رواية بلطجي أحب معاقة الفصل السابع 7 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية بلطجي أحب معاقة الفصل السابع بقلم صباح عبدالله


رواية بلطجي أحب معاقة الفصل السابع 

رضا بستغراب عمر انت بتعمل ايه هنا
عمر ابن اخو رضا الكبير السن 26 سنه الشكل حلو بس مش في جمال أدهم وهو بيحب ريم
عمر بقاا كدا ياعمي ده كل يحصل لمرات عمي ونعرف من الناس في الشارع
رضا معليش ياعمر يابني زاي مانت شايف مافيش حد بيفكر في حاجه غير حنان والله ماجاش على بالي حاجه
عمر ماشي ياعمي بس انا هروح اتبرع بدم اهم حاجة بس هي فين الممرضة 
رضا مش عارف هي كنت هنا 
زينب فين ادهم 
صالح مش عارف ويدور على ادهم بعيني بس مايشفهوش
عمر يروح عند ريم عامله ايه ياريم متخفيش انا هاتبرع بدمي علشان خاطر عيونك بس يارب يتمر
ريم تبص على عمر بقرف و ما تردش عليه
عمر طيب ردي ده انا حتي  هتبرع لامك بدم
ادهم من الخلف بس مين قال لك ان انت هتتبرع بدم لخالتي ام ريم و انا موجود 
عمر يبص على ادهم وانت مين ان شاء الله ويبص على ادهم من فوق لتحت بين عليكي بلطجي
ادهم كان ماسك حاجه بيلعب فيه في بقوا يرميها على لارض ويبص على عمر وانت بين عليكي عاير تت*ربى ويبص على رضا متخفيش ياعمي رضا انا اللي هاتبرع بدم بس مستني نتيجه التحليل
رضا الله يبارك فيك يابني
أدهم يرفع ايدي ويعمل حركة زاي ماهيكون هيضراب عمر بس يحطه ايدي على شعرو ويمسك شفايفو باسنانه خذ بالك من نفسك يا اسطى وحافظ على دمك علشان انت ممكن تحتاجوا بعدين
عمر يمسك ادهم من هدومو وانت مين ياض انت
ادهم يشيل ايد عمر من علي هدوموا وانت مالك انا مين
الممرضة استاذ ادهم النتيجه طلعت ايجابي اتفضل معايا علشان نحول دم اللمدام
ادهم يبص على عمر حظك حلو اتفضلي ياموزه ويبص على ريم ويمشي
ريم واحد قليل لا*دب َوالله ماشي يادهم انا  هاعلمك ازاي تقول لبنت غيري مزه هاعلمك لا*دب من اول وجديد بس اهم حاجة اطمن على ماما الاول
وبعد وقت  ادهم  بيحاول دم لحنان ادهم في الغرفه بتاعت المستشفى وحطين ليه الابره علشان يسحبوا منه الدم نائم على السرير والتعب باين عليه
ريم تدخل الغرفة ومعاها عصير
ممكن ادخل
أدهم يرفع  راسه من على المخده تعالي يا ريم  دخلي
ريم باحراج انا كنت جايبه لك عصير علشان الدم اللي بيخرج من جسمك ما تتعبش
أدهم بفرحه خايفه عليا ياريم
ريم واخاف عليك ليه ده بس علشآان انت التبرع بالدم لماما
ادهم بين عليكي  هتتعبيني قوي يا ريم
ريم مالك بتبص ليا كدا ليه
ادهم عادي مراتي وابص له زاي مانا عايز
ريم ماتكذبش الكذابه وتصدقه يادهم احنا هنفضل متجوزين قدام ماما بس انت فاهم
ادهم بتعب ماشي ياريم
ريم تبص على ادهم خد اشرب العصير
ادهم شربهولي طيب علشان زي ما انتي شايفه مش هاعرف امسكوا
ريم تبص على دراع ادهم وتشوف ان في كل واحد ابرة كلوكوز واحده بتسحب الدم والتانيه فيه محلول
ريم انت مستحيل ازي
أدهم ومستعد استحمل اكتر من كدا انتي  ما تعرفيش انا بحب امك قد ايه انا بعتبرها زي ام زينب بالضبط و مستعد اعمل اكثر من كده وربنا يعلم ان انا بعز امك قد اي ويكمل بمشاكسه وازي مش احبها وهي اللي جابت روحي وعقلي وقلبي على الدنيا 
ريم  ها وتتكسف بي قولي هو بجد الفلوس اللي انت دفعتها علشان العمليه بتاعه ماما كنت فعلا بتحوشهم علشان تجاهز نفسك عشان تتجوز
ادهم ايوا بس حياة خالتي حنان اهم من اي حاجة دلوقتي وهاتي العصير بقاا انا انا عطشان
ريم ايوه انا اسفه تفضل اهو
ادهم قربي شوية
ريم تقرب من ادهم بتوتر
ادهم قربي شوية كمان
ريم بس
ادهم مش هاعرف اشراب وبعدين انا بقيت جوزك دلوقتي
ريم مش عارفة لم سمعت كلمت جوزك من ادهم اي اللي حصل ليا قلبي هايقف وفضلت ابص على وعيني في عيوني ولاول مره اخد بالي قد اي هو جميل وعيونو كتير حلوين
أدهم هاتفضلي تبصي على كتير عارف اني ولد موز بس انا عطشان وحياه جمال عيونك دول
ريم اتكسفت منو ولاول مره اتكسف من ادهم خد اهو وقربت على صدرو علشآان  اشربوا  العصير
ادهم حسيت ان قلبي  هيطير من الفرح اللي انا حاسس بها وريم قريبه مني للدرجه دي
ريم  بتبص ليه كدا
أدهم في حد يكون القمر جمب منو ومايبصش عليا
ريم اتوترت وبصيت  الناحيه التانيه
 ادهم ما انتي طلعتي بتتكسفي  زي البنات اهو
ريم ليه هو احد قال لك ان انا مش بنت
ادهم بنت وست البنات كمان ده انتي موزه ومن حظي الحلو انك مراتي دلوقتي 
ريم بغضب لم تفتكر الكلمه اللي ادهم قالها للممراضه وتجي كبه العصير على ادهم وبغضب انت عارف يادهم لو عينك تجي على بت غيري او تقول لا اي واحده موزه انا هعمل فيك اي
ادهم يابت المج*نونه ياريم ويضحك بتغيري يا ريم
ريم بتوتر واغير من اي يعني لاطبعاً بس بس هو اها علشان حرام  وبتشيل يا ادهم ذنوب لما تبصي البيت او تقول لها مزه وهي مش مراتك
ادهم بضحكه ايوه معك حق برده  حرام ويجي وخدها في قب*له كبيرة اوي
ريم اتصدمت من الحركه دي وحسيت ان قلبي خلاص هايقف
ادهم يبتعد عن ريم بس انتي مش حرام صح انتي مراتي دلوقتي
ريم  بعد عنو وانا مش قادرة افهم او تستوعب اي اللي حصل وماقدرتش ارد عليه وخد بعضي وطلعت من الغرفة على بعضها
ادهم ياريم ب*ت تعالى رايحه فين ياخر*بيتك حتيت عسل انا مش مصدق انك خلاص بقتي   ملاكي ياريم
ريم خرجت من الاوضه والتوتر والخوف بين على وجهك
زينب اي ياريم مالك ياحبيبتي مش  على بعضك ليه
ريم ريم وانا بمسح في وشي و حاسه ان  جسمي كله بيجيب ميه ها لا مافيش
 عمر يغضب هو انت كنت بتعملي ايه جوه يا ريم مع الولد ده
ريم ياباي مش كان ده اللي ناقصني وانت مالك ان شاء الله هتشاركني
عمر لسه هيرد علي ريم باب العمليات يتفتح ويخرج منها الدكتور الكل بخوف ويروحوا عند الدكتور 
رضا خير يادكتور حنان مراتي عامله ايه
ريم ماما عامله ايه طمني عليها 
صالح وزينب طمني يابني ام ريم أخبارة اي
الدكتور اهدو ياجماعه الحمدالله العملية نجحت والمدام بخير بس في تأثير بسيط على دراعه بس ان شاء الله مع العلاج الطبيعي هتكون احسن 
الكل الف الحمد لله 
رضا شكرا يابني 
ريم الحمد لله 🥺 ماما فين يادكتور ممكن اشوفها
الدكتور هي اتنقلت في العنايه المشدده بس اسف ممنوع حد يدخل العنايه ممكن تشوفوها من البترينه بتاعت العنايه المشدده وان شاء الله بعد 24 ساعه هندخلها غرفه عاديه وتقدر تشوفوها برحتكم بعد اذنكم 
أدهم نايم على السرير من شداد الاارهاق هو اتبرع بكيس د*م كمل وده تعبوا
زينب الحمد لله اطمن على ام ريم انا هاروح اطمن على ادهم 
صالح استني يام ادهم انت جاي معاكي 
رضا طيب يلا نروح كلنا نشوف ادهم ده  جمايلو كترت قوي والله يا جماعه انا مش عارف اودي جميلكم دي فين
صالح عيب عليك يابو ريم هو  احنا غرب عن بعض يا اخويا عيب عليك كلام كده يا ابو ريم و هتزعلني منك
زينب الله  يسامحك يابو ريم هو يا اخويا مش ادهم ابن حنان زي ريم برده ولا ايه
رضا والله ربنا وحده يعلم ادهم ده غالي قد ايه عندي انا وام ريم  ولو ما كناش بنحبه وعارفين انه شهم وجدع ماكناش  امانه على نور عينينا وبنتين الوحيدة
عمر قصدك ياعمي باكلامك ده
رضا يبص على عمر بتوتر مش وقتوا ياعمر
ريم ليه يابابا مش وقتوا قصدو يابن عمي ان انا بقيت مراتوا؟؟


يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
رواية بلطجي أحب معاقة الفصل السابع 7 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent