتكر حاجه
معتز. شوفي يا مدام جويريه انفصام الشخصية أسبابه مش معروفه وواضحه جدا لكن اغلب الأسباب بتبقى صدمه حصلتله أثناء طفولته
جويريه. صدمة ايه؟
معتز. مقدرتش اعرف بس بجلسات التنويم المغناطيسي كان دايما يذكر والدته وحر"يق وكلام غريب
جويريه. تاب هو ايه الحل يا دكتور عشان يتخطى المرحله دي
معتز. بصي يا مدام جويريه الحالات دي متبقاش ليها علاج ادويه وكدا شوفي الحل الوحيد ان التلات شخصيات يتفقوا على حاجه واحده
جويريه. زي ايه
معتز. إن التلاته يحبوكي مثالا وينتظم على الادويه اللي بديهاله وكمان كيفك ش في الموضوع كتير والحل الاضمن نعرف سبب الصدمه دي ودا واضح انه مستحيل لان حسب معرفت ان وفاه والده صقر كان من ١٨سنه
جويريه. تمام يا دكتور

google-playkhamsatmostaqltradent