رواية عشق أحفاد هواره الفصل العاشر 10 بقلم دنيا السيد

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق أحفاد هواره الفصل العاشر بقلم دنيا السيد


رواية عشق أحفاد هواره الفصل العاشر 

حمزة... يارا انا بحبك
يارا مصدومه وقد تورد وجهها بالون الاحمر...... 
حمزة... بمترديش ليه
يارا.... اقول اي 
حمزة بغيظ..... يارا بطلي بقا الاسلوب دا قلتلك قبل كدا وبقولك تاني والله البنت دي معرفها هي الي بترمي نفسها عليا وقلت لصقر ينقلها من عندي وجبت راجل مكانها وليد الحيوان كان بيكدب والله علشان يخلي جدي يزعقلي
يارا... وانا مالي بتقولي كدا ليه انت حر في حياتك
حمزه.... علشان متغيرة معايا من اليوم دا كنتي بتتكلمي معايا وبتضحكي وبتهزري بقيتي مش طيقالي كلمه وبعدين انت عرفه اني بحبك انتي انا كنت مفضوح قوي وباين عليا فمتستعبطيش
يارا بخجل..... طب انت عاوز اي دلوقت
حمزه بحب.... عاوز اسمعها منك ومش هتمشي قبل متقوليها
يارا بصدمه... اقول اي بطل جنان وابعدي خليني اطلع
حمزه... تؤ تؤ مش هتمش قبل مسمع منك كلمة بحبك ياحمزه
يارا.... حمزه متهزرش عديني علشان مصوتش والم عليك البيت كلو 
حمزه... طب وهون عليكي انضرب (نحنوح قوي ياجماعه😂 )
ياره بخجل...احم لأ متهونش بس سبني امشي ونبي 
حمزه.وهو يقترب منها حتي اصبح امام وجهها مباشرتنا...مش قبل متقليها
يارا...حمزه بتعمل اي ابعد ميبفعش كدا 
حمزه....هو اسمي جميل كدا ولا علشان انتي قلتيه
.لأعلشان هي الي قالته انت اسمك مقرف
فنتفض كلا من يارا وحمزه عندما سمعو هذا الصوت
حمزه بصدمه....م مااازن 
مازن وهو يلوي شفتيه....ايوه يا نحنوح مازن 
يارا وقد احمرت من كثرة الخجل والتوتر....انا انا لازم اطلع ثم ركدت الي غرفتها 
حمزه وهو يخبط وجهه بيده.....انت حيوان يلا كدا احرجتها فيها شهر لحد ما تكلمني تاني منك لله يا شيخ 
مازن....وانا مالي حد قلكو تحبو في بعض في الجنينه افرض صقر ولا فهد هما الي قفشوك انت والغلبانه دي كان زماني بقرأ عليك الفتحه 
حمزه....برضو حيوان شفتنا اعمل صوت من بعيد علشان ناخد بلنا او رن عليا مش القيك  في أفايا 
ماازن...لأ منا فكرتك بتبوسها فعلشان كدا جيت اتفرج 
حمزه بصدمه....انت بتقول ايه بغل انت وربنا لوريك بكرة يا مازن الكلب
مازن بضحك....لأ  هو انا مقولتلكش 
حمزه باستغراب...قلتلي ايه
مازن وهو مازال يضحك...ان.انا مستغل وهستغل الي حصل بكرة ولو حد مد ايدو عليا هفضحك 😂😂
حمزه بعد ما استوعب ما قاله مااازن.....اااه يا جبان ماشي يا مازن اتجوزها بس وساعتها ورب الكعبه لدفنك مكانك 
نهايتو بكرة مش همد ايدي عليك بس لو مخلوق عرف هولع فيك بجاز وسخ سمعني 
ماازن... لأ  انت مسمعتنيش كويس انا بقول محدش هيلمسني  مش انت بس 
حمزه... ودا ازاي مش فاهم 
مازن... يعني متخليش حد يضربني بكره هبقا انا الحكم بدل من عمي مصطفي ووليد لو لمسني هقول لصقر وجدك وابقي اقبلني لو اتجوزتها 
حمزه بغيظ... ااه يامازن الكلب موتك علي ايدي
مازن... من هنا لحد ما يارا تحن عليك وتقلك بس بحبك يبقي انا اتجوزت وخلفت  وانت مش هتكون قادر تضربني
حمزه بضحكة غيظ... انت بتقول فيها شكلها كدا دي بتتكثف من خيلها  
مازن....حمزه وليد مبينساش حاجه عملتها فيها او اي شتيمه وانا قلتلو بغل يعني فيها موتي لو مد ايده انت حر
حمزه...ما قلنا خلاص يا زفت هتصرف انا معاه  ،معني كان نفسي تتربه علشان تلم لسانك الزفت دا
ماازن...معلش بقا يا زومه النحنحه بتاعت هي السبب 
تصبح علي خير يازومه اااه صح ثم التفت له ونظر له نظره بريئه بعيون يملؤها الخجل وقال
مازن..انا بحبك ياحمزه
ففهم حمزه انه بيغيظه لان يارا مشيت قبل ماتقلو
حمزه بغيظ وهو يركد خلفه...يلا يلعن ابو شكلك عيل غتت
ماازن بضحك وهو يركد...معلش تعيش وتاخد غيرها يا زومه 
يارا في غرفتها تضع يدها علي قلبها وتقول
يارا...نهار اسود لو مازن قال لصقر ولا فهد هروح فيها ياترا هيقولهم
لأ لأ مستحيل يقول حمزه اكيد مش هيخليه يقول 
ثم اكملت منك لله يا حمزه هبص في وش مازن ازاي دلوقت منك لله وحسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ
ثم قطع حديثها صوت هاتفها ولم يكن سوي حمزه 
يارا بغيظ وخجل في نفس الوقت......عاوز اي تاني مش كفاك الي حصل 
حمزه بضحك...اي مبترديش علي طول ليه ولا عماله تحسبني عليا وبس 
يارا بصدمه...انت عرفت ازاي انت مركب جهاز تصنت في اوضتي يا حمزه
حمزه وهو يضحك بشده....هههههه لا ياقلبي مش مركب جهاز تصنت ولا حاجه كل الحكايه اني عرف حببتي هتقول اي 
يارا بخجل من قوله لهاحبيبتي فهذا اول مره يقول لها حبيبتي 
حمزه...اي سكتي ليه القطه كلت لسانك
يارا بغيظ....رخم 
حمزه بضحك...ماشي يا قلبي مقبوله منك المهم نامي انت ومتشغليش بالك بمازن انا اتصرفت معااه وبعدين حني علي اهلي وانطي علشان اكلم اجدي واخوكي 
يارا برعب....هتكلمهم ليه 
حمزه...في يا يارا أهدي هكون هكلمهم ليه يعني علشان اطلبك منهم يا يارا مش معقول هفضل احبك في السر يعني  يلا قومي نامي تصبح علي جنه يا قلبي
يارا بخجل..احم وانت من اهلو ثم اغلقت الخط وذهبت في نوم عميق
في غرفة صقر 
لم يستطيع النوم بسبب تفكيره في ملاكه وما عانته في حياتها وكيف استحملت كل هذا واصبحت بتلك القوة والنجاح في عملها 
صقر....ياتري وراكي ايه تاني يا ملاكي واي اخرتها معاكي هتعملي فيا اي تاني معقول اكون حبيتك بجد ثم نهض وخرج من غرفته ليصعد علي السطح مكانه المفضل
عند نور 
هي ايضا لم تستطيع النوم وخرجت من الغرفه فوجدت فهد يخرج من غرفته وهو يبتسم فقال
فهد.... اي دا انتي صحيه منمتيش ليه
نور...مش جيلي نوم قلت انزل اتمشي شويه في الجنينه 
فهد.....لأ اطلع السطح هيعجبك جدا صقر مظبطو كمكان هادي وكدا للقعدة اطلعي هيعجبك 
نور...تمام،فهد انت كلمت غرام هي كويسه عوزه اطمن عليها
فهد بأبتسامه....متقلقيش صلحتها وكمان يا ستي نازل اجبلها اكل اصلها مأكلتش علشان برستيج الزعله ميرحش 😂
نور بضحك...لأ مدام قالتك برستيج الزعله يبقا بقيتو صحاب كمان 
فهد... طبعا يابنتي انا محدش يقدر يقومني اصلا
نور....ماشي يا عم الجامد انا طلعه تصبح علي خير
فهد....وانتي من.اهلو
صعدة نور علي السطح فوجدته بالفعل مكان جميل فهناك يوجد سجاده كبيره تغطي السطح وعليها مخدات وتربيزه حولها كراسي وارجوحه صغيره لشخصين ويحيط بكل ذلك الكثير من الورود بألوانها المختلفه وررائحتها الجميله فكان المكان ساحر وهادئ فجلست علي الارجوحه واخذت تنظر للسماء والنجوم كانت كثيره مضيئه في السماء 
خرج صقر من غرفته وصعد الي السطح فجود نور تجلس علي الارجوحه فقترب منها وقال بأبتسامه 
صقر...انتي لسه صحيه 
نور بخضه فيلم تشعر بيه
صقر...اسف مش قصدي اخضك 
نور...ولا يهمك.مجليش نوم وفهد قالي اطلع السطح جميل وفعلا شكلو جميل قوي
صقر....انا كمان مجليش نوم تسمحيلي  اقعد معاكي ولا فيها ازعاج
نور....لا ابدا اتفضل وبعدين دا بيتك وكمان السطح مكانك فهد قالي انك انت الي عملو كدا
صقر.....اااه بحب جو الهدوء ويكون المكان من حوليا شكلو حلو وهادي وملقتش اكمل من السطح بصراحه الوحد يقعد وبيص للسما كدا  احساس جميل
نور.....فعلا  شعور حلو صمت كلاهما فقطع هذا الصمت صقر قائلاً
صقر.....شكرا
نور بأستغراب......علي اي
قصر.....انا سمعت كلامك انتي وفهد وبفضلك رجعلي اخويا انا نفسي اتأثرت من كلامك جدا
نور بأبتسامه......ابدا انا معملتش حاجه انا اعتبرت فهد زي اخويا ولما جدو حسين طلب مني اتكلم معاااه متردتش فهد مكنش عجبه وضعه  هو بس كان محتاج حد يشجعو علي انو يرجع لحياتو تاني 
صقر.....بس تعرفي اول مره اعرف فيكي جانب الضحك والهزار وكدا  لأ  وكمان كنتي بتعملي مقالب
نور بأبتسامه حزن......الواحد لما يكون وسط ناس بيحبهم ويحبو  مبيكونش حاسس هو بعمل اي المهم انو يفرح وسطهم ويفرحهم
صقر وقد لمس نبرة الحزن في صوتها.....ربنا يرحمهم ويخليلك جدك وغرام 
نور...امين يارب 
صقر مغيرا الموضوع.....طب اي مش نويه تفتكريني 
نور باستغراب....افتكرك ازاي 
فنظر اليها وابتسم يعني انا اعرفك من زمان من وانتي صغير انتي بقا مش فكراني انا معاكي ان شكلي اتغير كتير بس عيوني زي ما هي والله وكمان اسمي 
نور..... بصراحه انا بحس اني عرفاك او شفتك قبل كدا يعني عنيك مألوفه بالنسبالي بس مش قدره افتكر
صقر بأبتسامه..... هغششك مش فكره صقرك 
نور......اممم صقري الحقيقه لأ
صقر بضحك....خلاص اغششك تاني
صقر...طب فكرة لما قلتلك انك شبه الملاك بعيونك الزرقه دي
نور بتفكير و بخجل......احم برضو مش فكره
صقر...لأ دا انا اقوم مشي بقا شكلي  بقا وحش اوي 
نور بضحك.....بحاول افتكر بس بجد مش فكره
صقر...بصي  ياستي كنت  انا وجدي عندكم مره كان عندك 10سنين وقتها وانا كان عندي13 سنه وسمعتك وانتي بتعيطي في الجنينه علشان عروستك اتكسرت فصلحتهالك وقلتلك اسم ملاكي علشان كنتي لبسه فستان ازرق وعيونك الزرقه دي كنتي شبه الملاك ولما قلتلك ان اسمي صقر قلتيلي الله اسمك جميل يا صقري 
نور بصدمه....مش معقول انت صقر 
صقر.... الله اكبر افتكرتيني
نور بضحك علي  طريقته.... اسفه بجد اني مكنتش فكراك بس اي الصدفه دي معقول نتقابل بعد السنين دي كلها وبعدين  انت  افتكرتني ازاي
صقر... افتكرتك لما جدو ايجي معايا يوم توقيع العقد وقالي انو يعرف جدك وحكالي  انو مشفوش من يوم ماكنت معاه عندكم فعرفت  ان البنت دي تبقي انتي 
نور بابتسامه.....غريبه فعلا 
صقر...وليه متكنش حكمه أن احنا نتقابل تانى بعد السنين دي كلها وجدو يصمم انك تيجي الصعيد وتقبلي فهد وتقدري تغيريه ومين عارف ممكن يحصل اي تاني
نور...عندك حق 
وظلو يتحدثو حتي غفي كلا منهما فكانت نور جالسه علي الارجوعه وصقر يجلس بجانبها وراسها علي كتف صقر ورأس صقر علي رأسها
سطعت شمس يوم جديد ويحمل معه مفاجأت علي كل ابطالنا 
تململت نور في نومها بسبب اشعت الشمس التي بدأت تداعب وجهها فستيقظ صقر بسبب حركتها ورفع رأسه من علي رأسها  
فتحت نور عينيها فوجد نفسها نائمه علي كتف صقر فنتفضت وقالت في خجل واضح
نور....انا انا اسفه معرفش نمت ازاي من غير ما احس
صقر وقد شعر بحرجها......اهدي محصلش حاجه انا كمان نمت ومحستش بنفسي 
نور.....احم هو الساعه كام دلوقت 
صقر وهو ينظر في ساعته.....الساعه دلوقت 8 يادوب ننزل نغير علشان  نفطر 
نور..... تمام  يلا ونزلو للاسفل 
دخلت نور  غرفتها وهي تسب وتشتم نفسها غبيه يانور  ازاي نمت كدا ومحستيش  ثم وضعت يدها علي فمها وقالت دنا نيمه علي دراعه طول الليل ااف يقول عليا اي دلوقت ثم ذهبت لتأخذ حمامها وارتدت سياب مريحه عباره عن ديشرت بدون اكمام اسود وبنطلون قطن واسع اسود اللون ايضا ورفعت شعرها لفوق بطريق غيرمرتبه وتركت خصلتين شاردتين من شعرهاونزلت للاسفل
في غرفة صقر
ابتسم بحب علي شكلها عندما استيقظت فكانت بريئه تشبه الاملائكه وشعرها المشعث اثر النوم وصدمتها عندما استيقظت وعرفة انها كانت نائمه علي كتفه طول الليل 
ثم اخذ حمامه وارتدي شورت يصلي لركبته باللون الابيض وتيشرت باللون الزيتوني يشبه عينيه ونزل لاسفل فوجد الجميع علي  سفرة الطعام يتناولون فطارهم 
صقر..... صباح الخير
الجميع..... صباح النور 
الجد...... اقعد ياولدي كل 
مالك..... كنت فين ياصقر رحتلك الاوضه ملقتكش 
نور وقد شرقت عندما سمعت ماقاله مالك
الجد... سلامتك يابنتي  اديها ميه يافرح فناولتها فرح الماء
مالك... مردتش يعني
صقر وهو يبتسم علي  وجه نور المخطوف..... مفيش يا مالك كنت السطح
نور بصدمه من كلام صقر معقول يقولو انهم كانو نيمين طول الليل علي كتف بعض
صقر وهي يحاول ان يكتم ضحكته عندما رأي صدمة نور
بحب اشوف الشروق فطلعت السطح كنت عوزني في اي
مالك..... تمام ابدا صحيت بدر فقولت اشوفك صاحي ولا لأ
انهي الجميع طعامه 
وليد.......مازن حبيب قلبي وحشني بالحضن ياغالي
مازن وهو يجلس ببرود.....وانت مش وحشني
فرح بضحك.......هتوحشني يا ميزو والله 
ماازن....علي قلبك ياحببتي محدش يقدر يلمسني النهارده وهتشوفي
فرح......طب متنفش ريشك قوي كدا علشان كل مرة بتقول كدا وبلاقي افاك منور بعديها
فضحك الجميع بشده
زينه......اين الجبهه لا اراها
مازن...نينينينينينيني  خفي يا عسل منك ليها وبعدين هنروح فين يعني دلوقت تشوفي بعينك
يارا بضحك.....قفاك وهو بينور
مااازن.......ما بلاش انتي خليني ساكت
فخجلت يارا كثيرا ونظرت لحمزه وعيونها ممتلئه بالدموع
حمزه بغضب من مازن وكان هيموت ويقوم يضربه
ماازن وقد راي دمعه تنزل من عين يارا ومسحتها بسرعه 
شتم نفسه بداخله فهو كان يمزح ولكن يارا طبيعتها خجوله وحساسه جدا 
مالك....اشطا يا شباب يلا بيني يلا يا عمو مصطفي 
مصطفي والد صقر....معلش يا شباب روحو انت انا وعمكو ابرهيم عندنا شوية شغل هنخلصهم علشان نزلين مصر 
الشباب تمام 
صقر...يلا احنا 
غرام....هما ريحين فين كدا
فرح......بصي ياستي في يوم السبت من كل اسبوع بيتجمعو
وبيوزعو علي نفسم ارقام يعني كل واحد معروف برقم وبيكتبو الارقام دي في ورق وكل واحد بياخد ورقه والرقم الي بيطلعلو بيلعب معااه بكس في مكان عملينو لكدا في الجنينه الي وراي 
غرام....اااها قولتيلي  بس كدا كل واحد بيعب مرتين مره مع الرقم الي طلعلو ومره لو رقمو طلع لحد
فرح..... بظبط كدا،واحنا بنتفرج بصراحه بنروح مخصوص علشان نشوف مازن وهو بينضرب 
غرام بضحك....الله دي حاجه جميله قوي
زينه...مش البكس كدا والله
غرام...لأ قصدي انك تتفرجي علي حد وهو بينضرب
ضحكت الفتيات عليها وخرجو ليشاهدو المباره......

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
رواية عشق أحفاد هواره الفصل العاشر 10 بقلم دنيا السيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent