رواية مرت أعوام الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نهلة جمال

الصفحة الرئيسية

   رواية مرت أعوام الفصل الثالث والثلاثون بقلم نهلة جمال


رواية مرت أعوام الفصل الثالث والثلاثون

 بعد مرور شهر وفي يوم زفاف فؤاد وشفق ❤🎶
في الشارع بالقرب من القاعه الملكيه ، وقف الناس في انتظار سيارة العروس وكان فؤاد لم يأت بعد ، ولكن الحضور اندهشوا عندما رأوا شفق في عربة السندريلا وانبعثت موسيقى " احكي يا شهرزاد " مع العربه ، كانت شفق من رأسها لقدميها تعبر عن أيقونة جمال او عروس في القصر الملكي ، كانت جميله بشكل لا يوصف ووضعت تاج على رأسها مرصع ومزين وارتدت فستان الزفاف الابيض وبه العديد من فصوص الماس ، رفع الحضور هواتفهم ليلتقطوا لها الصور والفيديوهات وهي تلوح لهم في وداعه حتى اقتربت العربه من القاعه ف جائت سياره فاخره وتوقفت خلف العربه ونزل منها فؤاد ووراؤه هشام وجيمي والحرس الشخصي وكان بالقرب من القاعه تقف فريده بجوار غنوه ، اقتربت فريده وغنوه من شفق وساعدوها في النزول من العربه من دون ان يحدث لفستان الزفاف شيء ، اقترب فؤاد يتسلم شفق ويضع يدها بيده وينظر لها وهو يقول بدون صوت " بحبكك " ، خجلت شفق ف وضعت يدها على وجهها وهي تدخل وقبل دخولهم القاعه وجدوا صوت تحيه عسكريه خلفهم ف نظرت شفق وراؤها وجدت العديد من العساكر وظباط الداخليه ف كادت تبكي الى ان اقترب منها زميلها وقال : الف مبروووك بجد فرحتلك وعلى فكرا حق باسم اخوكي جه قبضنا ع الراجل ومحاكمته قريب افرحي يا شفق 
كانت عينا شفق تدمع ف احتضنت شفق فؤاد فجأه ف رفعها عن الارض وهو يحملها ويدخل بها القاعه ويقول : لا انهارده الفررح انا مش مصدق متعيطيش 
شفق : حق اخويا رجع 
فؤاد : الحمد لله يا حبيبي انا جمبك متخافيش ، بس الدخله شكلها هتبقى ميري انا كنت حاسس 
شفق : هههههههههه 
أنزلها فؤاد على الارض وراقصها ف لاحظ مسؤولو الموسيقى رقصهم المفاجيء ف وضعوا موسيقى هادئه لهم ف قالت شفق : مش المفروض نستنى يشغلوا الموسيقى بعدين نرقص ؟ 
فؤاد : لا طبعا انا وانتي نرقص وبعدين الموسيقى تشتغلنا ، بس مش ملاحظه حاجه ؟ 
شفق وهي تراقصه : ايه هي 
فؤاد : انك ملكة جمال بطريقه مش طبيعيه انهارده 
وضعت شفق رأسها في الارض بخجل ف احتضنها فؤاد وهو يراقصها 
وقف الحضور على شكل دائره حولهم ولكن جيمي لم يجد غنوه  ظل يبحث عنها بنظره لم يجدها ف ذهب ناحية فريده وهشام 
<< عند فريده وهشام 
فريده : بطني بتوجعني اوي مع ان الدكتور قال اني لسه ف الشهر الاول من الحمل 
هشام : هو ميعاد الكشف امتى 
فريده بألم : الاسبوع الجاي 
اقترب جيمي منهم وقال : ايه يا طيور الحب مشوفتوش غنوه ؟ 
فريده : هههههههههه 
جيمي : ايه مالك 
فريده : اصلها قالتلي هجيب حاجه م البوفيه وجايه 
ضحك هشام ف قال جيمي : انا عارف انه يوم مش فايت 
ذهب جيمي الى البوفيه ف وجد غنوه تمسك بطبق وتضع به العديد من قطع الجاتوه ف قال وهو يضغط على اسنانه : ايه اللي انتي بتهببيه دا سيبي الطبق وتعالي وانتي ملغوصه بوقك والمصيبه انك سحليه رفيعه مش بيبان عليكي الاكل 
غنوه وفمها ممتليء : اصبر بس في نوعين جاتوه لسه مدوقتهومش 
جيمي بفراغ صبر : ياااادين محمد يا جارسون تعالى خد الطبق 
غنوه وهي تحتضن الطبق : على فكرا انت ممكن تاخد قلبي بس مش ممكن تاخد الطبق 
جيمي وهو يشد شعره : ايه يا ست امينه رزق ابوس ايدك مش ناقص فضايح 
جاء النادل واخذ الطبق ف اخذت غنوه قطعة جاتوه وضعتها في فمها ف قفزت وهي تقول : هييييه لحقتها 
سحبها جيمي ف قالت : بالراحه يخوياا ايه دا مالك " بصوت هنيدي في جائنا البيان التالي "😂
<< عند العروسين شفق وفؤاد ❤
قال الدي جي : صحاب العريس يقفوا معاه عشان الرقصه المميزه بتاعته 
وقف جيمي وهشام ومادي وبعض الاصدقاء وراء فؤاد وبدأت الاغاني ورقصوا معه 
ورقصت شفق مع فريده وغنوه 
غنوه لفريده : يابنتي ارقصي حلو 
فريده : بس يابنتي انا حامل والله تعبانه 
غنوه : ايوه لسه اول شهر هو المفعوص دا هيجننك من دلوقتي 
كانت شفق ترقص ف اقتربت منهم وقالت : بنات شعري باظ او المكياج  ؟ 
فريده : لا زي القمر 
ظلوا يرقصون ف اقترب فؤاد من شفق وسحبها وركضوا وقبل ان يخرج من القاعه امسك بالمايكروفون وقال للحضور : اولا نورتوني وشرفتوني ثانيا قدامكم ساعه انبسطوا فيهاهنروح انا والعروسه مشوار وراجعين 
سحبها ف قالت : الفرح يا مجنوون رايحين فين 
فؤاد : هخطفك عندك مانع ؟ 
<< عند البحر 
وقفت شفق بفستان الزفاف الابيض وفؤاد امامها ممسكين بعلب زيتون مملح ف قالت : مش متصور بحب المكان دا اد ايه ومش متصور فرحانه ازاي انك جبتني هنا 
فؤاد : اصلي ملقتش زيتون مملح في البوفيه ف اضايقت بصراحه 
شفق : هههههههههههه 
فؤاد : ربنا يخليكي ليا 


يتبع الفصل الرابع والثلاثون اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية مرت أعوام" اضغط على اسم الرواية
رواية مرت أعوام الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نهلة جمال
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent