رواية حب في الظلام الفصل الثاني 2 بقلم دينا محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حب في الظلام الفصل الثاني بقلم دينا محمد


رواية حب في الظلام الفصل الثاني

فات كام يوم ونائل مجاش المكان كل يوم تاليا تقعد تستناه وميجيش لحد ما ف يوم اتصلت عليه 
_الو
=ازيك ي تاليا 
_الحمدلله انت اخبارك اي 
=تمام 
_انت فين كده مختفي ومش بتيجي ع البحر 
=كان عندي شويه حاجات كده هبقي احكيلك عليها عموما انا جاي انهارده 
_بجد طب تمام مستنياك 
وفعلا جهزت ونزلت ف معاد كل يوم وشويه ونائل وصل 
_اي ي بني انت كنت فين 
=كان عندي شويه مشاكل ف الشركه وكده مكنتش فاضي خالص معلش 
_لا يسطا عادي 
=يسطا هو انا سواق ي بنتي 
_فكك مني دلوقتي وكملي باقي كلام المره اللي فاتت
= يسطا وفكك طيب حاضر هكمل 
_يلا 
=بعد ما كنا خلاص بنجهز كل حاجه للفرح نزلنا ف يوم نشتري حاجات باقيه وتشوف الفستان وكده كان يوم طويل من اللف وكنت تعبت خلاص بس هي كان عاجبها حاجه ف مكان قريب من المكان اللي كنا فيه قولتلها خليها لبكره قالتلي لا دلوقتي وفضلت تتحرك بضهرها ع الطريق وتشدني وتقول هنروح دلوقتي وانا بحاول أوقفها وهي مش راضيه ابدا وفجأه عربيه جايه من بعيد بسرعه كبيره اوي جرين عليها زقتها بعيد واناااا....
_حصل اي كمل انا جمبك اهو 
نائل كان ف دوامه من أفكاره ومكنش طبيعي ولا بيرد عليها لحد ما مسكت أيده وقالتله اهدي كل حاجه كويسه هو هدي شويه وكمل
=صحيت لقيت نفسي ف المستشفي سامع أصوات حواليا بس مش شايف حاجه ومش قادر اتحرك فضلت اتكلم لحد ما الدكتور رد عليا وقالي حمدالله ع السلامه
فلاش باك
_حمدلله ع السلامه ي بشمهندس 
=الله يسلمك انا فين 
_حضرتك حصلتلك حادثه وانت ف المستشفي 
=انا مش عارف اتحرك 
_ف كسور كتير ف جسمك هتقعد فتره ع ما تبقي كويس 
=مش شايف حاجه 
الدكتور سكت وبدأ يكشف عليا وبعدين قالي 
_انا اسف ي بشمهندس بس حضرتك الحادثه كانت جامده أثرت ع مركز البصري ف الدماغ دا غير ان حصل نزيف ف شبكه العين 
=يعني اي 
_انا اسف بس حضرتك مش هتقدر تشوف تاني بس ممكن بعد فتره نعمل كام عمليه هي نسبه النجاح صعبه لأن الشغل هيبقي ف الدماغ بس ف امل 
بااااك 
_طب انت ليه مش عملت العمليه دي 
=اللي عرفته بعدها قررت اني مش هعمل العمليه وخصوصا ان نسبه نجاح العمليه صغير جدا 
_عرفت اي
=سألت الدكتور عليها قالي هي برا كويسه مفيهاش حاجه طلبت منه يدخلها علشان اتكلم معاها واقولها اللي حصل انا مليش غيرها هي وامي المهم دخلت وجت جمبي وقالتلي كل حاجه هتبقي كويسه متقلقش قولتلها انا مش هشوف تاني استغربت وبتقولي ازاي يعني قولتلها مش بقيت بشوف حسيتها مش عارفه تتكلم وقالتلي طب ارتاح بس وكل حاجه هتبقي كويسه والدكتور طلب منها تخرج وفضلت امي معايا وفضلت كل ما افوق أسأل عليها امي تقولي دي وانت نايم ولسه ماشيه كل يوم تقولي حجه غير التانيه لحد ما خرجت من المستشفي واستناها تيجي مش بتيجي ارن عليها مش بترد امي قالتلي وقتها أنها من يوم الحادثه مجتش المستشفى بس هي كانت بتكذب عليا علشان ميحصليش حاجه دخلت ف حاله اكتئاب مكنتش بخرج من الاوضه لا بكلم حد ولا حد يدخلي ولا بتكلم ولا بعمل اي حاجه مستغرب ليه دا انا عملت الحادثه مكانها كانت هي اللي هتبقي مكاني ليه اتخلت عني ف اكتر وقتها محتاجها تبقي عنيا فيه ليه 
_اهدي اهدي خلاص كل دا عدي انساها 
=انسي ازاي وهي كل شويه تظهر  قدامي انسي وجعي وبعدها عني ف اصعب فتره ف حياتي 
_بتظهر ازاي
=بعد الحادثه بحوالي 3شهور عرفت حاجه صدمتني 
_اي هي 
=هقولك.......
ي تري نائل عرف اي وحياته هتبقي عامله ازاي بعد كده 

يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
رواية حب في الظلام الفصل الثاني 2 بقلم دينا محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent