Ads by Google X

رواية ندى والمستر الفصل الثالث 3 - بقلم نعمه عيد

الصفحة الرئيسية

  رواية ندى والمستر الفصل الثالث 3 - بقلم نعمه عيد

رواية ندى والمستر الفصل - بقلم نعمه عيد


*  رواية ندى والمستر الفصل الثالث

المستر بعصبيه: كنتي فين ياهانم ببعتلك رسايل مبترديش بكلمك مبترديش انتي اي ياشيخه مبتحسيش 
انا بعياط: اه فعلا مبحسش عشان خايفه عليك تتاذي مرات ابويا شفتنا وصورتنا وهددتني بانها توري الصور لابويا او قصاد المزله والاهانه انت اي ياخي كنت بستحمل كل الضرب والاهانه من مرات ابويا بسببك بس خلاص قربت اخلص من الوجع ده وانت كمان لو عايز تبعد ابعد وسيبني اهلي مسافرين كمان شهر جلهم عقد عمل في السعوديه وهيسبوني لوحدي انا مش فارقه معاهم 
المستر بحنيه: حط ايده علي راسي والايد التانيه بتمسح دموعي اللي نازله زي الشلال 
المستر: انا اسف عشان خطري ن
متعيطيش بقي خلاص انا عمري مهسيبك ياندي انا بحبك 
ندي: بجد 
المستر: ايوه طبعا بجد وبعدين عجبك كدا غرقتي القميص 
ندي: ايدا انا اسفه 
المستر: يقلبي بهزر يلا بقي عشان اشرحلك الدرس 
ندي: ماشي يلا 
بدأنا الدرس عادي بس شوفت حاجه غريبه جنب الستاره اي دا دي.. 
ندي بخوف: مستر مستر 
المستر: اي يقلبي




ندي: في كاميرا جنب الستاره 
المستر: ايييه.. احييييه(يعيني ده اتصدم😂.) 
قام وقف علي الكرسي حاول يشيلها بسرعه ووقفها 
انا: انا متاكده ان دي خطه من مرات ابويا عشان توقعني هيا مش هتسبني الشهر ده 
المستر: لازم نخلبالنا بعد كده الست دي مش سهله 
انا: انا خايفه اوي 
المستر قربني جامد لحضنه وباس راسي: اهدي يقلبي انا جنبك بصتله بأمان وحضنته اكتر 
وبعدين كمل الدرس وهو لسه باصصلي وحضني وبعديها مشي علشان مرات ابويا متجيش فجأه واداني خط تاني علشان اكلمه 
flash back 
المستر: ندي 
انا: نعم 



المستر: خدي ياحبيبتي الخط ده حطيه في تلفونك معلهوش غير رقمي والوتساب بس عشان لو مرات ابوكي مراقبه رقمك متكلميش اي حد من الخط ده غيري ماشي ياندي
انا: ماشي 
Buck 
خدت الخط وخطيته في التلفون وبعدت للمستر واتساب وبعديها قفلت الفون ولقيت زياد راجع من المدرسه 
زياد: قومي حضريلي اكل عشان جعان 
انا: اكلك في طبق في المطبخ 
زياد: قومي جبيه 
انا:ليه اتشليت 
زياد:لا متشلتش بس انتي فاشله وانا ناجح وشاطر وماما بتقول انك خدامه ودي شغله الخدامين 
اناوبحاول اتماسك:اولا انا مش هجيب اكل لحد وعايز تقول لماما قول 
طلعته بره الاوضه وقفلت الباب وقعدت اعيط وسمعاه وهو بيغني يافاشله يافاشله ياوحشه ياسمر 
(دا انت عيل مستفز🙂)
كملت عياط بطلت شويف وبصيت في المريا لقيت عيوني منتفخه وخدودي محمره من كتر العياط 
لقيت اشعار علي موبايلي وكان المستر بعتلي (المظهر الخارجي ملوش قيمه لكن المهم المظهر الداخلي ربنا خلق كل واحد بشكله واحنا احسن من ناس كتير فلازم نقول الحمد لله علي حال)
ده كان فديو المستر بعتهولي الصراحه الكلام ريحني شويه قومت اتوضيت وصليت 
وبعدين لقيت مرات ابويا جت وزياد طبعا جري عليها وبيعيط وحكالها 
ماما:انتي يازفته 



انا:نعم يماما 
ماما:مجبتيش لاخوكي الاكل ليه يابت انتي شكلك مبتحرميش من كتر الضرب تعالي بقي وشدتني من شعري جامد ووقعتني ونزلت فيا ضرب بالحزام بس انا متألمتش انا قلبي اللي اتألم سابتني واقعه علي الارض وراحت حضنت ابنها ودخلوا الاوضه 
حاولت اقوم وحده وحد لحد السرير بس مش قادره اتحرك عافرت لحد ماوصلت وضميت المخده وحضنتها وانا بعيط ونمت من كتر العياط 
صحيت تاني يوم جسمي مهمد ومتكسر بصيت في الساعه لقيتها 9الصبح بس سمعت صوت مرات ابويا غريبه يعني هيا لسه منزلتش الشغل 
بصيت من ورا الباب لقيتها بتكلم في التلفون 
ماما: الو ايه ياحبيبي لا طبعا متخفش هيعرف منين اللي هو ابنك يعني 
انا اتصدمت هو ممكن يكون زياد مش اخويا امال يبقي ابن مين انا لازم اعرف خبط علي الباب اول ماشافتني رميت الموبايل 
مرات ابويا:عايزه ايه يزفتا
انا:ها لا مش عايزه حاجه اعملك شاي 


مرات ابويا:ومن امتي الحنيه دي اعملي ياختي عبال ماخد شاور 
انا مصدقت انها دخلت الحمام رحت بسرعه مسكت تلفونها و...............

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الرابع اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ندى والمستر" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent