رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثالث بقلم الاء محمد

الصفحة الرئيسية

    رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثالث بقلم الاء محمد


رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثالث

بعد الفطار نزلت فرح هي وركان عشان يروحو المستشفى مع بعض ركان راح فاتح ل فرح باب العربيه عشان تركب وركب هو كمان وراح مشغل اغنيه رومنسيه راح ماشي بلعربيه وفرح كانت مبسوطه وبعد شويا وصلو قدام المستشفى ركان فاتح ل فرح الباب وراح ماسك أيدها ودخلو وسط نظرات الإعجاب لكل واحد فيهم 
ركان .. تسمحيلي بقا بعد المستشفى اعزمك انا علي العشاء
فرح بضحكه .. اكيد بس الفطار انا اللي كنت عمله العشاء بقا في أني مطعم 
ركان .. العشاء انا اللي هعمله زي منتي عملتي الفطار 
فرح .. انت اللي هتحضرو ازاي ولا هتطلب من برا 
ركان .. لا انا اللي هحضرو وهتشوفي بليل واه متنسيش اني كنت في المانيا لوحدي يعني كنت بعمل كل حاجه لوحدي 
فرح .. والله بليل هنشوف وساعتها يهصدق يا لا 
ركان .. اتفقنا 
بقلمي الاء محمد
          ★★★★★★★★★★★
في الصعيد عند جميله كانت قاعده في اوضتها من ساعة ما عمتها قالت إن الحاج ابراهيم عاوز يجوز ادهم حب الطفوله ل واحده تانيه و هي بقت حبسا نفسها في الاوضه ودموعها على خدها و قلبها قايد نااار لمجرد أن ادهم يكون ل واحده تانيه وهي لا كانت التفكير في حاجه زي دي نسيتها الفرحه برجوعه وان هو كلها ايام ويكون قصادها دخلت عليها عمتها 
تفيده .. ايه اللي عمله في نفسك ده يا بتي 
جميله وهي بتمسح دموعها .. عوزاني ابقا كيف يا عمه من بعد كلامك 
تفيده وهي بتحط اديها علي خد جميله تمسحلها دموعها .. انا مش قولتلك كمان خليكي واثقه في ربنا وبعدين ادهم مش هيوافق علي كلام ابوه خالص عارفه لي 
جميله .. لي يا عمتي 
تفيده .. لا ادهم بيعشقك ولا يمكن يقدر يبعد عنك كيف مانتي بتعشقيه يلا قومي اغسلي وشك و انزلي اقعدي معايا تحت يلا فزي 
جميله وهي بتمسح دموعها .. حاضر يا عمتي هقوم عشان خاطرك 
        ★★★★★★★★★★★★★
انجي بعد مخلصت شغل نزلت وكانت تعبانه من الشغل و مخدتش بالها بالي واقف مستنيها راحت ماشيه وفجاء لقيت عربيه وقفت قدامها وخالد نزل منها وقال 
خالد .. اتفضلي اركبي وراح فاتح الباب ليها
انجي .. انا اسفه مختش بالي الشغل كان كتير اووي النهارده و مصدقت خلصت 
خالد .. ولا يهمك اتفضلي 
ركبت انجي مع خالد وبعد شويا وقف بالعربيه عند كافيه جميل و هادي عشان يتكلم معها نزلو ودخلو
الجرسون .. اهلا وسهلا يا فندم تشربوا ايه 
خالد .. هاخد سبيرسو وانتي وراح بص علي انجي 
انجي .. عصير فرش 
الجرسون اخد طلبهم و مشي 
انجي .. خير يا بشمهندس ممكن اعرف في ايه
خالد .. بصراحه انا من ساعة مشوفتك وانتي فيكي حاجه شدتني ليكي 
انجي بقت مكسوفه و قلبها بقا يدق جااامد 
انجي .. ايه اللي بتقوله ده يا بشمهندس 
خالد مرا واحده .. انسه انجي 
راح الجرسون جي و نزل المشروبات اللي خالد وانجي طلبوها انجي حست أن هي عطشانه راحت مسكت العصير و بقت تشرب ووشها بقا طماطم 
خالد .. انجي تتجوزيني ♥️
انجي شرقت وبقت تكح .. انت قولت ايه 
خالد .. بقولك تتجوزيني  
انجي وشها بقا طماطم و بقت مكسوفه وسكتت تستوعب اللي خالد لسه قائله 
بقلمي الاء محمد 
        ★★★★★★★★★★★★ 
في المساء خلص ركان شغل راح علي مكتب فرح اللي هي كمان خلصت شغل راح قرب منها وقال
ركان .. خلصتي يا فرحه عمري
فرح .. اه خلصت يا حبيبي 
راح ماسك ايديها و راح ركبو العربيه 
فرح .. انت لسه مصمم انك انت اللي هتعمل العشاء 
ركان .. عندك شك و بعدين عشان اثبتلك وكمان  هبهرك        ‏
فرح .. لا طبعا معنديش شك بس انا جعانه وانت لسه هتعمل و ييظبط يا لا 
وصل ركان تحت العماره بتاعته راح نزل هو و فرح و طلعو عند شقت ركان اللي هو عايش فيها و فتح الباب و دخل و فرح دخلت هي كمان مفيش ثواني وركان شغل موسيقى و الإضاءة الهاديه وراح داخل علي المطبخ وفرح ورا 
فرح .. ها بقا اساعدك في ايه 
ركان قرب من فرح و هو بيقول .. انتي هتقعدي هنا زي الاميره وانا اللي هحضر كل حاجه وبحركه سريعه كان شايل فرح وقاعدها علي الكونتر في المطبخ فرح اتفجات بحركة ركان راحت لفت ايديها علي رقبت ركان اللي كان قريب اوووي منها و تايه في عينيها    
فرح .. حبيبي يؤمر وانا انفز بس 
ركان قرب اوووي من فرح وحط شفايفه علي خد فرح اللي كانت في دنيا تانيه و مغمضا عينيها 
ركان .. ثواني وكل حاجه تكون جاهزة  ‏
وراح بقا يطلع كل حاجه و يغسل الخضار و بقا يقطع الخضار بلسكينه بمهاره و حرفيه و سط انبهار فرح اللي كان باين علي وشها 
ركان بضحكه .. مش قولتلك هبهرك 
فرح .. انا مش مصدقه أن الدكتور ركان الدالي قلب الشيف بوراك 
ركان ضحك بصوت عالي .. الشيف بوراك حته واحده عشان متستئليش بمهاراتي بعد كدا 
فرح .. لا انا كدا صدقت خلاص و شوفت بعيني 
ركان بقا يحضر الاكل في جو جميل بينه هو وفرح اللي بقربها الروح بترجعله من تاني و هو بقا سعيد عشان قدر يرجع فرح لي من تاني و يكون هو سبب ضحكتها من بعد مكان كل عذابها خلص ركان الاكل وبقا يطلع الاكل هو وفرح اللي كانت في قمة سعادتها وراح قرب منها واخد منها الطبق حطه علي السفره و مسك ايد فرح 
ركان .. تسمحيلي بالرقصه دي 
فرح .. اكيد طبعا بعد الاكل اللي يجنن ده تستاهل 
وراحت بقت ترقص في حضن ركان والسعاده والفرح مالي دنيتهم هما وبس ركان قرب من فرح وقال .. بحبك يا فرحة عمري وكل ماليا 
فرح بسعاده .. وانا اكتر يا حبيبي
وقضو باقي الوقت في سعاده و فرح وحب 
بقلمي الاء محمد
         ★★★★★★★★★★★★
 صباح يوم جديد صحيت جميله و هي راميا حمولها علي ربنا وأن ادهم يكون من نصيبها نزلت دخلت علي المطبخ عشان تساعد عمتها والخدم في تحضير الفطار عشان الحاج ابراهيم مش بيحب التاخير لقيت عمتها في وشها 
 ‏جميله .. صباح الخير يا عمه 
 ‏تفيده .. صباح النور ياقلب عمتك كيفك يابتي
 ‏جميله .. الحمدلله بخير ياعمتي 
 ‏تفيده .. يارب ديما ياقلب عمتك يلا همي مع البنات وخلصو الفطور علي مشوف الحاج 
 ‏وراحت طالعه عشان تشوف الحاج ابراهيم وسابت جميله اللي راحت علي اوضه السفره عشان تفتح الشباك فيها زي مابيحب وهي ماشيه مخدتش بالها فلي كان واقف و بيبص عليها و عيونه كلها شوق ليها راحت خبطة في وكانت هتوقع لولا أيده اللي خادها بيها جو حضنه وقال 
 ‏هو .. لساتك زي مانتي بتمشي من غير متاخدي بالك 
 ‏جميله بفرحه و سعاده .. ادهم 😍    
 ‏تفتكرو انجي هتوافق علي خالد 
 ‏وركان و فرح سعادتهم هدوم ولا للقدر رائي تاني
وايه رئيكم في ادهم وجميله

يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثالث بقلم الاء محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent