رواية عشق الفارس الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم احلام تامر

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الفارس الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم احلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل السادس والثلاثون 36

الكل كان مصدوم وحزين بسبب موت هاني جودي كانت في حاله هستيريا دايما بتبكي
تم دفن هاني في مدافن العائله..
جودي في اوضتها ومعاها ريماس
جودي ببكاء بابا راح يا ريماس.. خلاص مش هقدر اشوفو تاني.. مش هقدر احضنه تاني
ريماس كانت بتبكي هيه مرت بفقدان الاب ده شيء صعب جدا فقدان الاب بيحني ضهر الابن بيحسه اني خلاص الدنيا انتهت بس ربنا بيعوض الاب مات يبقي الام موجوده وهتقوم بكلتا الدورين لو الاب والام مش موجودين ربنا بيعوض بالاخ ولو مفيش اخ ربنا بيعوض بالزوج الصالح بجد والله ربنا بياخد مننا حاجه وبيعوضنا بالاحلي منها بكتير بس كل اللي مطلوب اننا نصبر ونآمن بربنا ويكون عندنا ثقه كبيره في ربنا..

ريماس ببكاء خلاص يا حبيب هو في مكان احسن من كده
جودي قلبي واجعني اوي
ريماس ربنا يصبرك يا حبيبتي والله قربي منه وهو هيهون عليكي والله
جودي ببكاء نا حاسه اني مليش معني من بعده
ريماس قومي نصلي وندعيله ربنا يرحمه بلاش بعياطك ده تعذبيه تعالي نصلي وندعليه ونقرا قرآن له احسن..
جودي قامت وريماس سندتها ودخلتها الحمام تتوضي
خرحو وصلو وفضلو يقراو قرآن ويدعو له ربنا يرحمه.
جودي اول ما صلت وبدات تقرا قرآن حست براحه غير عاديه.. الوجع اللي في قلبها راح اه في حزن علي ابوها بس الوجع مفيش فضلت تقرأ قرآن لحد ما غفت علي سجاده الصلاه..
ريماس قعدت جنبها وفضلت تملس علي شعرها والدموع علي خدها واردفت اصعب احساس هو ان الشخص يكون يتيم ونا للاسف جربت ده ولا كان عندي اب ولا ام ولا اي سند.. حاسه باحساسك يا حبيبتي ربنا يصبرك...

 
خلص العزا وجه الليل والكل نام من التعب..
جودي قامت اتوضت وصلت وده اللي اتعودت عليه بعد موت والدها لان الصلاه والقرب من ربنا ريحها كتير
خلصت صلاه وخرجت راحت علي اوضه امها وقعدت جنبها وفضلت تتكلم معاها 
جودي بدموع ماما خفي بقي عشان خاطري ماما انا محتاجاكي بجد قومي بقي
فضلت جودي تتكلم مع امها ونهي كانت نايمه فتحت عنيها وبصت لجودي
جودي بدموع ماما انتي وحشتيني اوي ارجعي زي الاول عشان خاطري
نهي جودي مالك يحبيبتي
جودي بصت لأمها بصدمه ماما
نهي مالك يحبيتي
جودي ماما انتي انتي صحيتي بجد
نهي مسحت دموع جودي اي اللي حصل ي حبيبتي
جودي حضنت امها وفضلت تعيط وحشتيني اوي يا ماما.. وحشتيني اوي يا حبيبتي
نهي حضنت جودي شششش اهدي يا حبيبتي فيه اي..
جودي بعياط بابا.. بابا يا ماما
نهي سكتت شويه وافتكرت اللي حصل ف المستشفى
نهي بدموع ابوكي فين.. في السجن صح
جودي عيطت.. بابا.. ب. بابا عند ربنا
نهي حست انها اتشنجت
نهي اي
جودي بابا توفي يا ماما ارجوكي خليكي معايا انا تعبانه من موت بابا ارجوكي متسبنيش انا حاسه اني ضهري محني
نهي حضنت بنتها ودموعها بتنزل

 
فارس صحي من النوم ملقاش ريماس نزل تحت كانت ف الجنيه قاعده علي المرجيحة اللي جابها لها وباين انها سرحانه جامد وعلامات الحزن باينه علي وشها راح ناحيتها وقعد جنبها ريماس بصت له بصنت ورجعت بصت قدامها تاني
فارس حط ايدو علي ايديها واردف مالك يا حبيبتي
ريماس مفيش
فارس ريماس انا اسف مكنتش اقصد اعلي صوتي والله انا بجد اسف
ريماس دموعها نزلت وفارس ادها في حضنه وفضل يتاسف لها..
الكل عرف اني نهي رجعت زي الاول وكانو فرحانين جدا لها...
بعد مرور 5 شهور ريماس كانت بيجهزو تحضيرات بسيطه لحفل زواج جودي واياد
الكل كان فرحان
ريماس يلا ي جودي الماذون بره
جودي بتوتر نا حلوه ولا اي
ريماس ما شاء الله قمرر ?
جودي كانت لابسه فستات ابيض هادي وميكب هادي خالص ولابسه الحجاب الأبيض اللي زادها جنال فوق جمالاها..
جودي نزلت واياد انبهر بجمالها وتم عقد القرآن وانتهى الماذون بالجمله المشهوره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
اياد قام جري وحضن جودي جامد ولف بيها
جودي باحراج بس بقي كسفتني الله يخربيتك الكل ضحك عليهم
الماذون الف مبروك وعقبال البكاري باذن الله.. السلام عليكم
فارس على فين ي شيخنا
الماذون باستغراب همشي يابني انا خلصت شغلي
فارس ومين قال انك خلصت لسه انا هتجوز

الكل انصدم من جمله فارس
ريماس بدموع هتتجوز
فارس اي هتجوز حرام
اياد بغضب انت بتقول اي
فارس اخرص يلا انت وبص علي ريماس تعالي يلا اقعدي خلينا نخلص
الكل ضحك وريماس قعدت وتم عقد قرآن وفارس للمره الثانيه وريماس كانت في غايه فرحتها لانها فعلا كان نفسها تتجوز فارس وهيه فرحانه.. الماذون مشي وكل واحد راح علي شقته 
في شقه اياد وجودي
اياد خشي برجلك اليمين يا عروسه
جودي وقفت انت بتهزر
اياد برفعه حاجب اي مالك متدخلي.. اه خايفه بقي وكده متخافيش والله ده انا حنين وعسل خالص 
جودي اياد اخرس انا مستحيل ادخل كده
اياد امال هتدخلي ازاي يعني اجبلك طياره
جودي شيلني 
اياد بمرح انتي عايزاني اشيلك وتهدي حيلي بالفستلن اللي لابساه ده ?.. ده الفستان لوحده تهمه. ? ? ? ? 
جودي والله مهعتبها الا ما تشلني

اياد استعنا ع الشقاا بالله وراح شالها ودخل بيها اوضتهم
اياد ادخلي غيري براحتك ونا هروح اغير واجيلك 
جودي لا لا انا حابه انام بالفستان نا كده مستريحه 
اياد نعااااام يروح امك عايزه ايه 
جودي ه هنام 
اياد هو انتي عبيطه ولا بتستعبطي يعني مش المفروض انهارده دخله ولا انتي متعرفيش
جودي اه عبيطه وبستعبط
اياد قرب منها جامد و..... 
تسكت  احلام تامر بقي 😂 

 
عند فارس دخل هو وريماس اوضتهم فارس يبا يا عروسه جهزي نفسك 
ريماس اجهز نفسسي لايه
 وزهبو الي عالمهم بهم هم☺️????
_____
عند ناصر ومديحه طبعا مديحه كانت خفت تماما 
مديحه البيت وحش اوي من غير الاولاد
ناصر وليه بس كده ان كان علي الاولاد نجيب غيرهم ده احنا لسه صغيرين..

رواية عشق الفارس الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم احلام تامر
أيمن محمد

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown photo
    Unknown26 نوفمبر 2021 في 1:39 ص

    الخركات بايخه
    يعني دائما اخر جزء غير ظاهر
    هي بياخه

    حذف التعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent