رواية عشقت بحر الفصل الثاني 2 بقلم غادة أشرف

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت بحر الفصل الثاني بقلم غادة أشرف


رواية عشقت بحر الفصل الثاني 

نبدأ روايتنا 
سعيده . بت يا بحر انتى يابت 
بحر. نعم يا مرت ابوى 
سعيده. روحى عند الحاج حسان وجوليلو هات إيراد الأرض 
بحر. حاضر يا مرت ابوى 
ارتدت بحر طرحتها وخرجت لتتجه إلى منزل الحاج حسان كانت تمشى وسط الارض الزراعيه ليوقفها صوت حاد 
انتى يابت 
نظرت بحر خلفها بزعر لتنصدم مما تراه فصاحب الصوت هو الشاب الوسيم ابن العمده 
بحر بتوتر. ن نعم 
اقترب منها ذلك الفارس ونظر لها بعيون فاحصه
فارس . انتى مخبوله يابت انتى انتى ما خبراش انتى بتمشى فين وعلى اى  انتى بوظتى الذرع 
بحر . انى انى اسفه 
فارس بوقاحه. دانتى مكنه يابت 
بحر. مكنه فى عينك يا جليل الربايه 
جذبها إليه ولوا ذراعها خلفها 
بحر بألم. سيب يدى 
فارس . بينك اتجنيتى يابت انتى ماخبراش بتتكلمى مع مين عاد دانا ادفنك اهنيه 
واقترب منها بشده وتحسس جسدها بوقاحه  وهمس بجانب أذنيها وقال 
 انتى خساره جوى عشان اجده هسيبك عشان خاطر جوز العيون دول 
بحر. سيب يدى بالله عليك 
دفعها فارس للأمام بشده وكادت أن تقع 
نظرت له بحر بخوف وهرولت بسرعه من أمامه واتجهت إلى منزل الحاج حسان 
فى منزل حسان 
سعيده. حمدالله على سلامتك يا حاج 
حسان. الله يسلمك اومال فين هشام 
هشام. انا اهنيه يا حاج 
حسان. جبت الجيراد 
هشام .  ايوا 
ست سعيده بحر بره وعاوزه تدخل 
حسان بغضب . انتى اتجنيتى يابت انتى سيباها بره اطلعى هاتى ستك بحر 
خرجت الخادمه وبعد لحظات دلفت بحر 
بحر. السلام عليكم 
حسان بحب. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 
سلم عليها حسان وأخذها بأحضانه 
حسان. ازيك يا بنت الغالى عامله اى يابتى
بحر بحب. الحمد لله يا عمى انت عامل اى وصحتك عامله اى 
حسان. بخير طول ما انتى بخير يا غاليه 
سعيده. ازيك يا بحر يابتى
بحر. الحمد لله يا مرت عمى عامله اى ورشا عامله اى 
رشا من الخلف . انى منيحه يا بحر 
بحر. يارب دايما 
حسان. اجعدى يا بحر اجعدى 
جلست بحر بجانب عمها 
هشام . طب يا بوى انى هجوم اغير عشان اروح أطل ع العمال 
حسان. ماشى 
بحر. مرت ابوى بعتانى يا عمى عشان الجيراد
رشا بكره . انى عارفه انك جايه عشان اجده هو حاد بيشوف وشك إلا علشان الجيراد
حسان بغضب . اتحشمى يابت حطى لسانك جوا بوجك  بدل ما اجطعهولك
بحر. رشا متجدصدش ياعمى 
حسان. سيبك منها اطمنى  يابتى الجيراد فى الحفظ والصون بس انا مش عاوز اديهولك مرت ابوكى دى ست مفتريه وبتاخده وهو من حجك انتى 
بحر بحزن. انى اعمل اى يا عمى مش بيدى حاجه اعملها انا بعمل ديه كله عشان اتجى من شرها 
سعيده. عينى عليكى يا بتى دانتى عايشه فى ظلم 
بحر. معايا ربنى يا مرت عمى ومتأكده أنه هيجبر بخاطرى  جريب انشاء الله ادعولى انتو بس 
حسان.جبل سابج جولتلك تيجى تجعدى معايا اهنيه 
بحر. مجدرش يا عمى يا خبر انى اتأخرت جوى 
حسان. استنى يابتى هجبلك الجيراد ولونى عارف ان انتى مش بينوبك منيه حاجه 
بحر. حاضر 
ذهب حسان وأحضر المال واعطاها اياها 
حسان. ابجى تعالى يا بحر 
بحر. حاضر ياعمى 
حسان. فى رعاية الله وحفظه يابتى 
خرجت بحر 
اى يا بحر سلمتى ع كله الا انى
بحر. هشام 
هشام. ايوا هشام عامله اى 
بحر. زينه زينه يا هشام انت كيف حالك 
هشام. زين يا بحر 
بحر. طب عن اذنك بجى عشان اتأخرت
هشام. تعالى اوصلك بالعربيه 
بحر. لا لا انا هروح وحدى سلام 
هشام . سلام يا بطل 
فى الاسكندرية 
فى قصر كبيره للغايه أشبه للتحفه الفنيه كان يسبح ذلك الإياب فى فى البسين بجسده الضخم الرياضى ذو العضلات 
إياب إياب 
نظر إياب إلى مصدر الصوت فخرج من البسين والتقط منشفه وجلس على الكرسي 
إياب. اهلا يا نضال 
نضال . واحشتنى يا صاحبى 
إياب. وانت والله جيت ميته من القاهره 
نضال. انهارده الصبح 
إياب . حمدالله على سلامتك 
نضال . الله يسلمك عامل اى والشركة عامله اى 
إياب. تمام كله كويس 
نضال . عرفت ان انت جددت العقد مع شركة Fashionesta 
إياب. صوح جدته لما انت كنت مسافر  الا جولى الحاجه  عامله اى و حوريه
نضال. كويسين بيسلموا عليك وبيقولوا أن انت وحشتهم اوى وعاوزينك تروحلهم يومين
إياب . انشاء الله  يلا قوم ريح شويه فى اوضتك عشان هتستلم الشغل بدالى من بكره 
نضال . لى بقى 
إياب. هسافر الاجصر
نضال. ماشى ياعم انت بتىدهالى يعنى اكمنى سافرت القاهره ماشى 
إياب. طب يلا جوم ريحلك شوي
نضال. تمام تصبح على خير
إياب. وانت من اهله 
اتجه نضال إلى الداخل ورن هاتفه إياب فأمسك به
إياب . ازيك يا بوى كيفك وكيف الا عنديك
المتصل. 
ايام. وأمة عامله اى ورشا وهشام
حسان. بخير يا ولدى انت عامل اى وصحتك 
إياب. الحمد لله كله حاجه منيحه يا بوى 
حسان. اتوحشناك جوى يا ولدى 
إياب. وانت كمان والله يا حاج عموما انى هنزل بكره الأقصر انشاء الله
حسان . صوح 
إياب. صوح يا بوى وهقجعد شويه حلوين فى الأقصر 
حسان. ماشى يا ولدى انا هجول لأمك وافرحها وهنستناك بكره يا ولدى 
إياب. انشاء الله مع السلامه 
فى منزل بحر 
سامح. اومال فين بحر يا خالتى
ونيسه. جطيعه ، راحت تجيب الجيراد من الحاج حسان 
سامح. كانت جوازتك من ابو بحر الله يرحمو جوازة الهنا يا خالتى 
ونيسه . بلا نيله هو انا عارفه اخد حاجه منيها غير الجيراد كل حاجه رأيك اللى ما تسمى، 
سامح. طب والا يخليكى تاخدى كل حاجه وكل املاك بحر تبجى بإسمك انتى 
ونيسه . صور يا واد يا سامح 
سامح .طبعا يا خالتى ها قولتى اى 
ونيسه . معاك يا طبعا اى بجى المطلوب منى عشان كل حاجه تبجى ليا 
سامح. هجولك ........
ونيسه . اه منيك شيطان ولد شياطين يا ولد
سامح. ها جولتى اى 
ونيسه. طبعا موافجه هيا دى محتاجه كلام 
سامح. يبجى ع خيرة الله 
رأت ونيسه بحر تفتح الباب وتتقدم إلى الداخل
ونيسه. بحر 
بحر. نعم يا مرت ابوى
ونيسه . جبتى الجيراد 
بحر. ايوا اتفضلى 
سامح . ازيك يا بحر 
بحر بعفوية فهى لا تطيق ذلك الرجل  . منيحه الحمد لله
سامح. بجيتى زى البدر يا بحر
بحر. متشكره عن اذنكم 
وجاءت أن تذهب ليوقفها صوت ونيسه
اعملى حسابك يا بحر كتب كتابك ع سامح الخميس الجاى


يتبع الفصل الثالث  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقت بحر" اضغط على اسم الرواية 


رواية عشقت بحر الفصل الثاني 2 بقلم غادة أشرف
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent