رواية سجينة الفهد الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم هدير بدر

الصفحة الرئيسية

    رواية سجينة الفهد البارت السادس والعشرون 26 بقلم هدير بدر

رواية سجينة الفهد كاملة

رواية سجينة الفهد الفصل السادس والعشرون 26

مراد: ادخلى الاوضه 
منه : لا لا مش هاسيبك 
مراد : خشي وخدها من ايدها وقفل عليها 
مراد فتح الباب لقي ناس غريبه 
مراد : افندم 
راجل : انت مين 
مراد : والله حضرتك اللي دخلت مش انا اتفضل بلغني انت مين 
الراجل : انا اخو صاحبه البيت دا 
مراد : لاحظه 
وجاب منه 
منه بصتلهم بخوف واستخبت في مراد 
الراجل : اي علشان اهلك م*اتوا بتد*وري علي حل شعرك 
مراد: وانت بتكلمها اتكلم باحترام 
الراجل : وانت ان شاء الله تطلع مين مش واحد ماشيه معاه احنا هانق*تلك ونخلص منك ومن العا*ر اللي جبتهولنا 
مراد : قلتلك اما تتكلم معاها تتكلم باحترام هي مراتي 
خال منه : مراتك ازاى 
مراد : مراتي علي سنه الله ورسوله ووراه عقد الجواز 
خال منه : تمام احسن برضو لاقيتي حد يرضي بيكي 
دمو*ع منه كانت نازله في صمت 
مراد : لا شكلك مش جايبها لبر مرات مراد المنشاوي مايتقالهاش كدا 
هي جز*متها برقبتكم انتو فاهمين يالا وروني عرض اكتافكم 
خال منه التاني : احنا جايين في حاجه وهانمشي 
تمضي حالا علي التنازل بتاع ورث امك 
مراد خد الورقه 
ومنه كانت بتعيط 
مراد مسك الورقه قط*عها : مراتي ماتسبشي حقها مع ان هي مش محتجاه بس اليتامي أولى بيه منكم 
خال منه بعصبيه : انت ازاى تقطع الورقه 
مراد طلع سلا*حه : شكلك ماتعرفشي انا ابقا ايه 
دقيقه بس لو اتحركتو الطلقه هاتيجي في دماغكم 
وقفوا وهما مرعوبين وفي لحظات كان البوليس جيه 
جايين يخدوهم 
مراد بص للظابط: استني 
وبعدين بص لخلانها نسيت اقولكم ان الدكتوره منه ايوة زي ماسمعتم دكتوره حرم الظابط مراد المنشاوي ظابط مخابرات 
الاتنين بلعوا  ريقهم 
علشان تعرفوا ان جزم*تها برقبكم فعلا خدهم يا حضره الظابط 
منه قعدت في الارض انهارت 
مراد كان زعلان علي كل المشاكل اللي حبيبته فيها 
مراد بحنان : اياكي تنزلى راسك الارض راسك دايما مرفوعه 
أنا جنبك صدقيني ماحدش.يقدر يلم*س منك ربع شعره 
وحضنها وهي استكانت 
وبعدين مسحت دموعها 
منه : مش هاتسيبني 
مراد : ابدا ياحبيبتي 
يالا اجهزي علشان نمشي بقة مش عايزه تشوفي بيتي 
منه : يالا وفعلا جهزت وهو جهز مسك ايدها ونزل 
ركبت معاه العربيه وهي سرحانه 
مراد : معقوله ام لسان ونص ساكته 
منه بصتله بغ*ضب : مين دي اللي ام لسان ونص 
مراد : ايوا اخيرا منه الحقيقيه ظهرت  وضحك 
منه ضحكت هي كمان وفضلوا يتكلموا لحد.ماوصلوا 
.......
الاء طلعت حاولت تغيظ ريم 
الاء : فهد مش هاتخرجني 
فهد: قلتلك انتي كبرتي ماينفعشي وانا ماينفعشي اخرج معاكي 
الاء اضاي*قت : يعني اي 
محمود : يعني زي ماهو قالك ياحبيبتي انتي بقيتي انسه ماينفعشي تخرجي معاه 
الاء : طاب حفظني القرآن 
فهد : عندك ابوكي وامك هما يحفظوكي علشان انا داخل ارتاح انا وريم علشان هي عندها مدرسه بكرا 
ريم كانت قاعده ساكته 
الاء : يووووه وانت من امتي بتتجاهلنى كدة علشان دى صح 
فهد : مش عايز  اتصرف معاكي تصرف وحش 
محمود: عيب يابنت كدا 
احمد : اقعدي يابنتي واستهدي بالله خش انت يافهد 
فهد خد ريم ودخلوا 
فهد : ماتزعليش بس علشان هي متعوده عليا وماتعرفشي ان في حدود 
ريم : ماشي يالا ننام 
فهد : زعلانه 
 ريم : لا 
وناموا 
تاني يوم ريم قامت لبست دريس وعليه خمار وكان شكلها حلو وفهد لبس كاجول 
وطلعوا علشان يفطروا 
ريم : معلشي ياماما ماعملتيش معاكي الفطار 
امينه : لا ياحبيبتي عارفه انك متوتره انهارده اقعدي افطري 
الاء: وهي متكسحه تعمل فطار والا هي جايه البيت هانم 
فهد بصوت عا*لي : دقيقه وهانسي انك بنت عمي اتكلمي باحترام 
مني : معلشي ياحبيبي عيله ماتزعلشي 
فهد قعد وعين ريم دمعت 
فهد : قومي ياحبيبتي هافطرك برا 
ريم قامت 
احمد: تفطروا برا اي 
فهد قرب منه: هاتعيط وعلشان انا مارتكبشي جريمه 
عن اذنكم 
وخدها ومشي 
ركبوا العربيه 
فهد : اياكي تعيطي انتي مراتي فاهمه 
ريم : ليه كله بيكرهني انا تعبت 
فهد : بس انا بحبك 
ريم عينها لمعت بسبب الكلمه 
ريم : بجد 
فهد : ايوا بجد 
ريم : وانا بحبك اوي 
فهد كان فرحان : يالا بقا افطرك احلى فطار 
وقفوا علشان الاشاره لقوا بنت جايه عليهم 
البنت: ممكن تاخد ورده 
فهد: وماخدشي ليه هاتي ياستي 
وخد منها الورد كله ودفعلها حقه 
ريم : جبت دا كله ليه 
فهد : علشان دي سايبه تعليمها وبتلف علشان تلاقي لقمه تاكلها لازم نساعدهم فاهمه 
ريم : انت طيب اوي 
فهد : معاكسه دي 
ريم ضحكت وهو اداها الورد 
نزلوا قعدوا في المطعم فطروا وخدها المدرسه 
فهد : دا مستقبلك ياحبيبتي اياكي توقفي في طريق احلامك ماشي ياحبيبتي وانا واثق فيكي يالا انزلى وخليكي.شجاعه كدا انا مراتي طول عمرها شجاعه لما تخرجي استنيني اياكي تتحركي 
ريم : حاضر وسابته ونزلت
ريم نزلت وفعلا كلام فهد اداها دفعه قويه 
دخلت بكل امل وكانت فرحانه ان أخيرا هاتحقق حلمها 
فهد دخل شغله 
وخلى مصطفي يعترف بكل جرايمه 
فهد رن علي مراد بلغه 
مراد: ماشي ياكبير انا واخد.اجازه اسبوع علشان منه ماشي 
فهد: ماشي ابقا طمني عليها ربنا معاكم 
مراد : حبيبي وقفلوا 
فهد كان قاعد. بيفتكر ريم واد اي حبها وافتكر طيبتها 
فهد : والا ووقعت يافهد وماحدش سمي عليك 
ريم اتصاحبت علي بنت هناك 
واتاقلمت علي الجو 
الاء : الو نفذ اللي قلتلك عليه حالا .
الشخص : بس 
الاء : قلت نفذ اديتك عنوان المدرسه 
الشخص : براحتك سلام 
الاء : اخيرا هاخلص منك 
ريم طلعت برا المدرسه وكان فهد واقفلها جنب العربيه 
ريم بتعدي الطريق وبصاله وبتضحك 
فاجاه عربيه جات بسرعه ادامها 
فهد : رييييييييم

رواية سجينة الفهد الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم هدير بدر
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent