رواية لمضه الفصل الخامس 5 - بقلم نورهان سليمان

الصفحة الرئيسية

      رواية لمضه الفصل الخامس 5 - بقلم نورهان سليمان

رواية لمضه  - بقلم نورهان سليمان

      رواية لمضه الفصل الخامس 5


خلصت الخطوبه وأحمد خاد روان وأهلها عشان يوصلهم وشهد روحت ودخلت أوضتها وعيطت ونامت من كتر العياط......
عند أحمد
روان _بابا بعد إذنك 5 دقايق وهاجي
_متتأخريش
ركبت روان جنب أحمد اللي كان غضبان أوي
روان_أخيرا يا أحمد بقيت خطيبتك أنا بحبك أوي
أحمد _........
روايه أحمد...أحمد..أنت كويس



أحمد_هاا أه كويس تعبان شويه بس
روان_طب يلا يا حبيبي روح نام شويه وهكلمك بكره
(حبك برص يا بعيده..منك لله يا أحمد 😢)
أحمد_تمام يلا يا قلبي سلام
أحمد مشي وروان روحت
و......
روان _يا بابا أنت لسه مصر علي الجوازه دي أنا مبحبوش
_اه وكلمه كمان فالموضوع ده هتصرف تصرف تاني فاهمه



دخلت روان الأوضه بضيق وبتلعن فاليوم اللي شافت فيه أحمد!!!....
تاني يوم صحيت شهد بتعب وقررت تتجنبه بأي شكل ونزلت الجامعه وقابلت خلود هناك
خلود_عامله أي؟
شهد _بخير تعالي نقعد
خلود_أي الجديد
شهد _فأي بالضبط
خلودبتردد _أحمد
شهد ببرود _أتخطب وأنا هنساه متقلقيش
خلود_إستغربت هدوء صاحبتها بس شهد كانت جواها في نار قايده معقول في واحده بتلمسه بتقوله حبيبي وبكره هيحصل الأسوء زفرت بضيق
شهد_بقولك أي أنا زهقانه تيجي نلعب


خلود ببراءه _موافقه....هنلعب أي؟
شهد بمرح وخبث _الشايب
خلود _أنا....أنا أه مش معايا كورشينه أصلا
شهد بإنتصار _عيب عليك يسطا ودي تفوتني بردو ورفعت الورق قدام خلود
خلود _نهار أسوح بالله عليكي بلاش طلبات مجنونه
شهد _أممم لا 😂 يلا نبدا
وبعد شويه خلود خسرت ومستنيه تقول طلبها المجنون
شهد بتفكير _أممممم أطلب أيه أطلب أيه
وهنا دخل شاب الكافيه اللي هما أقعدين فيه كان قمر والله طويل عيونه خضره وجميله بشرته بيضه شعره متسرح لورا ولابس قميص أسود وبنطلون أسود ونضاره وبرفيوم جميل كده
شهد إبتسمت وخلود بصتلها بخوف
خلود _ناويه علي أيه يا مجنونه
شهد بضحكه_كل خير والله...روحي للمز ده قوليلوا عندكوا شامبوا


خلود شهقت _الله يخربيتك انا...أنا أستحاله
شهد_أستحاله أي ده حكمي وبعدين يا جزمه انتي عشمتيني ومجتيش الكورنيش وده أنتقامي
خلود _مش كنت أختك وقولتي أنك مقدره
شهد _هههه أه بس هنتقم منك بردو
خلود_منك لله يا كلب البحر ماشي
أتحركت خلود وراحت عند الشاب كان بيقلب فالفون وهي بصاله بخجل
الشاب _خير أقدر أساعدك
خلود فنفسها ده الواد طلع محترم منك لله يا شهد
خلود _عندكوا شامبوا
الشاب بدهشه _ نعم !!!
خلود _.......
الشاب _ده حكم صح؟
خلود هزت رسها بأيوه
الشاب _ههههه لا معندناش
خلود _أمال عندكوا أي دباديششيب
الشاب بضحك _أه دباديشب
أتحركت خلود وهي مكسوفه ووشها كله ألوان وقعدت قدام شهد
شهد _ههههههههه هموت وربنا


خلود _..........
شهد _ههههه خلاص بقيتي عامله زي الطماطم وربنا ههههه
خلود _منك لله الواد مز أوي و محترم وعيونه خضرا و
وشهد بتكتم فضحكها الشاب كان معدي من جنبهم وسمع كلامها كله و.....
الشاب _بجد والله تسلمي والله علفكره المز إسمي فهد ومشي
شهقت خلود وشهد أنفجرت ضحك
شهد _هههههههههه خلاص مش قادره هههههههههه
خلود_منك لله يلا علي المحاضره
ودخلوا المحاضره و
شهد _أنتي عارفة أن فيه دكتور جديد هيدينا
خلود _بجد والله مش مستغربه ده يوم المفاجأت أصلا
وهنا دخل الشاب ووقف علي منصه الدكتور
شهد وخلود فنفس الوقت _فهد!!!!

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل السادس اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية لمضه " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent