رواية مرت أعوام الفصل الخامس والثلاثون والأخير 35 بقلم نهلة جمال

الصفحة الرئيسية

  رواية مرت أعوام الفصل الخامس والثلاثون والأخير بقلم نهلة جمال


رواية مرت أعوام الفصل الخامس والثلاثون والأخير

< في فيلا هشام وفريده 
كانت فريده تتحدث في الهاتف مع شفق وتقول : والله طبعان عيني من الصبح يا شفق حتى لسه من ساعتين راجعه من المستشفى انا وهشام اصل ياسين السنان الاماميه بتاعته طلعت اهي 
شفق : ماشاءالله ربنا يحميه يارب ، انا بقى يا ستي من ساعة ما نور خدت التطعيمات وهي عياط وزن ليل ونهار وفؤاد مبيعرفش ينام منها والله بيصحى الصبح للشركه بالعافيه ف لما لقيت الوضع صعب كدا اتصلت على ماما قولتلها تيجي تقعد معانا وفؤاد الله يكرمه رحب بيها ، انتي عارفه من ساعة ما قدمت استقالتي ف الداخليه وهي وبابا ع طول لوحدهم 
فريده : ما حق باسم رجع يا شفق واللي قتله اتعدم كنتي هتعملي ايه زياده في الداخليه بيتك وبنتك اولى ، بس هي هتتعبط فترة التطعيمات ولما تفطميها بس اما تكبر شويه كدا هترتاحوا شويه ، المهم متتأخروش انا تبلت اللحوم بتاعت الشوي ومستنياكم 
شفق : حاضر بس هريح نص ساعه بعدين احمي نور وارضعها واغيرلها ونيجي حتى يكون فؤاد رجع من الشركه 
فريده : ماشي مستنياكم هقفل انا عشان اتصل على غنوه 
أغلقت فريده مع شفق وقامت بالاتصال بغنوه ولكنها لم تتلقى رد ف قامت بالاتصال مره أخرى 
<<في فيلا جيمي 
كانت غنوه تحاول اغلاق باب الحمام وجيمي يحاول فتحه ويقول : والله ما هسيبك انهارده كل ما احط حاجه حلوه ف الثلاجه تاكليها مليت الثلاجه والبيت حلويات خلصتيهم 
غنوه بغضب طفولي : مستخسر فيا اخص عليك 
جيمي : دا انتي اللي مستخسره فيا دا مبدوقش حاجه ابدا بجيبها 
غنوه : تستاهل عشان كسرتلي الروج والمكياج بتاعي 
جيمي : عملت كدا لما سعادتك قطعتي سلك التليفزيون وانا بتفرج على ماتش الاهلي 
غنوه : وانا عملت كدا ليه ؟ مش عشان كسرتلي كعب جزمتي
جيمي بنفاذ صبر : طب امسكي الفون ردي 
التقطت غنوه منه الهاتف من وراء باب الحمام وردت : فرييده الحقيني جيمي هيموتني 
جيمي وهو يشد شعر رأسه : يارب صبرني على ما بلتني 
فريده : ههههههه حرام عليكي يا غنوه هتجننيه 
غنوه : اخص عليكي يا ريدا حتى انتي واقفه ف صفه 
فريده : طب بطلوا جنان عشان انا وهشام بنروق الفيلا اهو ومستنيينكم عشان العزومه 
غنوه : هنلبس وجايين حاضر 
أغلقت فغنوه معها ثم خرجت وذهبت الى غرفتها لتبدل ملابسها تبعها جيمي وبدل ملابسه ايضا ف قالت غنوه : مش واجب برضو ناخدلهم حاجه واحنا رايحين ؟ 
جيمي : اول مره تقولي فكره كويسه ، اقترحي عليا ناخد ايه 
غنوه : تورتايه مثلا او علبة جاتوه او شوكولا 
جيمي : انسيي عشان مش ناقص فضايح هناك هجيب ورد لفريده ولعبه لياسين وقضي الامر 
نطت غنوه على الارض بقدميها ف قال جيمي : اياااكي تنطي تاني بالمنظر دا متنسيش انك حامل 
<< في فيلا فؤاد 
دخل غرفته بعد ان عاد من العمل وجد شفق نائمه ف قال : ايه يا حبيبي مش فيه عزومه هنروحها 
شفق بنعاس : هريح نص ساعه بس بنتك مش بتخليني انام 
فؤاد وهو يمدد ظهره بجانبها : طيب 
وضعت شفق يدها على وجهه فؤاد ف ابعدها ثم وضعت قدميها على ظهره ف أبعدها لكنها احتضنته من عنقه حتى كاد يختنق ف قام بغضب وهو يقول : اييييه يا ست الاخطبوط انتي اتهدي شويه
شفق وهي تقوم وتقذف المخده عليه : انت مزعج انت وبنتك مبقتش عارفه انام منكم 
وقامت لتبدل ملابسها 
<< في حديقة فيلا هشام وفريده 
كان الرجال الثلاثه يشوون اللحوم والثلاث فتيات يجلسون على الطاوله من تقطع المكرونه ومن تعد السلطه وفجأه قالت شفق : عارفين يا بنات 
فريده وغنوه : اييه 
شفق : برغم ان بيبقى فيه مشاكل هبله بيني وبينه بس بجد احساس انك تشاركي حياتك مع شخص بتحبيه وهو بيحبك احساس حلو اوي 
فريده وغنوه وهم ينظرون لرجالهم : معاكي حق 
جاؤ الثلاث رجال ومعهم اللحوم المشويه وجلسوا على الطاوله كل رجل بجانب زوجته ❤
" الجواز ك فكره مش وحش زي ما البعض بيقول ، بس هو متوقف على اختيارك للشخص الصح وعدم تسرعك ، دا هيخلي جوازك ناجح او لاقدر الله فاشل ودا برضو متوقف على انك تكون سعيد او تعيس وبائس


تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية مرت أعوام" اضغط على اسم الرواية
رواية مرت أعوام الفصل الخامس والثلاثون والأخير 35 بقلم نهلة جمال
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent