رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل السادس والثلاثون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل السادس والثلاثون 

في بيت الحج عبدالله
قمر       بدموع انا هحكلكم كل حاجة حصلت معايا
رجوع إلى الماضي
في غرفة قمر  
      قمر بتفتح عينيها  تسمع الكلام اللي اتقال كلو بين ناهد والحجه منال وبين محمد وجاسر    قمر بدموع معقوله ناهد عمتي بس تسمع حد دخل الأوضه عليها قمر تعمل نفسها نايمه. 
           الحج ابراهيم يقراب من قمر.             سمحيني ياقمر انا السباب في كل حاجه حصلتلك  
     قمر تعوز تفتح عينها بس دانها عمل نفسها نايم علشان تعرف هو عمل اي
الحج إبراهيم بدموع سمحيني يابنتي انا اللي حرامتك من ابوكي انا قتلتو انا قتلت يوسف الناجي بس والله مكونتش اعرف الحقيقة انا فكرتو قتل ابني الكبير بدر ابراهيم الشرقاوي كان ابني الكبير وحبيب قلبي وسندي في الحياة مكنيش بس ابني ودموع ده كان حتيه من قلبي وصاحبي واخوي وابوي كنت بحبو اكتر من اي حاجه في ادنيا بس يقيلي يوم مقتول ومضرواب بنار في قلبو مستحملتش ولم عرفت ان يوسف الناجي  وكان يوسف مش كان بس جوز بنتي اماني ده كان زي بدر عندي بظابط بس لم عرفت ان هو اللي قتل بدر انا مقدرتش غضبي وحزني سيطروا عليا ساعاته وروحت المستشفى اللي كان فيها ابوكي وعرفت هناك عرفت ان امك ولداتك وتعبانه علشآان هي كانت عنده القلب مش مستحمل الولده  بس روحت عند ابوكي وضربتو في قلبو بانار زي مقتل ابني بدر بظابط بس في اليوم ده انا خسرت بدر ويوسف اللي انا كنت بعتبرو واحد من عيالي واماني بنتي ونور عيني اماني بنتي لم عرفت ان جوزه وحبيبه مات واخوا وصاحبه بدر كمان مات مستحليتش مات هي كمان انا بعد اسبوع من موت امك وابوكي َوخالك رجعت المستشفى علشان اخدك اربيكي بس ملجتيكيش ولَم عيلة الناجي عرفو ان انا اللي قتلت يوسف قتلو اخوي ابن اخوي وجوز بنتي حنان ماهر ومن ساعتها وحنان بنتي في صدمه ولسه لحد دلوقتي في المستشفى مش دريان بي حاجه حاوليها وحمزه لحد دلوقتى مفكر انو ياتيم الام ولااب لاني انا فهمتو ان امو مات ومحمد مفكر ان مصطفي ابو بس محمد ابن بدر وناهد وانتي بنت بنتي بس سمحيني انا مقدارش اخدك في حضني حتي لو كنت انا هموت واخدك في حضني بس مستحيل انتي بنت الراجل اللي قتلي ابني وانتي السباب في موت بنتي اماني وانتي من العيلة الناجي اللي قتلو ابن اخويا الغالي والسباب في حالت بنتي حنان انتي وعيلة الناجي السباب في كل العذاب اي انا في
الحج إبراهيم يعمل اتصال              انتو جهزيَن
التصال           مستنين اشار منك ياباشا
الحج إبراهيم.          يباص على قمر.    انا عايزكم تقتلوها قبل وطلع من المستشفى
المتصال.          امرك ياباشا
ويقفل التلفون.  
      سمحيني ياقمر عارف ان مش ذنبك اي حاجة حصلت بس لازمن محديش يعرف اي حاجه ولازم النتفون يادانو متفون وانتي من اول مظهراتي وكل بتظهر معاكي سمحيني.    ويجي خارج
قمر. بدموع      
     معقوله ده كلو حصل وانا ذنبي اي ياظلم علشآان تقتلني. لاء انا لازم اخراج فوراً من هنا بس هخراج ازي    قمر تسمع الممرضة وهي باقول يلا لازم نخرج السرير دي من هنا والمفاريش دي قمر ياربي لك الحمد كم ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك ياربي ساعدني وترحو وتنام على سرير من السرير وتستغابه بين المفاريش علشآان مفيش حد ي شوفها    قمر الحمدلله خرجت من المستشفى بس هروح فين ولا اعمل اي اها ياربي انا راسي وجسم كلو بيوجعني  قمر ماشي على راجليه وهي اصلا مش بتمشى قمر بدموع من الوجع إللي في جسمه ورجليه ياربي افرغ على صبراً ياربي صبرني كم صبارت يعقوب علي الابلئ اللهم ما بشرني كم بشرت يونس في بطن الحوت اللهم احميني واحفظني زي محميت وحظت ابراهيم من النار.  اللهم انصرني كم نصرات محمد قمر وهي مشي عمال تعيط وتقول في الدعاء ده بس مخداتش بالها من العربية اللي جايه عليها تجي العربية خبطه قمر
الحاضر.      
    قمر تمسح دموع 😢 مش فكره اي حصل بعض ما العربية خبتاطني. فكر اني خالص موت. بس مكنتش اعرف ان ربنا سبحانه وتعالى كتبلي عمر جديد وبعد مافقده
رجوع إلى الماضي
قمر    
     بتفتح عينيها وتقفله وتفتحها مرا واحده قمر اهاا هو اي الوجع الفظيع ده اهاااا ياربي لك الحمد كم ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك اهاااااا ياربي ارحمني من العذاب ده اهااا ياربي.    
          الدكتور هيثم.    اهدي يامدام علشان الجروح والعملية لسه جديده
قمر.        جروح اي وعملية اي اللي انت عملتهلي. 
 هيثم.    لو سمحت يامدام اهدي علشآان التواتر والعصبية غلط علي العملية انا عملتلك عملية صعبة شوية بس ممكن ترجعي تمشي تاني على رجليكي               قمر بستغراب انت بتقول اي انا بجد ممكن امشي على رجلي           هيثم ان شاء الله بس هيكون في علاج طبيعي الاول           قمر هَو انا ممكن امش بجد.          هيثم قولي ان شاء الله 😇
بعض مرور شهر
هيثم صباح الخير.                قمر السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يادكتور.            هيثم بستغراب بس انا بقول صباح الخير مش السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.    
              قمر بابتسامة وانا بقولو السلام عليكم ورحمة الله وبركاته علشآان انا مسلمه مينفعش اقول تحية غير تحية الإسلامية.            هيثم. هو انتي مسلمه وانا يهودي مانا كمان مسلم.               قمر     ماهو انتي علشان تكون مسلم بجد لازم تثبيت انك مسلم في كل كلمة ومينفيعش المسلمين يقول او يعملو حاجه زي المشركين حتي لو في كلمهم        هيثم انا مش فاهم منك حاجة
قمر هفهمك.     

يتبع الفصل السابع والثلاثون اضغط هنا
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent